Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Problem z dodaniem przedmiotu do gry  (Przeczytany 5856 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6970
  • Piwa: 574
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 22, 2016, 23:50:39 »
ModuleSystem: (klik!)
Wstęp do MS by Mat, masz tam podstawy, w tym jak prawidłowo MS zainstalować: (klik!)
Tutaj (klik!) przejdź od razu do punktu 4. Co prawda tutorial jest o dodawaniu broni palnych, ale jak dodać inną broń, bazując na tym i na innych wpisach w module_items.py powinieneś wykombinować jak dodać nową broń.
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Andargon

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 22, 2016, 23:54:57 »
-Tego tutka (linku nie podaje;)) o co mu chodzi ;)?

Będziemy potrzebować:
-Official Module system www.taleworlds.com/mb_module_system.html
-Pytona do edycji plików i kompilacji http://www.python.org/download/
-Tego tutka (linku nie podaje;))

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6970
  • Piwa: 574
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 22, 2016, 23:56:54 »
No, tego tutka, czyli tutoriala, czyli poradnika. Tego który czytasz właśnie :P
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Andargon

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 22, 2016, 23:59:09 »
1 to stare jest :D muszę szukać teraz najnowszego MS czy tego używać?
2 i co to jest wxPython linka bym poprosił :)
chodzi o to  Musisz zmienić rozszerzenie wszystkich plików z .py na .pyc. U mnie to pomogło :) i tym wxPython to się da naprawić, ale nie wiem czy będzie mnie to dotyczyć więc jak na razie olać to :)

bardzo trudne to jest nie wiem czy dam radę ...
dobra teraz udało mi się skombinować takie coś.. na pewno coś źle wyszło ;d
Ten mój mieczyk nieszczęsny ;(

["itm_ak_miecz_a", "Miecz SarTyga", [("ak_miecz_a",0)], ("ak_miecz_a_inv",ixmesh_inventory)], itp_type_sword |itp_merchandisel itp_primary itcf_atack_sword|, 2000, cut23,imodbits_none

i mam te moduel system skopiować do M&B czy co? już będzie działać?

« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2016, 12:43:40 wysłana przez Andargon »

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6970
  • Piwa: 574
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 23, 2016, 13:44:32 »
Folder z MS może być gdziekolwiek, ważne jest żebyś efekt końcowy (skompilowane pliki .txt) wrzucił do nowego folderu w Modules. Przede wszystkim ten wpis jest jednak niekompletny. Nie ma tu takich informacji, jak na przykład zasięg broni. Proponuję jeszcze raz zajrzeć do drugiego z poradników, do tej części punktu 4.2, która zaczyna się od: "OK, teraz przejdźmy do Values". Nie możesz pominąć żadnej z wymienionych tam części, jedyne co tam możesz zmienić to słowa wartość w nawiasach na wartości liczbowe.
Poza tym, w nazwie nie używaj spacji. Powinien być "Miecz_SarTyga".
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2016, 14:00:26 wysłana przez Lew »
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 23, 2016, 13:58:46 »
Lew nie kłam, wcale nie trzeba dodawać wszystkich makr.
Poszczególne makra są zdefiniowane mniej więcej w taki sposób:
def difficulty(x):
  return (((bignum | x) & ibf_armor_mask) << ibf_difficulty_bits)
Czyli dla liczby wejściowej zwracają liczbę wejściową* przesuniętą na odpowiednie bity. Następnie wartości poszczególnych makr są łączone przy użyciu operatora |(OR) do jednej liczby. Dlatego pominięcie makra difficulty daje ten sam rezultat co dodanie difficulty(0).

*Wyjątkiem jest waga przedmiotu. Tamto makro pobiera liczbę zmiennoprzecinkową(rzeczywistą), która jest później pomnożona razy cztery i zaokrąglona do jedności(liczba całkowita) aby zwiększyć kwantowanie do 0,25. Następnie wykonywane jest już klasyczne przesunięcie bitowe. Ciekawe jest też abundance, wprawdzie domyślną wartością jest 0 ale podczas dalszego przetwarzania to 0 jest traktowane jako 100. Ale to detale.

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6970
  • Piwa: 574
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 23, 2016, 14:01:01 »
Tego nie wiedziałem :D
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Andargon

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 23, 2016, 14:05:39 »
item kidns1 nie będzie już potrzebny? i to trudne jest bardzo no nie kapuje wielu kwestii :(
niby jest wytłumaczone wszystko ale nadal jest mi trudno to zrozumieć

mat Berserker czyli mogę skopiować to co tam napisałeś i użyć do mojej broni?
def difficulty(x):
  return (((bignum | x) & ibf_armor_mask) << ibf_difficulty_bits)
i tak nic z tego nie rozumiem :d

jak na razie wygląda to tak nie wiem co może brakować potrzebuję pomocy :D
["itm_ak_miecz_a", "Miecz_SarTyga", [("ak_miecz_a",0)], ("ak_miecz_a_inv",ixmesh_inventory)], itp_type_sword |itp_merchandisel itp_primary itcf_atack_sword|, 2000, cut23,imodbits_none|thrust_damage(42,cut)|weight(0.5)|Weapon_Lenght(120)

