Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B  (Przeczytany 12212 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 03, 2009, 08:36:53 »
Tylko, że gdyby modele były oddzielnie z modelami to byłby problem, żeby znaleść teksturę danego modelu. Ja uważam, że medel wraz z jego teksturą muszą być w tym samym dziale i jednej paczce, po to że jeśli ktoś ściąga, np. miecz to, żeby nie musiał szukać 10min tekstury do niego, tylko w momencie gdy pobiera model to wraz z jego teksturą.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #61 dnia: Maj 03, 2009, 11:28:16 »
Do MW:
Co do tutoriali to nie wiem. Często zdarzy się, że autor programu wrzuci tutorial w tym samym miejscu co i sam program, do którego się on odnosi, więc skakanie pomiędzy działami utrudni jedynie wyszukiwanie.

Zaś co do wrzucania osobno modeli i tekstur to jestem przeciw.
Tak się składa, że tekstura dla np. mieczy nie będzie w żaden sposób nadawała się do obiektów typu budynek czy zamek, a tym bardziej na trawę. Zaś na 100% twórca modelu będzie zamieszczał model wraz z teksturą. Więc stworzenie osobnego działu dla tekstur nie ma najmniejszego sensu. Bo jeśli tekstura znajdzie się w dziale "itemy"  to jednoznacznie wskaże to, ze nadaje się wyłącznie do itemów, zaś tekstura w dziale obiekty...

Musimy mieć na uwadze, że ludzie bardzo nie lubią gdy komplikuje im się przeglądanie czegokolwiek i jeśli porobimy zbyt dużo działów, to owszem, wszystko będzie ładnie uporządkowane, lecz niewygodne do przeglądania.

Tylko, że gdyby modele były oddzielnie z modelami to byłby problem, żeby znaleźć teksturę danego modelu. Ja uważam, że model wraz z jego teksturą muszą być w tym samym dziale i jednej paczce, po to że jeśli ktoś ściąga, np. miecz to, żeby nie musiał szukać 10min tekstury do niego, tylko w momencie gdy pobiera model to wraz z jego teksturą.

MW zapewne chodziło tutaj nie o tekstury dla konkretnych modeli, lecz o tekstury oddzielnie zbierane/tworzone do tzw. późniejszego wykorzystania. Ale i tak zgadzam się, że tekstury powinny być w działach elementów, do których mają być one stosowane. To ułatwi surfowanie (to moje prywatne zdanie).
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2009, 11:31:50 wysłana przez pc_maniac »




Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #62 dnia: Maj 03, 2009, 11:30:21 »
No dobra robienie większej ilości działów chyba rzeczywiście nie ma sensu,co do tutoriali to nie wiem,można by zrobić tak żeby każdy tutorial był w paczce z programem do którego się odnosi ale wtedy będzie kolejny problem,bo będą w różnych językach.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2009, 11:58:39 wysłana przez MW »

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #63 dnia: Maj 03, 2009, 12:08:14 »
Nie każdy tutorial będzie z programem.
Np. tutorial do Wingsa wcale nie musi być z Wingsem, bo zapewne autor tutorialu nie będzie autorem programu :D
A co do tego w jakim języku..., cóż nasz język zbyt popularnym na świecie nie jest, zaś autor wystarczy, że w opisie pliku nadmieni w jakiej wersji językowej takowy jest.




Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #64 dnia: Maj 03, 2009, 12:25:16 »
A mam jeszcze pytanie co do punktu ósmego,czy to będzie takie małe forum?
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2009, 12:38:46 wysłana przez MW »

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #65 dnia: Maj 03, 2009, 13:07:38 »
To znaczy 8 punkt również wzorowałem się na NWN Vault. Jest tam dział, w którym moderzy rzucają pomysł na coś co chcieliby stworzyć lub poszukują takiego tworu. W pierwszym przypadku może być to np. rozeznanie w temacie, gdyż czytelnicy odpowiadają czy pomysł uważają za trafiony oraz mogą go nawet oceniać w formie punktacji.
Tam nazywa się to Ideas (zobacz link)

==============

Druga istotna sprawa, której do tej pory nie poruszaliśmy, a rozpoczęła się o niej dyskusja na TalesWorlds dotyczy miejsca, gdzie te pliki mają się znajdować.

To dosyć poważna kwestia i w założeniach liczymy na to, że portal będzie posiadał w wersji finalnej Upload.
Jednak nawet na NWN Vault na Uploadzie są ograniczenia wielkości plików, więc twórcy zaproponowali 2 rozwiązania:
1. Upload paczek nie większych niż 25MB na plik (co często przy wykorzystaniu np. 7ZIP daje prawie 200MB).
2. Link do zewnętrznego źródła.

