Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion  (Przeczytany 8651 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« dnia: Kwiecień 28, 2009, 10:35:09 »
Tak jak w temacie, chcę pokazać wam jak zrobić rigging przy użyciu (niemal) darmowego programu jakim jest fragMotion. Piszę niemal darmowego ponieważ jeśli program nie jest zarejestrowany to użytkownik może spodziewać się "kwiatków" w postaci dymków z info przypominających o takiej sytuacji oraz co jakiś czas po wybraniu jakiejś opcji pojawia się odliczanie. Nie są to tak denerwujące rzeczy jak się może wydawać i nie przeszkadzają zbytnio w pracy.

Więc zaczynamy. Musicie najpierw zaopatrzyć się we wspomniany już fragMotion, dostępny pod tym linkiem: http://www.fragmosoft.com/fragMOTION/download/index.php

Żeby zacząć pracę musicie mieć oteksturowany gotowy do riggingu pancerz. Mój zrobiony został "na szybko" tylko na potrzeby tego tutoriala.


Za pomocą BRF Edit wyeksportujcie z pliku body_meshes.brf--> man_body.smd wybierając opcję "humanoid" przy eksporcie.

Następnie nasz pancerz eksportujemy w formacie .3ds (ponieważ fragMotion nie obsługuje plików .obj), zmieniając następujące funkcje w okienku opcji przy eksporcie żeby wyglądało tak jak poniżej.


Uruchamiamy fragMotion i wybieramy z zakładek na górze ekranu File-->Import-->man_body.smd (tj. to które eksportowaliśmy BRF edit). Powinno pojawić się takie coś:


Następnie po prawej stronie klikamy na "Select Vertex", a nstępnie wciskamy "ctrl+a". Teraz wybieramy Edit-->Delete Mesh Selection-->All. Po tej czynności powinno zostać tylko takie coś:


Następnie importujemy nasz pancerz. Wybieramy opcje File-->Merge-->metal_armor.3ds (tak jest w moim przypadku, to ostatnie jest poprostu nazwą waszej zbroij). Wyskoczy takie okienko. Opcje domyślne są dobre (przynajmniej ja nigdy nic nie zmieniałem) więc klikamy na "OK".


Teraz powinna być nałożona na pozostawiony wcześniej szkielet nasza zbroja. U mnie wygląda to tak.


Teraz powoli zaczyna się najżmudniejsza praca. Wciskamy "ctrl+b" po czym powinno pojawić sie okienko. Po prawej stronie widzimy hierarchię kości do których przydzielane będą poszczególne punkty na naszej zbroij. Klikamy na kości do której chcemy przypisać zaznaczone przez nas punkty na zbroij (przy zaznaczaniu punkty z zółtych robią się fioletowe), ustawiamy jeszcze wagę jaką chcemy przypisać (w tym uruchomionym okienku), u mnie jest to 0.5 i klikamy na "Set". Linie połączą zaznaczone przez nas punkty na zbropancerzu ze szkieletem.


Po zrobieniu tak z każdym punktem na zbroij powinno wyglądać to tak (każda zbroja ma punkty w innych miejscach więc jeśli robicie np. płytową to nie przejmujcie się że będzie u was wyglądało trochę inaczej!).


Zapiszcie swoją pracę (radzę robić to jednak częściej).

Następnie wejdźcie w zakładkę Bone-->Validate Weights + Assignments... i w okienku które sie pojawi kliknijcie "OK".

Teraz możecie wyeksportować zrobioną zbroję wybierając File-->Export, nazwać ją jak chcecie i wybrać format rozszeżenia .smd . Przy eksporcie zaznaczcie tylko opcję "mesh"!. Tak to powinno wyglądać, jeśli tu już jest coś nie tak to źle będzie również w grze.


Dodajemy w item_kinds_1 , lub za pomocą module_system w pliku module_items.py.
Tak wygląda to u mnie już w odpalonym m&b.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2016, 21:33:04 wysłana przez Lew »

Offline Agrest

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Piwa: 0
  • Valamis PL dla obcokrajowców
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2009, 12:27:57 »
Błagam zrób jeszcze tutorial o 1) rękawicach i 2) butach. To będzie świetnie! Nigdzie czegoś takiego nie znalazłem, a też używam Wings 3d więc dla mnie bomba.

- Premierze, inwigilują obywateli! - Przecież widzę!

Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2009, 12:29:44 »
Ale rękawic i butów nie trzeba riggingować...

Offline Agrest

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Piwa: 0
  • Valamis PL dla obcokrajowców
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2009, 15:11:24 »
To dobrze. Nie wiedziałem, dopiero zaczynam te rzeczy. Ale skoro jest tyle poradników "jak zrobić hełm" to pomyślałem, że fajnie by było gdyby na polskim forum można znaleźć inne rzeczy.

- Premierze, inwigilują obywateli! - Przecież widzę!

Offline Lambert

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2009, 15:54:03 »
Ale rękawic i butów nie trzeba riggingować...
Nie wiem jak jest z rękawicami, ale buty trzeba riggingować.

