Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B  (Przeczytany 12221 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 01, 2009, 17:58:48 »
Jeszcze po drobnych korektach, poszło na forum TalesWorlds.
Dzięki




Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 01, 2009, 20:54:29 »
Oj,chyba coś nie tak poszło praktycznie zerowe zainteresowanie tym tematem na Talewords,czy oni tacy leniwi czy co,że nawet im się nic poważnego napisać nie chce,może powinno się zacząć od skontaktowania się z Administratorem 
i z nim omówić ten pomysł,można by było też porozmawiać w tej sprawie z osobami powszechnie poważanymi na forum,może wtedy ten temat by się ruszył bo na razie stoi w miejscu.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 01, 2009, 22:00:31 »
Myślę, że wiele osób ma instynkt stadny i chętnie dopisują się tam gdzie widzą inne wpisy.
Dla tego wczoraj apelowałem na Shoutboxie u nas by forumowicze się tam dopisali i trochę rozkręcili ten wątek.
Jeśli tylkopomysłodawcy czyli Kolba i ja) się tam produkujemy i tylko jeden przypadkowy forumowicz, który tam zajrzał, to wątek bardzo szybko spadnie z listy i odejdzie w niepamięć.

A może ludziom nie zależy na realizacji tego pomysłu. Może w niego nie wierzą. Nie wiem.




Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 01, 2009, 22:16:33 »
Być może nie wierzą w możliwość jego realizacji bo wydaje się być trudny,Pc_maniacu ja zabardzo na tym się nie znam,dopóki ta dyskusja tkwi w miejscu trudno mi się wypowiadać w tym temacie,sądze,że powinno się podjąć próbę skontaktowania się z administratorem/ami żeby on/oni też włączyli się w dyskusję.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 02, 2009, 09:28:44 »
Wiesz, adminiastratorzy takich forów będą na tyle zainteresowani na ile to przedsięwzięcie będzie interesowało twórców modów.
Bo przecież to dla nich miało być to miejsce, z którego mogliby pobierać elementy do tworzenia swoich prac. Jeśli zaś oni nie wykażą chęci posiadania takiego źródła danych, to po co się wygłupiać? Nie ma sensu tworzyć czegoś co nie znajdzie odbiorców.




Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 02, 2009, 09:44:06 »
Nie wiem, ale chyba większość moderów z Taleworlds nie dorosła do stworzenia takiego projektu bo odzew z ich strony w temacie jest znikomy (tzn. nie ma go prawie wcale:(), myślę że takie postępowanie spowodowane jest trochę myśleniem, "a ja to zrobię to czemu ktoś ma to wykorzystywać, buuu to moje i łapy precz". Z takim myśleniem trudne będzie skonsolidowanie, a co za tym idzie tworzenie w przyszłości bardzo dobrych modów tak jak w społeczności Neverwinter'a, która może służyć tu za przykład.

Offline sir Luca

  • Marszałek Maruda
  • Admin Emeryt
  • Rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 5130
  • Piwa: 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Otaczają mnie tęgie, tępe buce...
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 02, 2009, 09:59:20 »
Sam nie tworzyłem jeszcze moda, ale gram już sporo i przeglądam forum od dłuższego czasu chociaż dopiero niedawno się zalogowałem...
Więc moim skromnym zdaniem to trochę za wcześnie zaczynacie rozpaczać że temat upadnie.
Dajcie ludziom trochę czasu, niech się zorientują o co chodzi, pomyślą i dopiero powiedzmy  poniedziałek, jak nikt się nie dopisze to trzeba będzie się pomartwić co z tym fantem zrobić.
Ze swej strony wyrażam pełne poparcie dla tej chlubnej idei i jako potencjalny twórca moda w bliżej nieokreślonej przyszłości jestem za.
"Demokracja: dwa wilki i owca, debatujący co będzie na obiad"

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 02, 2009, 10:02:27 »
Ale wiesz, piszesz dajcie ludziom czas, tyle że jak czas dostaną to temat, przy tamtej rotacji wątków spadnie na 2,3,4...5 stronę i nikt już tak głęboko nie będzie grzebał bo zapomniał już ten pomysł. Tak smutna prawda, ale już napisałem co o tym myślę dwa posty wyżej.

