Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Dodawanie nowych przedmiotów do gry  (Przeczytany 49322 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 138
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« dnia: Grudzień 23, 2008, 12:12:47 »
Tutorial dodawania własnych przedmiotów
także dla topornych. ;)


Potrzebne nam będą:

1. Gra M&B lub M&B:Warband
2. BRF Edit (0.8.9) lub najnowszy Open BRF
3. Program do edycji tekstu (polecam Notepad++)
4. Nasz własny model z teksturami
5. DXTBmp lub inny program do zmiany plików .bmp na .dds -- niepotrzebny, jeśli przenosimy przedmiot z innego moda
6. Program do grafiki 3D (np. Wings3D) -- również niepotrzebny, jeśli przenosimy przedmiot z innego moda



Gdy mamy już swój własny model, z odpowiednią teksturą w formacie .bmp, to warto byłoby sprawdzić, jak też on się w grze prezentuje. W tym celu odpalamy nasz program graficzny (tu na przykładzie Wings3D), wczytujemy nasze dzieło...




...następnie eksportujemy je jako obiekt (plik z rozszerzeniem .obj).



Radzę wybrać sobie jakąś jedną nazwę i tej nazwy używać wszędzie, by uniknąć pomyłek. Ja swój zmodyfikowany hełm skrzydlaty nazwałem "horned_helmet".




Model wyeksportowany. Czas zająć się teksturami i skonwertować je do formatu .dds. Do tego nada się świetnie bezpłatny program DXTBmp. Pobieramy go, instalujemy, odpalamy i wczytujemy naszą teksturkę i zapisujemy ją jako dds.



Tutaj też używamy naszej nazwy.




Tekstura gotowa. Pora wrzucić ją do katalogu "Textures" w folderze naszego moda (można jedną kopię wrzucić bezpośrednio do katalogu "mount&blade\textures", by mieć podgląd textury w BRFie), uruchomić program BRF Edit i stworzyć nowy plik .brf.



Przechodzimy do zakładki "Tex" i na dole klikamy przycisk "Add". Utworzy nam się "default_texture.dds". Zmieniamy jej nazwę na nazwę naszej tekstury, czyli "horned_helmet.dds" i klikamy "set". Jeśli zrobiliśmy tak, jak wcześniej opisałem i wrzuciliśmy naszą nową teksturkę również do "mount&blade\textures", to powinna się nam ona ładnie wyświetlić.



Przechodzimy do zakładki "Mat" i dodajemy nowy materiał klikając na "Add". W polu "Name" wpisujemy nazwę materiału (najlepiej ta sama), w polu "shader" wybieramy (niespodzianka!) shader dla naszego nowego przedmiotu, zaś w polu "Diffuse" wpisujemy nazwę tekstury, bez rozszerzenia. Ustawiamy jeszcze pozostałe parametry wedle własnej woli...



... i zapisujemy plik (Ctrl+S), by nic się nie popieprzyło (a w tym momencie lubi to robić). Plik .brf zapisujemy w katalogu "Resources" naszego moda, nadając mu taką samą nazwę.



Czas na importowanie naszego obiektu do brfa. Przechodzimy do zakładki "Mesh" i klikamy na "import".



Odnajdujemy nasz model i importujemy go do programu.



Nazwę powinien mieć już odpowiednią. Zmieniamy mu tylko materiał, wpisując... zgadnijcie jaką nazwę. ;)



Klikamy "set" i zapisujemy zmiany. Już pewnie wcześniej wyskoczyło nam okienko o tym, czy dodać plik do module.ini. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy, to teraz klikamy na "Tak".



To już wszystko, jeśli chodzi o zabawę z modelem i teksturami.

Teraz przychodzi czas na zabawę z plikami tekstowymi gry, by nasz przedmiot w grze się znalazł.

Jeżeli bawimy się z całym "module_system", to otwieramy "module_items.py", kopiujemy jakiś podobny przedmiot i wklejamy go prawie na sam koniec, przed znakiem "]". Następnie modyfikujemy mu nazwę i zmieniamy model, z jakiego przedmiot będzie korzystał - wszystko na nasze własne. Tak jak tutaj (ja skopiowałem hełm skrzydlaty):



Zapisujemy zmiany i kompilujemy module_system. Nasz przedmiot będzie dostępny w sklepach (po kilku dniach, jeśli nie rozpoczęliśmy nowej gry).


Jeśli nie bawimy się module systemem, to w katalogu naszego moda odszukujemy plik "item_kinds1.txt" i edytujemy go.



Na samym początku zwiększamy ilość już istniejących przedmiotów o tyle, ile chcemy dodać (czyli ja o 1):



Szukamy podobnego przedmiotu (hełm skrzydlaty), kopiujemy go, wklejamy na sam koniec...



...i modyfikujemy jego nazwę i model (najpierw jest nazwa pliku, potem dwie nazwy przedmiotu, a później [najważniejsze!] nazwa modelu - przy skrzydlatym hełmie było to "maciejowski_helmet_new"):



Zapisujemy zmiany i upewniamy się jeszcze, czy aby na pewno w module.ini jest taka linijka:




Jeśli nie ma, to ją dodajemy, zapisujemy zmiany i odpalamy Mount&Blade. Teraz możemy sie cieszyć naszym nowym, wspaniałym modelem. :)



Dziękuję za uwagę. ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2010, 11:56:57 wysłana przez Daedalus »

Offline Lord Wulfstan

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2008, 17:53:22 »
Dzięki Daedalus, właśnie tego szukałem :)

Offline Lord Wulfstan

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2008, 22:03:41 »
Kurna! Zrobiłem wsio jak wyżej i podczas wczytywania mi pliku INI wyrzuca mi komunikat: "RGL Error: get_object failed for texture: helm_garnczkowy", mimo, że tekstura jest na swoim miejscu! Proszą o pomoc!!!

