Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni  (Przeczytany 4409 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Hubtus

  • Moderator
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 354
  • Piwa: 126
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« dnia: Marzec 08, 2016, 23:13:25 »
Nie zauważyłem, żeby ktoś z forumowiczów poruszył, bądź wspomniał ten temat, ale w Bannerlordzie ma  pojawić się dość ciekawa zmiana w mechanice broni, a mianowicie dodano więcej parametrów opisujących broń. W samym WB prędkość pchnięcia i cięcia opisywana jest jednym parametrem, który jak mniemam w przypadku pchnięć jest definiowany w takim sam sposób jak cięcia lub po prostu przechodzi przez jakiś prosty wzór matematyczny. W Bannerlordzie z kolei prędkość została podzielona na pchnięcie i cięcie. Jest to moim zdaniem całkiem dobre rozwiązanie, ponieważ przy takich drzewcówkach z wb raczej dobrze widać, że prędkość cięcia lub pchnięcia jest czasem zdecydowanie przesadzona.

Kolejną nowością jest podział obrażeń przy cięciach i pchnięciach na "base" i "cut/pierce". W jaki sposób to dokładnie ma działać to ciężko powiedzieć, ale na chłopski rozum można się domyślać, że w przypadku gdy obrażenia bazowe w pewien sposób przebiją wartość ochrony z pancerza, to zostaną dodane dodatkowe obrażenia z wartości cut/pierce. Jest to dość ciekawy temat do dyskusji, ponieważ  dodanie dodatkowych obrażeń może zdecydowanie uwydatnić noszenie potężniejszych pancerzy.

Jak wiadomo w nowej odsłonie będzie możliwość zaatakowania kilku celów jednym cięciem(na gameplay'u dopatrzyłem się trzech trafień jednym cięciem), więc podział obrażeń bazowych i dodatkowych również może sporo namieszać w walkach np. 3vs1. Oznacza to,że doświadczeni gracze będą teraz skuteczniejsi, niż miało to miejsce w wb. Oczywiście nie wiadomo, czy będzie to działać w przypadku każdej borni.  Sam jestem ciekaw, czy taki bajer zostanie zastosowany również w przypadku pchnięć, bo nadzianie np. trzech graczy na pikę byłoby dość komiczne.

Z moich powyższych spostrzeżeń widać, że jakaś rewolucja w systemie walki jednak będzie. A jakie są wasze teorie i odczucia w tym temacie? Moim zdaniem jest to zmiana na lepsze.

Na koniec wiadomości dorzucam zdjęcie "Maximum sworda":

Offline Matim

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 729
  • Piwa: 23
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matim loves you
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2016, 23:39:23 »
Beta to będzie dziki zachód

Online Bojar

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 956
  • Piwa: 225
  • Płeć: Mężczyzna
  • #BojarMusiPrzeprosić
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 08, 2016, 23:40:17 »
Tego nie zauwazylem, bo glownie patrzylem na gameplay walki. Ale to jest interesujace. Choc bardziej interesujaca mechanika jest przepychanie sie koni. To ze wiekszy kon przepycha mniejszego jest fajne i wreszcie nie bedzie tego glupiego "stawania deba". Choc moze to sprawic, ze konni beda silniejsi niz w WB.

Offline rasterus

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 15, 2016, 13:10:06 »
Tylko za wzmocnieniem roli pancerza powinien iść też jeszcze parametr zmęczenia. Cięższy pancerz to szybkie zmęczenie i spadek siły. Podobnie przy koniach. Wielkie konie ras zimnokrwistych szybko się męczą. Więc koń pod pewnym czasie powinien wolniej jeździć.

Offline ^IvE

  • Słońce Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Paladyn
  • **
  • Wiadomości: 5327
  • Piwa: 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • Let me take you to the movie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2016, 14:15:55 »
Żadnych debilnych pasków staminy.

