Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Problem z plikami DDS  (Przeczytany 3471 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline broliii

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Problem z plikami DDS
« dnia: Październik 08, 2007, 20:53:22 »
Witam, mam spory problem. Chciałbym pozmieniać sobie tekstury w grze na takie które ja chce ale nie potrafie wybrać odpowiedniej opcji z tej listy, która jest odtwarzana przez mount & blade:



Wybrałem już kilka opcji i każda z nich powoduje że wszystkie iteamy z tej tekstury robią się całkowicie czarne, jedyne co działa to kanał alfa :X

Z góry dzięki za odpowiedź i Pozdro :)

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z plikami DDS
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 08, 2007, 21:06:58 »
Musisz wybrac DXT 5 .DDS o ile pamietam...

Offline tul

  • The Deluge dev
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Piwa: 1
Odp: Problem z plikami DDS
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 08, 2007, 22:08:14 »
DXT 1 (no alpha) dla zwykłych tekstur
DXT 1 (1 bit alpha)  jeśli chcemy dodać prostą przezroczystość
DXT 5 (interpolated alpha) dla specular i 'płynnych' przezroczystości

Offline broliii

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z plikami DDS
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2007, 06:29:02 »
Ok wielkie dzięki obydóm teraz już moge się pochwalić moją imitacja złota:



Hmm może jeszcze wiecie żeby nie otwierać topicu nowego to tutaj sie zapytam czy dało by rade uzyskać na tym helmie taki efekt:


Najbardziej chodzi mi o taki efekt lustra - odbijania światła.

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: Problem z plikami DDS
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2007, 07:47:35 »
Heh, twój hero wygląda jak Turin ze swoim hełmem Hadora.

Hmm... ja też trochę się bawię tymi pliczkami, zachęciłeś mnie ;)

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z plikami DDS
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 09, 2007, 10:46:21 »
Cytuj
Najbardziej chodzi mi o taki efekt lustra - odbijania światła.

Silnik M&B jeszcze nie obsluguje takich efektow, ale jako ze caly czas sie rozwija wiec moze w przyszlosci...

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z plikami DDS
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 09, 2007, 13:49:50 »
mi się udało w wersji 0.808 zaraz zedytuje i powiem co trzeba ustawić.

Offline tul

  • The Deluge dev
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Piwa: 1
Odp: Problem z plikami DDS
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 09, 2007, 15:27:52 »
Odbijanie światła to inaczej specular. Dodajesz do tekstury kanał alpha (im silniejszy tym mocniejsze bedzie odbicie). Zapisujesz jako DXT5, a w BRFedit w materiałach zaznaczasz flagę 'specular' i ustawiasz go na np 400. Możesz też spróbować jako shader ustawić 'iron_shader', ale nie jestem tego pewny. Najlepiej zaznacz też flagi: Blend, Blend Add i Blend Multiply. Warunek żeby to wszystko działało jest taki, żeby twoja karta obsługiwała shadery.

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z plikami DDS
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 09, 2007, 15:50:07 »
Nie 'iron_shader' tylko  'iron_shader_skin'

Offline broliii

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z plikami DDS
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 09, 2007, 16:14:18 »
Ale nie chodzi mi o samo odbijanie światła tylko załamywanie się światła dając efekt lustra (sorka że wprowadziłęm was w błąd) np:



Na tych sztabkach widać że obydwie sztabki odbijają(widać na nich) pozostałe położone na dole. Innym przykładem może być np. odbicie drzewa obok ktorego stoje, na moim metalowym helmie. I tak jak już kolega powiedział jest to raczej nie wykonywalne - a przynajmniej narazie. Sam nie widziałem takiego czegoś w M&B ale wolałem się zapytać ;)

No i to chyba na tyle w tym temacie, już wiecej pomocy mi nie trzeba no i dzieki wszystkim.
Pozdro