I tutaj istnienie takich przedsięwzięć jak M&B Repository wcale nie kłóci się z naszą ideą, ponieważ autor danej pracy wcale nie musi jej uploadować w kilku miejscach, a jedynie na M&B Vault dać opis produktu i link do już istniejącego źródła.

Ze swojej strony liczę, że gdy powstanie wersja demo tego projektu i zdobędzie ona uznanie (na co po cichu liczę), to może znajdą się sponsorzy zagraniczni, którzy byliby w stanie zapewnić temu projektowi jakiś sensowny serwer z dużą powierzchnią dyskową.
Nie jest to wcale takie niewykonanle, gdyż w krajach bardziej rozwiniętych ekonomicznie często osoby aktywnie uczestniczące w takich społecznościach to ludzie pracujący jako informatycy w firmach, które np. chciałyby zrobić coś co wiązałoby się z reklamą firmy. A udostępnienie części powierzchni serwerowej w takiej firmie byłoby niewielkim problemem, zaś reklama międzynarodowa spora, biorąc pod uwagę popularność gry na Świecie. Bywają w teamach również osoby bardzo majętne, które czasem z całkiem prywatnych powodów chętnie by coś zrobiły dla osób mających te same zainteresowania.

W przypadku sceny NWN bardzo duży wkład w rozwój społecznościowy miała sama firma Bioware i jej pracownicy (często po godzinach pracy zaangażowani w różne działania non-profit). Bądź co bądź postawienie takiego serwera to zaledwie kilka tysięcy dolarów, zaś zysk dla firmy, w postaci przedłużenia popularności ich produktu może przecież iść w miliony.

Jednak istotne jest by najpierw pokazać "produkt" w tym przypadku działającą wersje demo portalu, tak by potencjalny sponsor nie czuł, żę "kupuje kota w worku".


Myślę, że dokładnie wyłuszczyłem priorytety projektu. Ale chętnie odpowiem na Wasze pytania.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2009, 13:39:19 wysłana przez pc_maniac »




Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #66 dnia: Maj 03, 2009, 16:37:26 »
Nie chciałbym wyjść na pesymistę,ale co będzie gdy sponsor się nie znajdzie,bo istnieje także taka możliwość?
Bądź co bądź postawienie takiego serwera to zaledwie kilka tysięcy dolarów, zaś zysk dla firmy, w postaci przedłużenia popularności ich produktu może przecież iść w miliony.
I jeśli się nie znajdzie,skąd wziąć te kilka tysięcy dolarów na sewer?
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2009, 16:42:07 wysłana przez MW »

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #67 dnia: Maj 03, 2009, 18:21:54 »
serwer jako taki już jest (Sonnera). Więc sam portal i tak miałby gdzie działać. Najwyżej zrobi się inny sposób uploadu plików, np. Rapidshare z narzędziem do comiesięcznego ściągania plików, żeby nie zostały usunięte, gdy nie będzie ściągnięć.

Także widzisz, na każdą sytuację jesteśmy przygotowani (piszę "my", ponieważ już jest zalążek ekipy tworzącej ten projekt).




Offline Alkhadias

  • Zbrojny
  • *
  • Wiadomości: 2585
  • Piwa: 139
  • Płeć: Mężczyzna
  • Push humanity forward
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #68 dnia: Maj 03, 2009, 18:32:41 »
Zapytam się po co to wszystko? Czy mbrepository, Taleworlds i OSP to mało? Sugerujesz poukładanie wszystkich rzeczy i stopniowe zapełnianie serwerów, ale jeżeli ktoś chce coś zamieścić to zamieszcza i to na forum Taleworlds jest, wystarczy poszukać. Jeżeli ktoś nie potrafi szukać to już jest jego problem. Nie żebym był przeciwny, ale moim zdaniem to jest niepotrzebne i nie warte zachodu, ponieważ jest już mbrepository itp.
Father, forgive me not, for I have sinned!
Now tremble and fear, and mercy have not upon me!

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #69 dnia: Maj 03, 2009, 18:51:00 »
Alkhadias, Ty naprawdę nawet nie miałeś ochoty zerknąć na NWN Vault. Bo wtedy być tych pytań nie zadawał.
Czy na MB Repository mogę na screenach zobaczyć co ściągam? Czy na TaleWorlds czy OSP mam oceny danych prac, tak bym wiedział, ze to co poszukuję jest godne polecenia?

