Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Baza zdarzeń losowych  (Przeczytany 17473 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tario

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1184
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Alizée fan.
    • Gry RPG u Taria
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 15, 2009, 15:59:25 »
Za dużo sie relacji zyskuje, np 3 z danym państem a nie 10

Offline strongmas

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 24, 2009, 14:57:27 »
Zdarzenie "działa" tylko jeśli mamy wojnę i nie jesteśmy wasalem.


Wersja 1 = Przyjeżdża do ciebie dyplomata {nazwa królestwa} z obstawą.Oferuje ci pokój jeżeli zapłacisz {ilość złota}.

Wybór 1 Zgadzam się oto złoto. [- złoto, stosunki z frakcją = 0]
Wybór 2 Atakujesz dyplomatę. [walka, + złoto, + ewentualni jeńcy, - 10 stosunków, - 3 honoru]
Wybór 3 Nie zgadzasz się na pokój. [- 5 do stosunków]

Wersja 2 = Przyjeżdża do ciebie dyplomata {nazwa królestwa} z obstawą.Oferuje ci {ilość złota} za pokój.

Wybór 1 Zgadzasz się. [+złoto, stosunki z frakcją 0]
Wybór 2 Atakujesz dyplomatę. [+ dużo złota, - 20 do stosunków, - 5 honoru]
Wybór 3 Żądasz więcej złota. [A:dyplomata przyjeżdża po tygodniu z większą sumą. B:dyplomata odjeżdża a stosunki z frakcją -5] 


Obrażasz Sabaton = obrażasz mnie.

Offline Gacek3000

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • NIE dla ACTA!
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 06, 2010, 10:41:07 »
Aby zdarzenie się "wydarzyło: musimy:
1. Posiadać reputację na poziomie: 600
2. Mieć wolne miejsce w oddziale
3. Przejeżdżać w pobliżu Zamku Grunwalder
4. Prowadzić wojnę z Chanatem Khergickim/Królestwem Rhodoków/Królestwem Nordów, będąc wasalem Królestwa Vaegirów/Królestwa Swadii

"Przejeżdżając w pobliżu Zamku Grunwalder dostrzegasz męża (mężczyznę) otoczonego i dręczonego przez grupę żołnierzy z (Król. Nordów/Król. Rhodoków/Chan. Khergickiego). Wszystko wskazuje na to, że polegnie w tej haniebnej walce. Decydujesz się..."

Decyzja nr 1: Pomóc człowiekowi w potrzebie. (Następuje bitwa. Jeżeli wygrasz zyskujesz 20 pkt. reputacji, 5 pkt. honoru, przyłącza się do ciebie niezależny bohater. Jeżeli przegrasz tracisz 20 pkt. reputacji, NPC umiera, trafiasz do niewoli)
Decyzja nr 2: Nie mieszać się w cudze sprawy. (Umywasz ręce od tej sprawy. NPC ginie, oddział traci 10 morale, tracisz 20 pkt. reputacji) 

Opis bohatera NPC:
Imię: Potesthar

poziom - 8
sił - 10
zwi - 7
int - 8
cha - 10

Ekwipunek: Miecz wojny, Koszula kolcza, buty kolcze, rękawice kolcze, koń bojowy.

Offline Dyziek.dyz

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Piwa: 0
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 16, 2010, 11:43:07 »
Tez mam duzo pomyslow;d tylko takie pytanie.. jak te zdarzenia dodac do gry? : /

Offline Jezus

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 566
  • Piwa: 0
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 18, 2010, 14:10:40 »
A można ten skrypt zastosować bez wyboru opcji? Dzięki temu można by wprowadzić morale czy taktykę modyfikowana przez teren.
Np jeśli mamy wojsko w 90% z Vaegirów to w pobliżu Vaegirskich miast (na pewno można to ustawić bo przy pytaniu się lordów o czyjąś lokację, odpowiada że jest w pobliżu takiego a takiego miejsca) dostawaliby np +20 do morale czy szybciej by się poruszali ponieważ są na swoim terenie (śnieg). Tak samo Khergici na stepach czy Rhodocy w lasach.
Jestem zajebisty a najlepszym dowodem na to jesteś właśnie Ty.

Offline NIFN

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1360
  • Piwa: 18
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 18, 2010, 15:51:53 »
Ja mam pomysł:

Warunek:
Cała Calradia podbita przez gracza.

Opis zdarzenia:
Gracz w czasie podróży wraz ze swoim oddziałem zauważa Bramę Otchłani.

