Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Tutorial - Tworzenie nowych miast  (Przeczytany 9791 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Goliath

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Tutorial - Tworzenie nowych miast
« dnia: Kwiecień 05, 2010, 17:47:34 »
Tworzenie miast jest bardzo podobne do tworzenia nowych oddziałów, tylko że jest trochę więcej do zrobienia. Zaczynajmy.

1. Wchodzimy do pliku module_parties.py i kopiujesz jedno z miast (ja wybrałem Jelkalę):

Cytuj
  ("town_5","Jelkala",  icon_town|pf_town, no_menu, pt_none, fac_neutral,0,ai_bhvr_hold,0,(-41, -20.35),[], 90),

Zmieniamy teraz:
- id miasta (town_5) na town_xx, gdzie xx to następna liczba z kolei (ja zmieniam na town_19)
- nazwę miasta (Jelkala) na swoją (ja zmieniam na Gotha)
- pozycję miasta (-41, -20.35), którą można wyznaczyć w Map Editorze (ja zmieniam na -92.011948, 41.944340)
- opcjonalnie - rotację miasta (90), czyli kąt wychylenia miasta

Oto nasz nowy skrypt:
Cytuj
  ("town_19","Gotha",  icon_town|pf_town, no_menu, pt_none, fac_neutral,0,ai_bhvr_hold,0,(-92.011948, 41.944340),[], 90),

Pozostało nam wkleić go pod innymi miastami.

2. Przechodzimy do module_scenes.py. Musimy teraz skopiować sceny każdego z miejsc do naszego miasta. Oto lista scen do każdego miasta:

town_xx_center, town_xx_castle, town_xx_tavern, town_xx_store, town_xx_arena, town_xx_prison, town_xx_walls, town_xx_alley,

gdzie xx to liczba miasta. Przykładowy skrypt sceny to:
Cytuj
  ("town_1_center",sf_generate,"none", "none", (0,0),(100,100),-100,"0x20008a110002589600006af30000356b00002 c27",
    [],[],"outer_terrain_plain"),

Jelkala to town_5, więc szukamy:

town_5_center, town_5_castle itp.

kopiujemy to i wklejamy pod spodem, zmieniając to na (zgodnie z id naszego nowego miasta):

town_19_center, town_19_castle itp.

Teraz czeka nas kopiowanie plików. Wchodzisz do folderu Mount&Blade\Modules\<nazwa moda>\SceneObj\ i szukamy plików scen Jelkali. Są to pliki .sco zaczynające się na scn_town_5. Kopiujesz wszystkie i zmieniasz im liczbę na 19 np. scn_town_19_prison.sco.

3. Miasto jest, sceny są, ale ludzi nie ma! Należy skopiować/stworzyć nowych mieszkańców, kupców itp. Polecam skopiowanie tych oto ludzi i wpisanie w miejsce xx liczbę 19:

town_xx_seneschal, town_xx_armorer, town_xx_weaponsmith, town_xx_tavernkeeper, town_xx_merchant, town_xx_horse_merchant, town_xx_mayor, town_xx_arena_master.

UWAGA!
W niektórych skryptach ludzi jest wyznaczone dla nich miejsce. TO TEŻ TRZEBA ZMIENIĆ! Oto przykład:
Cytuj
  ["town_6_arena_master", "Tournament Master","Tournament Master",tf_hero|tf_randomize_face, scn_town_6_arena|entry(52),reserved,   fac_commoners,[itm_leather_jerkin,    itm_leather_boots], def_attrib|level(2),wp(20),knows_common,man_face_middle_1, man_face_older_2],
scn_town_6_arena to miejsce, gdzie NPC się znajduje, czyli skrypt powinien wyglądać tak:
Cytuj
  ["town_19_arena_master", "Tournament Master","Tournament Master",tf_hero|tf_randomize_face, scn_town_19_arena|entry(52),reserved,   fac_commoners,[itm_leather_jerkin,    itm_leather_boots], def_attrib|level(2),wp(20),knows_common,man_face_middle_1, man_face_older_2],