1.pytanie o te wrzucenie tych plików txt chodzi o ten module_items? i jaki folder utworzyć całkiem nowy?
2.Czy plik kidns1 jest nadal potrzebny do dodawania przedmiotów.

nie mam żadnego doświadczenia z modowaniem używam pythona i tego MS. widzę że można też Item Editor + Edytor Morgha pewnie to jest łatwiejsze, ale czy dam radę opanować MS i pythona będąc początkującym jak myślicie?
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2016, 14:36:22 wysłana przez Andargon »

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 23, 2016, 14:54:57 »
Zignoruj kod którzy wrzuciłem. Too tylko taka podkładka pod to co powiedziałem żeby nie było że wymyślam coś.
Jak najbardziej można używać MS, tym bardziej że znajomość pythona ogranicza się tylko do umiejętności zainstalowania go i zachowania składni MS.
Przechodząc do pytań. Trochę szkoda że ciągle linkowany jest mój tutorial z 2007 roku. Podstawą jest zainstalowanie pythona(o ile wiem wymagana jest wersja 2.x bo MS nie działa z 3.x) oraz ustawienie zmiennych systemowych. Po zrobieniu tego musisz zedytować module_info.py i zamieścić tam ścieżkę folderu wynikowego gdzie znajdą się pliki tekstowe moda(dobrze jest podać tam ścieżkę zawierającą moda). Dokładnie zapoznaj się z komentarzami(linijki zaczynające się od #) na górze oraz z przykładową ścieżką w komentarzu na dole. Po zrobieniu poprzednich kroków możesz uruchomić build_module.bat. Jeśli nie otrzymasz żadnych błędów to znak że kompilacja przebiegła dobrze i wszystkie zmiany w przedmiotach, jednostkach itd zostały dodane do moda.
Co do wpisu miecza. Jest on w gruncie rzeczy błędny i ciężko będzie go poprawić. Pamiętaj że poszczególne cechy muszą znajdować się w odpowiednich polach. Najłatwiej będzie jak usuniesz wpis, skonfigurujesz odpowiednio MS aż uzyskasz kompilacje bez błędów. Następnie możesz skopiować jakiś wpis miecza z native i będziesz wprowadzał zmiany kawałek po kawałku. Po każdej zmianie możesz przeprowadzać kompilacje i patrzeć czy nic nie zepsułeś.

Offline Andargon

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 23, 2016, 15:21:04 »
1,module.info
jest teraz tak:
# Point export_dir to the folder you will be keeping your module
# Make sure you use forward slashes (/) and NOT backward slashes (\)

export_dir = "../WOTS/Modules/Native/"
#export_dir = "D:/MountBladeWarband/Modules/Native"
zmieniłem ścieżkę #export_dir tej wyżej nie ruszałem czy mogę już dalej robić ?

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6970
  • Piwa: 574
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 23, 2016, 15:25:40 »
Musisz zmienić exportdir bez #
Tej, którą obecnie zmieniłeś, nie musiałeś w ogóle ruszać.
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Andargon

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 23, 2016, 15:35:45 »
ok teraz jest tak, teraz dobrze?

export_dir = "..D:/MountBladeWarband/Modules/Native/"
#export_dir = "C:/Program Files/Mount&Blade/Modules/Native/"

pytanie: Sam nauczyłeś się takie rzeczy robić czy tak jak ja dosłownie żebrałeś o taką wiedzę ? :)


Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6970
  • Piwa: 574
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 23, 2016, 15:37:22 »
Usuń te dwie kropki na początku.
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Andargon

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 23, 2016, 15:39:36 »
gotowe

export_dir = "D:/MountBladeWarband/Modules/Native/"
#export_dir = "C:/Program Files/Mount&Blade/Modules/Native/"

no to robię dalej

dobrze a więc uruchomiłem builid_module wyskoczył cmd z takimi zdaniami:
program wykonywalny lub plik wsadowy
nazwa python nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnętrzne lub zewnętrzne. i takie zdania są 9 razy w dół potem jest
nie można odnależć C: users komputer deskop module   sytem module_system 1. 165\*,pyc.

_____________________________
Script processing has ended
press any key to exit ...

nie wygląda to dobrze :d
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2016, 16:03:19 wysłana przez Andargon »

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z dodaniem przedmiotu do gry
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 23, 2016, 16:14:35 »
Nie dodałeś pythona do zmiennych środowiskowych, zrobiłeś to źle lub w ogóle nie zainstalowałeś pythona. Lew gdzieś wcześniej wrzucał linka do starego tutoriala mojego autorstwa. Trochę szkoda że zdezaktualizowały się już obrazki i że był robiony dla windowsa XP ale ogólnie kroki powinny być raczej identyczne.