Forum Tawerny Four Ways

Mount&Blade - Modyfikacje => Modding => Poradniki i tutoriale => Wątek zaczęty przez: Bruce Campbell w Sierpień 27, 2014, 17:21:52

Tytuł: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 27, 2014, 17:21:52
KOMPLETNY PORADNIK KORZYSTANIA Z EDYTORA MAP THORGRIMA by lllew

Już setny raz słyszę, że ktoś ma problem z Thorgrimem. Już miałem napisać mu na PW poradnik, kiedy odezwała się we mnie leniwa osoba: Ej, już to samo xyz razy pisałeś... Naprawdę chce ci się to powielać bo ktoś ma problem z jakimś śmiesznym programem? I wtedy zorientowałem się, że zamiast pisać ludziom dwadzieścia razy to samo, łatwiej jest napisać raz i 20 razy zalinkować. Tak więc radujcie się - oto jest przed wami kompletny poradnik korzystania z Thorgrima, od instalacji, aż po wykonywanie skomplikowanych map.

1. ŚCIĄGANIE I INSTALACJA
Edytor Thorgrima możesz znaleźć pod tymi linkami:
(click to show/hide)
Ściągnąłeś? Świetnie, teraz uruchom ściągnięty plik. Powinno ukazać Ci się coś takiego:
(click to show/hide)
Wybierasz opcje jakie sobie życzysz, po czym klikasz 'Next'. Ukaże Ci się następne okienko:
(click to show/hide)
Ja zmienię lokalizację folderu na dysk D, bo po co ma mi folder zaśmiecać pulpit, jeśli i tak zaznaczyłem sobie wcześniej, że chcę aby pojawił się tam skrót, jednakże, to Twoja decyzja. Po wybraniu miejsca dla edytora klikamy na 'Install'. Rozpocznie się proces instalacji.
(click to show/hide)
Bardzo możliwe, że po zakończeniu procesu instalacji (jeśli zaznaczyłeś opcję ('Uruchom po zakończeniu instalacji') ukaże się Twoim oczom coś takiego:
(click to show/hide)
Zapewne zaniepokoi Cię to, wszak masz oryginalne M&B (albo WB)! >>Mam przynajmniej taką nadzieję<< Cóż, tu śpieszę z tłumaczeniem: o ile nie zainstalowałeś edytora w folderze M&B, taki komunikat będzie Ci się pokazywał, dopóki nie wprowadzisz ręcznie ścieżki dostępu do foldera M&B lub WB, choć lepiej mieć zwykłego M&B, o czym dowiecie się z dalszej części poradnika.
Świetnie, właśnie zainstalowałeś edytor map autorstwa Thorgrima! No, być może wystąpiło kilka errorów i na razie nie możesz z niego korzystać, ale spokojnie, w następnej części poradnika dowiesz się, jak temu zaradzić.

2. PIERWSZE URUCHOMIENIE
Wbrew temu co sugeruje nazwa tej części poradnika, najpierw musimy uporać się z problemem jakiego doświadczyliśmy po zakończeniu procesu instalacji (jeśli go nie doświadczyłeś, możesz przewinąć stronę niżej, zostaniesz poinformowany czerownym, wytłuszczonym drukiem, kiedy możesz zacząć czytać dalej). Otwórz folder edytora i wybierz subfolder editorData. Wybierz plik settings.cfg. Możesz go otworzyć zwykłym Notatnikiem, jednak szczególnie polecam Notepad++ (http://notepad-plus-plus.org/download/v6.7.4.html), szczególnie że - jak sądzę - masz zamiar modować M&B, jest to narzędzie do tego wielce przydatne. Po otworzeniu pliku settings.cfg wyszukaj 'mbPath=', powinno znajdować się u góry. Podajesz tam ścieżkę dostępu do swojego folderu M&B lub M&B:WB (jeśli posiadasz obie gry, zalecam podanie ścieżki dostępu do zwykłego M&B, o zaletach tego dalej). Przy podawaniu ścieżki pamiętać musicie również o dwóch rzeczach:
1. Nie wolno podawać spacji. Jeśli jakiś folder zawiera spacje, musicie je usunąć, inaczej nie zadziała.
2. Nie używamy backslashy (\), a slashy (/) przy podawaniu ścieżki dostępu.
Przykładowa ścieżka dostępu:
(click to show/hide)
Jeśli wykonałeś wszystko prawidłowo, powinien Ci się uruchomić edytor map. I teraz, co innego zobaczysz jeśli bazujesz na folderze zwykłego M&B, a co innego jeśli na folderze WB. Przyjrzyjmy się dokładniej różnicom:
(click to show/hide)
Poza rzeczą tak oczywistą jak inna mapa, wynikająca ze zmian w grze, zapewne zauważycie coś jeszcze - nie ma zaznaczonych na mapie miast, spawnów, wsi i zamków. Nie macie możliwości przesuwania ich, jeśli podaliście ścieżkę dostępu do folderu M&B:WB.

