Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: [PP17] Regulamin  (Przeczytany 773 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ^IvE

  • Słońce Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Paladyn
  • **
  • Wiadomości: 5327
  • Piwa: 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • Let me take you to the movie
  • Steam ID: Mój status Steam
[PP17] Regulamin
« dnia: Sierpień 28, 2017, 18:21:59 »




    Przebieg
    1.1Turniej składa się z dwóch faz: ligowej i pucharowej.
    1.2Zwycięzcy otrzymają tytuł "Mistrz Polski 2017" oraz banner do profilu na Tawernie "Four Ways".

    Administracja
    1.3Administratorzy turnieju czuwają nad nim i mają ostateczne zdanie w kwestiach spornych.
    1.4Administratorzy mają obowiązek zatwierdzania wyników meczy.

    Sędziowie
    1.5Sędziowie są wybierani przez administratorów.
    1.6Zadaniem sędziów jest pilnowanie prawidłowego przebiegu meczu, dostosowywanie serwera pod mecz oraz dokumentowanie wyników, a następnie umieszczanie ich w wyznaczonym wcześniej temacie na forum.
    1.7W przypadku podejrzenia oszustwa, sędzia ma prawo zażądać na początku każdej rundy od wybranej liczby zawodników z obu drużyn (z każdej od takiej samej liczby graczy) screenów, na których musi być widoczna tabela wyników, budynki/inne tekstury/gracze w tle oraz wpis sędziego na chacie.
    1.8Sędzia w zależności od uznania ma prawo wymierzyć jedną z następujących kar: wyrzucić/zbanować gracza na serwerze, wymusić restart mapy/spawna/rundy, wstrzymać grę lub skrócić czas przygotowania dla obu drużyn. W przypadku kontrowersyjnych decyzji lub sytuacji, decyzję podejmują administratorzy.
    1.9Zarówno sędziowie jak i administratorzy mają prawo poprosić o adres teamspeaka/komunikatora z którego korzystają drużyny. Drużyny mają obowiązek wpuszczenia administratora/sędziego na teamspeak. W przypadku odmówienia wstępu lub utrudniania dostępu do komunikatora, sędzia lub administrator może przyznać walkowera.

    Oszustwa i zachowanie
    1.9Zabronione jest używanie jakichkolwiek cheatów (np. aimbot, wallhack, autoblock) czy modyfikatorów tekstur (wyjątek: bannery oraz celowniki).
    1.10Nie wolno używać również glichtów (błędów map; miejsca, w które nie mógłby wejść bot).
    1.11Zarówno na forum (dział Pucharu Polski), jak i na serwerach turniejowych w trakcie meczu należy odnosić się z szacunkiem do innych uczestników turnieju. Nie wolno spamować, obrażać, wyzywać, nadużywać wulgaryzmów, dyskryminować oraz szerzyć nienawiści, czy promować szerzące je ideologie. Tyczy się to również nicków, pod jakimi gracie.

