Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Modowanie - pytania i odpowiedzi  (Przeczytany 351989 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tyr

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 766
  • Piwa: 66
  • Wódka Sobieski - Ten smak jest królewski!
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2865 dnia: Czerwiec 29, 2016, 03:27:19 »
Open BRF najnowsza wersja nie działa mi, kiedy otwieram pliki BRF i wybieram opcję "Export Static Mesh" :/ Zawsze działał, a teraz... nie znam podłoża problemu. Musze to szybko naprawić. Próbuję wyeksportować hełmy z resource starego moda, który ma Open Source i trochę je ulepszyć, ale póki ich nie wyeksportuję w .obj 3D, to stoję w miejscu...

Dziwna rzecz - nie ma problemu z eksportowaniem Zbroi, ale tylko kiedy wybieram opcję "Export Rigged Mesh". Animacje również spoko się eksportują. O co tu kurka chodzi? :/


1 EDIT, 30.06 

Dziwne. Wyżej pisałem, że OpenBRF mi nie działa i że nie da się wyeksportować plików .obj - dziś udało mi się je wyeksportować, ale w żaden sposób nie jestem w stanie ich powtórnie zaimportować :/ masakra... co dziwniejsze, pliki animacji vertexowych oraz pliki SMD importują się i odtwarzają bez problemu, tylko te cholerne .obj nie działają :/
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2016, 12:40:51 wysłana przez Tyr »
Ulubiony cytat?

"I'll shot your brain out, you stupid meat-bag!"
HK-47!

Offline JakubII

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Piwa: 11
  • Płeć: Kobieta
  • Spongebob Schwammkopf
    • 9
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2866 dnia: Lipiec 24, 2016, 10:25:35 »
Mam problem z Open BRF przy próbie uruchomienia programu wyskakuje mi błąd:
(click to show/hide)
Reinstalacja nie pomaga
(click to show/hide)
(click to show/hide)

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6975
  • Piwa: 576
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2867 dnia: Lipiec 24, 2016, 10:55:42 »
Pobierz biblioteki MS Visual C++ 2013.
EDIT: dziena Jakub, ale chyba trochę za bardzo wybiegasz w przyszłość. W najbliższym dziesięcioleciu nie planuję w takowe się zaopatrywać.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2016, 18:21:03 wysłana przez Lew »
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Minioza322

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2868 dnia: Sierpień 13, 2016, 16:15:11 »
Witam otóż mam pewien problem jak otworzyć model z m&b w programie graficznym ? (moim programem graficznym jest blender) próbowałem importować już we wszystkich formatach ale nie działa ....
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2016, 16:28:34 wysłana przez Minioza322 »

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2869 dnia: Sierpień 13, 2016, 18:10:26 »
Najpierw musisz otworzyć plik .brf w OpenBrf. Wtedy exportujesz go jako "static mesh" do formatu .obj i importujesz do blendera.

Offline Minioza322

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2870 dnia: Sierpień 16, 2016, 12:14:51 »
Witam jest jeszcze jedna sprawa otóż zainstalowałem module system oraz pythona ustaiłem zmienną path https://screenhunters.com/4nJzy8 i jak właczam jakis plik z module system to na 0,1s sie włącza i zaraz po tym sie wyłącza wie ktos co na to poradzić ?

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2871 dnia: Sierpień 16, 2016, 16:45:10 »
Musisz uruchomić te pliki w jakimś edytorze tekstowym. Najlepiej pobrać Notepad++ i później otwierasz w nim pliki. Jest bardzo przejrzysty i fajnie się w nim pisze.

Offline Haazheel

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Piwa: 13
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2872 dnia: Sierpień 18, 2016, 02:57:56 »
Witam, mam serię pytań...