3. ROBIMY PIERWSZĄ MAPĘ
-pojawi się do końca stycznia-

4. ROBIENIE MAPY Z WYKORZYSTANIEM EDYTORÓW GRAFIKI by Khulagu Khan i Demonwolf, moje tłumaczenie i opracowanie dla Paint.NETa
4.1. Początek
Czego potrzebujemy:
-Edytora Map Thorgrima (http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,5646.0.html), zakładam że już się w niego zaopatrzyłeś :)
-GIMPa (http://www.gimp.org/) lub Paint.NETa (http://www.getpaint.net/download.html) (mogą być inne programy do edycji grafiki poza zwykłym Paintem, ale ten tutek jest pisany pod te 2 programy, jeśli zastosujesz inny, mogą być pewne rozbieżności)
Masz już te programy? Świetnie. Teraz przejdźmy do kolejnej rzeczy: mapy topograficznej. Po co Ci mapa topograficzna? Zawarte są na niej wysokości terenu, więc, przy wykorzystaniu poniższej metody, oszczędzamy dużo czasu na ręczne tworzenie wzniesień itd. Dlatego polecam znaleźć dobrą mapę topograficzną, na przykład tą:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/WorldMap-A_non-Frame.png (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/WorldMap-A_non-Frame.png)
Teraz, skopiuj sobie mapę topograficzną, wklej do swojego edytora, po czym znajdź obszar, który chcesz umieścić w swoim modzie. Teraz, zaznacz ten obszar, ale trochę większy, aby nie widać było krawędzi mapy.

4.2. Edytor grafiki
Następnie, wklej jako nowy obrazek zaznaczony obszar i wyskaluj go na rozmiar mapy taki, jaki masz w settings.cfg w editorData w folderze Edytora Thorgrima. Domyślnie to 280x280.
(click to show/hide)
(click to show/hide)

Teraz zamień ocean na jeden kolor. Ja zamieniam go na kolor biały, bo to bardzo ułatwia sprawę, ale ty możesz zrobić jak chcesz. Przed przeczytaniem następnej części upewnij się, że nie zakolorowałeś lądu. INFO by me na temat Paint.NETa: jeśli korzystasz z programu Paint.NET, polecam po prostu użyć kubełka z farbą, jednakowoż, zamiast domyślnej tolerancji 50% ustaw ją na 40%, ponieważ inaczej jest duże prawdopodobieństwo, że zamalujesz również ląd.
Następnie skopiuj obrazek i wklej go do nowej karty. W pierwszym użyj Desaturacji (GIMP) lub Odcieni szarości (Paint.NET), na drugim zaś użyj Rozmycia Gaussa o 1.
(click to show/hide)
(click to show/hide)

