Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Programy Graficzne  (Przeczytany 35766 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gedus

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 520
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Programy Graficzne
« dnia: Grudzień 30, 2007, 21:57:33 »
Grafika 3d:

- Blender
Najlepszy darmowy program graficzny. Pozwala na stworzenie animacji jaki
wyśmienitych modeli. Lecz dla początkujących może być trudny
http://www.blender.org/download/get-blender/

- Wings 3d
Świetne narzędzie do modelowania. Nie wymaga dużej nauki i jest łatwy w
obsłudze. Program Darmowy
http://www.wings3d.com/

Grafika 2d:

-GIMP
Jeden z najlepszych darmowych programów graficznych i
bezpłatny konkurent photoshopa.

- http://www.gimp.org/downloads/

- Corel Paint Shop Pro
Wspaniałe narzędzie do edycji grafiki
cyfrowej staje w szranki z photoshopem

- http://www.corel.com/servlet/Satellite/us/en/Product/1185293041793
UWAGA!! TRIAL 30 dni

- Adobe photoshop
Photoshopa nie trzeba chyba już przedstawiać. To imponujące narzędzie pozwala na malowanie, korekcję czy przekształcanie z zachowaniem istniejącej na obrazie perspektywy.

- http://www.download.net.pl/263/Adobe-Photoshop/
Wersja Testowa


« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2008, 18:17:56 wysłana przez Gedus »

Offline tul

  • The Deluge dev
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Piwa: 1
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2008, 15:32:17 »
Jeżeli mają to być programy użyteczne w modowaniu M&B to dorzucę jeszcze:

crazy bump: http://www.crazybump.com
Fenomenalne narzędzie to tworzenia normal map na podstawie diffuse map.  Bardzo proste w obsłudze i darmowe.

Przyda się też coś do usuwania szwów na łączeniach tekstur (chodzi przede wszystkim o zbroje). Ja używam do tego Projection Master w Zbrush 3.1
http://www.pixologic.com/zbrush/
Kosztuje krocie, ale wiadomo... dla zachęty powiem, że jest to narzędzie w 'miarę' łatwe i szybkie w obsłudze.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2008, 20:26:23 wysłana przez tul »

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 11, 2008, 08:42:26 »
No to ja też coś dam od siebie :P

DDS Converter 2 http://files.filefront.com/DDS+Converter+2+10/;3577988;/fileinfo.html

Jest to narzędzie niezbędne gdy chcemy skonwertować tekstury z gry w formacie DDS do JPG,GIF,BMP i wielu innych. Wtedy można wyedytować daną teksturę, a potem skonwertować ją z powrotem na DDS i zobaczyć efekt w grze...

Offline Szwejk

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Shinpū tokubetsu kōgekitai
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 08, 2008, 16:52:15 »
Do modelowania lepiej używać wingsa czy max3d? Który program jest bardziej przyszłościowy?

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 08, 2008, 17:24:41 »
Skoro bierzesz pod uwage te dwa, to lepiej uzywac wingsa, bardziej przyszlosciowy na pewno jest 3ds max, ktory sporadycznie mozna uzywac do bardziej skomplikowanej obrobki modelu.

Offline Crusader

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • 7,62mm
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 31, 2008, 16:33:09 »
Ja osobiście polecam blendera. Sam uczyłem się robić na nim moje pierwsze modele, nie jest on wcale taki trudny w obsłudze. Jak ktoś chce to wyżej Gedus dał linka.
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2008, 16:34:45 wysłana przez Crusader »

" Albowiem Bóg stworzył ludzi, a Samuel Colt uczynił ich równymi.. "

Offline ryba

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Piwa: 0
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 11, 2008, 18:25:32 »
3d studio max wchodzi w rachubę ?

A z czystej ciekawości spytam jeszcze czy zbrush wchodzi w rachubę i czy silny komputer uciągnął by grę z kilkoma szczegółowymi (gęsta siatka) modelami zbrushowymi, jeżeli da się modele z zbrusha jakoś przekonwertować do odpowiedniego formatu ?

Offline tul

  • The Deluge dev
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Piwa: 1
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 11, 2008, 18:47:27 »
3d studio max wchodzi w rachubę ?

