Jednostki

Podróżując po ogromnym świecie Calradii, spotkasz w trakcie swoich podróży ponad 60 różnych postaci i jednostek. Od ubogich rabusi po bogatych rycerzy, piechurów i konnych, władających bronią białą, miotaną i strzelniczą. Wybierz, kim chcesz dowodzić i z kim chcesz walczyć ramię w ramie. Szarża ciężką jazdą? Zmasowany ostrzał łuczników? A może siekanie i rąbanie masą piechoty? Decyzja należy do ciebie!


*liczby w nawiasach to (poziom jednostki/punkty życia)

Khergici.


Skośnoocy władcy stepów. Ich domeną są łuki i konie. Na wezwanie ich Chana stawia się znaczna część ordy. Niezwykle trudny przeciwnik na otwartym polu. Uganianie się za ich chyżymi końmi może was przyprawić o bóle głowy. Jako, że większość oddziałów stanowią jeźdźcy szybko poruszają się także na mapie.

Khergicki Plemieniec (5/42)
Khergicki Harcownik (10/45)
Khergicki Jeździec (14/48)
Khergicki Łucznik Konny (14/47)
Khergicki Doborowy Łucznik Konny (21/50)
Najlepsza tego typu jednostka w grze.
Khergicki Lansjer (23/54)




Nordowie.


Blond włosi mieszkańcy północnych krain, specjalizujący się w walce pieszej. Oprócz łuczników, reszta żołnierzy rzuca w trakcie walki oszczepami i toporkami. Stosują szeroki wachlarz toporów bojowych.

Nordycki Rekrut (6/43)
Nordycki Piechur (10/49)
Nordycki Myśliwy (11/52)
Nordycki Wyszkolony Piechur (14/49)
Nordycki Łucznik (15/53)
Nordycki Wojownik (19/52)
Nordycki Doborowy Łucznik (19/59)
Nordycki Weteran (24/57)
Nordycki Huskarl (28/61)
Najlepsza jednostka w swojej kategorii. Macie szczęście, że nordyccy dowódcy mają najwyżej paru w swoich kompaniach. Niezwykle groźni, świetnie się spisują przy szturmach na mury. Takie małe „chodzące” czołgi.




Rhodokowie.


Frakcja leżąca na zachodzie kontynentu. Ich sierżanci ustępują tylko Nordyckim Huskarlom, nie posiadają jazdy, za to mają najlepszych kuszników. Niektórzy uważają tą frakcję za słabą, ale to kwestia opinii.

Rhodocki Plemieniec (4/45)
Rhodocki Pawężnik (9/46)
Rhodocki Kusznik (10/50)
Rhodocki Wyszkolony Pawężnik (14/53)
Rhodocki Wyszkolony Kusznik (15/50)
Rhodocki Doborowy Pawężnik (19/58)
Rhodocki Sierżant (24/62)
Rhodocki Strzelec (25/55)




Swadianie.


Ich minusem jest położenie w centrum mapy, co sprawia, że często toczą wojnę na kilku frontach. Zbalansowana frakcja z kusznikami, niezła ciężką piechotą i potężną ciężką jazdą.

Swadiański Rekrut (4/42)
Swadiański Milicjant (9/46)
Swadiański Piechur (14/46))
Swadiański Harcownik (14/47)
Swadiański Kusznik (19/46)
Swadiański Zbrojny (20/50)
Swadiański Ciężki Piechur (20/51)
Swadiański Strzelec (24/57)
Swadiański Sierżant (25/55)
Swadiański Rycerz (25/59)
Najgroźniejsza jednostka w szeregach Swadian. Wystarczy kilku, aby łamać szyki przeciwnika. Sama masa konia staje się niebezpieczną bronią.




Vaegirzy.


Ludzie ze wschodnich, śnieżnych krain Calradii. Mocna i zbalansowana frakcja. Ich elitą są gwardziści, liczna kawaleria, a przede wszystkim najlepsi łucznicy. W ich ubiorze widać khergickie wpływy.