Teraz, dla drugiej (kolorowej) mapy, zamień ląd na jeden kolor. Kiedy już to zrobisz, otwórz editorData w folderze Edytora Thorgrima (M&BMapEditor) i znajdź plik MapPallet. Otwórz go swoim edytorem grafiki, po czym zaznacz kolor Plains. Następnie, kolorem Plains wypełnij cały ląd (analogicznie można robić z innymi kolorami z MapPallet, musicie tylko wiedzieć, jaki typ terenu dane kolory oznaczają, spis znajdziecie na końcu poradnika). Następnie, pobierz kolor Ocean z MapPallet i wypełnij nim wodę w swojej drugiej mapie.
(click to show/hide)
(click to show/hide)

[GIMP]Teraz, dla pierwszej mapy, użyj odwrócenia kolorów, i zamień wszystko, co nie jest górami, w kolor czarny. Następnie użyj Rozmycia Gaussa o 5. Upewnij się, że góry są jaśniejsze od lądu.
[Paint.NET]Teraz, dla pierwszej mapy, użyj opcji Odwróć kolory. Następnie, w Dostosowywaniu kolorów, wybierz Jasność i kontrast. Ustaw wg uznania, ja wybieram zazwyczaj Jasność -50 i Kontrast -15. Następnie użyj Rozmycia Gaussa o 5. Upewnij się, że góry są jaśniejsze od lądu.
(click to show/hide)
(click to show/hide)

Teraz zapisz pierwszą mapę (czarnobiałą) jako plik .bmp. Następnie zapisz drugą mapę (kolorową) z identyczną nazwą jak pierwsza, ale z dopiskiem '-c' na końcu. Czyli jeśli twoja pierwsza mapa nazywa się 'euromap.bmp', druga powinna nazywać się 'euromap-c.bmp'. Następnie przenieś obie mapy do folderu mapdata w folderze editorData w folderze edytora Thorgrima.
(click to show/hide)

Teraz nadszedł czas na edytor map Thorgrima. Włącz go, po czym zaimportuj najpierw mapę terenu (kolorową), potem mapę wysokości (czarnobiałą). Voila!
Oczywiście nie jest to koniec, edytować ją możecie wedle własnego uznania. Efekt końcowy:
(click to show/hide)


5. PRZESUWANIE MIAST I WIOSEK, W TYM SARRANIDZKICH
Jedną z większych bolączek edytora Thorgrima jest przesuwanie wiosek i miast. Przesuwać można tylko "zwykłe" i "śnieżne" miasta oraz "śnieżne" wioski. Jak to obejść? Otwórz plik parties.txt w module, w którym chcesz poprzemieszczać miasta i wioski. Za nazwą każdej lokacji zobaczysz grupę cyfr. Przykładowo, przy Jelkali znajdziesz taką liczbę: 4219916. To ID tej ikony, którą wykorzystują wszystkie miasta Nordów, Rhodoków i Swadii. Lokacje o tej ikonie można bezproblemowo przesuwać w edytorze Thorgrima, tak samo dzieje się z miastami Vaegirów, czyli z ikonami "zaśnieżonymi", one mają jednakże inne ID.

Jednakże, nie wszystkie miasta mają "zwykłe" lub "śnieżne" ID. Do tej grupy zaliczają się miasta khergickie, z których przesuwanie czasami są problemy oraz miasta sarranidzkie - które w ogóle nie mają ikon! Jak sobie z tym poradzić? Najpierw zrób kopię nienaruszonego pliku parties .txt. Następnie zastąp ID miast khergickich i sarranidzkich z ID na przykład wywołanej wcześniej Jelkali. Dzięki temu, zmieni się ikona tych miast i będziesz mógł je przesuwać w edytorze!

6. USTAWIENIA, HOTKEYE, CREDITSY I INNE BAJERY
-będzie gotowe do końca stycznia, stale update'owane-
6.1 Wykaz kolorów na mapę
6.2. Creditsy i podziękowania:
6.3. FAQ
Q: Dostaję następujący error przy próbie włączenia edytora: "ARB_texture_compression_extension not found", co mam zrobić?
A: Zaktualizuj sterowniki karty graficznej.