    Faza ligowa
    1.12 W każdym tygodniu wszystkie drużyny rozgrywają jeden mecz. Wyjątek stanowi sytuacja, w której jest nieparzysta liczba drużyn. Wtedy drużyna znajdująca się na ostatnim miejscu otrzymuje 4 punkty. W przypadku oddania meczu walkowerem podczas poprzedniej kolejki, punkty przechodzą na następną w kolejności drużynę.
    1.13Za zwycięstwo otrzymuje się 4 punkty, za remis 2,  za przegraną w przypadku, gdy mecz został rozegrany do końca, a gracze przestrzegali reguł 1, a w pozostałych przypadkach 0. W tabeli drużyny są klasyfikowane według tej kolejności: ilość zdobytych punktów, jeśli nastąpi remis,  współczynnik W/L (różnica ilości wygranych i przegranych rund), następnie ostatnie bezpośrednie starcie. Jeżeli jest to remis, to wtedy musi zostać rozegrana dogrywka, o ile remis jest na miejscach, które walczą o awans do kolejnej fazy.
    1.14Mapy i frakcje są przydzielane z góry na całą fazę.
    1.15Pary są wyłaniane na podstawie tzw. picknightów, z wyjątkiem pierwszego tygodnia, kiedy są one losowane przez administrację. Pick nighty są zapowiadane przez administrację z odpowiednim wyprzedzeniem, co tydzień, tego samego dnia. Polegają one na wybieraniu rywali w następnym starciu. Odbywa się to w ściśle określonej kolejności i każda drużyna ma z góry określony czas (każda taki sam), aby dokonać wyboru. Jeśli któryś zespół się nie zmieści w limicie czasu, wtedy administracja losuje mu przeciwnika (ale zgodnie z poniższymi regułami). Kolejność wybierania jest determinowana w ten sposób:
    • pierwsze wybierają drużyny z mniejszą liczbą punktów
    • w przypadku takiej samej liczby punktów, pierwszeństwo mają ci, którzy mają więcej wygranych rund
    • w przypadku takiej samej liczby wygranych rund, pierwszeństwo mają ci którzy mają lepszy bilans wygranych/przegranych rund
    • jeśli i tutaj jest remis, kolejność jest losowana
    • nie wolno wybierać drużyny, z którą już rozegrało się mecz z wyłączeniem zespołu z którą grało się w pierwszej kolejce można go picknąć jeden raz (jeśli sytuacja prowadzi do złamania tej reguły, administratorzy mogą odpowiednio wcześniej zamknąć drogę do pickowania poszczególnych zespołów, aby teamu zapobiec)
    • nie wolno wybierać drużyny, którą dzieli od wybierających ponad 6 punktów różnicy, chyba że nie ma innej możliwości
    • w przypadku drużyny która dala walkowera w poprzedniej kolejce pickuje ona jako ostatnia w kolejce

    Faza pucharowa
    1.16Rozpoczyna się od ćwierćfinałów, a pary są rozstawiane według tego kryterium (miejsca zajęte w tabeli fazy ligowej): 1 z 8, 4 z 5, 2 z 7, 3 z 6 (potem w takiej kolejności są ustawiane półfinały). W przypadku, gdy będzie 9 i mniej drużyn, ta faza zacznie się od półfinałów, gdzie pary będą porozstawiane w ten sposób: 1 z 4, 2 z 3. 
    1.17Jest to drzewko pojedynczej eliminacji. Zwycięzcy półfinałów grają ze sobą w finale, a przegrani w meczu o 3 miejsce.
    1.18W przypadku remisu następuje dogrywka na mapie Winterburg. Obie drużyny wybierają wtedy własne frakcje i grają w trybie ft3(first-to-3, czyli kto pierwszy wygra 3 rundy) bez zmieniania frakcji i spawnów.

    Kary
    1.20Karom podlegają zarówno drużyny, jak i poszczególni gracze. Wymierzają je administratorzy.
    1.21Do puli kar należą: wykluczenie danego gracza z rozgrywek na cały turniej lub określoną ilość kolejek, odjęcie punktów z tabeli danej drużynie, przyznanie walkoweru na dany mecz oraz wykluczenie drużyny z rozgrywek.




    Roster
    2.1Każda drużyna musi posiadać minimum 5 graczy w rosterze. Limit maksymalnej liczby osób w rosterze to 10. Dopuszczamy wyjątki od tej reguły. Szczególnie dla klanów z innych modułów niż Native.
    2.2Wszyscy muszą mieć przypisane ID. Jeżeli drużyny nie zdążą zgłosić ich przed końcem zapisów, muszą to uzupełnić po pierwszym zagranym meczu.
    2.3Jedna osoba może znajdować się maksymalnie w jednym rosterze.
    2.4Limit graczy zagranicznych na roster wynosi 0.
    2.5Jeżeli ktoś zagrał choć jedną rundę dla danego zespołu, nie może już zmienić drużyny.
    2.6W każdym momencie turnieju można dodawać (lub usuwać) nowych graczy do drużyny, o ile nie byli w żadnym innym rosterze. Jeśli jednak ktoś jest w jakimś rosterze, ale ani razu w tej drużynie nie zagrał, to jest traktowany jako gracz, który nie brał udziału w turnieju, a więc może zmienić roster. Jeśli jednak zagrał, to jest traktowany jako gracz, który brał udział w turnieju, a więc zajmuje on nadal jeden z 10 dostępnych slotów w rosterze.

