Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B  (Przeczytany 12194 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 06, 2009, 21:03:19 »
Hawkwood nie rób najazdów na pc_maniaca. OSP jest dobre lecz mało czytelne. Jak pisałem wyżej jestem w 100% za M&B Vault.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 06, 2009, 21:32:02 »
Myślałeś o karierze polityka? Podobają mi się zwłaszcza te bardzo ładne i okrągłe zdania w rodzaju "Nie zależy mi na żadnej sławie czy zaszczytach", "Uważam, że dla samej społeczności M&B nie półśrodki mają znaczenie, lecz właśnie jakieś wspólne działanie" ...

Przeczytaj sobie założony przeze mnie wątek na temat pomysłu jak można by rozwiązać sprawę przeniesienia M&B na multiplayer w pełnej wersji. Może zrozumiesz o co mi chodzi.
A napisałem tam wprost i bez krygowania sie, ze jeśli podoba się Wam ten pomysł, to wykorzystajcie swoją znajomość angielskiego i rozpropagujcie go jako swój. Nie roszczę sobie pretensji do niego, ponieważ nie zależy mi na tym by mój nick był rozpoznawalny przez kogokolwiek w świecie, lecz by dany pomysł, jeśli uważacie, ze jest dobry doczekał się realizacji.

Po prostu zdaję sobie sprawę ze swoich ograniczeń spowodowanych poważnymi brakami językowymi. Niestety tak się złożyło, ze szkoły kończyłem w epoce socjalizmu i językiem obowiązkowym był wtedy Rosyjski, który w obecnej epoce może służyć wyłącznie jako ciekawostka, nie zaś sposób komunikacji w internecie.
Więc wiem, że mając nawet jakieś tam pomysły czy spostrzeżenia, mogę je jedynie przedstawiać na forach polskojęzycznych, a to niestety czasem nie wystarcza.

Piszesz, że Ciebie również korci by wyjść z jakąś inicjatywą. A kto Ci zabrania?
Powiem Ci, że właśnie z własnego doświadczenia wiem, że wielkie plany najlepiej realizować z ludźmi o szerokich horyzontach, a nie samemu w zaciszu. Tak się składa, że gdybyś miał nieco styczności ze sceną NWN (nie tylko polską), to wiedziałbyś, że nie jestem osobą, która jedynie rzuca słowa na wiatr, lecz również potrafiącą wprowadzić w czyn wiele pomysłów, które innym wcześniej wydawały się wyłącznie mrzonkami. Ale nigdy nie ujrzałyby światła dziennego bez pomocy przyjaciół, którzy wspomagali mnie i często motywowali.

Uważam, ze jeśli masz pomysł, to powinieneś się nim dzielić i szukać właśnie osób, które podzielają Twoje zapatrywania na Twój punkt widzenia. Wtedy na pewno uda się Wam go zrealizować.

Hawkwood nie rób najazdów na pc_maniaca. OSP jest dobre lecz mało czytelne. Jak pisałem wyżej jestem w 100% za M&B Vault.
Spoko :D
Nie takie już złośliwostki w życiu czytałem o sobie i jakoś się depresji nie nabawiłem :D

Pomysł OSP bardziej przypomina  mi podobny z NWN o nazwie CEP (Community Expansion Pack), polegający na wydaniu paczki dodajacej kilka tysięcy różnych elementów do gry, ale w zunifikowany sposób. CEP stał się sztandarowym produktem społecznościowej sceny NWN, do tego stopnia, że używało go 95% serwerów na świecie. Daje to olbrzymią wygodę graczom, ponieważ ściągając tylko jeden zestaw mogli korzystać z jego dobrodziejstw na kilku tysiącach serwerów (niestety obecnie już tylko na kilkuset, które pozostały).
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2009, 21:46:58 wysłana przez pc_maniac »




Offline Hawkwood

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Piwa: 4
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 06, 2009, 21:36:00 »
Hawkwood nie rób najazdów na pc_maniaca.

