Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Modowanie - pytania i odpowiedzi  (Przeczytany 350898 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 15, 2008, 08:51:18 »
Nie jest to możliwe. Wartości imodbitów nie były zrobione w Pythonie i nie znajdziesz ich tam.

Offline Warlang

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 15, 2008, 12:20:36 »
Dzięki Kolba! A już straciłem nadzieję, że ktoś mi odpowie.

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 15, 2008, 14:44:20 »
Nie ma za co dziękować. Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości to chętnie ci pomogę - na tym forum bardzo mało osób zajmuje się moddingiem.

Offline Warlang

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 15, 2008, 16:50:25 »
Tak sobie myślę... skoro imodbitów nie da się edytować, to może da się chociaż zmienić nazwy już istniejących, tak jak to jest przy spolszczeniu. Hm? To by mi w zupełności wystarczyło.

Mam kolejne pytania. Otóż jak przerobić twarz z gry na kod do pythona? Podobno, że robi się to w in-game face editorze, ale nie mogę go znaleść. Może w v. 0.808 go nie ma, co? Używałem szukajki na forum i nic.

I jeszcze jedno. Używam DDS Converter 2. Niektóre pliki .dds on pięknie otwiera, a inne nie chce - po prostu się wyłącza podczas próby otworzenia. Ktoś wie dlaczego?

PS: dziś nauczyłem się dodawać przedmioty z modów do Native.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2008, 17:11:03 wysłana przez Warlang »

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 15, 2008, 18:35:25 »
Aby edytować twarze musisz włączyć grę w Edit mode (Configure -> Advanced -> Edit Mode) i w trybie okienkowym (Configure -> Start Windowed). Następnie po pojawieniu się na mapie włączyć okno zdolności i kliknąć na "Edit Face". Robimy sobie twarz, kopiujemy wygenerowany kod do notatnika. Wyłączamy grę i odpalamy plik module_troops.py. No i wklejamy kod
dla danego NPC, o w tym miejscu:

["Dranton","Dranton","Dranton",tf_hero, scn_the_happy_boar|entry(2),reserved,  fac_commoners,[itm_leather_vest,itm_hide_boots],def_attrib|str_15|agi_14|level(42),wp(324),knows_power_strike_5|knows_ironflesh_7|knows_riding_4|knows_power_draw_4|knows_athletics_4|knows_shield_3,0x000000000004120101e4420000028f77],

Jeśli chodzi o DDS Converter to wymiary obrazka muszą być potęgą dwójki.

Offline Warlang

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 16, 2008, 17:07:28 »
Wszystko robię tak jak piszesz. Tylko nie widzę tego kodu! Gdzie on ma być? Sprawdzałem na 0.808 i na 0.903.


"Jeśli chodzi o DDS Converter to wymiary obrazka muszą być potęgą dwójk"
 - to co mam zrobić żeby otworzyć ten plik?

Wrzuciłem tutaj jeden z plików, spróbuj go otworzyć. To jest teksturka wilkołaka z Hero&Blade

http://odsiebie.com/pokaz/106652---6a48.html


Przy okazji zapytam jeszcze o jedną rzecz. Grzebiąc w plikach językowych natrafiłem na wpis "Horse fell dead..."
Jeszcze mi się w grze nie zdarzyło żeby mi koń padł. Owszem, czasem przerabiałem konie na mięso, ale żeby został zabity w czasie walki to nie. Czy to jest jakaś pozostałość z wcześniejszych wersji? Gram na 0.808 przypominam. Czy da się w tym coś pozmieniać?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2008, 17:21:30 wysłana przez Warlang »

Offline Kowal

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Piwa: 0
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 16, 2008, 17:53:05 »
Co do pytania o twarze to się nie udzielam, ale co do reszty to:

Tekstura ma niby poprawny format ( 512x512 ), więc spróbuj po prostu użyć innego programu ( osobiście mam DXTbmp i otworzył to bez problemów ).

Co do koni - mogą paść w boju gdy oberwą, a mają już status "lame" <"kulawy", bodajże > - wtedy znikają całkowicie z ekwipunku.

