Klasy

 

Zapewne każdy z Was, tworząc postać natknął się na zestaw różnego typu pytań określającego początkowe atrybuty naszego bohatera. Ten mini-poradnik pomoże wam sprawdzić, jakie umiejętności, atrybuty, biegłości, przedmioty, itp. dostaniemy wybierając daną odpowiedź. W niektórych przypadkach owe "bonusy" zależne są od wyboru płci, więc przedstawione zostały w odpowiedniej tabeli.


Początkowe statystyki bohatera, którym przyjdzie nam kierować wynoszą:
Siła: 4
Zwinność: 4
Inteligencja: 4
Charyzma: 4

Do każdego atrybutu, w momencie wyboru płci otrzymujemy dwie pierwsze umiejętności (widać, że twórcy gry robią z gracza "przywódcę konnego"). Jeśli chodzi o biegłości posługiwania się danym orężem wygląda mniej więcej tak:
Broń jednoręczna: 16
Broń dwuręczna: 23
Broń drzewcowa: 22
Łuki: 20
Kusze: 18
Broń miotana: 15

Niestety jest wiele sprzeczności między tą rozpiską a ostateczną sumą punktów biegłości (m.in poprzez umiejętność" Mistrzostwo w broniach), dlatego biegłości nie zawsze będą dokładne (przeskok między 1-10pkt).


Wybór płci:

Płeć męska Płeć żeńska
Siła +2
Zwinność +1
Charyzma +2
Jeździectwo +1
Przywództwo +1
Siła +1
Zwinność +2
Inteligencja +1
Charyzma +1
Jeździectwo +1
Przywództwo +1



Zestaw odpowiedzi dla pytania nr 1:

1. Zubożałym szlachcicem

Płeć męska Płeć żeńska
Inteligencja +1
Charyzma +2

Mistrzostwo w broniach +1
Potężny cios +1
Jeździectwo +1
Taktyka +1
Przywództwo +1

Broń jednoręczna +10
Broń dwuręczna +10
Broń drzewcowa +10

Reputacja +100
Honor +3

Denary +100
Tarcza: Stara okrągła tarcza o niskiej odporności

Możlżwość wyboru sztandaru
Inteligencja +2
Charyzma +1

Jeździectwo +2
Przywództwo +1
Leczenie ran +1
Pierwsza pomoc +1


Broń jednoręczna +20
Reputacja +50
Denary +100
Tarcza: Stara okrągła tarcza o niskiej odporności
Możliwość wyboru sztandaru



2. Podróżnym kupcem

Inteligencja +2
Charyzma +1
Jeździectwo +1
Przywództwo +1
Handel +2
Zarządzanie ekwipunkiem +1
Broń dwuręczna +10
Reputacja +20
Denary +250


3. Doświadczonym wojownikiem

Siła +1
Zwinność +1
Charyzma +1
Żelazne ciało +1
Mistrzostwo w broniach +1
Potężny cios +1
Przywództwo +1
Szkolenie +1
Broń jednoręczna +10
Broń dwuręczna +15
Broń drzewcowa +20
Broń miotana +10
Reputacja +10
Denary +50
Tarcza: Prosta trójkątna tarcza o niskiej odporności


4. Myśliwym

Siła +1
Zwinność +2
Potężny naciąg +1
Tropienie +1
Szukanie ścieżek +1
Spostrzeganie +1
Atletyka +1
Broń dwuręczna +10
Łuki +30
Denary +30


5. Koczownikiem stepowym

Płeć męska Płeć żeńska
Siła +1
Zwinność +1
Inteligencja +1

Potężny naciąg +1
Łucznictwo konne +1
Szukanie ścieżek +1
Jeździectwo +2

Broń jednoręczna +10
Łuki +30
Broń miotana +10

Reputacja +10

Denary +15
Tarcza: Prosta tarcza jeździecka o niskiej odporności
Siła +1
Zwinność +1
Inteligencja +1

Leczenie ran +1
Pierwsza pomoc +1
Szukanie ścieżek +1
Jeździectwo +2

Broń jednoręczna +5
Łuki +20
Broń miotana +5



Denary +20
Tarcza: Prosta tarcza jeździecka o niskiej odporności



6. Złodziejem

Zwinność +3
Potężny rzut +1
Zarządzanie ekwipunkiem +1
Plądrowanie +1
Atletyka +2
Broń jednoręczna +20
Broń miotana +20
Denary +25
Broń: Noże do rzucania


Zestaw odpowiedzi dla pytania nr 2:

1. Paź / Dziewczę na dworze szlachcica

Siła +1
Charyzma +1

Potężny cios +1
Perswazja +1

Broń jednoręczna +15
Broń drzewcowa +5


2. Uczeń / Uczennica rzemieślnika

Siła +1
Inteligencja +1

Inżynieria +1
Handel +1


3. Pomocnik / Pomocniczka kupca

Inteligencja +1
Charyzma +1

Zarządzanie ekwipunkiem +1
Handel +1


4. Uliczny łobuz / Urwiska

Zwinność +1
Inteligenca +1

Spostrzeganie +1
Plądrowanie +1

Broń jednoręczna +14
Broń miotana +5


5. Dziecko stepu

Siła +1
Zwinność +1

Łucznictwo konne +1
Potężny rzut +1

Łuki +15

Reputacja +5


Zestaw odpowiedzi dla pytania nr 3:

