Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Program do modelowania 3D PL .  (Przeczytany 5128 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mazuurr

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Program do modelowania 3D PL .
« dnia: Luty 27, 2009, 10:17:07 »
Jestem tu nowy więc na sam początek :
-Elo ziomki
Mam taki mały problem chce sobie modelować różne bronie i zbroje w M&B ,ale nie mam programu .Chodzi mi o program najbardziej z językiem POLSKIM . ściągałem już programy takie jak Blender , Wings 3D , Richnoceros itd. Ale chodzi mi o program  z językiem POLSKIM . Proszę o pomoc .

Z góry THX ...

Offline Kuroi

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 973
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2009, 10:19:10 »
wings 3D. Można zmienić język na pl, domyślny to EN ale PL też jest.

Offline Mazuurr

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2009, 12:39:08 »
A powiedz mi gdzie bo mam sciągnięty program Wings 3D ,ale gdzie jest Options czy coś w tym stylu ...

Offline Kuroi

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 973
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 27, 2009, 12:53:52 »
W prawym górnym rogu okna masz 5 ikon, kliknij tę po lewej i wejdź w coś z interfejsem użytkownika, tam możesz wybrać język.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 27, 2009, 13:00:34 »
OK, to żeby nie zaśmiecać forum nowymi wątkami, które po odpowiedzi zaraz by się zdezaktualizowały, pozwolę się dołączyć ze swoimi pytaniami w tym wątku.

1. Korzystam z programu 3dsMax, jak jeden z kolegów zasugerował, on również podobno daje możliwość tworzenia obiektów do M&B.
Jednak nasuwa się tutaj pytanie, w jakich plikach znajdują się obiekty w M&B (chodzi o rozszerzenie pliku) i jak zaimplementować je do 3dsMaxa (jakim programem zmienić strukturę, tak by 3dsMax je mógł rozpoznać).
Potrzebne to jest choćby w celu poznania skali/rozmiaru obiektów stosowanych w grze.

2. Jakim programem następnie można z formatu 3dsMax przekonwertować taki nowo stworzony model do formatu widzianego przez grę?

3. Tutaj już nieco trudniejsza sprawa:
Nie spotkałem w grze obiektów animowanych (np. ruchome drzwi, wiatraki z poruszającymi się skrzydłami, żurawie studni i.t.p). Czy w ogóle engine gry dopuszcza tworzenie animowanych obiektów?

4. Czy engine gry umożliwia interakcję z obiektem. Np. kliknięcie na drzwi wywołuje animację ich otwierania?




Offline Mazuurr

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 27, 2009, 13:00:51 »
Ja mam 7 : File , Edit , View , Select , Tools , Window  i Help to którą :P

Offline Mazuurr

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 27, 2009, 13:03:42 »
Ok już mam THX myślałem nie o tym co powinienem Wielki Dzięki :D

Offline Kuroi

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 973
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 27, 2009, 13:06:03 »
Nie pisz posta pod postem.

Offline tul

  • The Deluge dev
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Piwa: 1
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 27, 2009, 13:06:45 »
1. i 2.
Import i export modeli do M&B jest możliwy z użyciem BRFedit: http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,8771.0/topicseen.html
3. i 4.
Silnik bezpośrednio nie posiada wparcia dla tego typu akcji, ale można je wymusić stosując sztuczki ze skryptami. Jednak to już wyższa szkoła jazdy.

Ja mam 7 : File , Edit , View , Select , Tools , Window  i Help to którą :P
Edit -> preferences -> User interface -> language

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 27, 2009, 13:33:36 »
Tul, dziękuję za odpowiedź.
Pod tym adresem wyczytałem, że kwestię animacji obiektu można obejść poprzez wykorzystanie do tego celu animacji postaci. Więc teoretycnzie spokojnie dało by się zrobić animowane drzwi jako "płaską postać", którą za pomocą dotknięcia uruchamiało by się jej obrót na zawiasach.
A że jak podejrzewam postaci są w grze nieprzenikalne (nie można przejść przez wieśniaka, czy mieszkańca miasta, więc i drzwi w ten sposób zrobione, dopóki by się ich nie dotknęło i nie zmieniły one położenia, również były by nie do przekroczenia zanim się ich nie "otworzy".

