Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Olimpiada 2019 (wszystkie moduły)

06.01.2019 | Dodał: Dyktator

Powstał pomysł wspólengo turnieju dla wsyztskich modułów M&B. Dopiero się kształtuje, ale w skrócie ma (...) więcej

Finały plebiscytów 2018!

13.12.2018 | Dodał: Dyktator

Głosować można do 19 grudnia! więcej

Półfinały Plebiscytów 2018

03.12.2018 | Dodał: Dyktator

Ruszyła już faza półfinałowa tegorocznych plebiscytów, zapraszamy :) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Plebiscyt na Gracza Roku 2018

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Poradnik Mount & Blade-Native by PC_M. (choć może być przydatny w innych modach)  (Przeczytany 165203 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Sugestie na temat rozgrywki (pogrupowane)
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 26, 2009, 13:36:52 »
"Dużo miałeś pisania xD"
1. No właśnie. Nie daje mi spokoju jedna sprawa- jak długo Ty to pisałeś? (pc maniac)
...

Ty widzisz posty już po rozbudowie.
Gdy pisałem dany post pierwszy raz, były mniejsze. Potem w trakcie gry dopisywałem swoje różne spostrzeżenia, rozbudowując je o nowe elementy.

a jest tu coś o rebeli razem z predentem do tronu ? bo ja wszystko podwaliłem u nordów i nic....
Rebelii jeszcze nie skończyłem. To znaczy abym mógł powiedzieć, że ją ukończyłem, to musiał bym pozostać na planszy jako jedyny władca.
Powiem szczerze, że nawet na obecnym etapie nie mam pojęcia czy to jest wykonalne. Ale staram się :D
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2009, 13:39:49 wysłana przez pc_maniac »




Offline dok325

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Piwa: 0
Odp: Sugestie na temat rozgrywki (pogrupowane)
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 08, 2009, 16:11:05 »
Jak sobie zauważyłem, dobrym sposobem na zarabianie jest kradzież bydła, szlachtowanie go, a następnie sprzedaż. Na początku na tym nic nie zyskamy, cena za mięso wołowe jest niska, jednak w dalszym etapie gry cena jest wyższa ~500-600 denerów, Warto także "poświęcić" jednego z npc, walić w nim tylko w zręczność i plądrowanie. Targać na wioski i kraść bydło, można tez przy tym plądrować dostajemy bydło i inne dobra materialne mające sporą wartość. Czasem nie uda się zwinąć a czasem całkiem sporo, na jednym posiedzeniu skasowałem 12 sztuk bydła, chociaż mam niski skill w tym plądrowanie-7. z 1 sztuki bydła wyrabiamy 2 mięska wołowe, co daje nam 12x2=24 dajmy 500 deneroów za sztuke, 24x500=12000 denerow.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Sugestie na temat rozgrywki (pogrupowane)
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 09, 2009, 09:38:56 »
W ten sposób masz kasę, a czy nie spada Ci przez to stosunek wioski do Twojej osoby?
Czy tylko wtedy jak Cię złapią?! Pytam, bo nigdy nie testowałem tego rozwiązania.

No i czy przypadkiem nie leci na łeb na szyję "Honor"?




Offline dok325

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Piwa: 0
Odp: Sugestie na temat rozgrywki (pogrupowane)
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 09, 2009, 15:57:00 »
Owszem zawsze spada stosunek, z wioską, spada także stosunek z lordem władającym tą wioską, Z tym że nie ma to dla mnie najmniejszego znaczenia, gdyż atakuje tylko kilka wiosek (6) wybranych konkretnych od wroga. Podczas wojny doszedłem do wniosku że wypuszczanie wrogich lordów jest nie jest dobre, przez co też spadają nasze stosunki, mam z nimi mocne zatargi. Co mnie nie przeszkadza. Jeśli dla was to ma znaczenie to lepiej tak nie działajcie. Co do spadku honoru nie odnotowałem spadku podczas bycia lordem czy marszałkiem, za równo podczas kradzieży bydła czy plądrowania. Jeszcze jedna rzecz mięso traci wartość wraz z czasem przetrzymywania go, najlepiej dostarczy go kupcowi przed upływem jednego dnia.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
16. CENY OFEROWANE ZA JEŃCÓW

UWAGA: Przeczytaj tekst w ramce!