1. Giermkiem / Panną na wydaniu

Płeć męska Płeć żeńska
Siła +1
Zwinność +1

Jeździectwo +1
Mistrzostwo w broniach +1
Potężny cios +1
Przywództwo +1

Broń jednoręczna +30
Broń dwuręczna +30
Broń drzewcowa +30
Łucznictwo +10
Kusze +10
Broń miotana +10


Przedmiot: Skórzany kabat o brzydkim wyglądzie
Przedmiot: Skórzane buty o niechlujnym wyglądzie
Broń: Miecz z zardzewiałej stali
Broń: Myśliwska kusza
Broń: Bełty
Jedzenie: Wędzone ryby
Koń: Stary wierzchowiec
Inteligencja +1
Charyzma +1

Perswazja +1
Jeździectwo +1
Leczenie ran +1


Broń jednoręczna +10
Kusze +15





Denary +100
Przedmiot: Dobrej jakości wełniana suknia
Przedmiot: Dobrej jakości wełniany kaptur
Broń: Sztylet
Broń: Myśliwska kusza
Broń: Bełty
Jedzenie: Wędzone ryby
Koń: Rączy rumak



2. Trubadurem / Muzykantką

Charyzma +2

Mistrzostwo w broniach +1
Perswazja +1
Przywództwo +1
Szukanie ścieżek +1

Broń jednoręczna +25
Kusze +10

Przedmiot: Dobrej jakości tabard
Przedmiot: Skórzane buty o brzydkim wyglądzie
Broń: Miecz z zardzewiałej stali
Broń: Myśliwska kusza
Broń: Bełty
Jedzenie: Wędzone ryby
Koń: Stary wierzchowiec


3. Żakiem / Studentką

Inteligencja +2
Mistrzostwo w broniach +1
Chirurgia +1
Leczenie ran +1
Perswazja +1
Broń jednoręczna +20
Kusze +20
Przedmiot: Dobrej jakości płócienna tunika
Przedmiot: Wełniane pończochy
Broń: Miecz z zardzewiałej stali
Broń: Myśliwska kusza
Broń: Bełty
Jedzenie: Wędzone ryby
Koń: Stary wierzchowiec
Książka: Losowa


4. Domokrążcą

Charyzma +1
Inteligencja +1
Jeździectwo +1
Handel +1
Szukanie ścieżek +1
Zarządzanie ekwipunkiem +1
Broń drzewcowa +15
Denary +90
Przedmiot: Skórzana narzuta
Przedmiot: Skórzane buty o brzydkim wyglądzie
Przedmiot: Skórzane rękawice
Przedmiot: Futrzana czapka
Broń: Kij
Broń: Myśliwska kusza
Broń: Bełty
Jedzenie: Wędzone ryby
Koń: Wierzchowiec
Koń: Juczny koń
Towar: Worki wełny (x2)
Towar: Wyroby z ceramiki
Towar: Rolki płótna


5. Kowalem / Rzemieślniczką

Siła +1
Inteligencja +1
Mistrzostwo w broniach +1
Inżynieria +1
Taktyka +1
Handel +1
Broń jednoręczna +15
Denary +100
Przedmiot: Prosta tunika
Przedmiot: Skórzane buty o brzydkim wyglądzie
Broń: Idealnej wagi miecz
Broń: Myśliwska kusza
Broń: Bełty
Jedzenie: Wędzone ryby
Koń: Wierzchowiec
Towar: Narzędzia


6. Kłusownikiem

Siła +1
Zwinność +1

Potężny nacią +1
Tropienie +1
Szukanie ścieżek +1
Atletyka +1

Broń drzewcowa +10
Łuki +35

Przedmiot: Skórzany płaszcz
Przedmiot: Buty z niewyprawionej skóry
Broń: Kiepskiej ostrości topór
Broń: Myśliwski łuk
Broń: Strzały z zadziorami
Jedzenie: Kawały suszonego mięsa (x2)
Koń: Masywnej budowy juczny koń
Towar: Futra (x2)


Zestaw odpowiedzi dla pytania nr 4:

1. Osobistej zemsty

Siła +2
Potężny cios +1

2. Utraty ukochanego

Charyzma +2
Żelazne ciało +1

3. Żądzy podróżowania

Zwinność +2
Odnajdywanie ścieżek +1

4. Wyrzucenia z domu

Siła +1
Inteligencja +1
Mistrzostwo w broniach +1


5. Żądzy pieniędzy i władzy

Zwinność +1
Inteligencja +1
Plądrowanie +1


Źródło: Module System 1.010
Tworząc ten poradnik opierałem się na nieoficjalnym spolszczeniu autorstwa Daedalus-a.

Opracował: NIFN