Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B  (Przeczytany 12203 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 09, 2009, 10:25:25 »
Natomiast szczerze mówiąc własnie te prawa autorskie moim zdaniem są tym na czym sie mozna potknąć.
Ktos opracowuje model 3d i to jest praca zupełnie niezależna od gry. O ile modyfikacje skryptów gry można jeszcze jakoś tam prawnie przejąć (tzn. przez autorów gry) to przy modelach, będących osobnymi bytami - już kompletnie nie ma podstaw.
W dodatku jest kwestia dla pobierających-wykorzystujących materiały: "czy model który zasysam jest na pewno wolny od wad prawnych? czy przypadkiem ktoś nie użył kradzionej tekstury? Potem ja to wstawię i się ktoś do mnie przyczepi..."

Jak to rozwiązano w nwnvault? Chciałem poczytać, ale teraz leży...

Bez rozwiązania tego problemu, nie ma co się zabierać za tworzenie takiego portalu.
Wiecznie "leżeć" nie będzie. A jeśli i oni i GameSpy coś takiego prowadzą od wielu, wielu lat (GameSpy nawet już chyba od prawie 20 lat!), to nie ma co "wymyślać prochu" tylko oprzeć się na ich rozwiązaniach.

BTW. Już NWN Vault działa.

Notka przy wysyłaniu plików na serwer musi zawierać informację, że praca, którą publikujemy została wykonana przez osobę zamieszczającą ją, nie zawiera w sobie elementów obłożonych klauzulą ochrony praw autorskich, które zabraniają na ich nieodpłatne wykorzystanie w całości lub fragmentach, oraz że autor zezwala na dalsze wykorzystanie oraz możliwe modyfikacje swojej pracy przez innych użytkowników społeczności M&B.
Dodatkowo notka powinna zawierać informację, że administracja portalu nie ponosi odpowiedzialności za publikowane przez społeczność prace oraz komentarze, jednak w przypadku wykrycia łamania regulaminu lub §§ KK lub KC ma prawo takie prace/treści usuwać oraz zgłaszać naruszenia §§ KC i KK odpowiednim organom.

Ot i cała filozofia.

Mówisz, że serwer to nic wielkiego? Hm, to znajdź mi serwer, który będzie miał kilka terabajtów pojemności i będzie niedrogi.
Co zaś się tyczy stworzenia portalu, to wiem, że jest to do zrobienia, jednak jak znam życie będzie to trwało bardzo długo, ponieważ w założeniach ma być to bardzo wygodne i funkcjonalne narzędzie dla obu stron (publikującej i poszukującej materiału). Na szczęście są już takie portale, więc można podejrzeć jak to u nich działa i jak jest skonstruowane.

Polacy mają to do siebie, że zawalają większość przedsięwzięć na etapie dogrywania szczegółów, nie zaś ich realizacji. Innymi słowy lubimy sprzeczać się o duperele (tzw. dzielenie włosa na czworo), zanim w ogóle ktokolwiek zabierze się do ich realizacji.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2009, 11:26:00 wysłana przez pc_maniac »




Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 28, 2009, 20:34:57 »
Sorry, że odświeżam ten temat, ale gdybym jedynie dopisał to co chcę powiedzieć w poprzednim poście, zapewne nikt by tego nie przeczytał, bo wątek znajdowałby się na drugiej stronie listy wątków.

A o co chodzi?
Otóż, jeden z forumowiczów naszego forum (dziękuję MW) przetłumaczył mój pierwszy post na angielski. Jego translację podrzuciłem jeszcze koledze z PBC, który mieszka na stałe w Irlandii i teraz mam już jedynie mały problem, który mam nadzieję pomożecie mi rozwiązać.

Chodzi o to, że nie wiem gdzie umieścić na TaleWorlds Forum tą informację. Czy zamieścić to w jakimś istniejącym wątku, czy założyć nowy. A jeśli założyć nowy, to pod jakim tytułem.
No i czy bylibyście w stanie wspomóc mnie w rozpropagowaniu tej idei lub gdy pojawią się tam jakieś wpisy - przetłumaczyć co forumowicze napisali.

A oto treść, którą chciałbym tam zamieścić:
I wonder how many of you is familiar with such an enigmatic name as "NWN Vault".
It will be clear for Those who already know NWN Vault - what the above subject refers to.
Those not familiar I would like to encourage to check this link (it will explain clearly what is on my mind):

Its a portal website uniting society of players and users of one specific game (which one it is not relevant for our needs). Our goal was to collect and keep all or at least as many as posible resources relating to this game just in one place.