Q: Chcę zaimportować mapę tak jak w dziale 4, ale nic się nie dzieje? Czemu?
A: Upewnij się, że na oceanie nie zostały jakieś plamki nie będące kolorem rozpoznawanym przez edytor.
Q: OMFG dalej nie działa!!1!
A: Zapisz importowane mapy jako bitmapy 24 bitowe.

Q: Edytor crashuje się kiedy naciskam na przycisk z ikoną zamku!
A: Nie działa on z Warbandem, jedynie przy zwykłym M&B.

Q: Nie mam zwykłego M&B, ale chcę poprzesuwać miasta na mapie. Mogę to zrobić bez piracenia gry?
A: Owszem. Ściągasz ze strony TW legalnie wersję próbną M&B (click!) (http://download2.taleworlds.com/mountandblade_1011_setup.exe), po czym edytujesz mapę bazując na folderze M&B.

Q: Widziałem w jednym fajnym modzie most w górach, wiesz, dało się chodzić i na terenie u góry i pod. Jak to tu zrobić?
A: Takie haxxy to nie tutaj. Jeśli chcesz coś takiego zrobić, to wówczas musisz zaopatrzyć się w genialne narzędzie autorstwa Tula (click!) (http://www.mbrepository.com/file.php?id=1793), dzięki któremu map.txt zamienisz w plik .obj. Potem to już zabawa z edytorem grafiki 3d.

6.4. ID ikon miast i wiosek w parties.txt:
• zwykłe miasta jak Jelkala: 4219916 (dające się przemieszczać)
• zaśnieżone miasta jak Curaw: 4219938 (dające się przemieszczać)
• stepowe miasta Khergitów jak Tulga: 4219917 (najlepiej zmienić je przed przesuwaniem)
• pustynne miasta Sarranidów jak Shariz: 4219918 (w edytorze ich ikona się nie wyświetla, więc trzeba je zmienić)

• zaśnieżone wioski jak Mazen: 2114584 (dające się przemieszczać)
• zwykłe miasta jak Nomar: 2114575 (nie zawsze dają się przemieszczać, wiec lepiej je zmienić)
• pustynne miasta jak Aab: 2114577 (w edytorze ich ikona się nie wyświetla, więc trzeba je zmienić)

Zapraszam do komentowania, oceniania, pytania się i zgłaszania propozycji na następne działy poradnika!
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Grze848 w Sierpień 27, 2014, 18:50:23
Jak chcę zaimportować mapę do thorgrima to wklejam je w mapData otwieram thorgrima i mam mapę Calradii, daje menu import wybieram mapa-c.bmp klikam i okienko znika, żadnych zmian, potem daje menu import mapa.bmp klikam i okienko mi znika bez żadnych zmian co jest?
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 27, 2014, 19:34:31
Ugh, zapomniałem dodać: najpierw tworzysz nową mapę, potem importujesz.
DOWN: Wszelkie podziękowania nie do mnie, tylko do Hulagu Khana i Demonwolfa, bez nich by tego tutka nie było :P
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Gandalf7 w Sierpień 27, 2014, 19:56:45
zarąbisty tutorial :D wielkie dzięki :)
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Grze848 w Sierpień 27, 2014, 20:14:29
lllew, dalej nic.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 27, 2014, 20:51:42
A rozmiar mapy odpowiedni jest do tego w settings.cfg, i nie jakiś przesadnie duży? Ja jak miałem ustawiony w settings 1000x1000, to  też kiedyś nie mogłem zaimportować tak dużej mapy.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Grze848 w Sierpień 27, 2014, 21:34:38
Tak rozmiar dobry MapWidth=280
MapHeight=280 i taki mam rozmiar map.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 27, 2014, 22:19:05
1. Upewnij się, że na kolorowej mapie nie ma innych kolorów niż te dwa, które są w tutku. Zbliż lupą, i usuń ewentualne błędy.
2. Zapisz obie mapy jako bitmapy 24 bitowe.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Grze848 w Sierpień 28, 2014, 08:38:30
Ok, cos mi się zdaje, że to może pomóc :D
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Gandalf7 w Sierpień 28, 2014, 10:19:57
a jak z tym  edytorem map jest na Wb? wpisałem ścieżke do Wb nazwe moda i ciągle mi się nie włącza tylko błędy wywala chodźby zła ścieżka była :(
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 28, 2014, 10:41:32
Zmień nazwę swojego folderu WB na Mount&Blade i teraz podaj ścieżkę. Powinno zadziałać, od biedy możesz ściągnąć demo M&B albo... hmm... "inną pełną wersję" (:P), ale piractwa nie popieram i nie zachęcam do niego. Ogólnie z mapami na WB jest problem, bo mi 100% dobrze działał z WB tylko Bloodpass Editor, ale nikt z niego nie korzysta już, i na nowszych komputerach nie działa.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Gandalf7 w Sierpień 28, 2014, 18:50:30
mam podstawke więc właściwie moge se to na podstawce machnąć xD :D

