Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Wielka Bitwa na 100 lecie niepodległości!

18.11.2018 | Dodał: sir Luca

Zapowiedź Grunwaldu 2018 więcej

[Gamescom 2018] - lekko opóźnione podsumowanie

26.10.2018 | Dodał: Eltarek

A w nim m.in. ukazane po raz pierwszy pełne drzewka jednostek, szczegółowe informacje o frakcjach, umiejętności, lista perków i (...) więcej

Echo Tawerny nr. 1

18.10.2018 | Dodał: Dyktator

Pierwszy numer reaktywowanej gazety forumowej już jest :) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Plebiscyt na Gracza Roku 2018

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Wrzucanie obiektów do Warbanda  (Przeczytany 4041 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline woyo-sensei

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 757
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Wątek o modzie na oficjalnym forum TaleWorlds
Odp: Wrzucanie obiektów do Warbanda
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 30, 2010, 19:29:41 »
Wszystkie bronie masz w module_items.py, uzbrojenie wojsk masz w module_troops.py, frakcje w module_factions.py. Wyprzediłem trochę twoje następne pytania :P

Offline Tomas71

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wrzucanie obiektów do Warbanda
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 30, 2010, 19:41:43 »
Po otwarciu module_items.

["nordic_shield", "Nordic Shield", [("shield_round_b",0)], itp_merchandise|itp_type_shield|itp_wooden_parry, itcf_carry_round_shield,  95 , weight(2)|hit_points(440)|body_armor(1)|spd_rtng(100)|shield_width(50),imodbits_shield ],
Mam np taka linijkę aby dodać nowy przedmiot zapewne będę musiał dopisać tu jego dane nazwę np po tym przedmiocie:
Czy ważne jest gdzie w tekście dodam wpis nowego przedmiotu?


["polska_tarcza", "Polska Tarcza", [("shield_round_b",0)], itp_merchandise|itp_type_shield|itp_wooden_parry, itcf_carry_round_shield,  95 , weight(2)|hit_points(440)|body_armor(1)|spd_rtng(100)|shield_width(50),imodbits_shield ],
następnie muszę stworzyć wpis w pliku C:\Program Files\Mount&Blade Warband\Modules\Native\module aby ta tarcza została załadowana ale z tego co widzę to nie pojedyncze przedmioty są wczytywane ale ich grupy takie jak:

load_resource = castle_b
load_resource = square_keep
load_resource = anim_b
load_resource = shields
load_resource = shields_b
load_resource = weapon_meshes_c
load_resource = xtree_meshes_b
load_resource = map_icons_c
load_resource = pictures
load_resource = user_interface_b
load_resource = user_interface_c

Więc jeżeli mój przedmiot znajduje się w jednej z tych grup to czy umieszczanie go jest potrzebne?

Następne pytanie mam model eksportowany do .obj co muszę zrobić dalej aby umieścić go w grze?


I jeszcze jedno:
Dlaczego niektóre z lini tekstu zaczynają sie
["plate_covered_round_shield".......
a inne
#["shield_heater_d"

Nie nie wyprzedziłeś ale może komuś innemu się to przyda a odp mi na te.
"Sabaton" muzyka stworzona do M&B. Back in control polecam.

Offline ^IvE

  • Słońce Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Paladyn
  • **
  • Wiadomości: 5636
  • Piwa: 579
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Wrzucanie obiektów do Warbanda
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 30, 2010, 21:40:01 »
Nie nadążam ty dodajesz nowy model... (Tworzysz nowy przedmiot) Czy chcesz zmienić statystyki danej broni/nazwę.. a może po prostu zmieniasz teksturę..?

To jest różnica..


Offline Tomas71

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wrzucanie obiektów do Warbanda
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 30, 2010, 21:57:36 »
Dodaje nowy model chce nadać mu statystyki i mam problem bo nie wiem jak to zrobić.
"Sabaton" muzyka stworzona do M&B. Back in control polecam.

Offline Tomas71

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wrzucanie obiektów do Warbanda
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 31, 2010, 18:04:12 »
Tak. O ile już stworzyłeś tarczę, czy co ty tam chcesz, w programie do grafiki 3d, np. Wings i namalowałeś teksturę, to wystarczy, że skonwertujesz w wingsie do formatu .obj, używając opcji "eksport". Potem wrzucasz ten plik do folderu Resources moda do którego chcesz wrzucić model. Następnie, konwertujesz teksturę do formatu .dds programem DXT bitmap manipulator, wrzucasz po jednej kopii do folderów textures folderu gry i textures w folderze z modem. Potem otwierasz model w .obj programem BRFEdit, klikasz zakładkę Mat, tworzysz nowy materiał, zmieniasz jego nazwę na nazwę tekstury z rozszerzeniem, klikasz zakładkę Tex, tworzysz nową teksturę, zmieniasz jej nazwę na nazwę materiału, a pole Diffuse na nazwę twojej tekstury bez rozszerzenia, następnie klikasz na zakładkę Mesh, importujesz twój model, jeśli go tam nie ma, ustawiasz "Material" jako nazwę materiału, zapisujesz, pojawia się okienko "Czy chcesz dodać wpis w module.ini?", u mnie to jest zbugowane strasznie, i wywala cały module.ini po nazwach przedmiotów, także kliknij dla pewności "Nie". Więc wyłączasz BRFEdit, otwierasz plik module.ini moda, dopisujesz na końcu "load_mod_resource = <<nazwa przedmiotu>>" (bez <> i ""). Teraz ściągasz program Item Editor, odpalasz nim plik item_kinds.txt moda, tworzysz nowy przedmiot, ustawiasz Mesh jako nazwę twojego przedmiotu, nazwę jaką chcesz, i statystyki jakie chcesz.





Pewnie to wygląda strasznie skomplikowanie, jednak się spieszę, więc dal pewności masz tu link do łopatologicznej wersji. http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=491.msg19955#msg19955



Mógłby ktoś napisać to w wersji bardziej łopatologicznej byłbym bardzo wdzięczny.

Mam pytanie mam model tarczy. Czy mam obłożyć go teksturami w wingsie poprzez opcje mapowanie uv itd i potem eksportować do .obj czy może nie używać mapowania uv i dopiero w programie openbrif nadać obiektowi tekstury?
"Sabaton" muzyka stworzona do M&B. Back in control polecam.

Offline woyo-sensei

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 757
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Wątek o modzie na oficjalnym forum TaleWorlds
Odp: Wrzucanie obiektów do Warbanda
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 31, 2010, 20:06:29 »
Wybacz, ale chyba bardzjej łopatologicznie się już nie da. A może chcesz, żeby ktoś to zrobił za ciebie? Będzie łatwiej...

Offline Tomas71

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wrzucanie obiektów do Warbanda
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 31, 2010, 20:16:02 »
Nie,dziękuje. Chce się sam nauczyć. Ty to masz cięte riposty. Morze sobie sam poradzę z o teksturowaniem.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2010, 20:28:10 wysłana przez Tomas71 »
"Sabaton" muzyka stworzona do M&B. Back in control polecam.

Offline woyo-sensei

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 757
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Wątek o modzie na oficjalnym forum TaleWorlds
Odp: Wrzucanie obiektów do Warbanda
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 01, 2010, 09:17:24 »
Nie chce się nauczyć ale ty masz cięte riposty. Morze sobie sam  poradzę z o teksturowaniem.

Ehhh... aż w oczy szczypie... Zanim zabierzesz się za cokolwiek, polecam najpierw zajrzeć do słownika. Administratorzy na tym forum są na to bardzo uczuleni. I dobrze! ^^