The point is not to collect and keep may of the final products such as mods!
Nothing like thata. The point is to have a website with resources catogorised and kept in most efficient way to help typical user find not only perticular mod itself, but what is even more important, any resources this user at the moment needs (monsters, maps, sounds, scripts, items, ideas, graphics etc)

Let say forexample that one of the users, a modeler, is perfect in creating characters for Star Wars mod. Why don't give him possibility to share his work with others. Everubodu could use his work on a Freeware rules and then include same in their own projects?
Somebody is very sufficient in making awsome uniforms and weapons (for mod Festung Breslau for example). Imagine that his or her experience helps to create a serie of Second World War mods.

Still it is not the end. Somebody creates creatures (animals / monsters etc). It would be great for M&B scene to be able to have an access to such a kind of database containing all the neccesary recourses. As per Freeware usage policy we wolud be able to use all these resources in our work in our projects, sharing our experience with others at the same time, to make our mods even more outstanding.

Needless to say that mod is not made from models only.
What makes a good mod?
Everything counts. Maps, objects, cities, villages, interiors, and what is most important - game mechanics itself. Scripts making our mod alive, schemes, plans and even ideas how to implement them in most efficient way.

Here comes the moment when we quite often need a script or a system for any reason (new transport sytem, bartering, craftmanship, npc actions etc). Often if we are stuck we have an option to write such a sytem by ourselves from the beginning. We may not be aware that maybe such a system is already done by somebody else, the working system, sometimes even better than we planned or might expect .

If it would be possible to settle such a portal database it might be most efficient, the largest base of useful resources in the world, available for everone. Being a great scripte does not mean that you are a good modeller at the same time. If you would have an option to use of already made, excellent buidlings and matching interiors or start from scratch, what would yu choose?

Maybe it is a time to create such a portal?

Best Regards

PC_ Maniac

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2009, 20:47:46 wysłana przez pc_maniac »




Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 29, 2009, 22:52:15 »
Ta,tylu było chętnych i za,a teraz nie ma komu nawet pomóc w opublikowaniu tego tekstu..podjąłbym się tego ale mój angielski nie jest na tyle dobry żeby im to wszystko tłumaczyć...

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 29, 2009, 23:09:18 »
Ale, Ty chociaż przetłumaczyłeś i dałeś do korekty, resztę towarzystwa pomińmy milczeniem, bo nawet jak im się dostarczyło gotowca, to... (ech szkoda słów).




Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 30, 2009, 08:35:16 »
Też mógłbym opublikować, ale z odpowiedziami na niektóre tudniejsze pytania móglbym mieć problem. Do publkacji i zaczęcia takiego przedsięwzięcia potrzebny jest ktoś kto zna angielski niemal doskonale, bo taki poziom będzie potrzebny w ewentualnych rozmowach.

Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 30, 2009, 13:37:45 »
To może parę osób zajęło by się tłumaczeniem im tego,ale zacznijmy od tego w którym dziale założyć temat i jaką ma mieć nazwę?

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 30, 2009, 14:10:01 »
Tekst jest już przetłumaczony i po korektach. Nie wiem jedynie w któym wątku go umieścić i jaki dać tytuł.
Jeśli podpowie mi ktoś, to sam mogę go tam opublikować.
A potencjalnymi odpowiedziami będziemy się martwić jeśli ktoś w ogóle się tam dopisze.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2009, 14:12:20 wysłana przez pc_maniac »




Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 30, 2009, 14:40:11 »
Ja bym założył tu: http://forums.taleworlds.net/index.php?board=64.0 , ale to tylko moje zdanie. Tutaj też jest to całe OSP i chyba jest to najodpowiedniejszy dział. Jak zamieścisz to daj tu info, żeby Ci co byliby w stanie, trochę "kontrolowali" tamten wątek.

Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 30, 2009, 16:18:45 »
Proud ale najpierw trzeba znaleźć tych którzy by "kontrolowali" tamten wątek,oni muszą się zadeklarować,bo  okaże się,że wątek jest ale nie ma komu tego im objaśniać.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2009, 16:40:29 wysłana przez MW »

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 30, 2009, 18:19:01 »
Ja to załatwię. Jestem znany na Taleworlds, umiem dobrze angielski, więc nie będzie z tym żadnego problemu.

Poczekam jeszcze na odpowiedź pc_maniaca.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 30, 2009, 19:33:17 »
Kolba, to może Ty wklej to tłumaczenie? Bądź co bądź jesteś tam już znany, masz konto...

