Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Programy Graficzne  (Przeczytany 35705 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Agrest

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Piwa: 0
  • Valamis PL dla obcokrajowców
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 01, 2010, 18:21:33 »
Zaraz, a czy ty mówisz o tym samym programie co ja? Jeśli nie to daj link.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2010, 18:23:50 wysłana przez Agrest »

- Premierze, inwigilują obywateli! - Przecież widzę!

Offline eto

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 60
  • Piwa: 0
  • zwykły debil i chyba dzieciak
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 01, 2010, 20:08:35 »
Cytuj
prawie hp
Nie ma czegoś takiego.

Offline woyo-sensei

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 757
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Wątek o modzie na oficjalnym forum TaleWorlds
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 19, 2010, 10:04:04 »
Witam wszystkich.
Pozwolicie, ze przylacze sie do dyskusji :)
Na poczatek pytanie: dlaczego jak ktos wspomni o takich programach jak 3ds max czy photoshop to zostaje oskarzony o piractwo? Sa przeciez wersje demontracyjne tych programow. Sam kozystam z 3ds maxa i photoshopa bo uwazam, ze sa do tego najlepsze (moje zdanie). Tak tylko dodam, ze nawet na stronach poswieconych grafice 2d/3d nikt nie wnika w to czy dany program jest oryginalny czy nie. To sprawa indywidualna. Wiekszosc osob, ktora tak zacielke broni piractwa sama sie niezle do niego przyczynia. Ilu z was ma oryginalnego Windowsa? Ilu z was kupuje takie programy jak chociazby WinRAR, Total Commander czy inne tego typu? Jedziecie na samych oryginalach? Nie przyznawac sie, wiadomo jak jest. Przyznaje sie do korzystania z dobrego i cholernie drogiego softu, ale nie przyznaje sie do uzywania ich w wersji nielegalnej :)
A wracajac do tematu. Naprawde polecam 3ds maxa do grafiki 3d i photoshopa chociazby z tego wzgledu, ze te programy maja chyba najwieksze poparcie internetowej spolecznosci grafikow (sa jeszcze inne jak maya czy wczesniej wspomniana cinema). Jest do nich masa tutoriali i pluginow wszelkiego rodzaju (do 3ds maxa export na *.obj jest w standardzie, do ps`a export do formatu *.dds jest do sciagniecia ze strony nvidii). Na poczatku ciezkie do ogarniecia, ale z czasem mozna osiagnac naprawde bardzo dobre efekty. Polecam chociaz przetestowac wersje testowa. Nic nie tracicie, a zawsze mozna nauczyc sie czegos nowego :)
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2010, 10:05:44 wysłana przez woyo-sensei »

Offline xyp

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 56
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 19, 2010, 22:54:18 »
Jeżeli mają to być programy użyteczne w modowaniu M&B to dorzucę jeszcze:

crazy bump: http://www.crazybump.com
Fenomenalne narzędzie to tworzenia normal map na podstawie diffuse map.  Bardzo proste w obsłudze i darmowe.

Przyda się też coś do usuwania szwów na łączeniach tekstur (chodzi przede wszystkim o zbroje). Ja używam do tego Projection Master w Zbrush 3.1
http://www.pixologic.com/zbrush/
Kosztuje krocie, ale wiadomo... dla zachęty powiem, że jest to narzędzie w 'miarę' łatwe i szybkie w obsłudze.


Wygląda zachęcająco i chciałem ściągnąć, ale pod koniec ściągania ESET mi wyskakuje z komunikatem:


Z tego, co mówią google, może być groźne, więc rezygnuję ze ściągnięcia, ale innej opcji zbytnio nie widzę...

Offline legomir

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 14, 2010, 19:34:19 »
Moje zdanie na tematy programów graficznych. Na samym początku był Wings 3D i trwa nadal. Przez jakiś czas były próby z Maxem/Blenderem i nie zmieniło się nic. A potem nastały kłótnie z Woyo. I nastąpiła 2. próba Maxa nie powiodła się. Powrócił Wings3D. Potem Wings zaczął mnie denerwować i nastąpiła 3. próba Maxa i trwała do eee... przedprzedwczoraj. Bowiem zainstalowałem Maya'e(tak to powinienem odmieniać?) i się przestraszyłem. Potem zerknąłem do pomocy. Znalazłem tam jakieś tutoriale. I zobaczyłem, że to jest to! I chyba po May'i nie będzie nic.
"Można ścinać kwiaty, ale wiosny to i tak nie zatrzyma" Che Guevara
GG: 15621533

Offline woyo-sensei

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 757
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Wątek o modzie na oficjalnym forum TaleWorlds
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 15, 2010, 07:51:30 »
To życzę powodzenia, serio. Ja Mayki jakoś nie mogłem rozgryźć z przyzwyczajenia do Maxa. Niby podobne, a jednak zupełnie co innego.