Vaegirski Rekrut (4/42)
Vaegirski Piechur (9/46)
Vaegirski Weteran (14/51)
Vaegirski Harcownik (14/54)
Vaegirski Jeździec (19/50)
Vaegirski Ciężki Piechur (19/53)
Vaegirski Łucznik (19/57)
Vaegirski Rycerz (24/56)
Mocna jednostka ustępująca jednak umiejętnościami rycerzom ze Swadii.
Vaegirski Gwardzista (24/56)
Niebezpieczna piechota uzbrojona najczęściej w dwuręczne bronie, takie jak np. berdysz.
Vaegirski Mistrz Łuku (24/61)
Postrach żołnierzy nieosłoniętych tarczą. Wyszkoleniem i uzbrojeniem bija na głowę inne jednostki łucznicze. Potężna broń w rękach doświadczonego dowódcy.




Najemnicy.


Jednostki, które będziecie mogli nająć za odpowiednią kwotę w miejskich tawernach (oprócz Rolnika). Mimo, że ich utrzymanie kosztuje więcej niż jednostki frakcyjne, to mają gorsze statystyki. Zatrudniać w pilnej potrzebie.

Rolnik (4/43)
Wartownik (9/46)
Strażnik Karawany (14/49)
Spotykani w karawanach kupieckich
Najemny Kusznik (19/51)
Najemny Wojownik (20/49)
Występują także na arenie.
Najemny Jeździec (20/52)
Najemne Ostrze (25/55)
Występują także na arenie.
Najemny Kawalerzysta (25/55)




Jednostki Neutralne.


Kobiety stanowią mniejszość w tej grze. I wiecie co? Wcale mnie to nie dziwi. Ich uzbrojenie i wyszkolenie nie pozwala im być równorzędnym przeciwnikiem opętanych rządzą zabijania mężczyzn. Najczęściej spotkacie Siostry Miecza na odbywających się w różnych miastach turniejach rycerskich. Jedynie w niektórych modyfikacjach będziecie mieli możliwość poprowadzenia do boju większych ilości „amazonek”.

Chłopka (1/42)
Wyzwolona Kobieta (5/43)
Łowczyni (10/46)
Wojowniczka (16/49)
Siostra Miecza (22/48)
Rabuś (4/42)
Jeden z podstawowych przeciwników na początku rozgrywki. Są słabi i możecie na nich szlifować swoje umiejętności oraz zdobyć parę denarów. Występują na całej mapie, głównie w pobliżu miast i wiosek.
Dowódca Karawany (9/49)
Przewodzi karawanom kupieckim.
Bandyta z Gór (11/45)
Duże ich grupy występują na obszarze pomiędzy miastami Curaw, Dhirim, Reyvadin i Khudan. Posiadają sporo jeźdźców.
Leśny Bandyta (11/42)
Jeśli lubisz być zasypywany gradem strzał to coś dla ciebie. Tacy rdzenni Robin Hoodzi. Polują na nieostrożnych podróżników w lasach nieopodal miast Praven i Jelkala.
Bandyta Stepowy (12/46)
Zamieszkują południowe stepy na terytorium Khergitów. Szybcy, mobilni i nieustępliwi konni wojownicy.
Korsarz (16/51)
Twardzi i niebezpieczni wikingowie. Łupią północne wybrzeża Calradii od Tihr po Wercheg. Często zapuszczają się w głąb kontynentu
Łowca Głów (10/45)
Jednostki tego typu możecie spotkać jako samodzielne oddziały, maja pozytywne relacje z wszystkimi frakcjami, używając broni obuchowej polują na szajki bandytów
Nadzorca Niewolników (14/43)
Łowca Niewolników (18/47)
Pogromca Niewolników (22/48)
Dowódca Łowców Niewolników (26/48)