Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Ankieta

Czy warto było zamówić te książki dla kogoś kto dopiero ma zamiar zacząć przygode z 3d?

TAK
29 (56.9%)
NIE
4 (7.8%)
NIE MAM ZDANIA NA TEN TEMAT
18 (35.3%)

Głosów w sumie: 50

Autor Wątek: Blender - wątek zbiorczy  (Przeczytany 11513 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline antykaczor

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Piwa: 0
Odp: Jak modelować miecze w blenderze
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 22, 2009, 21:36:14 »
Jestem zielony w blenderze (nie smiejcie sie).
ale jak usunac cube?????

Offline Jonatan750

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jak modelować miecze w blenderze
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 23, 2009, 08:21:07 »
To proste. Zaznaczasz cube i dajesz "x" lub "delete".

Offline bartucha555

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nigdy nie przerywaj swojemu wrogowi, kiedy błądzi
Blender - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 25, 2009, 20:20:02 »
Witam. Mam pewien problem z Blenderem - zrobiłem w nim model wg tutorialu, exportuję do .obj, a kiedy otwieram plik w Wingsie lub BRFie to widzę znikomą część mojego przedmiotu.
Po lewej model w wingsie, po prawej w Blenderze
(click to show/hide)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2009, 01:31:58 wysłana przez Daedalus »
''Wrogowie, którym grozisz, tworzą armię, wrogowie, których zabijasz, tworzą groby''
Taką Polska stoi racją, na pohybel innym nacjom...

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Eksport modelu z Blendera
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 26, 2009, 13:55:05 »
Pierwsza sprawa musisz  zastosować wszystkie modyfikatory.
Po drugie musisz zaznaczyć wszystkie obiekty jakie chcesz eksportować. Łatwo możesz uczynić to naciskając A.

Offline bartucha555

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nigdy nie przerywaj swojemu wrogowi, kiedy błądzi
Odp: Eksport modelu z Blendera
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 26, 2009, 17:25:39 »
Pierwsza sprawa musisz  zastosować wszystkie modyfikatory.

Czyli coś kliknąć, zaznaczyć? Tak?


EDIT:  Poradziłem sobie z problemem. Koniec tematu
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2009, 17:48:25 wysłana przez bartucha555 »
''Wrogowie, którym grozisz, tworzą armię, wrogowie, których zabijasz, tworzą groby''
Taką Polska stoi racją, na pohybel innym nacjom...

Offline Jędrek13

  • BANITA
  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • S.W.A.T.4 ForEveR ! !
Blender
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 24, 2009, 21:27:33 »
Blender jest to zaawansowany program do tworzenia grafiki 3d. Moja historia z nim zaczęła się dzisiaj, gdy otrzymałem książkę z programem. A więc mam problem. Przepraszam 2. A mianowicie jak zmienić język obsługi? Jak wstawić rysunek techniczny?

Pozdrawiam

Offline DuoGum

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 691
  • Piwa: -1
Odp: Blender
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 24, 2009, 21:44:17 »
Nie idzie zmienić.
Gdzieś było spolszczenie, ale niedokładne.

Offline Jędrek13

  • BANITA
  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • S.W.A.T.4 ForEveR ! !
Odp: Blender
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 24, 2009, 22:11:54 »
Znalazłem dobrą stronę z tutorialami dla początkujących http://blender3d.pl/

Pozdrawiam

Offline burakgalazka

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Blender - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 22, 2010, 19:47:43 »
Da się zmienić jeżyk i jest to standardowo "wbudowane w blendera". Po porostu górny pasek (User Preferences) łapiesz za dolną krawędź, przeciągasz w dół i wybierasz "Language & Font". Tam wciskasz "Internationals Fonts" i tam dalej będziesz wiedział.
A co do Blendera, to największą studnie wiedzy o nim znajdziesz na głównej stroni blender.org, lecz jest to troszkę schowane:

link:http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual
Więc brać translatory, i rozkopywać wiedzę tam umieszczoną.

Offline Runner

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Piwa: 0
Odp: Blender - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 23, 2010, 11:24:37 »
Cd. zmiany języka...
Ten filmik jest beznadziejny i wygląda na robiony... No, mniejsza. Ale pokazuję to "obrazowo" ;p

Offline korkoranek

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • aka Korkoran
Odp: Blender - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 29, 2010, 12:18:01 »
Witam,

Mam następujący problem: mam model miecza i go unwrapuje. W oknie uv cośtam pokazuje mi się ładna siatka. Zapisuję siatke i teksturuje ją w gimpie, ale kiedy znów wklejam ją do modelu to nie daje to żadnych efektów. Dodam jeszcze, że po ponownym uruchomieniu blendera muszę model ponownie unwrapować i dopiero wtedy nałożyć teksturę, ale ten efekt nie zapisuje się, co uniemożliwia mi eksport modelu do brf edita.

Offline burakgalazka

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Blender - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 31, 2010, 22:40:20 »
@korkoranek
To tak jak już porozcinałeś model, w oknie UV/Image Edit (w trybie Edit Mode) wciśnij UVs/Scripts/Save UV Face... (ale musisz mieć Pythona). Zapisz tam obraz siakti, zrób texture w np:Gimpie, zapisz ją w formacie np:JPEG,PNG,Targa,BMP (ważne: możliwe że ci nie zapisało siatki, bo nie zapisałeś modelu/sceny(F2), najlepiej podczas malowania w ogóle nie wyłączać Blendera, aby podglądać na bieżąco czy dobre leży textura).
Dobra masz texture teraz w oknie Shading(F5)/Texture buttons/wcisnij Image z listy, teraz znajdź swoją texture.
I jeszcze jedna rzecz, idź do Shading(F5)/Material buttons/ tam wejdź do okienka Map Imput i z opcji Orco daj opcje UV. Teraz będziesz mógł renderować model z tekstura.
jeśli chcesz go widzieć w obszarze roboczym, w oknie UV daj Image/Open (ale najpierw musisz wybrać model ze sceny, i już porozcinaną siatką).

Offline korkoranek

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • aka Korkoran
Odp: Blender - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 02, 2010, 22:47:22 »
Dzięki, rozwiązałeś część moich problemów, ale nadal nie mogę modelu do brf edita. Już wszystko ładnie jest zapisane w blenderze, ale nadal wywala mi "wrong texture coordinates".

EDIT: ok. Wystarczyło zmienić kilka ustawień przy eksporcie, ale mam następny problem. Czemu tekstura jest calutka czarna w brf edit? Próbowałem z różnymi renderami, ale efekt był ten sam.

Edit2: rozwiązane :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2010, 17:20:22 wysłana przez korkoranek »

Offline burakgalazka

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Blender - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 07, 2010, 16:58:44 »
nie wiem, musisz poczekać na kogoś kto wie ( ja nigdy nie zajmowałem się modowaniem M&B)

Offline SowaEvil

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 117
  • Piwa: 0
  • http://zalukaj.pl/polecony,292110/
Odp: Blender - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 10, 2010, 19:08:18 »
Witam,
Szukam takiej funkcji jaka jest w wingsie, funkcja nazywa się flip i obraca obiekt w pozycję będącą lustrzanym odbiciem swej pierwotnej pozycji, względem osi którą się wybrało. Jest taka funkcja w Blenderze jak tak to gdzie?