I był starym dziadem. W poradniku jest napisane, że są dwa typy ludków skupujących jeńców. A ja mam właściwie dwa, obydwa to Rumuny (tfe! Ramuny!) bo dają mi tylko 50 $ za jeńca, bez żadnych urozmaiceń. Czy to może być jakiś bug? Albo kolejny raz CD projekt zepsuło coś w plikach gry przy tłumaczeniu?
Może wyjaśnię - w oficjalnej polskiej wersji językowej, jak i w "czystej" angielskiej wersji ściągniętej od autorów cena za każdego jeńca wynosi 50 denarów. Nieistotne, czy sprzedajemy ludzi u Ramuna w Tihr, czy u Ransom Brokerów (oficjalne spolszczenie - bodajże "Porywacz dla okupu"). Zawsze jest to kwota stała - 50 denarów, ni mniej, ni więcej.

W grze natomiast był gotowy skrypt obliczający cenę jeńców na podstawie poziomu doświadczenia danego więźnia i w nieoficjalnym spolszczeniu (jak i chyba we wszystkich modach) ten skrypt został wreszcie wykorzystany. Ramun dalej skupuje ludzi za 50 denarów, co jest logiczne (patrz post wyżej). Różne ceny za jeńców oferują za to wspomniani wcześniej Ransom Brokerzy (w nieoficjalnym spolszczeniu - "Wykupiciele"), którzy pojawiają się od czasu do czasu w miejskich gospodach.


Ceny u Wykupicieli


NiezależneKhergiciNordowieRhodocySwadianieVaegirzy
typ jednostkicena    typ jednostkicena    typ jednostkicena    typ jednostkicena    typ jednostkicena    typ jednostkicena
Chłopka- 20Plemieniec- 37Rekrut- 42Plemieniec- 32Rekrut- 32Rekrut- 32
Rolnik- 32Harcownik- 66Piechur- 66Pawężnik- 60Milicjant- 60Piechur- 60
Mieszczanin- 32Łucznik Konny- 96Myśliwy- 73Kusznik- 66Harcownik- 96Harcownik- 96
Rabuś- 32Jeździec- 96Wyszkolony Piechur- 96Wyszkolony Pawężnik- 96Piechur- 96Weteran- 96
Wyzwolona Kobieta- 37Doborowy Łucznik Konny- 160Łucznik- 104Wyszkolony Kusznik- 104Kusznik- 140Łucznik- 140
Wartownik- 60Lansjer- 181Wojownik- 140Doborowy Pawężnik- 140Ciężki Piechur- 150Ciężki Piechur- 140
Łowczyni- 66Doborowy Łucznik- 140Sierżant- 192Zbrojny- 150Jeździec- 140
Łowca Głów- 66Weteran- n/aStrzelec- 204Strzelec- 192Mistrz Łuku- 192
Leśny Bandyta- 73Huskarl- 240Rycerz- 204Gwardzista- 192
Bandyta z Gór- 73Rycerz- 204
Bandyta Stepowy- 80
Strażnik Karawany- 96
Nadzorca Niewolników- 96
Wojowniczka- 112
Korsarz- 112
Łowca Niewolników- 130
Najemny Kusznik- 140
Najemny Wojownik- 150
Najemny Jeździec- 150
Siostra Miecza- 170
Pogromca Niewolników- 170
Najemne Ostrze- 204
Najemny Kawalerzysta- 204
Dowódca Łowców Niewolników- 216




Ceny oferowane za jeńców u Ramuna - Handlarza Niewolników - 50 denarów za każdego więźnia


==============================

17. DRZEWKA DOSTĘPNYCH POSTACI - I ŻOŁD
(w nawiasach podano wysokość tygodniową żołdu danej jednostki - wersja robocza do poprawki)

Khergici


|

|

/                  \
    
/                                     
                                                       



Nordowie


/                  \
     
/                              \
               
/                                          \
                             
                                                       \
                                                                           
                                                                   \
                                                                                       



 
Rhodocy


/                  \
     
/                              \
                 
/                                          \
                             
                                                       \
                                                                           




Swadianie


|

/                  \
     
/                                     /                  \
                 
/                                     /                              \
                             




Vaegirzy


|

/                  \
     
/                                     /                  \
                 
/                                     /                              \
                             
                                                                                                       




Choć w grze mamy możliwość awansu nietypowych postaci, jak choćby Chłopek czy Rolników, których możemy wyszkolić na Najemnych Żołnierzy, to poza naprawdę wygórowanymi żądaniami co do wysokości żołdu, nie reprezentują oni sobą poziomu, który by tak wysoki żołd usprawiedliwiał.

Z pobieżnych analiz kolejnych awansów wynika, że praktycznie wszystkie kolejne poziomy mają swoje odpowiedniki w standardowych drzewkach awansów, lecz żołdy są wyższe o mniej więcej 35-50%

Dla przykładu:
Najemny Kawalerzysta posiada poziom porównywalny ze Swadiańskim Rycerzem, zdrowie niższe o jeden punkt, gorsze statystyki za to żołd wyższy od Swadiańskiego Rycerza aż o 50% - 45 denarów !