Ok. Nie będzie więcej najazdów. Zresztą do pomysłu nic nie mam. Po prostu nie wierzę, na podstawie moich doświadczeń z tego typu inicjatywami, aby coś poza długim tematem na forum z tego wyszło (hej! mam do tego prawo). Jeśli się mylę to tym lepiej dla mnie i dla wszystkich innych. Obiecuję solennie że nie będę już w tym temacie bruździł wliczając w odpisywanie na post który pojawił się zanim wysłałem swój. Dodam tylko że jestem raczej osobą która nie rzuca innym swoich pomysłów tylko swoje pomysły realizuje...i tyle.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 06, 2009, 21:40:35 »
No właśnie w tym problem, że gdyby mój angielski wykraczał poza korzystanie z translatora Google, to na pewno sam zajął bym się tworzeniem podwalin pod ten projekt.

Tylko wyobraź sobie jak by taki projekt został odebrany przez społeczność międzynarodową, gdy jego pomysłodawca nie potrafi się nawet wysłowić w języku Szekspira?!  Ironią? A może śmiechem?




Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 07, 2009, 08:48:10 »
Masz moje poparcie w 100% i ewentualną pomoc w miarę moich sił. Według mnie pomysł jest bardzo dobry bo kiedyś już przeglądałem serwis Never'a i łatwość z jaką można dostać odpowiedni środek do swoich celów.
Więc jak coś to wal śmiało, a postaram się w jakichś sposób pomóc.
P.S. Z moim angielskim nie jest tragicznie, ale bardzo dobrze też nie (ot matura przed rokiem na podstawowym pis. 88%, ustna 85%).

Offline pablo_80

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Piwa: 0
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 07, 2009, 16:07:24 »
Wydaje mi się, że kwestię licencji można by bardzo prosto rozwiązać - osoba umieszczająca swoje prace na portalu przekazuje prawa portalowi. W tym momencie odpada problem z dotarciem po X latach do autora pracy, bo można zaczerpnąć z zasobów portalu (optymistycznie zakładam, że portal będzie trwał "wiecznie";) ). Osoba pobierająca na użytek własnego moda materiały powinna być zobowiązana umieścić w creditsach namiary na portal - nie wiem, ew. można gdzieś w tagach zapisać jak się da linki do portalu lub coś w tym stylu). A na portalu można stworzyć coś w stylu listy autorów - że tak powiem, wilk będzie syty i owca cała;) Co o tym sądzicie?

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 07, 2009, 16:19:52 »
Ja jestem jednak za zostawieniem praw twórcy. To co ty opisałeś odstrasza modderów dodających skrypty.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 07, 2009, 18:01:16 »
Ja jestem jednak za zostawieniem praw twórcy. To co ty opisałeś odstrasza modderów dodających skrypty.
(Modder dodający skrypty to skrypter :P) Właśnie szczególnie skrypterzy dodając swoje rozwiązanie na pewno zdaja sobie sprawę, że najczęściej inna osoba wykorzystująca ich skrypt będzie musiała zastosować pewne modyfikacje w celu unifikacji skryptu z tym co już jest, choćby z nazewnictwem zmiennych.

Twórca przy umieszczaniu pliku potwierdza, że udostępnia swoją pracę freeware oraz zezwala na jej wykorzystanie i modyfikacje.
Niestety modyfikacje również muszą być zawarte, gdyż czasami inny twórca moda będzie potrzebował np. zmienić kolorystykę tekstur w mundurach, czy obiektach. A skrypter dostosować system do własnych potrzeb, by nie wynikły konflikty.

Dla twórcy główną satysfakcją jest ilość ściągnięć jego pracy, jak również głosowanie na jego prace, za które otrzymuje zaszczytny znaczek "Hall of Fame", czyli jego praca dostaje się do "Sali sław".