    Organizacja drużyn
    2.7Każda drużyna musi posiadać (prócz rostera) banner, nazwę, tag (skrót nazwy, który będzie noszony przez graczy zespołu) oraz co najmniej jeden kontakt (maksymalnie trzy), czyli osobę, która będzie umawiała terminy spotkań oraz reprezentowała drużynę w turnieju.
    2.8Wszelkie zmiany należy zgłaszać w wyznaczonym do tego temacie i tylko tam. Ignorowane będą próby edycji danych drużyny drogą prywatną do administratorów.




    Wygląd rozgrywki
    3.1Mecz odbywa się w trybie ft3 (first-to-3), czyli na każdym spawnie gra toczy się, aż ktoś wygra 3 rundy (może to być 3:0, 3:1 lub 3:2). Całość dzieli się na dwie mapy, a każda mapa na dwa spawny. Zmiana spawnów oznacza też zamianę frakcji.
    3.2Rundy są liczone do wyniku, gdy nastąpi "live" i restart, a dzieje się to, gdy obie drużyny potwierdzą gotowość (na publicznym chacie). Restart (i live) musi wykonać sędzia, jeśli jest obecny na serwerze. W przypadku, gdy go nie ma, obowiązek ten należy do jednego z kontaktów drużyn.
    3.3Drużyny mają 15 minut od planowanego czasu rozpoczęcia meczu na zebranie się na serwerze i rozpoczęcia gry. Między spawnami i mapami mają jednak tylko 5 minut. Czas ten można wydłużać za zgodą obu drużyn.
    3.4Gra się po 5 graczy. Gdy drużyna nie zbierze tylu, to za zgodą administracji (lub sędziego, jeśli nie ma żadnego admina) można grać 4v5. Gdy dany team zbierze jednak 3 lub mniej graczy, to wtedy drużyna przeciwna (i/lub administracja) może żądać walkowera lub przełożenia terminu. Można również grać w więcej osób niż 5, ale tylko za zgodą obu drużyn (w specjalnych warunkach, jak np. niewydajność serwera, administracja może zakazać zwiększania liczby graczy).

    Wymogi
    3.5Mecz trzeba rozgrywać na turniejowym serwerze. Lista turniejów serwerów zostanie podana wraz z rozpoczęciem się turnieju.
    3.6Obecność sędziego nie jest wymagana, jednak jest zalecana.
    3.7Wszyscy muszą grać pod tagami swoich drużyn oraz pod nickami, pod jakimi są wpisani do rostera. Za pierwsze złamanie tej reguły będzie upomnienie. W kolejnych takich przewinieniach gracz może zostać zawieszony w rozgrywkach.

    Ustawienia serwera
    3.8Ustawiony czas mapy to 30 minut. Czas rundy, to 180 sekund. Musi być włączona opcja wymuszania flag na dwie minuty przed końcem rundy.
    3.9Teamkille muszą być włączone. 100% w przeciwnika, 0% w siebie.
    3.10Prędkość gry: normalna. Tryb: bitwa.


    « Ostatnia zmiana: Październik 10, 2017, 14:22:44 wysłana przez Kradus »

    Offline ^IvE

    • Słońce Tawerny
    • Moderator Globalny
    • Paladyn
    • **
    • Wiadomości: 5327
    • Piwa: 478
    • Płeć: Mężczyzna
    • Let me take you to the movie
    • Steam ID: Mój status Steam
    Odp: [PP17] Regulamin
    « Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2017, 11:53:39 »

    Zmiana regulaminu:


    Zmieniona zasada:
    Cytuj
    2.1 Każda drużyna musi posiadać minimum 5 graczy w rosterze. Limit maksymalnej liczby osób w rosterze to 10. Dopuszczamy wyjątki od tej reguły. Szczególnie dla klanów z innych modułów niż Native.