Wybory oraz ich konsekwencje:
1. Ruszyć na Bramę Otchłani! -- +100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 reputacji i 100000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000 honoru, pojawia się komunikat:
Cytuj
"Heroiczna szarża na wrota otchłani spowodowała jej natychmiastowe zamknięcie, tuż po wjechaniu do niej. Śmiałka, który tego dokonał nikt więcej nie spotkał. Dziś podróżni bardowie śpiewają pieśni 'O mężnym Panu, który, swoją odwagą przekroczył bramy piekieł, by zwyciężyć z samym złem...'. Co prawda pieśni kończą się sukcesem, a ich wydźwięk podkreśla, że piekło zostało pokonane, więc każda dusza zostanie zbawiona. Lecz nikt tak naprawdę nie wie, jak ta walka się skończyła..."
po czym pojawiają się Credits-y autorów gry.
2. Zabronić komukolwiek zbliżać się do tej bramy i odjechać w popłochu. -- bez zmian, powrót na mapę świata.

Przy okazji zrobiłem przykładowy menus:


Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2010, 16:18:26 wysłana przez NIFN »

Offline PissInPeace

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 489
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 28, 2010, 12:52:43 »
No nie no NIFN przesadziłeś... Element fantasy dodać do TEJ gry? No bo nie wydaje mi się, że w normalnym świecie pojawiają się wrota otchłani O_o. Rozumiem, że spodobał Ci się Oblivion, ale co ma piernik do wiatraka? No chyba, że to pomysł do jakiegoś moda fantasy...

Offline NIFN

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1360
  • Piwa: 18
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 28, 2010, 13:01:09 »
(...)No chyba, że to pomysł do jakiegoś moda fantasy...
Sam sobie odpowiedziałeś...
Poza tym nie rozumiem -- wszystkie tutaj opisywane zdarzenia losowe muszą być do jakiś historycznych / pseudo-historycznych modów?
Pisałem te "zdarzenie losowe" z myślą o abstrakcyjnym ukończeniu gry, bo ile można po podbiciu wszystkich królestw grać?
Chyba, że ktoś lubi czekać, aż wszyscy lordowie pouciekają i łapać ich od nowa, wbijając sobie ujemne punkty honoru i przy okazji robieniu co róż to nowych wrogów... ale to już nie moja sprawa -- tak, czy inaczej gracz ma wybór -- wejść do otchłani, bądź nie...

Chcesz coś normalnego:

Podczas rozmowy z jednym z kupcem odnośnie handlu zauważasz jak pewien wieśniak wykorzystując zamieszanie na targu kradnie bochenek chleba ze straganu. Decydujesz się:
1. Przymknąć oko na całe zdarzenie (bez zmian)
2. Zainteresować się całym zdarzeniem -- pojawia się okno dialogowe z NPC-em:
Cytuj
Panie mniej że litość -- ten bochenek to mój jedyny posiłek na dziś. Jestem biednym rolnikiem ze wsi <nazwa_wsi> i muszę wykarmić moją rodzinę... Błagam nie wołaj straży!
2.1. Kradzież to kradzież! (-3 do relacji z wioską, +1 do relacji z miastem)
 2.2. W porządku nic nie powiem straży (+1 do relacji z wsią)
 2.3. Masz tu 100 denarów i wykarm rodzinę i żebym więcej Cię nie przyłapał na kradzieży. (+3 do relacji z wsią)

Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2010, 13:38:40 wysłana przez NIFN »

Offline PissInPeace

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 489
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 28, 2010, 13:54:13 »
Ok tylko w 3 możliwości mogłoby dać przynajmniej 1 punkt honoru. W tych czasach chyba nie każdy był tak hojny żeby dać rolnikowi 100 denarów.

EDIT:
Ale zrobił to tylko ze względu na głód nie zrobił tego żeby ten chleb potem np. sprzedać.
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2010, 15:54:44 wysłana przez PissInPeace »

Offline NIFN

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1360
  • Piwa: 18
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 28, 2010, 14:18:07 »
Ok tylko w 3 możliwości mogłoby dać przynajmniej 1 punkt honoru. W tych czasach chyba nie każdy był tak hojny żeby dać rolnikowi 100 denarów.
No nie wiem, czy pomagając złodziejowi, dając mu rybę zamiast wędki postępujemy honorowo... :P

Ale zrobił to tylko ze względu na głód nie zrobił tego żeby ten chleb potem np. sprzedać.
Wiesz, że to nie jest usprawiedliwienie ani w świetle prawa, ani w świetle religii? Kradzież to kradzież -- co innego, jakby błagał sprzedawcę o bochenek chleba...

Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2010, 16:47:51 wysłana przez NIFN »

Offline korkoranek

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • aka Korkoran
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 04, 2010, 16:10:19 »
Niektóre z waszych pomysłów naprawde mi się spodobały. Mam więc pytenia. Jest prosty sposób wrzucenie ich do gry, a może ktoś zrobi z co fajniejszych mini-moda?

Offline Maharradzia

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 86
  • Piwa: 0
  • Kokodżambo i do przodu!
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 07, 2010, 03:17:28 »
Moje pomysły.