4. Miasto jest już gotowe, więc po odpaleniu pliku build_module.bat będzie ono w grze, ale neutralne. Przydzielmy je więc dla jakiegoś lorda. W module_scripts.py szukamy:
Cytuj
      (call_script, "script_give_center_to_lord", "p_town_18", "trp_knight_3_3", 0),
i wpisujemy pod spodem:
Cytuj
      (call_script, "script_give_center_to_lord", "p_town_19", "kod wybranego lorda", 0),

5. Uruchamiamy build_module.bat i odpalamy grę. Mam nadzieję, że dobrze wam wytłumaczyłem jak stworzyć nowe miasto i że nie będziecie mieli z tym problemów.

Pozdrawiam!

Offline Tomas71

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2010, 16:35:07 »
A działa to pod warbanda?
"Sabaton" muzyka stworzona do M&B. Back in control polecam.

Offline ja

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Piwa: 0
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2011, 17:53:40 »
Cytuj
("town_5","Jelkala",  icon_town|pf_town, no_menu, pt_none, fac_neutral,0,ai_bhvr_hold,0,(-41, -20.35),[], 90),

a ja mam tak :

Cytuj
1 22 22 p_town_4 Suno 4219916 0 0 3 0 0 0 0 0 -23.000000 33.500000 -23.000000 33.500000 -23.000000 33.500000 0.0 0 
5.061455
Myślę... Jak rzadko to się u człowieka zdarza...

Offline matigeo

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1043
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2011, 18:23:59 »
AD 1. Da się takie neutralne miasto zostawić w grze, aby działało?
AD 2. Jeśli tworzę wieś, to trzeba ją gdzieś przyporządkować?
AD 3. Wsie są niezbędne do funkcjonowania tego miasta?

Offline shawn10

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Piwa: 0
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 03, 2011, 15:09:19 »
1: Da się
2: Nie wiem, ale chyba nie
3: Też nie wiem

Ale nie o to mi chodzi
Miasto będzie wszystko spoko, ale nie wypadałoby żeby karawany jeździły do tego miasta
Wchodzimy w module_scripts.py
Szukamy tej linijki
(click to show/hide)


I pod nią według wzoru wstawiamy kolejne drogi karawany
Wzór:
(click to show/hide)

Offline Archimonde

  • Lord Płonącego Legionu
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1050
  • Piwa: -2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nadchodzi zima...
    • Mój Deviant
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 03, 2011, 15:28:08 »
A mogę stworzyć wieś/zamek/miasto i przyporządkować je dla siebie?
"-Czy mogę ci ofiarować mą miłość? -Zwątpienie, zdrada, gorycz oraz ból pamięci bezpowrotnie minionych szczęśliwych chwil zbyt silnie wpisane są w słowo 'miłość', by człek roztropny zechciał jej zawierzyć...”
"– Pozwól też, że dam ci radę płynącą ze szczerego serca: nigdy więcej nie mów, że jesteś nic niewarta. Bo znaczymy tylko tyle, na ile potrafimy wycenić się we własnych oczach."
Jacek Piekara

Offline shawn10

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Piwa: 0
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2011, 17:47:24 »
Tak możesz
W module_scripts.py szukasz tej linijki:
(click to show/hide)

I pod tym musisz wpisać :
(click to show/hide)

Offline Archimonde

  • Lord Płonącego Legionu
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1050
  • Piwa: -2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nadchodzi zima...
    • Mój Deviant
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 03, 2011, 17:53:56 »
OK dzięki :D Jak tylko wrócę do domu, spróbuje tego. Zrobię sobie fort i się w nim zadekuję na samym starcie. Będę łupił i chował się do środka. Albo miasto zrobię. Wielkie miasto handlowe :D. Przypisze je do swojej frakcji i będę najemnikiem. Tyle możliwości, tak mało czasu na wypróbowanie ;)
"-Czy mogę ci ofiarować mą miłość? -Zwątpienie, zdrada, gorycz oraz ból pamięci bezpowrotnie minionych szczęśliwych chwil zbyt silnie wpisane są w słowo 'miłość', by człek roztropny zechciał jej zawierzyć...”
"– Pozwól też, że dam ci radę płynącą ze szczerego serca: nigdy więcej nie mów, że jesteś nic niewarta. Bo znaczymy tylko tyle, na ile potrafimy wycenić się we własnych oczach."
Jacek Piekara

