Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Item Editor - tutorial.  (Przeczytany 12573 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DuoGum

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 691
  • Piwa: -1
Item Editor - tutorial.
« dnia: Grudzień 20, 2009, 22:01:30 »
Item editor, jak sama nazwa wskazuje, służy do edytowania przedmiotów.
No dobrze, ale żeby zacząć jakiekolwiek edytowanie, musimy najpierw ściągnąć program, wchodzimy więc Tutaj i klikamy Download Now.

Mamy już plik, rozpakowujemy go i włączamy, jednak nic nie ma. Teraz musimy kliknąć na pasku File i wybrać opcję Open File, następnie wchodzimy do Mount & Blade/Modules/Nazwamodulu (np. native) i otwieramy plik item_kinds1 (Przed użyciem zrób zapasową kopię ! ).

Na samej górze powinniśmy mieć pasek który można rozwinąć, domyślnie jest tam wybrany INVALID_ITEM , rozwijamy listę i wybieramy interesujący nas przedmiot (ja wezmę practice sword, czyli miecz treningowy używany na arenie i turniejach).
Poniżej są 3 wiersze: ID , Display name 1 i Display name 2, teraz je omówię :
ID - zwykłe id przedmiotu wyrażone w literach, coś tak jak instance w Gothicu :)
Display name 1 i Display name 2 - Nazwa przedmiotu
ID zostawiamy w spokoju, nazwę możemy zmienić na jaką nam się podoba, ja powiedzmy zmienię na Miecz Zniszczenia (Mało oryginalne :P )
Dalej mamy meshes, czyli model przedmiotu - zostawiamy tak jak jest.


Dalej jest już bardziej rozbudowanie okienko - Flags  są to flagi przedmiotu, czyli jego typ, czy jest do jedzenia itp itd. opisze tutaj tylko te najbardziej potrzebne :
Wszystkie z przedrostkiem Type powinniśmy rozumieć, odpowiednio po kolei są to: Koń, Broń jednoręcza, broń dwuręczna, broń drzewcowa, strzały, bełty, tarcza, łuk, kusza, bronie do rzucania, towar (np. przyprawy), hełm, pancerz, buty, rękawice, pistolet, muszkiet, bullet, zwierze.
Dalej przydatne są: no parry (nie można nią blokować)
food (żarełko :) )
spear (włócznia, gdy zaznaczymy tą opcję, danym poleramem możemy walić tylko z dołu i z góry , nie można na boki )
merchandise (Ważne, gdy to zaznaczymy przedmiot będzie można kupić u kupca)
 consumable (do zjedzenia)
bonus against shield (bonus przeciwko tarczą),
cant use on horseback (nie można użyć na koniu),
Primary i secondary też ważne, ale nie wiem od czego to jest. Ja zaznaczę przykładowo merchandise i bonus against shield.
Dalej jest Capabilietes, są to tak jakby animacje do tego przedmiotu, opiszę kiedy indziej :)
Następnie najbardziej nas interesujące - Modifiers i te wszystkie tabelki pod Modifiers, zmienimy w nich praktycznie wszystkie cechy broni.

Ale po kolei - Modifiers, są to cechy specjalne przedmiotu takie jak np Uszkodzony, kulawy, złamany, śmierdzący, czempion, wyważony, spokojny itd. Cechy te zmieniają bazowe atrybuty itemka określone w tabelkach niżej. Zaznacze Balanced i Rusty, co znaczy że nasz mieczyk u handlarza może być normalny, wyważony lub zardzewiały.

Teraz te wszystkie tabelki pod spodem, po kolei :
Cost - cena przedmiotu, zmieńmy ją na przykład na 1000
Weight - Waga przedmiotu (im cięższy tym wolniejsi jesteśmy), zostawiamy lub zmieniamy :)
Abundance - jest to częstość pojawiania się itemka u kupca (niech ktoś to potwierdzi ), im większa wartość tym częściej spotkamy dany przedmiot u kupca.
Head armor - Ile dany przedmiot daje nam pancerza na głowę (hełmy), zostawiamy (miecze nie dają pancerza na głowę :P )
Body Armor - To samo co wyżej tyle że na korpus, zostawiamy.
Foot Armor - Analogicznie tylko że dla nóg, zostawiamy.
Difficult - Ilość danej statystki/skilla wymaganego do założenia tego przedmiotu (dla mieczy jest to siła), ustawiamy na 15 .
Hitpoints - punkty zdrowia, jest do atrybut do koni, zostawiamy.
Speed - szybkość wymachiwania bronią/szybkość  konia, zmieniamy na 90
Missile speed - szybkość pocisku wystrzelonego za pomocą tej broni (dla kusz, łuków i broni rzucanych) zostawiamy.
Weapon Lenght - zasięg broni, dajemy na 110.
Max ammo - maksymalna ilość amunicji, zostawiamy.
Thurst damage - obrażenia przy wymachiwaniu mieczem (Blunt ogłusza , cut i pierce zabija) dajemy na 35 i zmieniamy na pierce
Swing damage - obrażenia przy kłuciu mieczem, dajemy na 40 i zmieniamy na pierce.
Triggers - Trigery związane z przedmiotem, na razie nie jestem w stanie tego wytłumaczyć, ale może kiedyś ...

