Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Dyskusja  (Przeczytany 773 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vtz

  • Moderator
  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 680
  • Piwa: 56
  • Steam ID: Mój status Steam
Dyskusja
« dnia: Listopad 05, 2017, 21:58:06 »
Myślę że można być zadowolonym z samego faktu że jakiś turniej się odbył na Deluge. Jest zasługą w dużej mierze Ivego, czyli pomysłodawcy turnieju. Na pewno osiągnięciem jest też to, że wypracowany na tej Deluge'owej dyskusji regulamin udało się spisać i że on działa, także liczę, że z drobnymi poprawkami będziemy go wykorzystywali na sparingach treningowych i na kolejnych turniejach.
Jeśli ktoś chce się wypowiedzieć na temat turnieju, co wyszło dobrze a co źle, to jest to do tego dobre miejsce. A warto o tym powiedzieć, bo po kolejnych dwóch edycjach DWC zapewne odbędzie się już liga z prawdziwego zdarzenia.
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2017, 11:03:49 wysłana przez vtz »
dobra potem bo v verdona gram nie widzisz
jak odkużasz to ci nie podstawiam pod nos chleba ~ Jakub

Gero, ja cię mogę w każdej chwili wywalić z klanu. (Po chwili) Zw idę wyrzucić śmieci ~ New War

-Ostatni klan, który nas nienawidził został wymazany z kart historii.
-Jaki?
-No właśnie." ~ Rozmowa Abe z Szowkiem


Offline Dawar

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 06, 2017, 17:08:12 »
Granie z masterami wypada średnio, a nawet słabo (myślę, że zdaniem wielu). Na Porcie w meczu ChR z Galami obie drużyny straciły po dwie rundy gdy miały respawn od latarni morskiej - grały Hetmanatem, bo dwa razy pod rząd mastery pojawiały się za drzwiami, których forsowanie dla obu teamów kończyło się eksterminacją przez czekającą drużynę. Takich map można wskazać więcej, chociażby Kraków. W moim odczuciu lepsza by była gra bez nich z ewentualną korektą map jak np. usunięcie dostępu do latarni morskiej na Porcie czy zamknięcie domów na Downtown by ograniczyć kampienie, ale można też w drugą stronę - dostosować te kilka(naście?) map, by przypadek, ślepy los nie miał wpływu na wynik.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2017, 17:09:19 wysłana przez Dawar »

Offline vtz

  • Moderator
  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 680
  • Piwa: 56
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 06, 2017, 17:14:35 »
No to jest kwestia złego rozmieszczenia masterów, najważniejsze jest to aby do każdego masteru obie teamy miały podobny dostęp i żeby nie było przy nim żadnych zasłon, żeby nie można było tam się skampić.
W moim odczuciu gra się z masterami dobrze, te ok. 10 meczy co z nimi rozegrałem było ok. A Portu za cholerę nie znam więc nie wiem gdzie tam są mastery. Jakoś niedługo zobaczę to i jeśli faktycznie będą tak źle ustawione jak mówisz, a pewnie masz rację, to się zgłoszę z tym do Czeremisa, bo on i Muzg w tej chwili pracują nad mapami.
dobra potem bo v verdona gram nie widzisz
jak odkużasz to ci nie podstawiam pod nos chleba ~ Jakub

Gero, ja cię mogę w każdej chwili wywalić z klanu. (Po chwili) Zw idę wyrzucić śmieci ~ New War

-Ostatni klan, który nas nienawidził został wymazany z kart historii.
-Jaki?
-No właśnie." ~ Rozmowa Abe z Szowkiem


Offline Dyl_Sowizdrzał

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 06, 2017, 18:49:59 »
Jeśli chodzi o mastery, to na granej przez nas w niedzielę Wiosce Kozackiej również jest jeden problem. Po pierwsze, (lecę z głowy, więc dokładnie nic nie określam) na 10 rund mastery respiły się tylko w dwóch miejscach (na polu i drodze) z zdecydowaną przewagą tych na drodze. W dodatku, osobiście uważam, że te drugie należy trochę przesunąć, gdyż są zbyt blisko spawnu drużyny od strony jeziora i obrona po ich stronie jest po prostu o wiele łatwiejsza niż z drugiej strony, osobiście dałbym je po prostu parę metrów dalej i to mogłoby załatwić sprawę.