Offline legomir

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 19, 2010, 15:39:54 »
I właśnie dlatego mi przypadło Max za bardzo jest poukładany dla mnie ;) Przy okazji jest szansa, że Cię spotkam na kompie kiedy indziej niż rano?
"Można ścinać kwiaty, ale wiosny to i tak nie zatrzyma" Che Guevara
GG: 15621533

Offline woyo-sensei

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 757
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Wątek o modzie na oficjalnym forum TaleWorlds
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 19, 2010, 19:34:25 »
Tak, po południu :P

Teraz mam tydzień wolnego, więc pewnie będę częściej. Jest też szansa, że nie będzie mnie na gg w ogóle, bo nie korzystam z niego tak często jak kiedyś. Bardziej Steam.

Żeby nie było OT.
Raz kiedyś odpaliłem Maykę. To, co zobaczyłem, mnie po prostu przeraziło :P Od tamtej pory staram się tego softu unikać jak ognia. Fakt, Max potrafi być trudny do opanowania dla początkujących. Ba! Nawet dla kogoś, kto siedzi w tym programie kilka lat wciąż skrywa wiele tajemnic.
Jednak dzięki temu, że jest tak przystępny, funkcjonalny (typowy kombajn), zawiera masę pluginów itd. itd., jest do niego ogromne wsparcie w formie tutoriali i każdego innego badziewia, jakie można znaleźć w necie :P
Mayka ma tego wsparcia zdecydowanie mniej, chociaż nie raz kiedy próbowałem znaleźć coś ciekawego, znalazłem jedynie pod Maykę, a pod Maxa musiałem sam sobie poprzekładać, żeby grało i hulało.
Tak więc powodzenia ci życzę w nauce z Mayką. Obyś wytrwał dłużej niż przy Maxie :)

Offline Leinnan

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1534
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Szczęść Boże, służby i loże
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 04, 2010, 15:27:04 »
Czy ktoś z was korzysta z DAZ 3D?
Mam to na kompie z jakiejś gazetki ale nie potrafie tego softu ogarnąć.
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens
W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakżebyśmy to mogli dowodami obalić?

steam | space fight |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Offline legomir

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 29, 2010, 13:48:41 »
Dobra o samej mayce wiem już więcej to i więcej napisze. Dobra wypiszę jej zalety najpierw:
-W odróżnieniu od maxa, by coś zrobić nie musisz znać każdego modyfikatora, które są poukładane w kolejności alfabetycznej i kiedy czegoś szukasz musisz ciągle skakać do pomocy na F1(chociaż dzięki Bogu w mayce pomoc jest podobna co przydałoby się na początku, a woyo mogę podziękować, że w bił mi do głowy żeby używać pomocy :) ) w mayce jet to poukładane w ten sposób masz listę, a w niej Polygons, Animation, Rendering, nDynamics, Dynamics, Surfces i Customize. Od razu wszytko znaleźć jak chce robić modelować do gry to wiadomo użyje Polygons i tam wszytko potrzebne znajdę.
-Następna podręczne menu, a właściwie kilka podręcznych menu. Jako pierwsze może opiszę górne menu. Są tu reprezentowane ikonkami podzielonymi na kilkanaście części najczęściej używane komendy. Przydaje się kiedy chcesz np. zrobić render na szybkiego żeby zobaczyć jak to wygląda. Albo włączyć subvidion dla jakiegoś mesha. Kolejne to menu, które pojawia się po przytrzymaniu spacji dzięki niemu masz dostęp do każdej funkcji w programie co też się przydaje przy modelowaniu, kolejne to pojawia się po przytrzymaniu PPM i dzięki niemu można szybko zaznaczyć obiekt lub jego cześć( możesz wybrać edge, faces, vertex, vertex face, UV, multi) i za pomocą select zaznaczyć obiekt w taki sposób jaki chcesz.
-Edytor materiałów jest naprawdę ogromny i skomplikowany, ale można w nim stworzyć na prawdę każdą powierzchnie
-Bardziej równomierne rozprowadzenie opcji w maxie to jest naładowane w jedno miejsce a w mayce bardziej rozprowadzone

Post nie jest dokończony będzie kontynuowany jeśli sie pojawi jako odpowiedź jako nowy nie tykałem tu co według wielu jest największą zalety mayki czyli animacji
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2010, 13:52:26 wysłana przez legomir »
"Można ścinać kwiaty, ale wiosny to i tak nie zatrzyma" Che Guevara
GG: 15621533

Offline woyo-sensei

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 757
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Wątek o modzie na oficjalnym forum TaleWorlds
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 29, 2010, 18:55:14 »
Legomir ja ci powiem tak. Porównywanie maxa do mayki nie ma sensu. Dlaczego? Bo DLA CIEBIE mayka jest poukładana, dla mnie max. Nie znaczy to, że TY masz rację, a ja nie. Oboje mamy rację. Każdy ma inny gust, a jak wiadomo, o gustach się nie dyskutuje. Więc może zamiast porównywać co WEDŁUG CIEBIE w mayce jest mega-naj-naj-naj w porównaniu do innych softów, zacznij wymieniać w ogóle jakie mayka ma możliwości.
Twoje zachowanie idealnie określa mój filmik z M&B :) http://www.youtube.com/watch?v=hbCdqSMShbg polecam od około 3:25.