Ja postaram się śledzić ten wątek i spróbuję tłumaczyć odpowiedzi za pomocą jakiegoś translatora.
A jak trzeba będzie coś napisać to pomyśli się. Albo ktoś pomoże z tego forum z tłumaczeniem, albo poproszę ludzi z ekipy PBC.




Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 30, 2009, 19:35:35 »
Dobrze, założę nowy temat na forum Taleworlds w dziale Forge. Jak nazwać ten temat?

Pozdrawiam,
Kolba

PS:

Gotowe.

http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,62965.msg1634495.html#msg1634495
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2009, 19:48:20 wysłana przez Kolba »

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 30, 2009, 20:55:06 »
Czy byłby ktoś w stanie to zrozumiale przetłumaczyć i wkleić jako odpowiedź?


"Wiem, że społeczność M&B stworzyła coś takiego jak M&B Repository i jest to bardzo cenna inicjatywa. Jednak na obecnym etapie popularności M&B sądzę, że niewystarczająca, choćby właśnie z faktu, ze nie stoi za nią dobrze skonstruowany portal, który pozwalałby na bardzo wygodne sortowanie, a potem wyszukiwanie różnych elementów, potrzebnych twórcom modów.

Uważam, że najpoważniejszym elementem takiego przedsięwzięcia byłoby stworzenie portalu (np. opartego na php i SQL), który by był bardzo przejrzysty, z bardzo dobrą wyszukiwarką.
Niebagatelne znaczenie dla motywacji twórców elementów tam znajdujących się miałoby wystawianie ocen ich prac przez internautów, oraz podobnie jak jest to na portalu NWN Vault przyznawanie tytułu "Hall of Fame" dla najciekawszych prac. Z góry chciałbym wyjaśnić, że pod słowem "praca" nie chodziło mi o gotowe mody, lecz o różne elementy, z których te mody się składają - skrypty, systemy, modele stworzeń, modele obiektów, zestawy dźwięków, mapy, czy narzędzia wspomagające tworzenie modów.

M&B Repository mogłoby zapoczątkować tworzenie takiego dużego przedsięwzięcia i znalazłoby się w zasobach tego portalu, o ile oczywiście jego twórcy mieliby ochotę na współuczestniczenie w tym."
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2009, 21:00:05 wysłana przez pc_maniac »




Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 30, 2009, 21:34:14 »
I know, that community M&B created something like that as the M&B Repository and it is very much valuable initiative. However on the present stage of the popularity M&B I think,that insufficient, even just from the fact, around a portal behind her well constructed which would let very comfortable sorting, but then searching for various components, needed for authors aren't standing mods. I think that creating the portal would be the most serious element of such an undertaking (for example based on php and the SQL) which would be very (przejrzysty?)with the very good search engine.
 
Meaning  of no small importance for there being motivations of authors of elements would have giving a grade of their works by internauts, and similarly how it is like on the NWN Vault portal granting the title "Hall of Fame" for the most interesting works. From above I would like to explain, that under the word "work"  I didn't mean ready fashions, but against various components of which these fashions consist - course books, systems, models of creatures, object models, sets of sounds, maps, or tools assisting creating mods. M&B creating such a big undertaking could initiate M&B Repository and it would be in stores of this portal, provided of course his authors felt like concurring in it.

 Miałby ktoś ochotę to sprawdzić wiem,że trochę jest żle...8)
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2009, 20:27:02 wysłana przez MW »

Offline archiee

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 01, 2009, 12:53:45 »
"I know that the community have created such thing as the M&B Repository – it is a very valuable initiative. But at the current stage of M&B popularity, I think it’s insufficient, just from fact that there is no suitably constructed engine behind it, which would actually allow to easily sort and search for different content, so necessary for the modmakers.
I assume that the major case in such project would be creation of a neat and simple portal (e.g. based on php and SQL) with a fine search engine.

Very important thing for motivating the authors would be rating elements they created by the internauts and, in the same way how it’s done on the NWN Vault, granting the most interesting content a place in the “Hall of Fame”. I also have to state, that when I said “content”, I didn’t mean complete mods, but numerous elements which those consist of – script snippets, kits, creature models, scene objects, sound sets, maps, and useful utilities used to create them.
M&B Repository could initiate estabilishing such a huge project and, in future, would be a part of it, of course only if the modmakers themselves would agree to participate in it."

Też nie zarzekam się, że jest idealnie. ;) Ale jest dobrze.
„Nową przypowieść Polak sobie kupi,
Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.”

- Jan Kochanowski, Pieśń V