Jak już zmieniliśmy wszystkie opcje, kilkamy file > save file i cieszymy się nowymi-zmienionymi itemkami, UWAGA, aby zobaczyć zmiany należy rozpocząć nową grę!

Wszelkie pytania/sugestie/uwagi proszę kierować na pm.


TUTORIAL JEST AUTORSTWA AXELA Z FORUM THE MODDERS. ORYGINAŁ :
http://themodders.org/index.php?showtopic=8113&st=0&#entry74444
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2009, 20:04:08 wysłana przez DuoGum »

Offline Maly_007

  • BANITA
  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 480
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2009, 22:28:39 »
Hmmm... Tutek średnio potrzebny bo obsługa Item Editora jest bardzo prosta... Mimo to może się przydać... Mam tylko uwagę do tego:

Cytuj
Thurst damage - obrażenia przy wymachiwaniu mieczem (Blunt ogłusza , cut i pierce zabija) dajemy na 35 i zmieniamy na pierce
Swing damage - obrażenia przy kłuciu mieczem , dajemy na 40 i zmieniamy na pierce.

Przypadkiem Swing to nie zamach, a Thurst to pchnięcie?

Offline Xavery

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Piwa: 0
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 21, 2009, 07:41:07 »
podany przez ciebie link nie dziala a jak sciagam z innej strony to nie chce mi sie wlaczyc, prosze wstaw dzialajacy program :/

Offline Axel

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 233
  • Piwa: 0
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2009, 13:13:25 »
Faktycznie coś się spieprzyło i link nie działa , chyba DuoGum źle skopiował , tutaj masz działający : http://www.mbrepository.com/file.php?id=567

Offline Archimonde

  • Lord Płonącego Legionu
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1050
  • Piwa: -2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nadchodzi zima...
    • Mój Deviant
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 25, 2009, 11:49:01 »
Dobra, ja tez dodam własnego tutka ;), żeby uzupełnić informacje DuoGum'a.
Primary - To znaczy, ze będzie używane w prawej ręce, jako bron pierwsza.
Secondary - To znaczy, ze będzie używane w lewej ręce, jako bron druga.
To tyle, z tego co wiem. Milego korzystania. Ja napisze zaraz tutka do troop editora ( jak jest o iteam editor, to potrzebny może być też do troop editor )
"-Czy mogę ci ofiarować mą miłość? -Zwątpienie, zdrada, gorycz oraz ból pamięci bezpowrotnie minionych szczęśliwych chwil zbyt silnie wpisane są w słowo 'miłość', by człek roztropny zechciał jej zawierzyć...”
"– Pozwól też, że dam ci radę płynącą ze szczerego serca: nigdy więcej nie mów, że jesteś nic niewarta. Bo znaczymy tylko tyle, na ile potrafimy wycenić się we własnych oczach."
Jacek Piekara

Offline piotrmasteror

  • BANITA
  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • THIS IS SPAAAAAM!!
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 02, 2010, 22:14:31 »
mi się pojawia że aplikacja została źle zainicjowana (WTF) a poza tym te primary i secundary czy można w tym zrobić duale? (dwa pistolety naraz)
Szczęka mi opadła, przebiła się przez panele, warstwę waty szklanej, folii, regipsu, desek, siedliska myszy, wpadła na dolne piętro, wylądowała na podłodze, po czym odbiła się od niej i spadła na posadzkę. Wybiła dziurę w kafelkach i metrowej grubości warstwę wiekowego, poniemieckiego betonu, wpadła do zalanej piwnicy, roztrzaskała rury doprowadzające wody, po czym wrzasnęła "ja pie**ole!"
BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA

Offline sir Luca

  • Marszałek Maruda
  • Admin Emeryt
  • Rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 5130
  • Piwa: 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Otaczają mnie tęgie, tępe buce...
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 03, 2010, 21:39:10 »
Już tyle razy było wałkowane...
Nie da się używać dwóch broni na raz. Chyba że jedną ustawisz jako tarczę ale wtedy nie będzie można nią atakować.
"Demokracja: dwa wilki i owca, debatujący co będzie na obiad"

Offline piotrmasteror

  • BANITA
  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • THIS IS SPAAAAAM!!
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 03, 2010, 21:41:16 »
a moje pierwsze pytanie? bo nigdy jeszcze mi się normalnie nie uruchomiło tylko to coś wyskakuje
Szczęka mi opadła, przebiła się przez panele, warstwę waty szklanej, folii, regipsu, desek, siedliska myszy, wpadła na dolne piętro, wylądowała na podłodze, po czym odbiła się od niej i spadła na posadzkę. Wybiła dziurę w kafelkach i metrowej grubości warstwę wiekowego, poniemieckiego betonu, wpadła do zalanej piwnicy, roztrzaskała rury doprowadzające wody, po czym wrzasnęła "ja pie**ole!"
BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA

Offline sir Luca

  • Marszałek Maruda
  • Admin Emeryt
  • Rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 5130
  • Piwa: 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Otaczają mnie tęgie, tępe buce...
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 03, 2010, 21:43:48 »
Niestety jasnowidzem nie jestem...
Może blokuje ci antywirus (czasem się zdaża z różnymi programami), może pobrałeś uszkodzony plik...
Jaki masz system?
"Demokracja: dwa wilki i owca, debatujący co będzie na obiad"

Offline piotrmasteror

  • BANITA
  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • THIS IS SPAAAAAM!!
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 03, 2010, 21:48:12 »
wszystkie programy wyłączyłem, ściągnąłem kilka razy, a tu nic

okna XP (windows XP)
Szczęka mi opadła, przebiła się przez panele, warstwę waty szklanej, folii, regipsu, desek, siedliska myszy, wpadła na dolne piętro, wylądowała na podłodze, po czym odbiła się od niej i spadła na posadzkę. Wybiła dziurę w kafelkach i metrowej grubości warstwę wiekowego, poniemieckiego betonu, wpadła do zalanej piwnicy, roztrzaskała rury doprowadzające wody, po czym wrzasnęła "ja pie**ole!"
BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA

Offline sir Luca

  • Marszałek Maruda
  • Admin Emeryt
  • Rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 5130
  • Piwa: 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Otaczają mnie tęgie, tępe buce...
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 03, 2010, 21:50:26 »
A ściągałeś z różnych źródeł?
Jak to nie pomoże to ja nie mam już pomysłów...
Poczekaj na kogoś mądrzejszego.
"Demokracja: dwa wilki i owca, debatujący co będzie na obiad"

Offline sumek101

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Piwa: 0
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 20, 2010, 19:10:11 »
witam też mam taki problem. Przy próbie uruchomienia edytora pojawia sie komunikat:

ItemEditor.exe - Błąd aplikacji
Aplikacja nie została właściwie zainicjowana (0xc0000135), Kliknij przycisk ok, aby zakończyć aplikację.

Ma ktoś pomysł jak temu zaradzić/naprawić ?
Ściągałem najnowszą wersję programu, zawsze to samo. W internecie nie znalazłem nic konkretnego.

EDIT: Sam sobie odpowiem na pytanie w końcu sie udało. Aby edytor poprawnie działał należy zainstalować program NET Framework
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=0856eacb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5&displaylang=en
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2010, 19:24:55 wysłana przez sumek101 »

Offline Lambada

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Piwa: 0
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2010, 23:42:50 »
Bardzo fajny program. Nie polecam Wam robić łuka na 200 obrażeń celność 100 i szybkość 120. Nawet przy 699 opanowania łuku [testerowo] celownik wArIuJe. W  ciągu 2sec tak, jakby strzelać z łuku na koniu przy konnym łucznictwie na 0

Offline Chemik

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Piwa: 0
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 10, 2010, 20:51:24 »
A jak zmienić ikonę itemu?

Offline Leinnan

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1534
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Szczęść Boże, służby i loże
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Item Editor - tutorial.
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 10, 2010, 21:07:39 »
A jak zmienić ikonę itemu?

Ikona to miniaturka modelu przedmiatu który dodajesz.
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens
W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakżebyśmy to mogli dowodami obalić?

steam | space fight |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii