Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Teksturowanie - tutorial.  (Przeczytany 13681 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Teksturowanie - tutorial.
« dnia: Sierpień 15, 2007, 15:12:24 »
Kolejny tutek by Manitas.



"Kiedy model jest gotowy, zaznacz go i z prawego menu (prawy klawisz myszy) wybierz UV Mapping, pojawi się nowe okno.

Jedna z metod:
- Przejdź w tryb krawędzi 'E' i zaznacz te krawędzie na których chcesz pociąć swój model. (trudno opisać dokładnie jak ciąć, trzeba po prostu poćwiczyć) i z prawego menu wybierz 'Mark Edges For Cut'.

- z prawego menu wybierz Continue -> Unfolding.
Powinno pojawić się okienko z unwrapem. Jeżeli jesteś zadowolony z efektu, możesz poprzesuwać/skalować/obracać powstałe powierzchnie aby jak najlepiej wykorzystać powierzchnię tekstury.

Następnie z prawego menu wybierz 'Create texture' jest tu kilka opcji:
- Size: wiadomo.
- Background - zaznacz opcję 'color'
- Draw Edges - wybierz 'Draw All Edges'

powinny zniknąć te śmieszne literki, a pozostać tylko biała kartka z narysowanymi 'szprychami'

Z górnego menu wybierz Window -> Outliner.
powinna tam być miniaturka wykonanego przed chwilą obrazka. Kliknij na nim prawym i wybierz Export - eksportuj do ulubionego formatu graficznego oprócz JPG.


Teraz przenieś się do ulubionego programu graficznego, otwórz stworzony przed chwilą plik, i (najlepiej na nowej warstwie ) namaluj na nim teksturę.

I gotowe. Możesz jeszcze podejrzeć jak wygląda nowo zrobiona tekstura w wingsach. W tym celu trzeba zaimportować teksturę z powrotem do Wings. Z górnego menu wybierz File -> Import Image i wskaż teksturkę.
Następnie w Outlinerze kliknij prawym na teksturce i wybierz 'Pick Up Image', potem kliknij prawym na materiale do którego podpięty jest model i wybierz 'Drop Picked Object'."
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2008, 09:48:59 wysłana przez Kolba »

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: TEXTUROWANIE - tutorial.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2007, 15:14:01 »
Na dzisiejszych zajęciach zajmiemy się unwrapowaniem prostego murka.



Czerwone linie to te na których model zostanie pocięty. Zwróćcie uwagę że w dwóch miejscach jest on rozcięty pionowo, inaczej powstałyby 'pierścienie' których nie da się rozłożyć na płaszczyźnie bez zagięć.

Czyli mając je zaznaczone dajemy 'mark edges for cut' -> 'continue' -> 'unfolding'

Rezultat jest niezbyt zachęcający:



Należy zrobić z tym porządek, czyli poobracać części (rotate), powiększyć te które są za małe (scale uniform), zmniejszyć za duże.
Niektóre części są swoimi lustrzanymi odbiciami - wystarczy wtedy jednej z nich zrobić FLIP, odpowiednio obrócić i nałożyć na drugą.

Ten sam obrazek trochę uporządkowany:




Dobrze jest sobie poćwiczyć manipulowanie częściami zanim zacznie się teksturować na poważnie.
 
 
 

Offline ShadowBlade

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • -
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2009, 16:05:26 »
Kiedy rozetnę np. jakiś hełm czy miecz to tych elementów jest tak dużo, że nie wiem który jest z jakiego miejsca ;/
Jak wy texturujecie np. skomplikowane miecze czy coś?

Online Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2009, 16:21:11 »
Ja działam w blenderze ale teksturuje się podobnie. Powiem że taki chełm teksturuje się podobnie lecz w mniejszych kawałkach. Próbując pociąć tak hełm na jeden raz jest po prostu głupie. Wiem co mówię bo obecnie pracuję nad ratuszem który jest bardziej skomplikowany od hełmu.

Offline ShadowBlade

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • -
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2009, 22:00:10 »
Tak, tylko, że jak będę texrutował po kawałkach to wyjdzie mi kilka textur... czy się mylę?