Raz do roku wybierana jest praca roku (w różnych kategoriach). Autorzy zapraszani są na wręczenie nagród (również w formie finansowej), ostatnio do Australii, ale to już naprawdę wybieganie za bardzo w przyszłość :)
Tak to jest na NWN Vault, a jak widać z ilości umieszczonych tam prac, rozwiązanie to zostało zaakceptowane przez tysiące twórców.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2009, 18:07:37 wysłana przez pc_maniac »




Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 138
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 07, 2009, 19:16:19 »
Ja się zgodzę z Matem. Imienne creditsy to podstawa, bo to jedyna "nagroda" dla autora danej pracy. Jeżeli wykorzystuje się pracę innych w jakimś publicznym projekcie, to przede wszystkim trzeba uszanować prawa tych osób i wspomnieć o tym, że z ich pracy się skorzystało.

Sam od niedawna moduję, a już miałem sytuację, że pewien chłopak, któremu "pożyczyłem" jeden ze swoich skryptów (niemało się nad nim natrudziłem, by działał jak trzeba) upublicznił ten skrypt (bez mojej zgody) i napisał, że to jego praca. Cholernie, ale to cholernie niemiła sytuacja. Jedyną pociechą dla mnie było to, że gość szybko został zbanowany. ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2009, 19:19:08 wysłana przez Daedalus »

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 07, 2009, 20:22:31 »
Tak, ale Creditsy to sprawa dobrego wychowania i kultury osobistej. Nie da się wymusić na wszystkich ich stosowania za pomocą ustawy czy mandatów.

Kolejna sprawa, to jak określić granicę, po której źródło jest już jedynie natchnieniem dla skryptera, zaś jego praca to 99% własny kod? Facet ściąga system, rozgryza go, ale stwierdza, że on go napisze lepiej.
Co wtedy? Niby oparł pomysł na czyimś dziele, ale realizacja jest w 100% jego.

Miałem podobną aferę na NWN Vault. Gościu zarzucił mi, że stworzyłem model Błękitnego Meczetu i jest to plagiat. Problem tylko w tym, że cały model stworzyłem od najmniejszej kreski czy kropki sam.
A czy plagiatem jest wykorzystanie jako wzorzec czegoś co już w świecie istnieje?
Dla ścisłości sprawa zakończyła się w dość nieprzyjemny sposób dla tego człowieka, ponieważ dostał ostrzeżenie od dyrektora d/s kontaktów z mediami firmy Bioware iż rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji i szkalowanie innych użytkowników spowoduje, że jego ID (serial number) gry oraz nick zostanie zablokowany. Najbardziej w tym przykre, że to Polak opluwał Polaka na oczach użytkowników z całego Świata. Ale to taka nasza narodowa cecha.

Inna sprawa, że w społeczności NWN panowała zasada, że mody były tworzone przez ekipy, których członkowie byli wymieniani jedynie na forach, nie zaś w plikach moda, ponieważ takowe mody nie były nigdy rozpowszechniane (chodzi o te serwerowe, był jeden jedyny mod, który był nawet zabezpieczany przed kradzieżą, a dostęp do niego miał wyłącznie naczelny admin i hoster).
Fakt, można było dawać Creditsy na lokacji startowej, ale jakoś to się nie przyjęło, zaś mody, ze względu na system Persistent World były cały czas rozbudowywane i częstokroć po wielu latach liczba osób biorących udział w ich rozbudowie nie mieściła się nawet w liczbie 100.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2009, 20:36:07 wysłana przez pc_maniac »




Offline pablo_80

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Piwa: 0
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 07, 2009, 20:51:02 »
Podsunąłem tylko pomysł. Pewnie nieco naiwny, zakładający dobrą wolę korzystających z cudzej twórczości, ale jednak jakiś pomysł;) Jakie zatwm Wy wdzicie wyjście, by rozwiązać w zasadzie 3 podstawowe problemy:
1. zebrać jak najwięcej prac w jednym miejscu
2. udostępniać je osobom, które będą chciały je wykorzystać
3. zadbać o poszanowanie praw autorskich (to powinienem napisać drukowanymi literami i boldem, ale się powstrzymam;) )

Pc_maniac wspomniał, że w NWN praktykowało(praktykuje) się umieszczanie creditsów na forach, więc jednak jest to jakiś sposób na uhonorowanie twórców. Dlaczego by nie pójść tą drogą? Nie upieram się przy swoim rozwiązaniu, ale co proponujecie innego?


Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 07, 2009, 21:00:33 »
Pablo_80 pomysł z tworzeniem creditsów na forach był w serwerach NWN spowodowany samym faktem, że każdy serwer musiał mieć własne forum, które skupiało społeczność graczy danego serwera.
W przypadku M&B w wersji single-player to się całkowicie nie sprawdzi, ponieważ mod nie musi mieć własnego forum by zaistnieć w społeczności. Nawet na tym forum powstaje wiele modów.




Offline VainV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 831
  • Piwa: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 08, 2009, 20:58:04 »
Mam pytanie,czy ktoś zamierza podjąć działania w tym kierunku żeby coś takiego powstało?,bo narazie dyskusja skończyła się na niczym:(,a pomysł jest wspaniały i powinien zostać zrealizowany.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 09, 2009, 01:32:55 »
Ja się wypowiedziałem - bez poprawnej znajomości pisanej angielszczyzny nie jestem w stanie tego zrealizować, ponieważ to należy upowszechnić na forum TaleWorlds by miało to jakikolwiek sens. Trzeba namówię do wejścia w tą inicjatywę ekipę MBRepository i OSP.
Dopiero w szerszym międzynarodowym gronie można debatować nad szczegółami takimi jak licencje czy inne drobiazgi. Bo to są naprawdę drobiazgi, przy czymś takim jak stworzenie portalu, czy znalezienie na niego miejsca.




Offline Massai

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Piwa: 0
Odp: Baza danych KOMPONENTÓW i produktów społeczności M&B
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 09, 2009, 08:35:16 »
pc_maniac, zbudowanie portalu czy znalezienie na niego miejsca to pestka. Może nie pestka, ale bez przesady.
Buduję systemy knowlegde-sharingowe od paru lat - sam od strony koncepcyjnej, moi programerzy realizują warstwę techniczną, i naprawdę, to nie jest budowa rakiet.

Zbudowanie prostego systemu przy założeniu że wykorzystujemy merytoryczną kategoryzację przez autora (poprzez system tagów + dodatkowo kategorie) i ew. zarządzanie przez adminów - nie jest trudne.
Jeśli nie bawimy się prace grupowe, nie kombinujemy z czytaniem plików (współpracowaliśmy z francuzami przy budowie systemu porównującego zarejestrowane znaki towarowe, masakra...), porównywaniem, wersjonowaniem, nie zarządzamy prawami autorskimi to się robi niezbyt skomplikowane zadanie.

Oczywiście, funkcjonalności można mnożyć (w praktyce w nieskończoność) ale kluczowe cechy, czyli upload, przechowywanie, wyszukiwanie to nic skomplikowanego.

Natomiast szczerze mówiąc własnie te prawa autorskie moim zdaniem są tym na czym sie mozna potknąć.
Ktos opracowuje model 3d i to jest praca zupełnie niezależna od gry. O ile modyfikacje skryptów gry można jeszcze jakoś tam prawnie przejąć (tzn. przez autorów gry) to przy modelach, będących osobnymi bytami - już kompletnie nie ma podstaw.
W dodatku jest kwestia dla pobierających-wykorzystujących materiały: "czy model który zasysam jest na pewno wolny od wad prawnych? czy przypadkiem ktoś nie użył kradzionej tekstury? Potem ja to wstawię i się ktoś do mnie przyczepi..."

Jak to rozwiązano w nwnvault? Chciałem poczytać, ale teraz leży...

Bez rozwiązania tego problemu, nie ma co się zabierać za tworzenie takiego portalu.