Offline sir Luca

  • Marszałek Maruda
  • Admin Emeryt
  • Rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 5130
  • Piwa: 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Otaczają mnie tęgie, tępe buce...
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 02, 2009, 10:05:18 »
To może trzeba na pw do "znaczniejszych" że tak powiem twórców modów napisać...
Zakomunikować im że teka inicjatywa powstała. Przecież mogli jeszcze nie znaleźć waszego posta.
"Demokracja: dwa wilki i owca, debatujący co będzie na obiad"

Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 02, 2009, 10:06:33 »
No to w takim razie trzeba pogadać z paroma znaczniejszymi twórcami np.Von Mistont,wiem mniej więcej jaki jest Twój stosunek do niego,ale jest on osobą która trochę znaczy na Talewords i jego opinia w tej sprawie by się przydała.
Proud ja szczerze mówiąc wątpię czy chociaż 5 moderów zajrzało do tego tematu,więc nie sądzę,że wszyscy są przeciwni temu projektowi.

Edit:Uprzedziłeś mnie Luca;)
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2009, 10:23:59 wysłana przez MW »

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 02, 2009, 10:48:57 »
Możliwe, że faktycznie niektórzy twórcy myślą, że potrafią sami wszystko zrobić. I może w niektórych przypadkach jest to możliwe.
Tylko od strony praktycznej patrząc, jak się ma do wyboru kilka-, kilkanaście tysięcy różnych gotowych zbroi, mundurów, czy broni, lub robienie ich samemu w 100% to sens jest oczywisty - "lepiej użyć to co mi będzie pasowało w modzie, a zrobić tylko to czego nie znalazłem".
Już nie wspominając o skryptach. Weźmy za przykład RES i autora SoD, który stwierdził, że i w jego modzie przydało by się wprowadzenie kilku ciekawych rozwiązań z RES.

Na diabła więc "wymyślać proch, gdy jest on już wymyślony", a tak zaoszczędzony czas przeznaczyć na inne elementy moda, tak by stał się on jeszcze bardziej atrakcyjny. W przypadku serwerów (a co za tym idzie modów) NWN co najmniej 70% elementów pochodzi z NWN Vault (jak choćby sławetny dodatek CEP, wnoszący do modów kilkadziesiąt tysięcy dodatkowych elementów, jak stwory, broń, pancerze, obiekty ustawialne na planszach, czy gotowe skrypty, ułatwiające drobne rzeczy, jak siadanie, zapalanie/gaszenie pochodni, wsiadanie i zsiadanie z koni itd.

Ale poczekajmy. A jak wątek będzie się poważnie obsuwał, to możemy go troszkę "podbić". Jak po miesiącu nie będzie odzewu to wtedy spauzujemy.


===============================================================

OK
Myślę, że nie ma co czekać na dyskusję o tym czy ma to sens czy nie ma, lecz przejść do konkretów, czyli konstrukcji takiej witryny.
Chciałbym wysłuchać Waszych propozycji jak coś takiego miałoby wyglądać.

(podglądanie jak to robią inni jak najbardziej wskazane)



Ze swojej strony widzę to tak:

Działy:
1. Skrypty/systemy skryptowe (pytanie czy obie te formy razem, czy osobno, ponieważ skrypty można dawać na witrynę od razu w formie listingów, zaś systemy są już dużo większe, więc trzeba je dawać w formie plików)
2. Modele stworzeń i obiektów (w tym tekstury do tychże)
3. Modele i ikony wyposażenia (tzw. itemy) (w tym tekstury do tychże)
4. Gotowe lokacje w tym mapy z głównego ekranu gry
5. Muzyka i dźwięki
6. Narzędzia przydatne do tworzenia modów oraz tutoriale (pytanie czy tutoriale razem?)
7. Moduły
8. Fabuła oraz propozycje (czyli nie gotowe elementy lecz propozycje dla twórców). Tutaj nie byłyby dodawane pliki, lecz toczyła by się dyskusja na temat czego brakuje twórcom w M&B Vault

Wszystkie te elementy twórcy będą mogli zamieszczać w wersjach od Alfa do finalnych, z zaznaczeniem w jakiej fazie go zamieszczają

Sposób wyszukiwania powinien być dwustopniowy (z zaznaczeniem w wyszukiwarce, jaki sposób wyszukiwania chcą użyć):
1. Wyszukiwania w danym dziale
2. Wyszukiwanie w całym portalu (bez podziału na działy)