Po pierwsze: chciałbym wiedzieć jak mógłbym dodać jednostkę która tak jak mieszkańcy miast by sobie chodziła, chciałem stworzyć coś w rodzaju milicjanta na służbie który patroluje okolice.(miło by wiedzieć gdzie co wkleić, mam na myśli moduł i linijkę...)
Po drugie: Tworzenie kultur, moduje z Diploma i za każdym razem kiedy w grze wybieram jakąś kulturę to jednostki mam wciąż stare te które były wcześniej z podbitej nacji, co można z tym zrobić, i jak stworzyć inne kultury dla gracza i jego wasali które będą mogli rekrutować? Prosiłbym jednak dokładnie to wytłumaczyć jeśli da się to zrobić, po kolei, co zaznaczyć, co zrobić i gdzie...
Po trzecie: Jak zrobić budynki w wioskach i w zamkach które mógłby "produkować" złoto dla gracza np dochód z tawerny w mieście za ten tydzień, albo kowala z sprzedaży mieczy itp. bądź zwiększające naszej postaci renomę. 
Po czwarte: Tworzenie oddziałów na mapie, nie tych do atakowania ale te które jak się podejdzie będzie można rekrutować.

To na razie wszystko co chciałem spytać. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Offline Kicayek

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2873 dnia: Sierpień 31, 2016, 10:22:24 »
Cześć. Mam problem z modem, który ostatnio robię. Wszystko idzie elegancko, pięknie, ślicznie. Przy pracy problemów nie ma żadnych jednak jest jedna rzecz nad którą ubolewam. Gdy wybierzemy opcje 'Rozpocznij nową grę'  automatycznie mamy spam na ekranie, zmieniają się nam stosunki z bojarami oraz hrabiami na jakies takie z dupy. Nagle z jednym mamy -46, a z innym 23. Jest to dość problematyczny bug no i nie wiem jak to naprawić. Zmieniałem im grupę (z swadian/vaegirów) na łowców głów i nie wiem czy to to wywołało ten bug. Druga kwestia - zaraz po wejściu do ekranu rozdzielania punktów statystyk, umiejętności itd. nasza postać awansuje na 18-26 poziom. "-" ponieważ wartość ta jest różna. Na pewno nic takiego nie zmieniałem ponieważ nie umiem i nawet gdybym chciał nie dałbym rady tego zrobić. Z góry dzięki za pomoc.
Mógłby ktoś mi wytłumaczyć bardziej pojęcie modulesystem? Do tej pory używałem Morghs Editor ponieważ mod nie ma dotrzeć do szerszej widowni tylko do kilkunastu-kilkudziesięciu osób. Próbowałem instalować skrypty jednak brak "module_constants" usilnie w tym przeszkadza. Wszystkie moje pliki nie mają przedrostka 'module' tylko po prostu nazywają się np. strings. Wszystkie są w formacie txt. Odnoszę wrażenie, że moim zaginionym module_constants może być po prostu 'module.ini'. To jak. Pomoże ktoś? :p


Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2874 dnia: Sierpień 31, 2016, 20:16:46 »
Twoim problemem jest to że nie używasz module system. Dodawanie nowych skryptów do plików txt jest tak trudne i pracochłonne że nikt o zdrowych zmysłach nie zabierze się za to bez bardzo dobrego powodu. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o module system polecam poszukać odpowiednich tutoriali na tym forum http://www.mountblade.info/forum/index.php?board=37.0 i w dalszej kolejności na forum taleworlds https://forums.taleworlds.com/index.php?board=171.0
A co do dziwnego zachowania, przypuszczalnie przyczyną twoich problemów są zmiany wynikające z dodania nowych jednostek nie na końcu pliku. Gra nie posługuje się nazwami jednostek tylko ich numerami, przypisanymi według kolejności deklaracji w pliku. Gdy dodasz nową jednostkę wszystkie kolejne ulegną przesunięciu i może dojść do nieprzewidywalnych zmian w skryptach. Odporność na te zachowania jest kolejną zaletą module system.

Offline MadGuarang

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Piwa: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Autor PARADIGM WORLDS.
    • PARADIGM WORLD WARBAND MOD
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2875 dnia: Wrzesień 13, 2016, 18:51:07 »
@Haazheel
Cytuj
Po drugie: Tworzenie kultur, moduje z Diploma i za każdym razem kiedy w grze wybieram jakąś kulturę to jednostki mam wciąż stare te które były wcześniej z podbitej nacji, co można z tym zrobić, i jak stworzyć inne kultury dla gracza i jego wasali które będą mogli rekrutować? Prosiłbym jednak dokładnie to wytłumaczyć jeśli da się to zrobić, po kolei, co zaznaczyć, co zrobić i gdzie...

zacznij od rekrutacji w wioskach, tu jest napisane dokładnie jak to zrobić https://forums.taleworlds.com/index.php?topic=127922.0

natomiast dodanie kultury to coś co ma związek z frakcjami i żeby to ogarnąć to warto zacząć od tematu jak stworzyć frakcję. Frakcja to oczywiście nie cultura, która jest prostsza do wygenerowania, na szczęście w tym tutku jest opisane dokładnie i jedno i drugie.

