Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Jak wyciągnąć modele z gry?  (Przeczytany 2203 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Goblin Wizard

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
Jak wyciągnąć modele z gry?
« dnia: Marzec 03, 2016, 09:59:17 »
Czytałem różne tutoriale, ale że większość skupia się na dodawaniu modeli do gry, a nie na ich wyciąganiu więc stąd nowy temat.

Sprawa jest następująca. Robię moda do pierwszego Medieval: Total War. Potrzebuję wyciągnąć model wraz z teksturami i animacjami i wyeksportować go np. do Poser'a, Max'a czy innego programu 3d. Tam potrzebuję tylko zrobić kilka (dokładnie 12) screenshot'ów klatek animacji i tyle. MTW działa na animowanych sprite'ach więc cały model 3d nie jest mi potrzebny. Czy ktoś, kto modyfikował modele z M&B i wie jak wygląda sposób postępowania w takim przypadku, mógłby go w skrócie opisać (albo chociaż linki to tutków jeśli takie istnieją)? OpenBFR'a mam. Coś czytałem o skryptach do plików SMD, ale nie bawiłem się do tej pory zbyt wiele w 3d (ale szybko się uczę). Nie potrzebuję poradnika opisującego każdy ruch ręką, tylko wskazówek co czytać i jak to z grubsza ogarnąć (np. jak poskładać model jeśli osobno jest głowa, buty, korpus plus animacja, itp.). Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 138
Odp: Jak wyciągnąć modele z gry?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2016, 10:57:19 »
Cytuj
Tam potrzebuję tylko zrobić kilka (dokładnie 12) screenshot'ów klatek animacji i tyle.

A nie możesz tego zrobić bezpośrednio w OpenBRF? Po co bawić się z eksportem poszczególnych elementów dla kilku screenów, skoro wszystko masz już w jednym programie?

Offline Goblin Wizard

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
Odp: Jak wyciągnąć modele z gry?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2016, 15:40:46 »
A nie możesz tego zrobić bezpośrednio w OpenBRF? Po co bawić się z eksportem poszczególnych elementów dla kilku screenów, skoro wszystko masz już w jednym programie?

Hmm.. a da się tam dodać źródła światła żeby był ładny cień i oświetlenie modelu? Poza tym, z tego co widziałem, to niektóre modele są tam podzielone na części typu głowa/hełm, korpus, buty, broń i kto wie co jeszcze? Da się to poskładać w jeden model z animacją w tym programie? Poza tym ilość klatek animacji jest tam większa (nieco ponad 20 chyba) i nie wiem czy można automatycznie zredukować ich ilość (tak aby płynność była w miarę zachowana)  tak jak np. w Maxie. Jeśli da się to wszystko zrobić to będę kombinował. Powiedz tylko czy to możliwe w tym programie?

EDIT

Poza tym to nie jest tylko "kilka screenów" (wiem, napisałem "dokładnie 12". Przepraszam za zmyłkę.). Każdy model potrzebuje ich 48 (12 klatek dla każdego z 4 kątów patrzenia na model) na każdą z czynności typu: stand,  walk, run, charge, fight, die, shoot_standing, shoot_kneeling. Dla zwykłego kusznika daje to 48 x 8 czyli 384 różnych klatek animacji. Robienie tego na piechotę, po sztuce, to zadanie na godziny jeśli nie dni.
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2016, 15:57:19 wysłana przez Goblin Wizard »

Offline Goblin Wizard

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
Odp: Jak wyciągnąć modele z gry?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 06, 2016, 21:07:50 »
Ok. Ogarnąłem trochę eksportowanie modeli. Zainstalowałem sobie też plugin do Maxa do formatu SMD. Mam tylko jeden problem jeszcze. W maxie mam model, szkielet i animację ale nijak nie nakłada mi się tekstura więc podejrzewam, że gdzieś w czasie eksportu jest tracony UV mapping (ręczne dokładanie materiału nic nie daje). W związku z tym mam pytanie - jak eksportować, żeby UV mapping też przechodził?

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jak wyciągnąć modele z gry?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 06, 2016, 21:18:49 »
Ja robiłem PPM i "export static mesh" i potem importowałem to do wingsa, a UV mapping był. Eksportował mi się razem z modelem.

Offline Goblin Wizard

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
Odp: Jak wyciągnąć modele z gry?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 06, 2016, 21:39:53 »
Ja robiłem PPM i "export static mesh" i potem importowałem to do wingsa, a UV mapping był. Eksportował mi się razem z modelem.

Dzięki. Trochę się zamotałem, ale już działa.

Offline Goblin Wizard

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
Odp: Jak wyciągnąć modele z gry?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 07, 2016, 08:53:18 »
Jeszcze jedna sprawa. Jak połączyć poszczególne elementy wojaka (tułów, głowa, broń, ręce, etc.) w całość w OpenBRF? Próbowałem copy/paste, ale nie działa. "Mount on a bone" też nie. Combine meshes to samo. Podejrzewam, ze trzeba to jakoś przygotować, a ja pewnie pomijam jakiś krok i stąd problemy. Jak by ktoś mógł opisać takie łączenie na jednym przykładowym elemencie to byłbym wdzięczny. Chciałbym połączyć elementy w całość w OpenBFR i potem wyeksportować cały model i animację do niego. Da się czy trzeba eksportować pojedyncze elementy i dopiero potem składać to w Maxie czy innym programie 3d?

EDIT

Przykład jak na screenie:


Wszystkie części poruszają się osobno. Jak je spiąć w całość?
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2016, 11:11:10 wysłana przez Goblin Wizard »

Offline Goblin Wizard

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
Odp: Jak wyciągnąć modele z gry?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 13, 2016, 22:11:47 »
Opanowałem już część problemów, ale mam jeszcze 2 pytania:

1. Jak gra składa głowy? Znalazłem model połowy głowy więc podejrzewam, że po prostu robi lustrzaną kopię tej połowy i nakłada teksturę. Czy można jakoś podejrzeć całą głowę wraz z wybraną teksturą, włosami, brodą, itp. w OpenBRF czy trzeba to już składać w zewnętrznym programie?

2. Który plik określa z jakich elementów i tekstur składa się konkretna jednostka/żołnierz? Tzn. jakiego będzie używał pancerza, rękawic, butów, kapelusza, broni, pasa, itp.