Klucze wyszukujące:
1. Standardowo po słowach kluczowych
2. Po nazwie (nicku) twórcy
3. Zakres dat dodania materiału (pomiędzy okresem...)
4. Ilość ściągnięć

Sortowanie wyników wyszukiwania:
1. Alfabetycznie
2. Po dacie dodania
3. Po ocenach
4. Po stopniu zaawansowania (wersje alfa na samym dole, finalne na górze lub odwrotnie)
5. Według twórców
6. Po ilości ściągnięć

Sposób oceny przez graczy:
Prace oceniane byłyby w formie punktowej (proponuję od 1-10) przez zalogowane osoby. Zaś co pewien okres czasu zarząd portalu przyznawałby znaczki "Hall of Fame" (lub inną nazwę by nie kojarzyła się z NWN Vault, choć nie sądzę by była zastrzeżona patentami) dla prac które osiągnęły pewien limit ocen pozytywnych oraz zanotowały ilość ściągnięć powyżej iluśtam.

(Jeśli ktoś pokusiłby się o przetłumaczenie tych propozycji na j. angielski - byłbym dozgonnie wdzięczny, a i wątek na TalesWorlds zapewne stałby się bardziej rzeczowy)
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2009, 12:14:56 wysłana przez pc_maniac »




Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 02, 2009, 15:19:31 »
I think that there is no wait for a discussion of meaning of this exercise, and we should do something in this way, construction of such site. I would like you listen your propositions how it should look like.

(preview of how they operate similar services is indicated)

In my opinion it should be so:

Sections
1. Scripts/scripts systems (question whether these two forms together or separately, because the scripts can lead to the site immediately in the form of listings, and the systems are already much higher, so it has to offer in the form of files)
2.Creatures and objects models (including their textures)
3.Models and icons equipment (so-called items) (including their textures)
4.Ready locations and maps from main game menu.
5.Musics and sounds.
6.Tools and tutorials for creating a mods (tutorials and tools together or separately?)
7.Mods.
8.Fable and proposals (not ready items, only proposals for modders). In this section would not be added files, but going by the discussion on topics what is missing for creators.

All of this elements creators will be able to post from Alfa to higher versions, with information on what stage the item is.

Serching system it should be two gradual (with an indication of search, how do I want to use):
1.Searching in this section.
2.Searching throughout the portal (no division on sections).

Searchin keys
1.Standard by words.
2.By name (nick) creators.
3.By date added to the portal.
4.Numbers of downloads.

Sorting of search results
1.Alphabetically
2.By added date.
3.By rate.
4.By advancement stage (alfa version on bootom, ready version on top, or inversely)
5.By creators.
6.By numbers of downloads.

Way to rate the players
Works would be evaluated in the point form (I propose 1-10 scale) by logged persons. From time to time the board of site to give the stamps "Hall of Fame" (or other name) for works which have reached some limit of positive rate and reached high numbers of download.

P.S. Niech ktoś to jeszcze przejży bo w niektórych miejscach nie miałem pomysłu jak to przetłumaczyć i zrobiłem trochę po swojemu.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 02, 2009, 17:10:08 »
Już dodane przez Kolbę na Talesworlds.
I przy okazji dodam, że nareszcie ruszyła dyskusja. Zobaczymy za kilka dni co się wykluje z tego. Ale jestem dobrej myśli.




Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 02, 2009, 17:13:35 »
Właśnie miałem to samo napisać, że zaczyna się coś dziać:)
Nikt nie poprawiał po mnie błędów? Bo nie jestem pewny czy to jest dobrze, ale chłopaki na Taleworlds chyba się połapią.
Teraz trzeba tylko czekać czy będzie naprawdę duże poparcie tego projectu czy nie.

P.S. Sam znalazłem już 3 błędy;) (ale takie mało ważne, więc nie jest źle)
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2009, 17:22:43 wysłana przez proud »

Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 02, 2009, 23:49:49 »
Jeśli chodzi o punkt szósty to sądzę,że przydałby się osobny dział  albo poddział dla tutoriali,po prostu panował by większy porządek.Co do modeli i obiektów a także itemów,można by zrobić żeby były podzielone na dwa działy czyli podzielić każdy z tych dwóch działów na dwa poddziały i w jednym byłyby modele a w drugim tekstury,było by to wygodne i modele nie mieszałyby się z teksturami.
Trochę zawile to napisałem,ale mam nadzieje,że wszyscy zrozumieją.