Online Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2009, 22:05:56 »
Nie jeżeli korzystasz z jednego pliku tekstury to nie. Tylko musisz pamiętać o tym żeby poszczególne obrazki nie nakładały się na siebie. Jeżeli zrobisz wszystko dobrze efekt będzie taki sam jak przy pocięciu tego na raz.

Offline Michal

  • BANITA
  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 0
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Arrrr
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 31, 2009, 18:43:50 »
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę tu. Mam pytanie skierowane do użytkowników photoshopa. Otworzyłem plik z siatką obiektu, stworzyłem nową warstwę i zabieram się za malowanie, jednak nic się nie dzieje kiedy wciskam przycisk z pędzlem. Żadnych "blokad" nie mam włączonych. Czy ktoś spotkał się z czymś takim i wie ja można rozwiązać ten problem? Może przeoczyłem coś ważnego i wyjdę na durnia ale proszę o pomoc.
Nie ma mnie
Dezaktywowane konto. Nowe konto -> (klik!)

Offline tul

  • The Deluge dev
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Piwa: 1
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 31, 2009, 19:38:38 »
Sprawdź jaki masz tryb mieszania, stopień krycia, przepływu, hierarchię warstw (która wyżej), i czy na pewno masz wybrany pędzel, a nie color replacement czy coś takiego.

Offline wizziusz wizz

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Piwa: 0
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2009, 21:30:40 »
Mógłby mnie ktoś naprowadzić jak stworzyć teksturę o metalicznie srebrnym kolorze lub złotym.
Ma on się znajdować na klindze miecza który zrobiłem. Problem tkwi głównie z stworzeniem odpowiedniego koloru.

Oto model miecza może w czymś pomoże:

(click to show/hide)

Offline Quairon

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Piwa: 0
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 16, 2009, 13:18:07 »
Proszę o pomoc. Zrobiłem wszystko tak jak w poradniku a efekt jest taki:

Może mi ktoś wytłumaczyć, jakim cudem otrzymałem takie coś? Najbardziej zastanawiają mnie te czarne płaszczyzny. ;p

Offline ShadowBlade

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • -
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 16, 2009, 15:26:26 »
Nie rozumiem. Chodzi Ci o te czarne miejsca na teksturze? Myślałem, że ona taka miała być. Wydaję mi się, że źle pociąłeś model i teraz tekstura jest zbyt rozciągnięta.

Offline Quairon

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Piwa: 0
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 16, 2009, 20:22:39 »
Też właśnie tak teraz pomyślałem, dlatego mam pytanie, jak pociąć dobrze taką rączkę albo ostrze, żeby tekstura się nie rozciągnęła?

Offline wizziusz wizz

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Piwa: 0
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 19, 2009, 23:40:04 »
W momencie kiedy malujesz teksturę to po prostu zamaluj linie  tej siatki która dzieli poly przy tworzeniu tekstury.
Te czarne plamy powinny poznikać.

Offline ShadowBlade

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • -
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 26, 2009, 20:27:33 »
Trudno mi się do tego przyznać, ale zawsze mam problem z UVmapowaniem hełmów. Z uv innych obiektów nie mam żadnych problemów, zaznaczam to co chce zuvmapować klikam mapowanie uv, kontynuuj no i później  tam w polu z tymi literkami zmieniam wielkość szprych itp. Jednak przy uv hełmów zawsze mam problemy, bo jakoś dziwnie się uvmapuje, strasznie trudno jest wtedy nałożyć teksturkę zdjęcia, bo jest za bardzo porozciągana no i wogóle zdjęcie nigdy nie pasuje kształtem, a więc czy są jakieś sposoby na uv hełmów?
Wklejam tutaj zdjęcie

Offline vadamir

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Piwa: 0
Odp: Teksturowanie - tutorial.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 14, 2010, 08:36:38 »
Zaznaczyłem krawędzie i po wciśnięciu PPM nie mam opcji takiej jak "Mark Edges For Cut' dlaczego??