Frakcje

Jak dobrze wiecie z poprzedniego działu, lub z poprzedniej gry, M&B W. jest symulatorem bohatera osadzonego w czasach średniowiecznych. W grze występuje sześć frakcji. Każda jest zbalansowana i odpowiadająca waszemu stylowi gry. Lubicie, gdy wasza pancerna jazda roznosi szeregi wroga, który boi się nadchodzącej zagłady? Czy wolicie zrobić ogromny „shieldwall” i powolnym marszem wybijać wszystko, co stanie wam na drodze? Czy wolicie ustawić się na jakimś wzniesieniu i wykorzystać swoje oddziały strzeleckie, by zrobiły zamęt w waszym przeciwniku? Ta gra na to pozwala. Witam w poradniku dotyczącym frakcji znajdujących się w Calradii.

 

Królestwo Swadii

Królestwo Swadii znajduje się w zachodniej części Calradii. Sąsiaduje praktycznie z każdym innym królestwem znajdującym się na tym mitycznym kontynencie. Można powiedzieć, że jest to jej największa słabość, ponieważ Swadowie często zaczynają wojny na kilku frontach, i można powiedzieć że im to nie wychodzi na dobre. Królestwo Swadii jest wzorowane na Francji oraz Świętym Cesarstwie Rzymskim. Posiadają praktycznie najpotężniejszą kawalerię w grze, a piechota uzbrojona w długie jednoręczne włócznie i miecze dwuręczne potrafi siać postrach na polu walki. Do osłony kawalerii i piechoty wykorzystują kuszników, ale to nie jest siła napędowa Królestwa. Stolicą Swadii jest Suno, i to tam przesiaduje władca Królestwa – Król Harlaus. Królestwo jest podzielone na hrabstwa, a godłem Królestwa jest czarny lew na czerwonym tle.

Królestwo Rhodoków

Królestwo Rhodoków znajduje się w południowo zachodniej części kontynentu. Od północy sąsiaduje z Królestwem Swadii, a od wschodu z Sułtanatem Sarranidzkim i to z tym drugim najczęściej ma wojnę jak tylko zawitasz na kontynencie. Królestwo Rhodoków wzorowane było na średniowiecznych krajach włoskich. Główną jednostką Rhodoków jest kusznik, który potrafi walczyć na równi z łucznikami z innych frakcji. Są lepsi od swoich swadyjskich braci, ale Królestwo ma swoją piętę achillesową w postaci kawalerii, a dokładniej brak jej. Można to wytłumaczyć faktem, że Królestwo znajduje się na terenach wyżynno – górskich, i im kawaleria jest niepotrzebna. Owszem, w takim terenie można walczyć. Gorzej jak wyjdzie się na otwarty teren, gdzie nie masz jak ustawić swoich kuszników. Z pomocą przychodzi Ci piechota Rhodoków, która jest uzbrojona we wszelaką broń drzewcową, od pik i włóczni do glewii. Potrafią trzymać przeciwnika na dosyć dłuższy dystans, a jeżeli wróg podejdzie na bardzo bliską odległość, zamienią swoje długie bronie na nadziaki czy miecze jednoręczne i będą walczyć jak równy z równym. Posiadają również bardzo mocne tarcze, które mogą ułatwić oblężenia, jeżeli ty oblegasz jakieś miasto lub zamek. Jako przeciwnik mogą być wymagający, i na pewno będą wykorzystywać swoją przewagę w postaci doskonale wyszkolonych kuszników. Królem Rhodoków jest Król Graveth. Stolicą Rhodoków jest portowe miasto Yalen, a królestwo tak samo jak w przypadku Swadii jest podzielone na hrabstwa. Godłem Królestwa jest czarny niedźwiedź na zielonym tle.

 

Sułtanat Sarranidzki

Sułtanat Sarranidzki znajduje się w południowo wschodniej części kontynentu i okupują pustynie. Jest to nowa frakcja dodana do gry. Sąsiaduje od wschodu z Królestwem Rhodoków, a od północy z Chanatem Khergickim i to z tym pierwszym walczy od samego początku. Sułtanat jest wzorowany na średniowiecznym Egipcie oraz Turcji. Jest to kolejna frakcja, która posiada mocną kawalerię oraz zbalansowaną piechotę. Niestety, w każdej frakcji jest ktoś słaby, a w tym przypadku są to łucznicy. Kawaleria jest porównywalna do kawalerii Królestwa Swadii czy Królestwa Vaegirów, i także potrafią zasiać zamęt na polu walki. Piechota również potrafi uprzykrzyć Ci życie, ponieważ jest uzbrojona w bambusowe włócznie, które mogą z powodzeniem odpychać twoje zapędy na wrogich łuczników. Sułtanat jest prowadzony przez Sułtana Hakima a jego siedzibą a zarazem stolicą jest Shariz. Sułtanat jest podzielony na emiraty. Godłem Sułtanatu jest czerwony ogień z półksiężycem na żółtym tle.