OK, podaj mi gdzie znajdę na którymkolwiek z tych miejsc system obsługi zamków, jaki w swojej pracy zamieścił twórca RES'a?
Pokaż mi gdzie na tych portalach masz w uporządkowany sposób zamieszczone kilka tysięcy ubrań, czy kilka tysięcy różnych broni, tak bym przeglądając screeny mógł wybrać to co mi właśnie w danej chwili jest potrzebne do moda?
OK, szukam np. wnętrz zamków, a nie chcę się skupiać jedynie na tych już w native istniejących - jak je znajdę na tych miejscach, które wymieniłeś? I jak mogę je obejrzeć zanim je ściągnę i zaimplementuję do moda?

Ja rozumiem, że Polak uwielbia prowizorkę (jesteś na tą tezę chodzącym dowodem), tylko jeśli chce się stworzyć bazę pod dalszy rozwój tej gry za pomocą społeczności fanowskiej, to czemu nie naśladować najlepszych wzorców? A tak się składa, że Vault Neverwintera jest największy i najbardziej rozrośnięty spośród vaultów jakiejkolwiek gry.
Wyobraź sobie, że ta gra ma już 8 lat i trzyma się tylko dzięki społeczności fanowskiej (i jej pracy na rzecz gry) dużo lepiej niż nawet jej poprzedniczka. Jeśli za 8 lat od premiery to samo będzie można powiedzieć o M&B, że nowsze produkty nie potrafiły jej zdetronizować , to znaczy że wyłącznie ci twórcy amatorzy przedłużyli życie gry.
Ale aby tak się stało powinni otrzymać miejsce gdzie będą mogli w jak najbardziej przejrzysty sposób wymieniać się swoimi pracami.

Zdaję sobie sprawę, że nie pasuje Ci ta idea, jednak wydaje mi się, że wychodzi z Ciebie taki mały zawistny polak, który na pewno nie pomoże, ale czemu by tak bezinteresownie miał nie poszkodzić (to o Twoim wpisie na TalesWorlds). Najpierw zastanawiałem się czy to Ty tam zacząłeś narzekać. Ale pomyślałem sobie - przecież Polak nie będzie Polakom szkodził?! Ale potem przypomniałem sobie, że przecież to nasza narodowa cecha.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2009, 20:14:08 wysłana przez pc_maniac »




Offline Alkhadias

  • Zbrojny
  • *
  • Wiadomości: 2585
  • Piwa: 139
  • Płeć: Mężczyzna
  • Push humanity forward
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #70 dnia: Maj 03, 2009, 19:22:02 »
Jestem obiektywny i nie patrzę czy jesteś polakiem, niemcem, czy bułgarem. Nie staram się też szkodzić, ale uważam, że zamiast robić jakieś super hiper portale, wystarczyłoby wziąć się za te stare i je przeredagować. Jeżeli ktoś chcę się wymienić materialami może to zrobic droga prywatną . Nie wiem co jest z Tobą nie tak, ale Ty wszystko źle interpretujesz i chyba za mocno naciskasz czasem na ludzi. Nie wtrącam się już, bo jeszcze mi tu awanture zrobisz. Tak w ogóle to jeszcze sorry, że coś tu napisałem... serio to się nie powtórzy. Tak sobie pomyslałem, że lepiej zredagować, niż wydawać kasę na coś nowego, co tak na prawdę może nie wypalić, ale ok... Wybacz że napisalem coś nie po Twojej myśli.

EDIT: I mojego nicku proszę nie przekręcać.
Father, forgive me not, for I have sinned!
Now tremble and fear, and mercy have not upon me!

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #71 dnia: Maj 03, 2009, 20:21:29 »
Przekręcenie nicka nie było zamierzone, zaś co do "przeredagowywania" istniejących portali to mogą to robić wyłącznie ich właściciele. Jak wyobrażasz sobie, że ja mam grzebać w cudzych portalach?

...Jeżeli ktoś chcę się wymienić materialami może to zrobic droga prywatną ...

Jeśli ktoś chce sprzedać używany samochód to również nie powinieneś jeździć na giełdę lecz sprzedać go drogą prywatną. Prawda?
Ty po prostu nie rozumiesz, że w hurtowni masz więcej produktów, a jeśli jeszcze dostaniesz ich katalog, to możesz sobie przeczytać ich opisy i obejrzeć zdjęcia. Dodatkowo mając jeszcze do wglądu opinie internautów i oceny danego produktu.
Masz rację, że wszystko można robić drogą prywatną. Jednak powstanie M&B Vault nie wykluczy tej możliwości, lecz doda inną, wygodniejszą, a że Ty nie będziesz chciał z niej korzystać, bo wolisz bardziej skomplikowane sposoby, na szczęście nie powoduje, że na Świecie znikną giełdy i hurtownie.

