Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Początkujący Moder.  (Przeczytany 6272 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wizziusz wizz

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Piwa: 0
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 28, 2009, 21:07:10 »
Oczywiście nie ważne ile czasu ci to zajmie tylko żeby było dobrze i Cieszę się że chociaż jedna osoba wykazała inicjatywę by mi (i innym na przyszłość też) pomóc w tym problemie który mnie już od paru dni męczy.

Przez co zresztą stoję w miejscu zamiast męczyć się jak wrzucić model do gry.

Offline Archimonde

  • Lord Płonącego Legionu
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1050
  • Piwa: -2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nadchodzi zima...
    • Mój Deviant
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 28, 2009, 21:19:16 »
wizziusz wizz, my tworzymy grupę początkującą ale coś umiemy (mało ale zawsze). np: ja potrafię co nieco z MS a piteq potrafi trochę z 3D i tekstur.
"-Czy mogę ci ofiarować mą miłość? -Zwątpienie, zdrada, gorycz oraz ból pamięci bezpowrotnie minionych szczęśliwych chwil zbyt silnie wpisane są w słowo 'miłość', by człek roztropny zechciał jej zawierzyć...”
"– Pozwól też, że dam ci radę płynącą ze szczerego serca: nigdy więcej nie mów, że jesteś nic niewarta. Bo znaczymy tylko tyle, na ile potrafimy wycenić się we własnych oczach."
Jacek Piekara

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 28, 2009, 21:27:11 »
Ja Ci mogę lekko doradzić.
Po pierwsze nie zawsze rób teksturę sam. Czasami lepiej ściągnąć gotową, np. teksturę metalu i "obrobić" ją odpowiednio w Photoshopie, bądź Gimp'ie. Czasami jeszcze lepiej jak znajdziesz odpowiednią reprodukcję i użyjesz jej w roli tekstury właśnie. Z tym ostatnim jest jednak ten problem, że musisz później samemu "upychać" (po znalezieniu odpowiedniej reprodukcji - co jest dość trudne) UV Mapping.

Tu masz link do całkiem fajnej stronki z darmowymi texturami - http://www.cgtextures.com/

(click to show/hide)

(click to show/hide)

(click to show/hide)

*wszystkie miecze są mojego autorstwa

Offline wizziusz wizz

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Piwa: 0
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 28, 2009, 21:44:18 »
Dobra zaraz zrobię podobny rodzaj tekturki jakiej ty używasz ale ja mam dylemat nad połyskiem i nie wiem czy się go uzyskuje już z tekstury czy jakimiś shaderami czy cuś

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 28, 2009, 21:48:56 »
Mount & Blade oryginalnie nie używa HDR, więc tzw. świecenie, czy połysk i tak nie będzie odpowidni. Dopiero po premierze WB, przedmioty robione na niego będą wyższycg lotów. Nie martw się więc o to, tylko zrób teksturę i sprawdź jak wygląda po imporcie do brf.edit, a później w samej grze. Jak pasuje to dobrze, jak nie to spróbuj podnieść jej kontrast, etc. i znów sprawdź. Jak w końcu znajdziesz odpowiednie rozwiązanie to na przyszłość już będziesz wiedział.

Offline wizziusz wizz

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Piwa: 0
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 28, 2009, 21:54:49 »
mam jeszcze 1 pytanko:

Mam osobno teksturę rękojeści i osobno klingi miecza co zrobić żeby jednocześnie obie były wyświetlane w wingsie bo cały miecz pocięty na kawałki mi się nie zmieści w tej małej kratce w UV mapping

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 28, 2009, 22:00:35 »
Dlaczego ma Ci się nie zmieścić? Od tego masz skalowanie i obracanie tych "kawałków", żeby wszystko zmieściło się na jednej teksturze. Nie wiem, czy jeden przedmiot może korzystać z dwóch i więcej tekstur, ponieważ sam tego nie robiłem, ale po tym co gdzieś, kiedyś pisał Dedal jest to możliwe. Rozumiem, że cały czas chodzi Ci o twój miecz. Jeśli tak, to miecz powinien się zmieścić. Jak chcesz żeby wyglądał ładnie i szczegółowo to ustaw dość duży format tekstury, choć według mnie na jeden miecz 512x512 to jest dość dużo i w zupełności wystrczająco. Ja osobiście używam tekstur 1024x1024 i mieszczę tam kilka mieczy.

Offline DuoGum

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 691
  • Piwa: -1
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 28, 2009, 22:13:18 »
Korzystając z okazji, że produ sie odezwał :P. :
Gdy mam teksturę miecza(obraz) jak włożę go do programu graficznego(dajmy GIMP) jak obrobić go ładnie by wszystko pasowało ?. Bo niektóre texy są strasznie duże ;/.

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 28, 2009, 22:33:09 »
Tak prawdę mówiąc nie wiem jak jest w Gimpie...:/ Ja używam PS i po prostu wycinam sobie kawałek, wklejam do mojej tekstury, zmniejszam, bawię się kontrastem, grainingiem, zmianą nasycenia, etc., przycinam, lub wymazuję boki i mam kawałek tekstury np. ostrza.