Edit: źle ścieżke wpisałem bo z przyzywczajenia już pisze w tym  " " a tam ma być bez :F

Edit2: Zauważyłem iż niema koloru pustyni :F skąd go wziąść :D?
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 28, 2014, 20:28:32
Jak nie ma pustyni? Skąd wziąłeś edytor? W moim pustynia jest, zresztą popatrz tu:
Cytat: Oficjalny wątek edytora na forum TW
Version 0.8.5 - 7/10/2007 - Dowload - For M&B 0.90x and earlier


   - Added support for 0.89x party file format (NOTE: this means that this version map editor is no longer compatible with 0.808 or earlier)
   - Added a number of the new terrain types such as ford and desert
   - Added the ability to rotate map icons (as now supported in M&B 0.89x+)
   - Fixed some problems which caused the module.ini file to be saved incorrectly in 0.89x
Jak coś desert to pustynia.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Gandalf7 w Sierpień 28, 2014, 20:31:17
niby wszystko zrobiłem ale nie działa :( niechce się mi to zainportować :F

Edit: dobra działa tak pół na pół xd
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 28, 2014, 20:33:35
Co znaczy pół na pół? Wyjaśnij to postaram ci się pomóc.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Gandalf7 w Sierpień 28, 2014, 20:34:19
ocean mi wyszedł pół śnieg pół ocean XD tak jak szachownica prawie :F
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 28, 2014, 20:39:08
No to wiemy na czym stoisz :P Popraw mapę kolorową. Jak pisałem wcześniej, można wykorzystać inne kolory, to Demonwolf ubzdurał sobie że nie da się, a biały to w MapPallet oznaczenie właśnie śniegu :P Weź przybliż do 200 albo 300% i polikwiduj wszystkie niedoróbki tak, żeby nawet przy takim powiększeniu nie było widać nawet najmniejszej białej plamki.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Gandalf7 w Sierpień 28, 2014, 20:40:50
no to własnie żem tak przybliżył że piksele same widze ale wszzystko jednolite jest :F a o górach już niemowie bo to wiem co spieprzyłem XD