Wchodzimy do miasta i klikamy na którąś z opcji, w konekwencji pojawia sie komunikat:
" Gdy szedłeś/szłaś ulicą nadepnęłaś na coś miękkiego i brzęczącego. Spojrzałeś/łaś w dół i zobaczyłeś/łaś sakiewkę pełoną monet. Jednak niewiadomo dlaczego, twoje oczy automatycznie spojrzały na drugą stronę ulicy gdzie leżał stary i prawie całkiem nagi żebrak. Co robisz?
1. "oddajesz mu sakiewkę mówiąc aby "zaczął od początku". (+3 relacje z miastem, +1 honor)
2. "powszechnie znany jako chciwy człowiek szybko zabierasz sakwę i idziesz dokąd zmierzałeś , po drodze spluwając żebrakowi przed nogi".(-2 honor, +500 denarów)


 Warunek powodzenia do odp. 1 : surgery na 5
"Podróżując ze swoimi oddziałami przejeżdzasz obok chatki biednych cłopów którzy wybiegają z niej i krzyczą:
- Panie , błagamy pomóż nam! Nasza córka zachorowała! Jest w złym stanie i nie potrafymy jej pomóc! Może znasz się na ziołach i pomorzesz jej?Błagamy!"
1 ( zależnie od warunku):
  a) niespełniony: Oczywiście że się znam , i pomogę wam!" Każesz szybko przynieść  kilka ziół i próbujesz sporządzić z nich lek jednak po doustnym podaniu
  go pacjentce dostaje drgawek i umiera. (-20 morale -1 honor)
  b) spełnio ny: Oczywiście że się znam , i pomogę wam!" Każesz szybko przynieść  kilka ziół i sporządzasz z nich lek po którym dziewczyna od razu lepiej się czuje. Biedni chłopi dziękują ci po stokroć, a ty wyruszasz w dalszą drogę"(+20 morale, +1honor)
2. 'Nie znam się na medycynie ale zabriorę ją szybko do znachora w mieście, ten po krótkiej obserwacji stawia diagnozę i podaje jej kilka ziół po których czuje się lepiej."(+10reputacja, - 200 denarów ( jako zapłata dla medyka))
3.Przykro mi lecz nie mogę wam pomóc . Nie znam się na medycynie.(-10 morale)

To by było na tyle.
Koko dżambo i do przodu

Offline martz

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 09, 2010, 21:50:11 »


 (-20 morale -1 honor)
 

Ale dlaczego nasze armie mają mieć obniżone morale przez śmierć chłopki,której nie znali ?

Offline Duen

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Piwa: 0
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 05, 2010, 17:45:42 »
Up: No i dlaczego -1 honor skoro nasz bohater się pomylił?

Mam pewną sugestię np. jest dużo skutków negatywnych typu -20 morale, sądze ,że nasi wojowie/nasz oddział to nie są "panienki" które się na wszystkich i wszystko obrażają tylko wojowie którzy zabijają i walczą dla nas, nie są to również szlachetni rycerze w lśniących zbrojach którzy ratują niewiasy uwięzione w wysokich wieżach :P więc dlaczego morale spadają gdy np. przez nas zginie ktoś tam lub zabijemy jakiegoś niewinnego? Nasi wojowie nie powinni mieć nic do tego. Płacimy im żołd, zapewniamy jedzenie więc jak się z nami nie zgadzają to mają trzymać gębę na kłódkę i kropka. Morale powinny spadać gdy np. nie zapewniamy im wyżywienia lub uciekliśmy z bitwy, no bo chyba nie chcielibyście mieć za dowódcę/kapitana tchórza, co nie?

Offline nicityle

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Baza zdarzeń losowych
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 19, 2016, 17:14:28 »
Kierujesz własnym państwem. Przechadzasz się po swoim zamku w stolicy. Przychodzi do Ciebie pewien biedak. Wołasz straże i pytasz: "Kto wpuścił tutaj ten plebs!?" Na to strażnicy: "Nie wiemy! Panie kochany!" W końcu plebejusz wyciąga do nas broń, a strażnicy okazało się, że są przekupieni. Ty wyciągasz pobieżnie ze skrzyni kilka sztyletów do rzucania i prosty miecz. Rozpoczynasz negocjacje z napastnikami:
-N: Poddaj całe państwo a zachowasz życie
-T:Zgadzam się.   
tracisz kontrolę nad państwem, wojsko, całą majętność, Perswazja, charyzma, inteligencja się zeruje, utrata wojska, -50 honor, -60 respekt.
-Zginiecie niewierne psy!
państwo się umacnia, musisz wygrać walkę z 10 botami, wojna z wrogiem, Charyzma +20, respekt +60, honor +50, perswazja +2, inteligencja +20, złoto +50 000 denarów.