Cytuj
Po trzecie: Jak zrobić budynki w wioskach i w zamkach które mógłby "produkować" złoto dla gracza np dochód z tawerny w mieście za ten tydzień, albo kowala z sprzedaży mieczy itp. bądź zwiększające naszej postaci renomę. 

tu masz bardzo dokładny tutorial jak stworzyć nowy budynek. https://forums.taleworlds.com/index.php?topic=335744.0 w tym wypadku sierociniec. Zobacz jak działają (zresztą autor tutka całkiem nieźle wszystko wyłuszczył, więc wystarczy przestiudować co napisał) - łatwo go przemodolewać, żeby np. zamiast dodawać pieniędzy, czy renomy dodawał np. jednostki

Cytuj
Po czwarte: Tworzenie oddziałów na mapie, nie tych do atakowania ale te które jak się podejdzie będzie można rekrutować.

Garedyr napisał tu na forum dla wszystkich skrypt: rekrutera, który w dialogu pozwala na rekrutację jednostek. Zobacz jak działa a potem linie dialogowe podmień dla jednostek, które chcesz rekrutować. To jest trochę bardziej skomplikoane także probletykę rozbił bym na:
a) jak stworzyć jednostki (w ogóle)
b) jak sprawić by chodziły po mapie
c) odnaleźć linie dialogowe np. bandytów, znaleźć warunek, który decyduje o tym, że mamy z nimi takie a nie inne opcje dialogowe, zduplikować, i pod warunek podstawić jednostkę, którą stworzyłeś.

Możesz też np. skopiować linię dialogową ze skryptu Garedyra i dodać ją do linii dialogowych bandytów. Oczywiście wszystko to jezcze trzeba dopracować.

Na Twoim miejscu zacząłbym od rekrutera Garedyra. Jak ogarniesz jak on działa, to go modyfikuj aż będzie działać jak chcesz.


Offline MadGuarang

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Piwa: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Autor PARADIGM WORLDS.
    • PARADIGM WORLD WARBAND MOD
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2876 dnia: Wrzesień 13, 2016, 19:12:04 »
Hej,

z kolei i ja też mam pytanie. Kategoria: sceny.

Używając edytora (ctrl+e) w single playerze edytuję scenę, np. walki. Przeedytowałem skrypt, by zamiast random_scene, czyli losowej sceny dla np. stepów uruchamia się moja scena.

Budynki i rośliny są zawsze na swoim miejscu, ale wysokość terenu zawsze się różni. DLACZEGO? W headers znalazłem info że flaga "sf_randomize" jest odpowiedzialna za losowość sceny. Także usunąłem ją z module_scenes. A jednak wciąż teren jest losowy. Dlaczego? Prześledziłem już wszystko (find_all z wyrażeniem scene losowych i nie znalazłem nic).

 
(click to show/hide)


Pozwolę sobie spytać o jeszcze jedną kwestię, prawdopodobnie związane z powyższym.

Przekopiowałem scenę z oazą (quickbattle_2) z multi, także przeskryptowałem module_scripts, żeby uruchamiała się zamiast random_desert losowej sceny bitwy pustynnej.
A jednak w single zamiast pustyni teren jest trawiasty(!) i także występuje pewna losowość terenu. Ogólny kształt się zgadza, ale np. zamiast dwóch źrodeł jest jedno, a niektóre palmy unoszą się w powietrzu. Czyli także występuje losowośc w terenie.

(click to show/hide)

PYTANIE: Jak do cholery zapanować nad tą losowością? Chciałbym, żeby moje sceny były dokładnie takie jak je wyedytowałem.



« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2016, 19:25:07 wysłana przez MadGuarang »

Offline MadGuarang

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Piwa: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Autor PARADIGM WORLDS.
    • PARADIGM WORLD WARBAND MOD
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2877 dnia: Wrzesień 13, 2016, 19:38:39 »
Przepraszam za spamowanie pytań, ale to zupełnie inny temat.

Czy istnieje jakiś sposób na modyfikację przedmiotów? Np. mam łuk, który zadaje obrażenia 20. ale jeśli ma przypisany imodbit "well_crafted" to wtedy zadaje obrażeń 30.
Dokładnie: czy jest i jaki to jest kod, który "dobiera" się do wartości np. obrażeń.

Będę wdzięczny za podpowiedź, gdzie tego szukać. Dzięki.

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2878 dnia: Wrzesień 13, 2016, 19:49:56 »
Przepraszam za spamowanie pytań, ale to zupełnie inny temat.

Czy istnieje jakiś sposób na modyfikację przedmiotów? Np. mam łuk, który zadaje obrażenia 20. ale jeśli ma przypisany imodbit "well_crafted" to wtedy zadaje obrażeń 30.
Dokładnie: czy jest i jaki to jest kod, który "dobiera" się do wartości np. obrażeń.

Będę wdzięczny za podpowiedź, gdzie tego szukać. Dzięki.

Na końcu wpisu o każdej broni masz coś z przedrostkiem "imodbits". Może to być imodbits_sword, imodbits_bow, imodbits_axe itd.

Idziesz więc na początek pliku module_items.py i tam masz wszystko ładnie wypisane. Poniżej masz trzy pierwsze linijki.

imodbits_horse_basic = imodbit_swaybacked|imodbit_lame|imodbit_spirited|imodbit_heavy|imodbit_stubborn
imodbits_cloth  = imodbit_tattered | imodbit_ragged | imodbit_sturdy | imodbit_thick | imodbit_hardened
imodbits_armor  = imodbit_rusty | imodbit_battered | imodbit_crude | imodbit_thick | imodbit_reinforced |imodbit_lordly

Na początku masz flagę, którą przypisujesz na koniec danego wpisu o broni/uzbrojeniu. Potem (po znaku =) masz to, jaka może być jakość wykonania tej broni. W ten sposób osiągasz "masterwork bow" czy "balanced sword", czyli coś w tylu "łuk mistrzowskiego wykonania" i "miecz o dobrym wyważeniu" czy coś takiego. Jeśli nie dodasz tej flagi na koniec swojego wpisu, to twój miecz nigdy nie będzie "zardzewiały" czy "kiepskiego wykonania".


Edit: A jeśli chodzi Ci o to, co ile daje i co ile zabiera, to masz to w header_item_modifier.py. Na samym początku pliku. Poniżej pięć pierwszych linijek.

imod_plain       = 0  # Default item modifier. No effects. Item name is not modified.
imod_cracked     = 1  # -5 damage, -4 armor, -46 hp
imod_rusty       = 2  # -3 damage, -3 armor
imod_bent        = 3  # -3 damage, ................. -3 speed
imod_chipped     = 4  # -1 damage
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2016, 20:06:05 wysłana przez firentis »

Offline MadGuarang

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Piwa: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Autor PARADIGM WORLDS.
    • PARADIGM WORLD WARBAND MOD
Odp: Modowanie - pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2879 dnia: Wrzesień 13, 2016, 20:28:22 »
@Firentis - wielkie dzięki za podpowiedź. Generalnie mam świadomość, tego co opisałeś. Chyba nie dość dokładnie opisałem o co mi chodzi.

To jest: już tutaj ktoś mi mówił, na forum Q&A, że imodbity są zakodowane na stałe i nie są modyfikowalne. Także wolałbym stworzyć własny imod, powiedzmy własną flagę.

Ale żeby to zrobić, muszę znać sposób w jaki można "kazać" fladze podnosić obrażenia przedmiotu o 20 punktów.

albo:

żeby podnieść siłę jednostki używamy (troop_raise_attribute, "$g_player_troop", ca_strength, 12), a czy jest jakiś sposób żeby w ten sposób opisać obrażenia broni?

I oto mi chodziło.