Edit:
http://scr.hu/0enm/mkf1k
byle działa będę ćwiczył
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 28, 2014, 20:41:52
Dla pewności walnij kubełkiem farby w kolorze oceanu. Tylko upewnij się, że ci lądu nie zamaluje.
BTW: Jak dużą mapę zrobiłeś, bo widzę, że sporo jest za czerwoną linią?
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Gandalf7 w Sierpień 28, 2014, 20:49:48
190 na 200 coś :( i nwm właśnie czm się tak przesunęła to miała być ziemia święta XD
Edit: jutro do tego wróce :)
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 28, 2014, 20:52:55
Sprawdź w settings.cfg jaki masz bordersize. Im mniejszy, tym lepiej dla ciebie (większa mapa). Co prawda da się poruszać po mapie za tą czerwoną linią w grze (oczywiście linia się nie wyświetla :P), ale nie jest t przyjemne - raz postać chce tam iść, a czasami nie.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Styczeń 25, 2015, 21:20:13
Tutorial zaktualizowany.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: RenaldDeMontfort w Marzec 02, 2015, 19:26:41
Mam pytanie dotyczące punktu 5.1. W jaki sposób można zrobić oazy?
Na oryginalnej mapie z Warbanda na sarranidzkich pustyniach rosną sobie palemki. Po otwarciu tej mapy edytorem w miejscach, gdzie powinny rosnąć palmy są białe plamy - i nie jest to śnieg, który ma dość widoczną teksturę. W palecie kolorów jest tylko "Desert", brakuje "Desert Forest". Dałoby się jakoś dodać to do palety?
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Kwiecień 05, 2016, 13:27:32
Aktualizacja poradnika - dodałem nowy punkt, na temat przesuwania miast Sarranidów w Thorgrimie na bazie tutka Cheezeninja z forum TW.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Dymitr w Kwiecień 09, 2016, 18:26:58
Ponawiam pytanko na temat lasów tropikalnych co prawda gdzieś przeczytałem że TME ich nie czyta ale może jednak jest jakaś szansa na dodanie takowych do mapy?
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: fullfun w Czerwiec 09, 2016, 17:23:23
Witam mam problem ponieważ zmieniam ścieżkę lecz dalej są te błędy
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Czerwiec 09, 2016, 18:45:29
Upewnij się, że w ścieżce nie ma literówek ani spacji.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: fullfun w Czerwiec 09, 2016, 19:51:11
ścieżka została skopiowana oraz sprawdzona spacje usunięte... dodam, że mam warbanda oraz grę na steam
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Hieronim114 w Lipiec 08, 2016, 12:32:53
Dzisiaj pobrałem thorgrim's map editor i gdy chce go odpalić pojawia się błąd o teksturze trees.dds i quest_window.dds. tekstury są.

popatrzyłem na inny temat na tawernie ale nie pomogło (ścieżka zmieniona na dobrą)

Ale nic się nie poprawiło.

Backslashe zmieniłem na slashe i co teraz prosze o pomoc pomozcie.


Dziękuję i pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Lipiec 08, 2016, 12:45:40
Czy w ścieżce, którą podałeś, są spacje?
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Hieronim114 w Lipiec 08, 2016, 15:37:01
Nie ma...
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Elendirn w Sierpień 24, 2016, 11:03:51
Siemka! Mam mały problem z Thoring map editor do M&B Warband.
Otóż odpalam edytor, żadnych błędów itd. czekam.... czekam.... i tak bez końca czekam.
To się po prostu nie chce uruchomić. Zależy mi na tym gdyż tworzę moda, mam już gotowe jednostki, i teraz chcę zacząć pracę nad mapą.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 24, 2016, 11:06:09
Zastosowałeś się do wszystkich poleceń z poradnika?
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Elendirn w Sierpień 24, 2016, 11:15:42
Tak może jakiś problem z setinngs??
Dane:
#  Change these settings at your own risk
#  Don't include any spaces for now

#  Mount & Blade path
# use "." if running the editor from the root M&B directory
# use "auto" to auto detect M&B path
# or type in the full path: eg "C:/Games/Mount&Blade"
# NOTE: if typing the full path, use / NOT \ as a separator
mbPath=C:/Games/Mount&Blade