Offline legomir

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 29, 2010, 19:00:30 »
OK jutro wymienię jej możliwości i to nie jest tak do końca jak mówisz. MMD próbował mi udowodnić, że mayka to po prostu gówno i dlatego trochę się wkurzyłem i napisałem ten post i trochę na komputerze. A w filmiku trochę przesadziłeś, bo zwykle tak jak wyżej gadam jak ktoś mi na odcisk nadepnął
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2010, 19:08:50 wysłana przez legomir »
"Można ścinać kwiaty, ale wiosny to i tak nie zatrzyma" Che Guevara
GG: 15621533

Offline ShadowBlade

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • -
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 30, 2010, 12:51:52 »
Nie ma co się kłucić, bo oba softy są od Autodesk'u, a więc mają takie same możliwości, tylko opcje są inaczej poukładane i tyle.

Offline legomir

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 30, 2010, 15:51:45 »
No wybacz mi ale to jest błąd. Idąc w dwie strony:
Maya pluginy i skrypty w języku Autodesk i w pythonie
Max narzędzia to budynków

Maya system mięśni
Max teoretycznie robi się tu lepiej basic mesh pod character modeling i retopo( chociaż np. Blizzard czy CD-Projekt woli Maye do tego celu może to ma jakiś związek ze sculpem)

Maya nie wiem czy to jest w Maxie czyli Viemport HD lub HQ o niebo lepiej wyglądają duże tekstury
Max ....(MMD lub woyo zaproponujcie coś :P)

Maya NURBs modeling zupełnie inny niż w Maxie

O właśnie na NURBs widać najwyraźniej różnice. Te dwa programy zupełnie inaczej do tego podchodzą. W porządku od ładnych kilku lat Maya i Max są w Autodesk, ale Maya dłużej pozostawała przy studiu Alias co widać w podejściu do pewnych spraw. Zresztą ciekawi mnie jeszcze 3. program Autodesk do wizualnego 3D czyli Softimage do 2008 roku zwykle nazywany XSI na Autodesku pisze, że wspomaga Mayke w animacji ale na podstawie rożnych opinii można wywnioskować, że jest to rozmyte.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2010, 16:36:24 wysłana przez legomir »
"Można ścinać kwiaty, ale wiosny to i tak nie zatrzyma" Che Guevara
GG: 15621533

Offline woyo-sensei

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 757
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Wątek o modzie na oficjalnym forum TaleWorlds
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 30, 2010, 16:43:37 »
Nie zgodzę się z tym, że to dwa softy takie same. Różnią się, każdy nadaje się do czego innego lepiej niż inne.
Oba są dobre, wręcz bardzo dobre. Maya sprawdza się lepiej przy animacji, Max przy modelingu. Oba jednak mają wystarczające możliwości, aby robić i jedno i drugie.
Niektóre opcje są trochę inaczej rozmieszczone, inaczej nazwane, lub tak samo nazwane jednak robią trochę co innego :P Bywa.
Legomir oczywiście jak zwykle się myli.
I w jednym i drugim skrypty piszę się (chyba, pewności nie mam) w Pythonie albo jakaś pochodna języka C/C++. Poza tym ze względu na to, że Max jest bardziej popularny (modeling jest szerzej wykorzystywany niż sama animacja, poza tym do animacji jest jeszcze SoftImage), jest też więcej skryptów, pluginów etc, ale jest też większy bałagan.

Podsumowując, oraz by ostatecznie przymknąć Legomira ^^ w tym temacie, oba softy są BARDZO dobre. Wiele tu zależy po prostu od gustów. Większość użytkowników zostaje przy jednym sofcie, bo z nim, jako pierwszym miała kontakt. Tak było też w moim przypadku. Legomir oczywiście musiał zrobić na złość, to teraz ma za swoje :) Wybór zależy od gustów. Czujesz się lepiej w Maxie? Spoko. Maya ci bardziej odpowiada? Spoko! Dopóki nie pracujesz dla takich gigantów jak Blizzard czy BioWare, nie ma to najmniejszego znaczenia, bo i tak nie wykorzystasz max możliwości :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2010, 18:11:20 wysłana przez woyo-sensei »