Poza tym jak wcześniej pisałem M&B Vault ma być wersją demo, tak by zapoznać ludzi z jego możliwościami.
Owszem, pierwszą osobą, która będzie miała prawo do tego by skorzystać z tego pomysłu (lub nie, ale to zależy tylko od niego samego) jest sam Sonner, bo to pod jego auspicjami to się "rodzi". Ale jeśli zwrócą się do niego np. twórcy TalesWorlds, to może omówić z nimi jakąś wspólną strategię.

Ty zaś uważasz, że jedynie osoby, które już coś w tej materii stworzyły mają prawo do tworzenia takich przedsięwzięć. I tylko one mają monopol na rację. Ja nie wymyśliłem tego portalu. Ja jedynie czerpię wzorce z czegoś co już się wspaniale sprawdziło.
Owszem, miałem w życiu do czynienia z różnymi Repository, więc wiem na czym to polega. I jest to inicjatywa mająca realne szanse sprawdzenia się w lokalnych społecznościach, np. skupionych przy jednym modzie, co najwyżej kilku. Jeśli zaś dostęp miałby mieć zasięg globalny, to coś takiego nie ma szans racji bytu, choćby ze względu na nieprzejrzystość materiałów, jak również niewydolność łącz. Każdy z nas może postawić za pomocą programu CVS Repository, tylko czy to coś można nazwać profesjonalnie zbudowaną bazą dla twórców modów, czy jedynie amatorską namiastką?

Zadałem Ci kilka pytań natury techniczne, związanych z już istniejącymi projektami - niestety nie raczyłeś na nie odpowiedzieć.

Szkoda, że nawet nie chciało Ci się zajrzeć pod adresy, które Ci podałem, może wtedy nie byłoby tej pustej dyskusji, która do niczego nie prowadzi, poza Twoimi próbami zniechęcania innych do zrobienia czegoś sensownego. Bo tylko tak można je nazwać jeśli nie używasz argumentów poza jednym jedynym "dobrze mi z tym co jest".

A, jest jeszcze jeden "argument" z Twojej strony, który nazwać można jedynie perfidią (cyt: "Tak sobie pomyslałem, że lepiej zredagować, niż wydawać kasę na coś nowego...").
A ileż Ty wydałeś do tej pory kasy na M&B Vault? I ile ktokolwiek na to wydał kasy?
I czy ja gdziekolwiek wspomniałem o wydawaniu kasy na portal demo, że starasz się tutaj "obracać kota ogonem"? Nie rób ludziom "wody z mózgu". Od tego jest JarKacz i Kurski.
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2009, 09:27:10 wysłana przez pc_maniac »




Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #72 dnia: Maj 03, 2009, 20:24:03 »
Alk tylko jak coś takiego powstanie będzie duuużo mniej sytuacji,że ktoś coś komuś ukradł,nie będzie takiej sytuacji jak na przykład z tym modem o Rosyjskiej wojnie domowej,załóżmy,że osoba nieznająca angielskiego chce się skontaktować z Highlanderem(czy jakoś tak)w sprawie jego skryptów-tworzenia własnego królestwa czy polowań i bariera językowa jej na to nie pozwala,jednak ta osoba robi moda i ich potrzebuje,więc ma do wyboru skorzystać z tychże skryptów tylko wziąć je z jakiegoś moda czy z nich zrezygnować,jeśli weźmie później będą skierowane zarzuty w jej kierunku,że ukradła itd. a jak powstanie M&B Vault to po prostu weźmie(umieści Highlandera wśród autorów) i nikt nie będzie miał do niej pretensji,to,że (tutaj cytuje ciebie)ci się nie chce i że jesteś na to za leniwy to nie znaczy,że wszyscy są tacy jak ty bo to by była tragedia.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2009, 20:29:03 wysłana przez MW »

Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #73 dnia: Maj 04, 2009, 21:36:09 »
Sorry za post pod postem,ale niestety temat na Talewords spadł na drugą stronę,żeby go trochę "podbić" proponowałbym,dać informacje,że jest poszukiwana osoba...(tak jak w offtopicu) i że,jest już jakiś plan,a także zalążek tworzącej to ekipy. 

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #74 dnia: Maj 04, 2009, 22:29:13 »
Jutro się pomyśli.
Dzisiaj źle się czuję i muszę odpocząć. No i wypada żebym wpierw pogadał z osobą zainteresowaną stworzeniem demo portalu. Tym bardziej, że mam dla niego kilka dobrych wieści.
Jeśli ta osoba się zdecyduje na 100% to myślę, że to on stanie się kierownikiem, a ja jedynie jego pomocnikiem :)