    Stary zapis:

    (click to show/hide)

    Offline ^IvE

    • Słońce Tawerny
    • Moderator Globalny
    • Paladyn
    • **
    • Wiadomości: 5327
    • Piwa: 478
    • Płeć: Mężczyzna
    • Let me take you to the movie
    • Steam ID: Mój status Steam
    Odp: [PP17] Regulamin
    « Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2017, 12:33:53 »

      Zmiana regulaminu:

      Dodana zasada:

      Cytuj
      1.15Pary są wyłaniane na podstawie tzw. picknightów, z wyjątkiem pierwszego tygodnia, kiedy są one losowane przez administrację. Pick nighty są zapowiadane przez administrację z odpowiednim wyprzedzeniem, co tydzień, tego samego dnia. Polegają one na wybieraniu rywali w następnym starciu. Odbywa się to w ściśle określonej kolejności i każda drużyna ma z góry określony czas (każda taki sam), aby dokonać wyboru. Jeśli któryś zespół się nie zmieści w limicie czasu, wtedy administracja losuje mu przeciwnika (ale zgodnie z poniższymi regułami). Kolejność wybierania jest determinowana w ten sposób:
      • pierwsze wybierają drużyny z mniejszą liczbą punktów
      • w przypadku takiej samej liczby punktów, pierwszeństwo mają ci, którzy mają więcej wygranych rund
      • jeśli i tutaj jest remis, kolejność jest losowana
      • nie wolno wybierać drużyny, z którą już rozegrało się mecz z wyłączeniem zespołu z którą grało się w pierwszej kolejce można go picknąć jeden raz (jeśli sytuacja prowadzi do złamania tej reguły, administratorzy mogą odpowiednio wcześniej zamknąć drogę do pickowania poszczególnych zespołów, aby teamu zapobiec)
      • nie wolno wybierać drużyny, którą dzieli od wybierających ponad 6 punktów różnicy, chyba że nie ma innej możliwości

      Cytuj
      1.9Zarówno sędziowie jak i administratorzy mają prawo poprosić o adres teamspeaka/komunikatora z którego korzystają drużyny. Drużyny mają obowiązek wpuszczenia administratora/sędziego na teamspeak. W przypadku odmówienia wstępu lub utrudniania dostępu do komunikatora, sędzia lub administrator może przyznać walkowera.

      Offline ^IvE

      • Słońce Tawerny
      • Moderator Globalny
      • Paladyn
      • **
      • Wiadomości: 5327
      • Piwa: 478
      • Płeć: Mężczyzna
      • Let me take you to the movie
      • Steam ID: Mój status Steam
      Odp: [PP17] Regulamin
      « Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2017, 22:15:54 »

      Zmiana regulaminu:

      Dodana zasada:


      Cytuj
      w przypadku drużyny która dala walkowera w poprzedniej kolejce pickuje ona jako ostatnia w kolejce

      Offline ^IvE

      • Słońce Tawerny
      • Moderator Globalny
      • Paladyn
      • **
      • Wiadomości: 5327
      • Piwa: 478
      • Płeć: Mężczyzna
      • Let me take you to the movie
      • Steam ID: Mój status Steam
      Odp: [PP17] Regulamin
      « Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2017, 22:33:42 »

      Zmiana regulaminu:

      Zmienione zasady:

      Cytuj
      1.12 W każdym tygodniu wszystkie drużyny rozgrywają jeden mecz. Wyjątek stanowi sytuacja, w której jest nieparzysta liczba drużyn. Wtedy drużyna znajdująca się na ostatnim miejscu otrzymuje 4 punkty. W przypadku oddania meczu walkowerem podczas poprzedniej kolejki, punkty przechodzą na następną w kolejności drużynę.

      Stary zapis:
      (click to show/hide)

      Cytuj
      2.6W każdym momencie turnieju można dodawać (lub usuwać) nowych graczy do drużyny, o ile nie byli w żadnym innym rosterze. Jeśli jednak ktoś jest w jakimś rosterze, ale ani razu w tej drużynie nie zagrał, to jest traktowany jako gracz, który nie brał udziału w turnieju, a więc może zmienić roster. Jeśli jednak zagrał, to jest traktowany jako gracz, który brał udział w turnieju, a więc zajmuje on nadal jeden z 10 dostępnych slotów w rosterze.

      Stary zapis:
      (click to show/hide)


      Dodana zasada:

      Cytuj
      1.15
      • w przypadku takiej samej liczby wygranych rund, pierwszeństwo mają ci którzy mają lepszy bilans wygranych/przegranych rund


      « Ostatnia zmiana: Październik 10, 2017, 14:22:46 wysłana przez Kradus »