Offline shawn10

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Piwa: 0
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 03, 2011, 18:04:03 »
Spoko.
Bawię się module systemem od trzech dni, ale pythonem od trzech lat

Offline Zombie

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Piwa: 0
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 14, 2011, 00:12:58 »
A gdzie wkleić tych ludzi z punktu trzeciego ?

EDIT: Dobra już mam. Ale chciałbym żeby to miasto było puste. Chodzi o to żeby w tym mieście nie było żadnych budowli. Jeśli ktoś wie to niech napisze plis.
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2011, 22:27:15 wysłana przez Zombie »
90% nastolatków dostałoby załamania
nerwowego, gdyby Justin Bieber stał na
dachu wieżowca i miał zamiar skoczyć. Jeśli
należysz do tych 10%, które wzięłoby
krzesełko, popcorn i darło się: "Skacz
lamusie!" wklej to do podpisu. :)

Offline DzikiCiaproczek

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Piwa: 0
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 19, 2012, 21:04:39 »
Gdzie tych ludzi z punktu 3 wkleic? xd

Edit: Ale w jakim pliku oni są???
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2012, 08:00:45 wysłana przez DzikiCiaproczek »

Offline Gandalf7

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Piwa: -3
  • Płeć: Mężczyzna
  • "noc najciemniejsza jest przed świtem"
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 20, 2012, 07:21:13 »
Tam gdzie się kończy ich lista każdego z rodzajów. Czyli np. Jak bierzesz tavernkepeer (czy jak się to tam pisze) to wklejasz go pod tavernkepeer_18 (pod ostatnim, u mnie ostatni jest jakiś 25:))  itd.
"Naprzód, nie bójcie się mroku! Powstańcie, jeźdźcy Théodena! Włócznie pójdą w ruch! Tarcze pójdą w drzazgi! Dzień miecza! Dzień czerwieni, nim wzejdzie słońce!" Théoden na polach pellenoru

"Głupi Tuk! oszczędziłbyś nam swojej głupoty i sam tam wskoczył"

http://scr.hu/0enm/7c8xr

Offline Give_me_wood

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Piwa: 0
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 01, 2012, 19:38:45 »
jaki plik na npc??
Zapoznaj się z treścią regulaminu forum mówiącą o wysokości całej sygnatury. // Kalpokor

Offline Gandalf7

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Piwa: -3
  • Płeć: Mężczyzna
  • "noc najciemniejsza jest przed świtem"
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 02, 2012, 08:49:10 »
Module troops
"Naprzód, nie bójcie się mroku! Powstańcie, jeźdźcy Théodena! Włócznie pójdą w ruch! Tarcze pójdą w drzazgi! Dzień miecza! Dzień czerwieni, nim wzejdzie słońce!" Théoden na polach pellenoru

"Głupi Tuk! oszczędziłbyś nam swojej głupoty i sam tam wskoczył"

http://scr.hu/0enm/7c8xr

Offline mameos

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tutorial - Tworzenie nowych miast
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2012, 19:47:08 »
A nie ma innego sposobu na stworzenie miasta?'


okey już mam tylko mi jak włączam to nie działa ... ścian się przy uruchamianie gry ...

http://crpg.insi.pl/modyfikacje/modding-mount-and-blade-cz-1/2496a stąd korzystałem i nic...

Nawet w edytorze nic nie widać ... Mógłby ktoś pomóc?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2012, 18:21:44 wysłana przez mameos »