Offline Dyl_Sowizdrzał

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 06, 2017, 18:56:20 »
W sprawie frakcji i spawnów. Osobiście wciąż nie jestem zwolennikiem frakcji przypisanych do spawna, dla mnie jest to bez sensu, niby ma to balansować rozgrywkę, albo sprawiać, aby frakcje słabsze były częściej wybierane (jak Szwecja, czy Tatarzy). Myślę, że każdy jednak powinien grać tym, co wybrał, a nie być zmuszanym do zmiany na to, co wybrał ich przeciwnik. Jeśli idzie o częstszy wybór niektórych frakcji, to zmiana wciąż jest marginalna i dla mnie nieuzasadniona. Klan chce grać tylko tym, czym potrafi? Niech gra, od różnorodności świetnie sprawdza się zasada nie wybierania tej samej frakcji dwa razy i zastosowana tutaj (bardzo mi się swoją drogą podobająca) zasada banowania frakcji.

Offline vtz

  • Moderator
  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 680
  • Piwa: 56
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 06, 2017, 20:30:16 »
No to idea gry ze zmianą frakcji jest taka, żeby wygrywały teamy które potrafią grać różnymi frakcjami, także trudniejszymi jak Szwecja i Moskwa, a nie tylko dwiema najłatwiejszymi. No ale to jest temat w którym nigdy nie będzie zgody na Deluge'u, więc chyba nie ma co go drążyć :p
No a zmiany pozycji masterów to pisać do Muzga/Czeremisa, bo jak pisałem, oni teraz się tym zajmują i starają się to doszlifować. A na pewno zmiany rozstawienia masterów są potrzebne i to na wielu mapach.
dobra potem bo v verdona gram nie widzisz
jak odkużasz to ci nie podstawiam pod nos chleba ~ Jakub

Gero, ja cię mogę w każdej chwili wywalić z klanu. (Po chwili) Zw idę wyrzucić śmieci ~ New War

-Ostatni klan, który nas nienawidził został wymazany z kart historii.
-Jaki?
-No właśnie." ~ Rozmowa Abe z Szowkiem


Offline ^IvE

  • Słońce Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Paladyn
  • **
  • Wiadomości: 5327
  • Piwa: 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • Let me take you to the movie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 07, 2017, 08:39:39 »
Bez flag i zmiany frakcji mamy kampienie lub biegnięcie na hurra i pickowanie dwóch frakcji na krzyż. Mastery nie są idealne bo są losowe, wymuszają jednak ruch i taktyczne ustawianie się. Gdyby ich nie było klany by po prostu kampiły i wystrzeliwali każdego jak kaczki jak się zbliży. Słuszna jest jednak uwaga, że warto dopracować miejsca pojawiania się flag. Dzięki nowym zasadom jednak mamy równe szanse dla wszystkich, brak kampienia i różnorodność frakcji. Wszyscy zyskują.
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2017, 08:43:26 wysłana przez ^IvE »

Offline Kradus

  • Moderator Warband
  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2054
  • Piwa: 214
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stanisław Cat Mackiewicz
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 07, 2017, 08:48:16 »
Tak abstrahując od samego turnieju - skoro macie konkretne pomysły i opinie co do umiejscowienia flag, może zgłosicie je do Deada, skoro coś się szykuje? Czy nawet gotowe pliki jeśli Czeremis i Muzg mają już je przerobione.

Offline ^IvE

  • Słońce Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Paladyn
  • **
  • Wiadomości: 5327
  • Piwa: 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • Let me take you to the movie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 07, 2017, 08:54:29 »
Zresztą dwa pierwsze mecze Masonów w warunkach laboratoryjnych pokazały jak kończy się brak zasad z flagami i zmianą frakcji. Gdy graliśmy na rzeczone zasady z RW to stłukli nas bo lepiej grali w tego moda. Gdy zagraliśmy bez flag i zmiany frakcji z Hakka - to kampiliśmy jak nooby i bezradne Hakka mimo lepszej gry przegrała ze zbieraniną, która wtedy grała pierwszy raz w moda.

Offline Czeremis

  • Moderator
  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Piwa: 79
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 07, 2017, 21:13:54 »
Mapy nadające się do grania na nich meczy mają już pozmieniane mastery i niektóre także spawny. Dodatkowo na pojedynczych zrobiliśmy małe zmiany balansowe typu odblokowanie przejścia przez skałki na cmentarzu. Paczka z mapami jest już u Dedala i będzie w nadchodzącym patchu, na dniach wrzucę jeszcze screeny z lotu ptaka z zaznaczonymi masterami, żeby kazdy od razu miał podgląd.
Vid Breitenfeld vi togo Pappenheim i vår famn;
vi skrefvo på Kronenbergs brynja vårt namn;
vi svedde grått skägg för Tilly vid Lech;
vi blödde med kungsblod vid Lützens häck.  


Offline Kradus

  • Moderator Warband
  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2054
  • Piwa: 214
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stanisław Cat Mackiewicz
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 08, 2017, 21:32:19 »
Co prawda odnosi się to do edycji drugiej, nie mniej nie chciałem zaśmiecać tematu zgłoszeń.

