Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: [Tutorial] Wyciąganie modeli wraz z teksturami z gier  (Przeczytany 6873 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Spacja

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Piwa: 0
[Tutorial] Wyciąganie modeli wraz z teksturami z gier
« dnia: Kwiecień 09, 2011, 23:09:08 »
Sądzę że to się przyda :)
Poradnik opisuję sposób wyciągania modeli(.Obj lub .3dr) i ich tekstur(.dds) + Shaderów(.VSH i .PSH) z wszystkich gier(!) które mają coś wspólnego z direcX  (v6/v8/v9).

1.Ściągamy instalkę do 3D Ripper'a DX http://www.przeklej.pl/plik/3dripperdxsetup-exe-00294v81jagh
2.Instalujemy 3dripperdxsetup.exe
3.Tworzymy jakiś folder, u mnie Ripy z Gier a w nim tworzymy 3 następne o nazwach: Frames, Textures, Shaders.
4.Teraz konfigurujemy Dx Rippera - Całość powinna wyglądać tak:
5.Uruchamiamy przyciskiem Launch
6.Jeśli wszystko pójdzie dobrze to w grze możemy zauważyć że w lewym górnym rogu pisać będzie Ready to capture jeżeli nie będzie tam tego napisu to znaczy że albo coś spierdzieliłeś albo gra nie jest oparta na DirectX :>
7.Gdy już znajdziemy się tam gdzie chcemy coś przechwycić wciskamy F12 i czekamy krótką chwilkę
8.Wychodzimy z gry, uruchamiamy blendera lub jakikolwiek edytor grafiki 3D obsługujący formaty .Obj lub .3ds
9.Całość importuje się dłuższą chwilkę, później wycinamy co trzeba - zostawiamy co trzeba i już...

Cóż, od siebie dodam że to wstyd nie znać tak prostego w obsłudze a zarazem potężnego narzędzia jakim jest 3DX Ripper. Myślę że się zemną zgodzicie? :D
Pozdrawiam i w razie czego pisać jak by ktoś czegoś nie wiedział.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2011, 10:23:07 wysłana przez Spacja »

Offline Cavaron

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 380
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [Tutorial] Wyciąganie modeli wraz z teksturami z gier
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2011, 19:58:51 »
Masz świadomość, że przywłaszczanie sobie tekstur do moda z komercyjnych nie open sourcowych gier jest piractwem/plagiatem? - Takie rzeczy są nielegalne.
Nie ma emocji - jest spokój.
Nie ma ignorancji - jest wiedza.
Nie ma namiętności - jest pogoda ducha.
Nie ma chaosu - jest harmonia.
Nie ma śmierci - jest Moc.

Offline Tapase

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Piwa: 0
Odp: [Tutorial] Wyciąganie modeli wraz z teksturami z gier
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2011, 20:35:52 »
Program przydatny - miło czasem pocieszyć oko 'prze-konwertowanymi' do innej gry przedmiotami. <: Oczywiście tylko i wyłącznie na swój użytek. <-;[
- próba przeniesienia Wojny o Pierścień na silnik M&B!
"Mod nigdy się nie spóźnia, nie jest też zbyt wcześnie, lecz właśnie wtedy kiedy ma na to ochotę." - Gandalf do moderów.

Offline Cavaron

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 380
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [Tutorial] Wyciąganie modeli wraz z teksturami z gier
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2011, 21:49:29 »
A i żeby nie było, nie mówię, że jest to zupełnie złe, ponieważ to jest bardzo przydatne jeśli np. chcesz mieć wzór modelu np. z gwiezdnych wojen którego trudno szukać w m&b.
Nie ma emocji - jest spokój.
Nie ma ignorancji - jest wiedza.
Nie ma namiętności - jest pogoda ducha.
Nie ma chaosu - jest harmonia.
Nie ma śmierci - jest Moc.

Offline Mathew19951

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [Tutorial] Wyciąganie modeli wraz z teksturami z gier
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 06, 2013, 13:33:31 »
Z góry proszę o wyrozumiałość, bo jestem w tym dość zielony :-)

Ok - wyeksportowałem zgodnie z Twoimi radami - to teraz jak to wrzucić do gry?
Sry, za głupie pytanie, ale próbowałem już m.in. z tym:

http://themodders.org/index.php?/forum/312-mountblade/

http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=5445.0

I paroma innymi, do których linków nie mam. Już zmarnowałem na to kilka dni, więc nie piszcie, że nie szukałem :P. Udało mi się na początku wg wskazówek Daedalusa "dodać" zbroję i hełm. Efekt - postać biega łysa (czyli ten hełm "czyta") i nago (więc zbroję "też")

 Z góry dzięki za pomoc!