Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Program do modelowania 3D PL .  (Przeczytany 5131 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 27, 2009, 14:15:47 »
No co ty jęczące drzwi to byłby nowy wymiar porno dla masochistów.

Tak bez offtopu to z tymi drzwiami całkiem dobry pomysł, tylko pozostaje problem czy gra będzie mogła odczytać przestrzeń za nimi (np. drzwi do sklepu).

To zależy.
Jeśli obiekt zewnętrzny, typu budynek ma również wnętrze to tak. Masz tutaj przykład jakiegoś Kharegickiego zamczyska, z którego okien widać miasto i mury. Aż się prosi by zastosować tam drzwi wejściowe.
Inaczej ma się sprawa z zamkami typu średniowiecznego. Tutaj chyba nie ma przełożenia zewnątrz/wewnątrz (ale pewny nie jestem, jak położę małą spać to spróbuję to sprawdzić w edytorze gry), więc wejście do zamku pozostało by po staremu, jako zmiana sceny. Ale już wejście do lochów, czy na piętro, a tym bardziej do jakiegoś pokoju spokojnie mogło by się odbywać bez zmiany sceny.

Ale szczególnie fajną sprawą były by wrota w murze, które mogli byśmy próbować rozbić, gdyż zewnętrzna część murów i dziedziniec i tak są obecnie jedną sceną.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2009, 14:20:12 wysłana przez pc_maniac »




Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 27, 2009, 14:50:12 »
Dzięki tej metodzie można by całkowicie zmienić system zdobywania miast/zamków, bo dodanie tarana to nic trudnego, którym można byłoby rozwalać te ludzio-drzwi i tym sposobem przeprowadzać szturm, tylko pozostaje kwestia AI i rozlokowania sił zarówno oblężniczych jak i obleganych, oraz miejsca szturmu bo zazwyczaj kładka/drabina/wierza są ustawione na innym murze niż brama do miasta/zamku.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 27, 2009, 15:11:13 »
Dzięki tej metodzie można by całkowicie zmienić system zdobywania miast/zamków, bo dodanie tarana to nic trudnego, którym można byłoby rozwalać te ludzio-drzwi i tym sposobem przeprowadzać szturm, tylko pozostaje kwestia AI i rozlokowania sił zarówno oblężniczych jak i obleganych, oraz miejsca szturmu bo zazwyczaj kładka/drabina/wierza są ustawione na innym murze niż brama do miasta/zamku.

Ten taran chciałbym zauważyć, że też byłby "ludzio-taranem" :)

Owszem, ale zanim rzucisz ludzi na zdobywanie zamku, pochodź trochę wokół niego. Większość zamków daje możliwość obejścia ich wokoło, więc wystarczyło by aby dodać w innym miejscu flagę spawnu jednostki, albo skrypt sprawdzał by czy w jednostce jest taran. Jeśli by był, to spawnował by jednostkę w miejscu flagi nr. 2, czyli przy bramie zamku. Ale przecież można by stworzyć sytuację, że część atakujących rusza kładką, a część na bramę. Albo nawet dać menu wyboru przed bitwą, którą wersję ataku chce się przeprowadzić. Myślę, że nie jest to trudne do zrobienia, gdyz i tak mamy menu ataku. Wystarczyło by do niego dopisać jeszcze jedną komendę do wyboru "Atakuj bramę", a tą starą, typu wybuduj wieżę oblężniczą pozostawić jako alternatywę.

Niestety część zamków ma bardzo ograniczony teren przedmurza. I nawet wczoraj nieco pogrzebałem w edytorze jak by tu ten teren rozszerzyć. Niestety na razie nie kumam narzędzi M&B.

OK, obejrzałem sobie lokacje miast i zamków.
Zamki są w pełni przygotowane na to by móc przerobić je na wersję z np. taranem czy choćby niszczeniem bram za pomocą toporów.
Ponieważ są w pełni zmodelowane na zewnątrz i wewnątrz podwórca. Mało tego, nie ma 2 wersji zamków, czyli wersji pokojowej i obleganej. Jedynie skrypt sprawdza czy też zamek zwiedzamy pokojowo czy w czasie bitwy i w zależności od tego podmienia kawałek muru na wyłom w murze, dodaje wieżę oblężniczą, kładkę czy drabinę. Ale lokacja pozostaje ta sama. Więc nie trzeba było by robić nowych zamków, a jedynie w obecnych zamienić bramę na "ludzio-bramę" dodając spawn-point tarana.

