Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Dodawanie nowych przedmiotów do gry  (Przeczytany 49393 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 12, 2009, 11:27:00 »
Tak to jest źle.
PS. Nie mogłeś dodać linijki z Module system? Tam łatwiej jest zmienić to co zrobiłeś źle ale tak też da się pomęczyć.

Offline SowaEvil

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 117
  • Piwa: 0
  • http://zalukaj.pl/polecony,292110/
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 12, 2009, 12:01:58 »
Ja bawiłem się w module.ini i w item_kinds1 nic nie grzebałem z Module System więc nie mogę ci jej dać. Chyba, że module.ini i module system to to samo?

Offline DuoGum

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 691
  • Piwa: -1
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 12, 2009, 16:13:53 »
Zrobiłem wszystko jak w tutorialu, dodałem broń bandytą, a tu buuu..., i w grze bandyci jak walczą to albo w ogóle nie widać tej broni, albo jest ona w pochwie :(. O co chodzi ?.

 

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 138
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 12, 2009, 18:22:02 »
W pliku module_items, w nowym przedmiocie źle wpisałeś nazwę swojego modelu.

Offline DuoGum

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 691
  • Piwa: -1
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 12, 2009, 18:25:49 »
Nie do końca rozumiem, co tutaj może być źle :
Cytuj
["my_sword", "My sword", [("b_my_sword",0),("scab_longsw_b", ixmesh_carry)], itp_type_two_handed_wpn|itp_merchandise|itp_primary,itc_longsword|itcf_carry_sword_left_hip|itcf_show_holster_when_drawn, 156 , weight(2.0)|difficulty(0)|spd_rtng(101) | weapon_length(100)|swing_damage(15 , cut) | thrust_damage(15 ,  pierce),imodbits_sword ],

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 138
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 13, 2009, 00:15:47 »
"b_my_sword" - to. Nie masz modelu (mesha) pod taką nazwą w żadnym pliku brf, dlatego gra wywala błąd.

Offline DuoGum

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 691
  • Piwa: -1
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 13, 2009, 00:22:03 »
Ale postępowałem wg. tutoriala... ;/

Offline Agrest

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Piwa: 0
  • Valamis PL dla obcokrajowców
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #82 dnia: Wrzesień 14, 2009, 18:41:43 »
Tutorial dodawania własnych przedmiotów
także dla topornych. ;)
Przechodzimy do zakładki "Tex" i na dole klikamy przycisk "Add". Utworzy nam się "default_texture.dds". Zmieniamy jej nazwę na nazwę naszej tekstury, czyli "horned_helmet.dds" i klikamy "set". Jeśli zrobiliśmy tak, jak wcześniej opisałem i wrzuciliśmy naszą nową teksturkę również do "mount&blade\textures", to powinna się nam ona ładnie wyświetlić.


A co jeśli zrobiłem wszystko tak samo a tekstura się nie wyświetla? Tylko szarzyzna.

- Premierze, inwigilują obywateli! - Przecież widzę!

Offline Alkhadias

  • Zbrojny
  • *
  • Wiadomości: 2585
  • Piwa: 139
  • Płeć: Mężczyzna
  • Push humanity forward
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #83 dnia: Wrzesień 14, 2009, 18:46:09 »
Spróbuj zapisać zmiany, a potem ponownie wejść. Czasem brfedit wyświetla textury dopiero po ponownym wejściu do programu. Jeżeli nie tu leży problem, zrób wszystko od nowa.
Father, forgive me not, for I have sinned!
Now tremble and fear, and mercy have not upon me!

Offline Agrest

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Piwa: 0
  • Valamis PL dla obcokrajowców
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #84 dnia: Wrzesień 14, 2009, 18:53:57 »

Tekstura gotowa. Pora wrzucić ją do katalogu "Textures" w folderze naszego moda (można jedną kopię wrzucić bezpośrednio do katalogu "mount&blade\textures", by mieć podgląd textury w BRFie), uruchomić program BRF Edit i stworzyć nowy plik .brf.


Czy to jest wyjaśnienie? Będe widział teksture tylko jak ją wrzucę do oryginalnego folderu z grą (i tam w Textures), a nie będe jej widział jeśli wrzucę ją do Textures tylko w moim modzie?

- Premierze, inwigilują obywateli! - Przecież widzę!