Offline Murzyn Waleczny

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Piwa: 25
  • Płeć: Mężczyzna
  • Taki swój swojski Murzyn.
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2016, 15:09:04 »
O ile paski wytrzymałości to całkiem niezły pomysł, to nie powinien się pojawić w grze. Takie funkcje będą znajdować się w modach (przypominam, że teraz nie będą istnieć takie coś, jak moduły), aby każdy mógł znaleźć osobiście swój "wymarzony" system walki.
  Szlachta murzyńska

Offline Filcefix

  • Gracz Roku DLG
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1121
  • Piwa: 127
  • Płeć: Mężczyzna
  • Średniowiecze, zabawy tarczą i mieczem.
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2016, 16:33:37 »
 Zamiast staminy na bieganie, to bardziej na bezmyślne machanie w powietrze, czytaj tysiące zmyłek przed wyprowadzeniem ataku. No bo sory, raz że to debilnie wygląda, dwa, po takim machaniu by się padło na pysk.

Offline ^IvE

  • Słońce Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Paladyn
  • **
  • Wiadomości: 5327
  • Piwa: 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • Let me take you to the movie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 15, 2016, 16:41:50 »
To jest gra i liczy się grywalność. Jak się nie podoba to będą mody. A jak nie to zostaje:

Sziwileri Medifal Łorfor

(click to show/hide)

Online Hubtus

  • Moderator
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 354
  • Piwa: 126
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 15, 2016, 18:27:45 »
Zamiast staminy na bieganie, to bardziej na bezmyślne machanie w powietrze, czytaj tysiące zmyłek przed wyprowadzeniem ataku. No bo sory, raz że to debilnie wygląda, dwa, po takim machaniu by się padło na pysk.
Popieram. Stamina w tym wypadku też moim zdaniem by się przydała. Poza padaniem na pysk dodałbym problem z nadgarstkami(czyt. zespół cieśni nadgarstka), bo takie zatrzymywanie rozpędzonego miecza w miejscu też nie jest zdrowe :P A o cieśni nadgarstka polecam też poczytać, bo to już choroba cywilizacyjna i stali użytkownicy komputera są na to w szczególności narażeni.

Offline TwarógSzatana

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 15, 2016, 19:41:28 »
To ja chce jeszcze wskaźnik kupy w HUDzie jak będzie wysoki to postać rzuci miecz i pójdzie w krzaki. Nie znasz dnia ani godziny.

Offline ^IvE

  • Słońce Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Paladyn
  • **
  • Wiadomości: 5327
  • Piwa: 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • Let me take you to the movie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 15, 2016, 19:49:21 »
A więc rozumiem, że w akcie dbania o cieśnie nadgarstka internetowego ciecia robimy sziwileri i łor of de rosłez? SERIO?

Offline BLyy

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Piwa: 0
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 15, 2016, 20:00:05 »
Mogę prosić o namiary, w której minucie trafia kilku wrogów jednym machnięciem? Bo nie chce mi się  od nowa tego filmiku oglądać.

I mam nadzieje, że to nie będzie jakoś tak skopane, że biorąc zamach bronią z lewej strony na prawą trafię we wszystkich niczym nóż w masło lub jak kto woli, niczym w duchy - i wtedy niby każdy dostaje obrażenia. Przecież broń zatrzymywać się mogła na pancerzu, jak nie pierwszym przeciwniku, to na drugim z rzędu,; podobnie jest z kośćmi. Rozumiem, że to powinno zależeć od punktów siły, pancerza przeciwnika oraz od rodzaju broni bo mieczem, który używali chrześcijanie, a który nie był zbyt ostry po bokach, nie dałoby takiego wyniku jak zamach ciężką halabardą. Podobnie nie wyobrażam sobie strefowych obrażeń samym kijem czy małą maczugą. Mam nadzieję, że będzie to sensownie zrobione, ale boję sie, że to moje pobożne życzenie i będzie jak dla przykładu w Gothicu 3, gdzie toporem mogłem ciachnąć wszystkich wokół niezależnie od siły i też od tego, że przeciwnicy mieli metalowy pancerz.