To naprawdę ciekawa koncepcja i dziwię się, że nikt z twórców gry jeszcze na to nie wpadł.
Przecież w M&B wystarczyło by stworzyć kilka modeli drzwi (jakieś drewniane proste/bogate/zniszczone, potem wzmocnione okuciami, czy nawet bramy do zamku). To mogło by nawet zrewolucjonizować grę, bo jak dasz np. wrotom do zamku 500 razy większe "punkty życia", to okupujący zamek mogli by za pomocą toporów siekać drzwi, dopóki by one nie "padły".

TO dało by nowe sposoby ataku na zamki :D

Szczerze mówiąc to dzięki trickowi z tą flagą nie widzę najmniejszego problemu również ze stworzeniem animowanych maszyn oblężniczych typu taran czy katapulta, balista.
Jedynie coś co by te machiny miotały musiało by być większe od kamienia czy bełtu. A taran to już w ogóle zero problemu, bo nic nie miota. A engine pozwolił by dołączyć do oddziału machinę na podobieństwo dołączania NPC.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2009, 13:37:45 wysłana przez pc_maniac »




Offline Dzumol

  • BANITA
  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Piwa: 0
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 27, 2009, 13:37:05 »
No tak, dobra myśl.. Tylko że krwawe drzwi bardziej pasują do bibli a nie do gry.
Czasami głupota ludzka mnie przeraża! Objawia się ona najczęściej u "mroocznych" nastolatek które zakładają bezsensowane blogi w których wstawiają foty jak zamierzają sie zabic.. zazwyczaj jest tak, że
właścicel bloga napisze że tak bog go nienawidzi nie pozwala mu sie zabić... oho trochę się rozpisałem. ale powiedzcie. Czy taką głupotę da się streścic?

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 27, 2009, 13:38:28 »
No tak, dobra myśl.. Tylko że krwawe drzwi bardziej pasują do bibli a nie do gry.

A o co chodzi z tymi krwawymi drzwiami? Bo nie kumam?
Nie oglądaj na raz filmów grozy i nie czytaj forum, bo Ci się oba zajęcia mieszają.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2009, 13:40:47 wysłana przez pc_maniac »




Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2009, 13:45:47 »
Chodziło mu chyba o to, że wówczas podczas uderzania w drzwi pojawiała by się krew, bo gra czytała by to jak atak na człowieka (chyba, nie wiem bo nikt jeszcze tego nie próbował)

Nie ucz się w Wings3D w języku polskim, bo inne programy zazwyczaj go nie mają, wszystkie niemal tutki są w języku angielskim i polski może Ci tylko namieszać, a tak wcale nie jest program trudny w obsłudze.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2009, 13:50:06 wysłana przez proud »

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 27, 2009, 13:56:57 »
No to gość ma nikłe pojęcie o modelingu. Przecież to czy jest krew czy też jej nie ma zależy wyłącznie od danego modelu, czy modeler dodał animację jej ukazywania się.
Jeśli tworzy się nowy model (jak w tym przypadku drzwi), to zamiast krwi modeler dodaje lecące wióry i to wszystko.

Żeby uprzedzić ironię Dzumola, również dźwięki daje się własne, więc drzwi atakowane wcale nie muszą jęczeć jak trafiony bronią człowiek :D




Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Program do modelowania 3D PL .
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 27, 2009, 13:59:37 »
No co ty jęczące drzwi to byłby nowy wymiar porno dla masochistów.

Tak bez offtopu to z tymi drzwiami całkiem dobry pomysł, tylko pozostaje problem czy gra będzie mogła odczytać przestrzeń za nimi (np. drzwi do sklepu).