Offline DuoGum

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 691
  • Piwa: -1
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #85 dnia: Wrzesień 14, 2009, 18:55:50 »
Tak. Nie obraź się zadajesz głupie pytania :P.
EDIT : Przepraszam, źle zinterpretowałem pytanie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2009, 19:19:36 wysłana przez DuoGum »

Offline Agrest

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Piwa: 0
  • Valamis PL dla obcokrajowców
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #86 dnia: Wrzesień 14, 2009, 18:57:06 »
To nie jest wyjaśnienie, bo nadal nie działa. Więc nie obraź się, ale mi tym komentarzem nie pomogłeś.
EDIT: Przepraszam moja odpowiedź hmm.. nie ma poziomie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2009, 21:44:43 wysłana przez Agrest »

- Premierze, inwigilują obywateli! - Przecież widzę!

Offline Alkhadias

  • Zbrojny
  • *
  • Wiadomości: 2585
  • Piwa: 139
  • Płeć: Mężczyzna
  • Push humanity forward
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #87 dnia: Wrzesień 14, 2009, 18:59:55 »
Nie, textury powinieneś wrzucać do folderu Textures, ale swojego moda. One zostaną wyświetlone, jeżeli niczego nie sknocisz. No i na wszelki wypadek zawsze zapisuj prace i ponownie odpalaj swoje brfa, bo jak mówiłem, zazwyczaj wyświetlają się dopiero po ponownym odpaleniu edita. Oczywiście możesz wrzucić textury do głównego folderu textures, ale gdybyś chciał komuś wysyłać swojego moda lub co Ty tam robisz, to niestety on nie będzie miał tych textur i tu pojawi sie problem.
Father, forgive me not, for I have sinned!
Now tremble and fear, and mercy have not upon me!

Offline Agrest

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Piwa: 0
  • Valamis PL dla obcokrajowców
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #88 dnia: Wrzesień 14, 2009, 21:43:14 »
Jest! Hełm i tekstura pojawiły się dopiero po importowaniu modelu ;) Niestety hełm jest czarny :O Było już gdzieś chyba o tym problemie...A tak z innej beczki. Co daje parametr Specular? I ( znowu głupie pytanie ;) czy w diffiuse wpisać po prostu jeszcze raz nazwę nowego przedmiotu? ( tak zrobiłem). I tak dzięki za uwagę i pomoce.

Poddaję się...Umieszczając hełm w modzie Prophecy of Pendor wykonałem wszystkie czynności. W diffiuse wybrałem jakieśtam helmets. A moją teksturę i tak szlak trafił (nie wyświetla się, a nawet jak raz się wyświetli w Brfie [ nie ma reguły, nawet jak jest i tak nic to nie zmienia]) jednak ominąłem ten problem.
 Gdy uporałem się ze wszystkimi bugami i wkońcu uruchomiłem grę nawet nie sprawdzałem za ile dni (jeśli wogóle) pojawi się mój hełm powód-> Gdy tylko chcę kogoś zaatakować (ekran mapy na ekran walki) wywala mnie i "Wystąpił błąd z aplikacją M&B itd."
Co zrobić? :(

Udało się! Przez przypadek naprawiłem problem! Ciągle muszę się uczyć nowych rzeczy, ale pierwszy hełm udało mi się wrzucić do gry :) Gdyby jeszcze Pythonic Module Editor mi działał to bym miał łatwiej...Niestety zachowuje się jakby nie był na tą wersję gry-a jest.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2009, 23:32:31 wysłana przez Agrest »

- Premierze, inwigilują obywateli! - Przecież widzę!

Offline g11

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Piwa: 0
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #89 dnia: Wrzesień 15, 2009, 07:54:28 »
Witam
mam jeden problem w dodaniu nowych przedmiotów w PoP, a mianowicie:
wystarczy że dodam jeden dodatkowy przedmiot do gry i zmienię liczbę itemów w item _kinds1.txt (zamiast 915 wpiszę 916) to podczas gry przy próbie otwarcia okna postaci lub w oknie oddziału jak chce uzyć opcji "Rozmowa" z jakimkolwiek członiem oddziału gra wywala się do Windowsa.
Poza tym nowy przedmiot jest normalnie w grze i można go używać.
Ten sam przedmiot i wiele innych dodawanych do innych modów zawsze działaly bez problemu.
Czy jest to może jakieś ograniczenie zrobione przez twórców moda, żeby nie dodawać własnych itemów?
Zauważyłem że w pliku item_kinds1.txt PoP na samym dole jest taka linijka:

 itm_items_end INVALID_ITEM INVALID_ITEM 1  practice_sword 0  12582914 9223388529554358287 3 0 1.500000 100 0 0 0 0 16384 103 0 90 0 522 528
0

w innych modach tego nie ma i nie ma też problemu z dodawaniem nowych przedmiotów
Czy jest na to jakiś spsób?