Gorzej ma się sprawa z miastami. Bo jako takie one nie istnieją od strony przedmurza. Mamy wnętrze murów i tło murów, zaś wszystko widziane z zewnątrz to jedynie nasza wyobraźnia, gdyż nie ma nic takiego jak mury na zewnątrz (ale to chyba dało by się dorobić?!). Niektóre miasta mają fragment przedmurza przy samej bramie, niektóre zaś nawet tego nie mają, posiadając bramę zamkniętą na wieki wieków. Ale miast jest na szczęście niewiele, więc ich rozbudowanie nie nastręczało by tyle kłopotu co zamków, w których przeróbka obejmowała by tylko samą bramę i spawn-point tarana.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2009, 15:55:19 wysłana przez pc_maniac »




Offline Dzumol

  • BANITA
  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Piwa: 0
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 28, 2009, 07:04:54 »
Aha. Ale ja bym się wstrzymał z tymi drzwiami. Przecież traktowanie człowieka jak rzecz jest nie moralne :D.
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2009, 07:06:38 wysłana przez Dzumol »
Czasami głupota ludzka mnie przeraża! Objawia się ona najczęściej u "mroocznych" nastolatek które zakładają bezsensowane blogi w których wstawiają foty jak zamierzają sie zabic.. zazwyczaj jest tak, że
właścicel bloga napisze że tak bog go nienawidzi nie pozwala mu sie zabić... oho trochę się rozpisałem. ale powiedzcie. Czy taką głupotę da się streścic?

Offline tul

  • The Deluge dev
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Piwa: 1
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 28, 2009, 20:07:11 »
Pod tym adresem wyczytałem, że kwestię animacji obiektu można obejść poprzez wykorzystanie do tego celu animacji postaci. Więc teoretycnzie spokojnie dało by się zrobić animowane drzwi jako "płaską postać", którą za pomocą dotknięcia uruchamiało by się jej obrót na zawiasach.
A że jak podejrzewam postaci są w grze nieprzenikalne (nie można przejść przez wieśniaka, czy mieszkańca miasta, więc i drzwi w ten sposób zrobione, dopóki by się ich nie dotknęło i nie zmieniły one położenia, również były by nie do przekroczenia zanim się ich nie "otworzy".

Rzuć się linkiem do tego postu, kilka razy przeszukiwałem kiedyś temat, żeby to znaleźć i nigdy mi się nie udało.

Co do drzwi, vertex animacje na agentach w tym przypadku to przesada. Taką prostą animację łatwo można zrobić skryptami. W wfasie npc-ty otwierają i zamykają drzwi przy wchodzeniu do budynków. Poza tym korzystając ze scene propsa, a nie z agenta, ma się o wiele większą kontrolę nad kolizją z tym obiektem.
Vertex animacja jest za to w sam raz dla stopniowo wyważanych wrót. Generalnie vertex animacja nadaję się tam, gdzie zmienia się kształt obiektu, w innych przypadkach wystarczą skrypty.
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2009, 20:09:38 wysłana przez tul »

Offline Faith

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • ja :p
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 01, 2009, 12:35:34 »
Pomysł z taranem i drzwiami jest super! wyobraźcie sobie Minastirit z lord of the ring
EMO JEST SIE OD URODZENIA ODKRYWA SIĘ TO PÓŹNIEJ BĄDŹ PRĘDZEJ JEŻELI NIE JESTEŚ EMO Z CHARAKTERU TO NIE JESTEŚ EMO ZROZUM TO!!!!!!!

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 01, 2009, 14:45:08 »
"Minas Tirith" jak coś, a tak na marginesie to po co komentujesz dyskusje zakńczoną kilka miesięcy temu?