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 138
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2008, 22:25:11 »
Zobacz w module.ini, czy masz linijkę "scan_module_textures = 0". Jeśli tak, to zmień na 1!

Offline Lord Wulfstan

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2008, 23:50:53 »
Jest w porządku... może nie tak zapisałem przedmiot w pliku item_kinds1.txt?

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 138
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 24, 2008, 00:29:54 »
Sprawdź jeszcze raz dokładnie czy nazwa tekstury (tej, która siedzi w folderze) się zgadza, bo możesz mieć jakiś drobny błąd. Jeśli wszystko jest ok, to daj parę screenów z brf edita i  jeden z item_kinds1.txt.


Edit: Sprawdź jeszcze raz zakładkę Materials w pliku .brf - możliwe, że podczas importowania przedmiotu utworzył się nowy materiał i to on powoduje problem. Ja coś takiego przed chwilą miałem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2008, 01:58:30 wysłana przez Daedalus »

Offline Gedus

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 520
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 24, 2008, 11:21:00 »
Jeżeli twoja nazwa mesha i materiału są takie same to spróbuj zmienić aby się różniły, mnie osobiście to czasem pomaga.
Np. hełm3 - material2 - tekstura1

Offline Lord Wulfstan

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2008, 23:41:26 »
Spróbowałem jeszcze raz z innym hełmem i chyba się udało, tzn. podczas ładowania pliku INI nie wywala żadnych błędów. No ale teraz nie mogę tego swego hełmu nigdzie znaleźć! Jak go sobie przypisać do wyposażenia mojego bohatera?

Offline SowaEvil

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 117
  • Piwa: 0
  • http://zalukaj.pl/polecony,292110/
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 29, 2008, 20:40:03 »
 Daedalus mam mały problem wyslakuje mi taki błąd przy ładowaniu się gry. Dokładniej przy wczytywaniu danych. Niewiem gdzie popełniłem błąd proszę o pomoc.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 138
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 29, 2008, 23:10:06 »
Możesz mieć to samo co ja i Lord Wulfstan. Sprawdź, czy podczas importu mesha do .brf nie utworzył się dodatkowy, niepotrzebny materiał wskazujący na nieistniejącą tekturę. Chociaż wtedy byłby to błąd przy odczytywaniu analizowaniu .ini.

Jeśli następnym razem gra wywali błąd, to daj Alt+Tab i przeczytaj czego błąd dotyczy, bo w ciemno to ciężko będzie cokolwiek poradzić.

Offline Lord Wulfstan

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 01, 2009, 12:26:50 »
W końcu udało mi dodać moje hełmy do gry... ufff.... oto screeny:

Przyłbica "Psi Pysk":


i Kapalin:


i hełm wschodni:


Musze poprawić modele i tekstury.
Tylko nie wiem dlaczego tak dziwnie są zacieniowane na czarno?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2009, 13:54:16 wysłana przez Lord Wulfstan »

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 138
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 02, 2009, 14:28:08 »
Mnie się takie czarne robiło, gdy zapisałem teksturę bez kanału alfa.

Co się zaś tyczy innego Twojego pytania, które zadałeś na priv, odnośnie nie zapisującego się zaznaczenia przy np. "specular enable" w zakładce materiałów w BRF Edit, to trzeba ręcznie wpisać wartość (obok przycisku "Set"). Zaznaczenie nic bowiem nie daje. Najlepiej otworzyć jakiś już istniejący materiał, na którym chcemy się wzorować i stamtąd skopiować wartość liczbową, przekleić do naszego materiału, kliknąć Set i zapisać.

Ja dla hełmów i zbroi płytowych używam wartości "1824", co powoduje zaznaczenia "specular enable", "blend", "blend add" i "blend multiply".

Offline Lord Wulfstan

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 02, 2009, 23:54:16 »
Działa, dzięki :) Trzeba było ustawić odpowiednią wartość dla "specular" :D

Offline Herki

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Piwa: 0
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 21, 2009, 09:15:42 »
Panowie mam pytanie zrobiłem sobie miecz w wingsie i chciałem poddać go teksturowaniu tak jak było w którymś z tutoriali i cały czas prze dzieleniu tekstury wyskakuje mi błąd INTERNAL ERROR BADARITH przy ostrzu i nie wiem o co chodzi prosił bym o pomoc

Offline Faith

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • ja :p
Dodawanie nowych przedmiotów do gry
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 15, 2009, 20:48:45 »
Gdy chce zapisać plik itm_kids1.txt to mi błąd wyskakuje:
nie można zapisać pliku....
upewnij się czy jest dobra ścieżka i cos tam to co mam zrobić?
EMO JEST SIE OD URODZENIA ODKRYWA SIĘ TO PÓŹNIEJ BĄDŹ PRĘDZEJ JEŻELI NIE JESTEŚ EMO Z CHARAKTERU TO NIE JESTEŚ EMO ZROZUM TO!!!!!!!