#  Module to open
Mod=Lord_of_The_Fareun

#  Warn if forests > 4990 (causes crashes in game if you have too many forests)
ForestWarning=1

#  Mipmapping reduces the bluryness of textures, but makes them a bit grainy
Mipmapping=1

#  Initial camera position
SceneRotation=150.0,30.0
ScenePosition=0.0,-2.3,11.4

#  Maximum recursion when filling with the fill tool
#  Reduce this if filling causes crashes
MaxRecursion=500

#  Size of new maps when created (in game units)
MapWidth=280
MapHeight=280

#  Number of tiles around the border of the map to make larger
BorderSize=10

#  Mesh density of new maps when created.
#  This number indicates the number of tiles per 1x1 unit of the map.
#  So a 320x320 map, with density 0.5 will be created with 160x160 tiles.
MapDensity=0.5

#  Maximum number of undos possible (each takes ~1.2mb ram for a standard size map)
MaxUndos=10

#  Auto update terrain transitions and lighting while painting?
AutoUpdate=1

#  Depth to use when using auto ocean and land
WaterDepth=1.0

#  Default water mode
#  1 = water stays still, 2 = effect only water, 0 = effect water just like land
#  Toggle while editing using F4
WaterStatic=1

#  Weld Vertices within this radius of one another when using Weld Selection
WeldRadius=0.1

#  Display Mode Help by default
dispMH=1

#  Last window position Width,Height,x,y,fullscreen
#  DO NOT SET x & y TO 0
ScreenSettings=800,600,50,50,1

EDIT:
Chwila! Mam pomysł! Zmienię folder z modem z Lord of The Fareun na Native i zmienię to w settings

EDIT2:Okej rozwiązane, powodem była nazwa folderu :D
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Bruce Campbell w Sierpień 24, 2016, 12:14:35
Dobra, to świetnie że ci działa, ale na przyszłość zamiast wysyłać trzy posty pod rząd, używaj opcji Modyfikuj w swoim pierwszym poście.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Elendirn w Sierpień 24, 2016, 13:26:11
Hm... zrobiłem mapę... fajnie wygląda. Tylko że gdy próbowałem odpalić Native :P daję nową grę, muzyka się zacina i muszę restartować kompa :(
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Hieronim114 w Sierpień 24, 2016, 14:09:33
Najprawdopodobniej zbyt duża wielkość mapy spróbuj zmniejszyć.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Elendirn w Sierpień 24, 2016, 15:04:28
Nie pomogło :(
I mam taki napis po zapisie
http://i.imgur.com/qYdhqld.png
Oczywiście to jest nowa mapa testowa trochę pomniejszona.
Pierwszy projekt był lepszy i większy
Pobrałem demo M&B bez WB i jak robie mapę to jak nakładam teksturę na nową mapę to zacina się program :(
Okej naprawiłem :D
I takie pytanie mapy robione z M&B będą działały na WB?
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Haazheel w Sierpień 24, 2016, 16:25:40
Wszystko dobrze, jednakże dla mnie wielką bolączką są mosty...nie potrafię ich obrócić jak również mam problem z ich ustawieniem na mapie by dało się przez nie chodzić w grze.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: Elendirn w Sierpień 24, 2016, 16:54:40
Obracasz przytrzymując R, a nie wiem jak da się zrobić by przez nie przechodzić :(
Edit: Lew mam problem... jak odpalam moją mapkę na WB to przy ładowaniu muzyka się zacina i cały komputer :( od razu mówię że wszystkie miasta przeniosłem na grunt i można do nich dotrzeć na zwykłym M&B wszystko działa.
PS: Saranickie też przeniosłem
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: KasjanGaming w Kwiecień 04, 2017, 18:46:05
Mam podobny problem co Hieronim. Też edytor nie może znaleźć trees.ddf i quest_window.dds. Ten pierwszy plik mam, lecz nie posiadam drugiego.
Tytuł: Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
Wiadomość wysłana przez: KasjanGaming w Kwiecień 05, 2017, 13:18:27
Dobra. Już działa, źle  ścieżkę wpisałem. Jaką można największą mapę wgrać do Warbanda? Chodzi mi o jej wymiary. 500x500 wejdzie?