Chanat Khergicki

Chanat Khergicki znajduje się na wschodzie Calradii i okupują stepy. Sąsiaduje od północy z Królestwem Vaegirów, od zachodu z Królestwem Swadii a od południa z Sułtanatem Sarranidzkim. Chanat jest wzorowany na średniowiecznym Chanacie Mongolskim i wszystkich ich odpowiednikach. Tak jak to przystało na Chanat, siłą napędową jest kawaleria, która w polu nie ma sobie równej przez posiadanie łuczników konnych. Podczas gdy trwa uderzenie ciężkiej kawalerii łucznicy atakują z flanki i trzymają na dystans piechotę lub innych przeciwników. Problemem jest gdy przyjdzie oblegać jakieś miasto lub zamek, ponieważ Chanat nie posiada piechoty. Wtedy to dzielny konny narów musi zejść z koni i oblegać obiekt na piechotę. Siłą Chanatu również jest to, że gdy przychodzi walczyć z przeciwnikiem, to najczęściej Chanat pojawia się w dużej ilości. Przywódcą Chanatu jest Sanjar Khan. Chanat jest podzielony na tereny podlegające Noyanom, a stolicą jest siedziba Khana – Tulga. Godłem Chanatu jest złoty łucznik na koniu znajdujący się na purpurowym tle.

 

Królestwo Vaegirów

Królestwo Vaegirów znajduje się w północno – wschodniej części kontynentu i znajduje się na terenie tajgi. Występuje tam wieczna zima. Sąsiaduje od zachodu z Królestwem Nordów, od południowego zachodu z Królestwem Swadii a od południa z Chanatem Khergickim i to z tymi pierwszymi najczęściej prowadzi wojnę od początku. Jest wzorowane na średniowiecznym Księstwie Moskiewskim. Królestwo charakteryzuje się zbalansowaną ciężką kawalerią, mocną piechotą i najlepszymi łucznikami w grze. Można powiedzieć, że jest to wymarzone Królestwo do startu. Królestwo dowodzone przez Króla Yarogleka, którego siedzibą i stolicą jest Reyvadin. Królestwo podzielone jest na tereny zarządzane przez Boyarów, a godłem Królestwa jest biały tygrys na brązowym prostokącie, otoczonym białym tłem.

 

Królestwo Nordów

Królestwo Nordów znajduje się w północno zachodniej części Calradii. Od wschodu sąsiaduje z Królestwem Vaegirów, od południa z Królestwem Swadii i to z tymi pierwszymi prowadzi wojnę od początku. Królestwo Nordów wzorowane jest na państwach skandynawskich w średniowieczu. Ich podstawą i największym atutem jest piechota, która w zwarciu nie ma sobie równej. Ich potężne topory jednoręczne i dwuręczne sieją zamęt we wrogu, zatrzymując się dopiero jak ostatni przeciwnik wyzionął ducha i połączył się ze swoimi bogami. Gdy przeciwnik jest jeszcze daleko, Nordowie wykorzystują swoich łuczników, którzy potrafią siać ze swoich długich łuków na znaczne odległości. Gdy wróg zaszarżuje na „shieldwall” stworzony z huskarli czy weteranów, w jego stronę posypie się grad oszczepów i małych toporów do rzucania. Ich piętą achillesową jest brak kawalerii, ale nadrabiają ten brak w polu. Królestwo jest dowodzone przez Króla Jarli – Ragnara, a jego siedzibą jest Sargoth. Królestwo jest podzielone na ziemie zarządane przez jarlów, a godłem Nordów jest czarna wrona na niebieskim tle.

 

Mam nadzieję, że w skrócie przybliżyłem Tobie frakcje występujące w grze. Wybierz tą, która najbardziej pasuje do twojego stylu gry.