Offline Zowi

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Palahniukista
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 04, 2009, 18:31:51 »
A więc:
Jak klikam: File-->Merge-->armor_te.3ds to wychodzi mi coś takiego:


Model jest strasznie mały, co zrobić aby był taki jak w tutorialu? Myślę, że to wina opcji po "Marge".
別企圖。
Bié qǐtú.

Pozdrowienia dla wszystkich akapków :*

Offline NightMaster

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Piwa: 0
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 04, 2009, 19:16:30 »
transforms - transforms options - pojawi się okno w którym na dole rozwijasz i wybierasz Mesh - na górze okna zaznaczasz scale a odznaczasz position i wpisujesz 10 w wszystkie trzy pola - apply
Don't turn around. You wouldn't want to see what's behind you.

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2009, 08:46:05 »
Twój problem wiąże się z tym, że znikł jeden ze screenów pokazujących jak ustawić opcje przy eksporcie przedmiotu z Wings'a... Mogę Ci powiedzieć, że po prostu robisz wszystko dobrze, ale gdy eksportujesz to ustaw rozmiar po eksporcie na 10.0 (czy jakoś tak).

p.s. Jak będę miał trochę wolnego czasu to dodam ten brakujący screen, choć nie wiedziałem, że ktoś jeszcze grzebie na kolejnych stronach, zeby dobrać się do tego tutorialu. :]

EDIT: Dobra zrobione... Coś się w linku popierdzieliło i wyświetla duży screen, ale myślę, że to nie jest aż taki duży problem ;]
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2009, 08:48:21 wysłana przez proud »

Offline Zowi

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Palahniukista
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 05, 2009, 10:24:18 »
Tak, o to chodziło :).   NightMaster, Proud - wielki dzięki za pomoc :)
別企圖。
Bié qǐtú.

Pozdrowienia dla wszystkich akapków :*

Offline Agrest

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Piwa: 0
  • Valamis PL dla obcokrajowców
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2010, 21:54:13 »
Skąd się bierze to okno 3D studio w Wingsie?
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2010, 22:45:01 wysłana przez Agrest »

- Premierze, inwigilują obywateli! - Przecież widzę!

Offline CarlosssROW

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Piwa: 0
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 21, 2010, 13:18:06 »
Co zrobiłem źle, skoro przy załączaniu przez Brfa  pliku zbroja husarza.smd, wyskakuje takie coś



PS. Wszystko robiłem tak jak w tym tutku
Know that many men will suffer
know that many men will die
Half a million lives at stake
At the fields of Paschendale
And as night falls the general calls and the battle carries on
I long what is the purpose of it all
What's the price of a mile

Offline Mistafa Faghil

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Piwa: 0
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 21, 2010, 12:12:49 »
A więc Mam problem z wyeksportowaniem man_body.smd z openbrf niby wyeksportować do smd ale gdy importuje to w fragMOTION to nie pokazuje mi się



tylko coś takiego

(click to show/hide)


Jak poprawnie wyeksportować  man_body.
no chyba że byłby ktoś tak miły i wstawił by mi już gotowy wyeksportowany plik do dowloandu, z góry dzięki

Offline Zizka

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1018
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Unsuccesfool
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 22, 2010, 15:40:15 »
Facepalm. A nie zauważyłeś czegoś takiego?
(click to show/hide)
"Czegoż płaczesz? - staremu mówił czyżyk młody -
Masz teraz lepsze w klatce niż w polu wygody".
"Tyś w niej zrodzon - rzekł stary - przeto ci wybaczę;
Jam był wolny, dziś w klatce - i dlatego płaczę".

Offline Mistafa Faghil

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Piwa: 0
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 22, 2010, 17:11:16 »
Nom sorka ze zrobiłem screen'a zaznaczając tą opcję...
Ta opcja co ją niezaczynaniem nic niedane nie ma szkieletu  sam model

Nadal potrzebuje pomocy w :
Jak poprawnie wyeksportować  man_body.no chyba że byłby ktoś tak miły i wstawił by mi już gotowy wyeksportowany plik do dowloandu, z góry dzięki


PS jestem strasznie nieogarnięty...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2010, 20:31:30 wysłana przez Mistafa Faghil »

Offline Zizka

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1018
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Unsuccesfool
Odp: Rigging pancerzy przy użyciu fragmotion
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 22, 2010, 19:26:48 »
&*$%&. Zaznaczyłeś te opcje z ""kością"? NIEEEE. Dlatego szkielet się nie wyświetla. Albo, jeśli jesteś bardziej "nieogarniający" niż myślę, to nie zaznaczyłeś opcji humanoid przy eksporcie tych zwłok.
"Czegoż płaczesz? - staremu mówił czyżyk młody -
Masz teraz lepsze w klatce niż w polu wygody".
"Tyś w niej zrodzon - rzekł stary - przeto ci wybaczę;
Jam był wolny, dziś w klatce - i dlatego płaczę".