Offline Warlang

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 16, 2008, 18:31:59 »
Ściągnąłem DXTBmp 4.00.84 i wszystko gra! :)

Co do konia, to nigdy nie jeździłem na lame, zawsze go przerabiałem na mięso i dlatego nie spotkałem się z tym, żeby koń padł.

Wielkie dzięki Kowal! :)


Aktualny pozostaje problem twarzy.

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 16, 2008, 20:09:35 »
Aha, mam tu mały tutorial napisany dwa lata temu (ale wciąż dobry) przez Yoshiboya (tekst lekko zredagowany przeze mnie) . Mam nadzieję, że go zrozumiesz a jak nie to oczywiście wszystko wyjaśnię:

To get a face code:

1. Activate edit mode in Options->Advanced before launching M&B. Also, run M&B in windowed mode.
2. Go to the face editing screen (either create a new character or press 'C' in an existing game then click "Edit Face")
3. Make your face.
4. Press CTRL-E. A button will appear on the upper right corner with some crazy symbols on it. That's the face code. Click on the button.
5. Now the face code is on the clipboard, so copy it to your NPC in Python.

Offline Warlang

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 16, 2008, 20:26:43 »
Zapomniałeś tylko dodać w poprzednim poście "wciśnij CTRL+E"  :)

Dzieki, działa.

Mija kolejny dzień, a ja znowu nauczyłem się czegoś ważnego w modowaniu! Oby tak dalej!


Kolejne pytanie:

Chciałbym, aby w Four Ways Inn było możliwe przechowywanie koni. Jak to zrobić? Czy jedynym sposobem na to jest umieszczenie tam skrzyni i zrobienie (jeśli się da), aby konie mogły być przechowywane w skrzyni? Nie da się jakoś bardziej realistycznie?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2008, 15:30:30 wysłana przez Warlang »

Offline Jan Rycerz

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Piwa: 0
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 22, 2008, 03:06:26 »
Cześć mam pytanie czym a właściwie jakim programem muszę zedytować item a konkretnie ich wygląd pls o linka a jeśli nie ma programu napiszczie jak  je zmienić czy w ogóle się da, czy będzie trochę zabawy z przemianą plików dds notatnikiem itd bo bawiłem się w tym w Medieval 2

Offline Pablo77

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 977
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • |\/|00j $$w33t4$|\|y i loofC14nY B3nD!!!!1111 :*:*
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 22, 2008, 20:34:25 »
Potrzebujesz Wingsa 3d - chyba naprostszy program do robienia grafiki 3d, oraz jakiegoś dobrego piograu graficznego do przerabiania tekstur :D
Zapoznaj się z treścią regulaminu forum mówiącą o wysokości całej sygnatury. // Kalpokor

Offline Jan Rycerz

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Piwa: 0
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 22, 2008, 22:30:37 »
Dobra już wszystko mam tylko 2 sprawy

1.Wingsa mam tylko na jaki musze zmienić format te teksturki z dds. na jaki żeby wings obsługiwał czy musze do niego ściągnąć jakieś wtyki obecnie używam do zmieniani dds programu dds concvert 2 czy jakoś tak nada się??? na co to musze zmienić
2.jak już zrobię teksturkę i ją zapisze a potem przerobie do dds czy odrazu się pojawi w grze???
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2008, 23:07:30 wysłana przez Jan Rycerz »

Offline Warlang

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 25, 2008, 08:01:30 »
jakim programem muszę zedytować item a konkretnie ich wygląd

Chodzi ci o kształt przedmiotu czy tylko o zmianę kolorów i rysunków?

Jeśli o to drugie, to wystarczy plik DDS przekonwertować na BMP, potem np Paintem zrobić co tam chcesz i znowu przekonwertować na DDS.

Offline Jan Rycerz

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Piwa: 0
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 25, 2008, 18:06:53 »
Zmiane wyglądu przedmiotu nie kolorowanie np hełm skrzydlaty zmienić tak aby nie miał skrzydeł i dorobić krzyż