Wszystkie teamy zaakceptowane.
Mamy już 4 zespoły, jednak zapisy wciąż są otwarte. W przypadku zgłaszania nowych drużyn, te które już grały w poprzedniej edycji, będą odpadać w kolejności odwrotnej do kolejności zgłaszania (a więc 1. ChK, 2. ChL, 3. ChR).

Nie lepiej przyjąć za wyróżnik miejsce zajęte w poprzedniej (poprzednich) edycji? I zależnie jakie wartości preferujemy, gratyfikować gorsze zespoły (dla dania drugiej szansy) czy zwycięzców (jako nagrodę, oraz dla polepszenia poziomu rozgrywek). Kolejność zgłoszeń w tym wypadku jest bardzo nieobiektywnym i de facto dziwnym sposobem wyłaniania drużyn do grania.

Offline Dyl_Sowizdrzał

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 09, 2017, 20:46:48 »
Jeśliby założyć wykluczanie od najsłabszych do najlepszych, to w zasadzie nic się nie zmieni z tym co Vtz zrobił (przynajmniej na tę edycje). :p

Offline ^IvE

  • Słońce Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Paladyn
  • **
  • Wiadomości: 5327
  • Piwa: 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • Let me take you to the movie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 14, 2017, 19:27:52 »
Panowie cel główny czyli wypracowanie nowych zasad oraz zapewnienie rozgrywki klanom Deluga udało się osiągnąć. Jednak tutaj plusy się kończą. Administracja jak i sędziowie dają ciała. W tym ja też jeszcze winny ale ja miałem tylko sprzątać. Nie może tak być, że sędziowie nie robią screenów a administratorzy nie uzupełniają wątków. Karygodne jest też granie na serwerach nieturniejowych i urządzanie zabaw z karabinem maszynowym przez jedną z drużyn grających, która bawi się adminem i na dodatek to ich własny serwer. Tak samo patologia na czacie uskuteczniana przez wszystkie zespołu bez wyjątku jest niedopuszczalna. W czym problem? Brak rąk do pracy czy podziału zadań? To zwerbujmy więcej ludzi i dajmy im obowiązki. Aktualnie sytuacja nie rokuje za dobrze w perspektywie ligii. Chyba, że chcemy zrobić ją chaotyczną i bez składu i ładu. A tego chyba nie chce nikt. Czekam na Wasze opinie.

Offline Abraham_Lincoln

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Piwa: 6
  • Płeć: Mężczyzna
  • ChR for ewa
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 14, 2017, 20:03:33 »
Nie nasza wina, że nikt nie ogarnął żadnego serwera i musieliśmy ofiarować nasz, następnym razem tego nie zrobimy ;c
Nadal nie wiem dlaczego w połowie turnieju przenieśliśmy wersję, bo tak. Te niedzielne mecze można było spokojnie rozegrać na 'starej' wersji, która miała taki sam balans jak te mecze z soboty i wtedy nie byłoby problemu, że nie ma serwera na którym możemy grać...
+Skoro mamy się bawić na Delugu to nie widzę powodu dla którego mamy siedzieć z kijem w dupie i czekać 10 min aż ktoś tam wróci z łazienki (?), albo z papierosa (?).

Offline Dawar

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 14, 2017, 20:24:41 »
Karygodne byłoby powiedzenie 10 minut przed meczem ludziom poświęcających czas w ten wieczór, że mają sobie iść, bo nie można w sytuacji awaryjnej grać na innym serwerze XD

"Tak samo patologia na czacie uskuteczniana przez wszystkie zespoły bez wyjątku jest niedopuszczalna." Ja już pomijam to, że oczekujesz od community Warbanda wzorcowego zachowania (xD), ale poza dyskusjami z arbitrem (przyznaję, miejscami niezbyt elokwentnymi) ja sobie przypominam może jedną-dwie sytuacje z obu edycji, w których miały miejsce jakieś dłuższe niż dwie wiadomości dyskusje na czacie, a wśród jakichś prowokacji pamiętam może jednego osobnika od nas z niedzieli, o którym zresztą napisałem Lewowi na początku meczu (?), byście mu nie odpisywali oraz że został upomniany o niepisanie bzdur na czacie, a jeśli znowu się coś pojawi to go się zmutuje, co też się stało.

Oczywiście DWC nie jest dopracowany, ale przecież to miniturniej na siedmioletniej grze, nad którym pieczę trzyma jedna osoba, do tego na modzie, który nie widział czegokolwiek tego typu od bodajże już ponad czterech lat. To chyba jasne, że do Ligi (o ile takowa się odbędzie) zostanie wiele rzeczy dopracowanych i też będzie więcej osób odpowiedzialnych za organizację.
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2017, 20:28:26 wysłana przez Dawar »