A z czystej ciekawości spytam jeszcze czy zbrush wchodzi w rachubę i czy silny komputer uciągnął by grę z kilkoma szczegółowymi (gęsta siatka) modelami zbrushowymi, jeżeli da się modele z zbrusha jakoś przekonwertować do odpowiedniego formatu ?
Heh, chcesz sculpty wrzucać jako model do gry? Tak to przynajmniej zrozumiałem. Powodzenia z modelami co mają po 3 miliony polygonów :)
A tak ogólnie to nie liczy się użyty program, a umiejętności. Podstawowym formatem w grafice 3d jest '.obj' i jest on obsługiwany przez wszystkie modelery (wyjątek to Gmax). Zastosowanie Zbrusha jest akurat dość specyficzne i w przypadku M&B jest on mocno ograniczony, ale z odrobiną fantazji można również i jego twórczo wykorzystać (wiem, bo sam w robieniu modeli do M&B kilka razy się na nim opierałem).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2008, 18:49:28 wysłana przez tul »

Offline ryba

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Piwa: 0
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 11, 2008, 19:46:22 »
Na grafice 3d znam się mało, bawiłem się tylko troche zbrushem i 3dmaxem. Jest jakiś program który konwertuje pliki .obj do formatu potrzebnego do M&B, tak ?

Czy trzeba przy tworzeniu modelu randerować go ?

Offline tul

  • The Deluge dev
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Piwa: 1
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 11, 2008, 19:54:53 »
Cytuj
Na grafice 3d znam się mało, bawiłem się tylko troche zbrushem i 3dmaxem. Jest jakiś program który konwertuje pliki .obj do formatu potrzebnego do M&B, tak ?
Tak, nazywa się BRFedit, poczytaj trochę tutoriali na tym forum, znajdują się oczko wyżej.
Cytuj
Czy trzeba przy tworzeniu modelu randerować go ?
Chodzi ci o renderowanie? Jest to absolutnie zbędne :)

Offline Lord Wulfstan

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2008, 11:31:06 »
Jaka jest rozsądna liczba polygonów dla objektu 3D, żeby chodził bez problemu w grze? Chodzi mi szczególnie o uzbrojenie.

Offline Eddy

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Piwa: 0
    • EddyGallery
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 08, 2008, 11:54:31 »
ja polecam
3D max studio 9 (ew. 7)
program łatwy w obsłudze, intuicyjny... sporo tutków ;) łatwo można opanować 3D :)
Adobe Photoshop CS2
Pracuję już na nim kilka lat... wychodziły CS3... teraz nawet CS4... CS5 też pewnie wyjdzie ;) prawdę mówiąc nie obchodzi mnie co jest tam nowego itd. możliwości z CS2 w zupełności mi wystarczają ;) obróbka zdjęć, fotomontaż i inne...


Offline tul

  • The Deluge dev
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Piwa: 1
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2008, 15:22:38 »
Adobe Photoshop CS2
Pracuję już na nim kilka lat... wychodziły CS3... teraz nawet CS4... CS5 też pewnie wyjdzie ;) prawdę mówiąc nie obchodzi mnie co jest tam nowego itd. możliwości z CS2 w zupełności mi wystarczają ;) obróbka zdjęć, fotomontaż i inne...

Interesujesz się grafiką 3d, więc jednak warto zainteresować się najnowszym PSem. Pojawiło się w nim wparcie dla grafiki 3d i malowanie tekstur bezpośrednio na modelu przestrzennym. Działa na razie tak sobie ale dobrze rokuje to kolejnym edycjom PSa.

Offline KrzysztofKamil

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Piwa: 0
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 15, 2009, 03:50:21 »
Do grafiki wektorowej
*Adobe Illustrator
*Inkscape
*Corel Draw

Do tworzenia wszelkiego rodzaju diagramów - Dia
 

Offline Neonek

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Piwa: 0
Odp: Programy Graficzne
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 08, 2009, 01:05:36 »
Ja wybrałem Blendera , dopiero będe się uczył z niego korzystać , zachęcił mnie przyjazny interfejs.