Morał z tego taki, ze o ile nie mamy czasu wyszkolić porządnych wojów, to możemy się posiłkować Najemnikami. Lecz na dłuższą metę nie ma to żadnego sensu, ani pod kątem ekonomii, ani siły oddziału.

A oto przykłady 3 drzewek nietypowych jednostek:



     
\                  /

/                  \
     
                                      /                  \
                                                  
                                      /                              \
                                                            




|

|

|

|






/                  \
     



W grze natrafimy na kilka jednostek i osób, których pomimo zyskiwania przez nie doświadczenia, nie mamy możliwości awansować. To takie jednostki "nierozwojowe".





















Teraz podam Wam drzewko jedynej jednostki niezależnej, którą warto posiadać i szkolić ze względu na broń, jaką się posługują. Są to wszelkiej maści łowcy niewolników. Do  tego celu wykorzystują broń obuchową, któa ogłusza przeciwników, nie zaś zabija. Więc idealnie nadają się na wyprawy po jeńca.

Niestety w grze bardzo trudno nająć Łowców Głów. O ile na początku gry w pobliżu Nordyckich miast i wsi kręci się sporo jednostek Łowców Głów, to z czasem niestety ich ubywa aż do całkowitego zaniku.
Problem również w tym, że jedynym sposobem na zrekrutowanie takich wojowników, polega na uwolnieniu ich z niewoli.

Jak tego dokonać? Może to nieco brutalna metoda, ale po prostu trzeba "naszczuć" (podprowadzić) wrogi oddział, np. Korsarzy czy Bandytów na oddział Łowców Głów i czekać aż Łowcy Głów zostaną pokonani, a przez to wzięci do niewoli. Wtedy wkraczamy my i odbijamy ich z rąk "ciemiężycieli".
Niestety jednostki te są bardzo kiepsko opancerzone, więc możemy je szybko stracić w trakcie rozlicznych bitew, a szans na uzupełnienia niestety będzie z czasem ubywać.



|

|

|

|

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2009, 16:16:22 wysłana przez pc_maniac »




Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Wszystko ładnie wygląda, ale jedna uwaga - ja nie znam żadnych "Kharegitów". Powinno być raczej "Khergici".

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Wszystko ładnie wygląda, ale jedna uwaga - ja nie znam żadnych "Kharegitów". Powinno być raczej "Khergici".
Thx, poprawione.




Offline nizyn

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 736
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • UNCUREABLE MANIACK
 Uuuuu... Wykupiciel? A któż to? Gram na 1.010 i nie znam tego pana? Czy może mówicie o wersjach przed 1.010?

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Uuuuu... Wykupiciel? A któż to? Gram na 1.010 i nie znam tego pana? Czy może mówicie o wersjach przed 1.010?
Ke?
Ja gram na 1.010 I 1.011  i mam Wykupicieli w Native. A jak w Twojej wersji się nazywają?
Może masz inną wersję tłumaczenia?




Offline Andre

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 280
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
A może ten koleś nazywa się Merchant?

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
A może ten koleś nazywa się Merchant?
Nie wiem, gram w Polską wersję.




Offline nizyn

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 736
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • UNCUREABLE MANIACK
 No ja też mam wykupicieli. Tyle, że za każdą jedostkę, czy rycerza czy też dziada oferuje mi 50 denarów. Perwers niegrzeczny. Więc nie rozumiem po co jest u mnie Ramun. Dla zachowania klimatu dawnych wersji?
A może ten koleś nazywa się Merchant?
Nie, w M&B nie ma chyba jakiegoś specjalnego sklepu z ludżmi?

Offline Andre

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 280
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
W tawernach jest wykupiciel. Nie wiem, jak nazywa się w angielskiej wersji. Zazwyczaj jest odziany w taki czarny kożuch.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
W tawernach jest wykupiciel. Nie wiem, jak nazywa się w angielskiej wersji. Zazwyczaj jest odziany w taki czarny kożuch.
To właśnie Ramun jest ubrany w czarny korzuszek i siedzi tylko w Tihr (ale on jest Handlarzem Niewolników, a nie Wykupicielem) i on faktycznie oferuje jedną stałą cenę za każdego jeńca.

Wykupiciele zaś pokazują się losowo (no powiedzmy prawie losowo) w różnych miastach, a ubrani są różnie. Zaś ceny mają zróżnicowane.




Offline nizyn

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 736
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • UNCUREABLE MANIACK
U mnie też pojawiają się losowo jest ich ok. 5. Mówią coś o tym, że są mile widziani w każdym sądzie w Calradii i kursują między kopalniami soli na południu a wybrzeżem (czy jakoś tak). W oficjalnym tłumaczeniu to się nazywa Porywacz dla okupu.