Online Hubtus

  • Moderator
  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 354
  • Piwa: 126
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 15, 2016, 21:11:49 »
Mogę prosić o namiary, w której minucie trafia kilku wrogów jednym machnięciem? Bo nie chce mi się  od nowa tego filmiku oglądać.
Dokładnej minuty nie podam, ale przyjrzyj się tej walce https://youtu.be/3P8AYtiaaFE?t=8m51s.

A więc rozumiem, że w akcie dbania o cieśnie nadgarstka internetowego ciecia robimy sziwileri i łor of de rosłez? SERIO?
Tak. Dodajmy do tego jeszcze periodyczne obrażenia od krwawienia, czołganie się po upadku z 5 metrów i pogryzanie kostek przeciwnika, bo to przecież oczywiste, że nasz wojak połamałby nogi i jakoś by musiał uczestniczyć w walce :) A tak na serio to w staminie nie widzę nic złego pod warunkiem, że byłaby ciekawie zaimplementowana. Pewnie większość przeciwników takiego rozwiązania widzi to tak : "<klik!>, <klik!>, <klik!> "No kuffa, co za badziewie.... Stamina mi się skończyła i nie mogę wyprowadzić ataku. Muszę uciekać i postać chwilę, żeby stamina mi się zregenerowała". Moim zdaniem można dużo ciekawiej taką opcje zaimplementować np. podzielić pasek staminy na kilka odcinków, które w będą w pewien sposób osłabiać naszą postać np. część pierwsza mogłaby osłabiać lekko nasze obrażenia, druga spowalniać lekko atak i obrażenia, a trzecia część to co wcześniej + blok. Oczywiście takowy pasek nie spadałby o jeden poziom po jednym ataku, lecz po całej ich grupie. Nieumiejętny gracz pewnie dość szybko wyklikałby się ze staminy, ale bardziej doświadczony dążyły do sporo ostrożniejszej i umiejętnej  taktyki walki. Według przedstawionego przeze mnie  blok byłby tańszy, niż atak. Regeneracja staminy następowałaby w trakcie zwykłego poruszania się postaci, a minimalnie szybciej w trakcie stania. Możliwości jest wiele.

Offline rasterus

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 15, 2016, 22:16:24 »
Akurat ciężar zbroi można by przerzucić na athletics. Im większy ciężar tym większa kara do tego parametru. Facet w zbroi płytowej nie pobiegnie długo. Jakiś profesor robił badania w Anglii, fizjolog. Oczywiście w badaniach był błąd jak się lekarz bierze za rekonstrukcje historyczne. Założyli ludziom zbroje turniejowe po 50 kg, zamiast zwykłych 25 kg. Ale przy zbroi 50 kg to rycerz na piechotę po 15 minutach mógł być pokonany przez każdego, po prostu brak mu było sił. Szkoda, że nie przebadali tego w normalnych zbrojach bojowych. Wynik pewnie byłby w granicach 45 minut.
Jak jesteśmy już przy fizjologii to taka sprawa jeszcze. Latem facet w przeszywanicy i zbroi po 2 godzinach walki nadaje się tylko do reanimacji z powodu przegrzania organizmu.

Online Kokosz

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 611
  • Piwa: 109
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bojar moim idolem
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: M&B 2 - Dyskusja o zmianach w mechanice broni
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 15, 2016, 22:27:43 »
Przypomnę tylko jedną rzecz. To gra akcji, nie symulator zmęczenia.
"Lew: I tyle kurde
Lew: Albo się zgodzi albo nie
Lew: A ty się zabierasz do tego jak do kurde
Lew: Iskania jeża, że niby chcesz go iskać, ale kurde boisz się łapę zbliżyć bo się boisz, że się kolcami pokłujesz czy co" - <censored edition>