Teksturą miecza, tzn. zdjęcie reprodukcji? Jeśli tak to po prostu wycinasz zostawiając minimalne krawędzie, wklejasz w teksturę, zapisujesz, otwierasz Wings'a, ustawiasz odpowiednio UVMapping i masz gotowe ;)

Offline Skrzetusky

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1007
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 28, 2009, 22:37:57 »
Ja tez bym chetnie nauczyl sie robic zbroje i bronie ale nie mam bladego pojecia w ogole od czego zaczac.Mam program wings 3d xP

Offline DuoGum

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 691
  • Piwa: -1
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 28, 2009, 23:19:07 »
Tak prawdę mówiąc nie wiem jak jest w Gimpie...:/ Ja używam PS i po prostu wycinam sobie kawałek, wklejam do mojej tekstury, zmniejszam, bawię się kontrastem, grainingiem, zmianą nasycenia, etc., przycinam, lub wymazuję boki i mam kawałek tekstury np. ostrza.

Teksturą miecza, tzn. zdjęcie reprodukcji? Jeśli tak to po prostu wycinasz zostawiając minimalne krawędzie, wklejasz w teksturę, zapisujesz, otwierasz Wings'a, ustawiasz odpowiednio UVMapping i masz gotowe ;)


Dzięki ci!. Chodziło mi o te pierwszę :P.
Jakbyś mógł, powiedz jak zbrudzić coś w PS ?.(żeby nie wyglądało zbyt sterylnie :P).

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 29, 2009, 08:39:50 »
Jakbyś mógł, powiedz jak zbrudzić coś w PS ?.(żeby nie wyglądało zbyt sterylnie :P).

Zależy co chcesz zabrudzić. Jeśli ma to być np. tekstura tarczy to najlepiej ściągnąć jakieś fajne brush'e i po prostu zapaćkać nimi teksturę ustawiając je jako nową warstwę (layer) i zmieniać ich natężenie tak, aby wyglądały dość naturalnie. Jeśli natomiast chodzi o elementy metalowe, tj. miecze, bądź zbroje, to tu musisz pobawić się ściemnianiem i rozjaśnianiem, ponieważ używając brushy, tekstura taka może wyglądać jak po użyciu wybielacza ;p, będą takie jaśniejsze kropki, paski, czy co tam jeszcze na tym pędzlu będziesz miał. Jednak tu uwaga! Jeśli umiejętnie dobierzesz kolor i pędzel to również przy jego użyciu można ładnie zbrushować teksturę metalu. Do tego oczywiście dochodzą wszelkie wbudowane w program funkcje jak, np. "brightness/contrast", "hue/saturation", "chanel mixer", "gradient map", "shadow/higlight", czy "exposure". Jeszcze są efekty pod przyciskiem "fx" w prawym dolnym rogu programu, które co prawda używane są rzadziej, ale jednak czasem do nich sięgam.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 138
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 29, 2009, 09:30:26 »
Cytuj
jeden przedmiot może korzystać z dwóch i więcej tekstur, ponieważ sam tego nie robiłem, ale po tym co gdzieś, kiedyś pisał Dedal jest to możliwe.

Ale nie w ten sposób. ;) Ja mówiłem o tym, że na niektóre przedmioty można za pomocą skryptów "narzucić" inne tekstury. Wy tu zaś rozmawiacie o multimeshach, gdzie jedna część broni korzysta z jednego materiału i tekstury, druga z innego. Coś takiego było kiedyś możliwe dla broni, ale obecnie to już chyba nie działa.

Cytuj
mam dylemat nad połyskiem i nie wiem czy się go uzyskuje już z tekstury czy jakimiś shaderami czy cuś

Za połysk odpowiada albo kanał alpha tekstury, albo dodatkowa tekstura - w zależności od wybranego shadera dla materiału.


I jeszcze mała rada:

Jeśli naprawdę chcecie zacząć modować, to lepiej ruszcie tyłki i starajcie się być samodzielni. Raczej nikt nie będzie was prowadził za rączkę i pokazywał kolejno co zrobić i jak. Tym bardziej, że powstało już sporo poradników tekstowych i wideo. Wystarczy trochę poszukać, wykazać się minimalną inicjatywą i włożyć w naukę trochę serca i energii. Pytając na forum o każdą pierdółkę daleko nie zajdziecie. Przy moddingu bowiem NIEZBĘDNE jest samozaparcie i umiejętność samodzielnego stawiania czoła różnym wyzwaniom.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2009, 09:38:10 wysłana przez Daedalus »

Offline Piteq

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 29, 2009, 15:41:06 »
hm... ja mogę być uczniem bo jak narazie to i tak mod archimode stoi  a narazie mało umiem... ;] więc wole najpierw się coś nauczyć
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2009, 15:43:24 wysłana przez Piteq »

Offline Archimonde

  • Lord Płonącego Legionu
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1050
  • Piwa: -2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nadchodzi zima...
    • Mój Deviant
Odp: Początkujący Moder.
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 29, 2009, 17:02:57 »
Stoje bo nie przyszło jeszcze M&B.Jak przyjedzie to zacznę coś robić.
"-Czy mogę ci ofiarować mą miłość? -Zwątpienie, zdrada, gorycz oraz ból pamięci bezpowrotnie minionych szczęśliwych chwil zbyt silnie wpisane są w słowo 'miłość', by człek roztropny zechciał jej zawierzyć...”
"– Pozwól też, że dam ci radę płynącą ze szczerego serca: nigdy więcej nie mów, że jesteś nic niewarta. Bo znaczymy tylko tyle, na ile potrafimy wycenić się we własnych oczach."
Jacek Piekara