Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Castellans wygrywa BoB 2017

22.05.2017 | Dodał: Prusak

Pierwszy turniej LAN na Warband dobiegł końca. więcej

Battle of Bucharest 2017

07.05.2017 | Dodał: Kradus

Pierwszy turniej na Mount&Blade: Warband, w którym do wygrania nagrody pieniężne! Zapisy do 9 (...) więcej

Amnestia 2017

01.04.2017 | Dodał: Dyktator

Szczegóły amnestii w ogłoszeniu. więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Baza zdarzeń losowych  (Przeczytany 15126 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3852
  • Piwa: 130
Baza zdarzeń losowych
« dnia: Grudzień 30, 2008, 12:39:27 »
W jednym z modów natknąłem się na świetny pomysł losowych zdarzeń. Coś takiego nie byłoby trudne do zaimplementowania, a znacznie urozmaicałoby rozgrywkę i byłoby małym powiewem świeżości.

Mały przykład bardzo prostego zdarzenia losowego (zaczerpnięty z moda Sword of Damocles), które ma szansę zaistnieć, gdy gracz ma powyżej 20 punktów reputacji:

Cytuj
"Bard ułożył pieśń o twoich szlachetnych czynach.",
      ("wybór_1",[],"Wspaniale!",
                                REPUTACJA +5
      ("wybór_2",[],"Nagródźcie go 200 denarami. Niech jego pieśń będzie śpiewana w całej krainie.",
                                  REPUTACJA +20 ZŁOTO -200
      ("wybór_3",[],"Szlachetne czyny? Pieśń? Przynieść mi głowę tego głupca!",
                                  HONOR -15

Oczywiście nie wszystkie zdarzenia muszą mieć tego typu formę. Nie wszystkie muszą być aż tak banalnie proste i niespomplikowane.


Ciekaw więc jestem jakie Wy macie pomysły na takie losowe zdarzenia. Tutaj możecie opisywać Wasze koncepty, jednak liczcie się z tym, że co ciekawsze mogą zostać wykorzystane i wprowadzone do gry. ;)

Najlepiej, jeśli będziecie się trzymać formatu:


- Generalny opis zdarzenia
- Wybory dostępne graczowi
- Konsekwencje poszczególnych wyborów
- Warunki, jakie muszą zostać spełnione, by zdarzenie mogło nastąpić i ewentualnie zwiększające porawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia (niekonieczne)


Jednak nie zawsze musi to mieć taką formę i można dać się ponieść fantazji (w granicach rozsądku i możliwości gry, oczywiście).

Krótkie, jednozdaniowe i offtopowe posty będą bez zbędnych ceregieli kasowane!


Oryginalny wątek na forum Taleworlds i przykładowe pomysły: http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,53646
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2015, 15:22:54 wysłana przez Lew »

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1672
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2008, 13:21:47 »
"Podróżujesz wraz ze swoją drużyną przez zasypane śniegiem góry. Docierasz do przełęczy i nagle słyszysz dziwny ruch w śniegu. W jednej chwili z zasp wynurzają się dziesiątki ludzi i zastępują ci drogę. Wyglądają na zwykłych rabusi lub zbójców. Z grupy występuje wysoki mężczyzna o ciemnych włosach i zimnym głosem zwraca się do ciebie:"

<Ha, ha, ha! Patrzcie jacy tchórze nadciągają! Dawaj wszystkie kosztowności, albo utniemy wam łby!>

     ("wybór_1",[],"Nie przejdziesz, łachudro! Rozerwać ich na strzępy, towarzysze!", "konsekwencja_1",
                                REPUTACJA +5
      ("wybór_2",[],"Dobrze, oto 300 denarów. Ale zostawcie nas w spokoju!", "konsekwencja_2",
                                  HONOR -15 ZŁOTO -300 MORALE W DRUŻYNIE -10
      ("wybór_3",[],"Wyzywam cię na pojedynek! Broń się!", "konsekwencja_3",
                                  HONOR +15 REPUTACJA+5

Konsekwencja 1 - następuje walka.
Konsekwencja 2 - bandyci odchodzą. Bohaterowie, których mamy w drużynie mówią, że gracz jest tchórzem. Spada morale.
Konsekwencja 3 - następuje pojedynek 1vs1 z wodzem bandytów. Jeśli wygra bandyta - dostajemy się w niewolę, jeśli gracz - bandyci uciekają.

Offline Gedus

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 512
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2008, 13:23:44 »
To ja zarzucam moją propozycję..
Cytuj
"Natknąłeś się na kilku banitów nękających piękną Damę.."
 ("wybór_1",[],"Ratujesz Damę..", I tu mogła by się rozpocząć walka z 2 lub 3 banitami (grunt żeby nie uczestniczyła w tym armia)
                                REPUTACJA +25
      ("wybór_2",[],"Rzucasz Hultajom złoto w zamian za zostawienie kobiety. ",
                                  REPUTACJA +20 ZŁOTO -350
      ("wybór_3",[],"Przejeżdżasz obok, udając że nic nie widzisz.",
                                  REPUTACJA -10 HONOR -5

Cytuj
"Podróżujesz wraz ze swoją drużyną przez zasypane śniegiem góry. Docierasz do przełęczy i nagle słyszysz dziwny ruch w śniegu. W jednej chwili z zasp wynurzają się dziesiątki ludzi i zastępują ci drogę. Wyglądają na zwykłych rabusi lub zbójców. Z grupy występuje wysoki mężczyzna o ciemnych włosach i zimnym głosem zwraca się do ciebie:"

A jak gracz będzie tymczasem na wybrzeżu albo coś w tym rodzaju? Moim zdaniem powinno to być bardziej uniwersalne.
Wtedy na ratunek przychodzi "party_get_current_terrain" i wszystko gra. ;)

To ja mam jeszcze jedno:
Cytuj
"Spotykasz (Rhodockiego/Swadianiskiego/Vaegirskiego/Khergiskiego/Nordowskiego) Dyplomatę.."
 ("wybór_1",[],"Rozmawiasz o Dyplomacji..",
                                REPUTACJA +5 STOSUNKI Z (Rhodokami/Vaegirami.itd.) +5
      ("wybór_2",[],"Przekupujesz Dyplomatę 3000 denarami..",
                                  HONOR - 20 ZŁOTO -3000 STOSUNKI Z (Rhodokami/Vaegirami.itd.) +25
      ("wybór_3",[],"Podrzynasz mu gardło..",
                                  REPUTACJA -10 HONOR -5 STOSUNKI Z (Rhodokami/Vaegirami.itd.) -20
("wybór_4",[],"Przejeżdżasz obok..",
                                 
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2008, 16:18:47 wysłana przez Gedus »

Offline Gedus

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 512
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2008, 13:42:45 »
Cytuj
Wtedy na ratunek przychodzi "party_get_current_terrain". ;)
Niby tak ale po terenie górzystym nie można podróżować, a przełęcze mają różne typy terenu. :D
Dobra już się nie czepiam ;)

Punkt dla Ciebie. ;) Jednak dałoby pomysł delikatnie przerobić i zamiast przełęcz górskich dać coś bardziej uniwersalnego (np. po prostu ośnieżona kraina, step etc.) i będzie git.
No więc kompromis ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2008, 14:01:12 wysłana przez Gedus »

Offline Tario

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1176
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Alizée fan.
    • Gry RPG u Taria
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2008, 14:43:33 »
Wszystko fajnie tylko czemu tracimy aż tak dużo honoru i tak ciężko go zdobyć ,chociaż może to i dobrze.

Podczas pobytu w mieście widzimy jak jakiś bandyta zabiera kupcowi jego towary.
  1
Gonimy bandytę w mieście, (ucieka przed nami) musimy go dogonić zanim wyjdzie i zabić. reputacja +8 ,stosunki z miastem + 3złoto + 250.
2 Pomagamy bandycie rep - 15honor - 3Złoto + 1500
3Nic nas to nie obchodzi (ignorujemy) Reputacja + 0 ,honor+0 ,złoto +0 ,stosunki z miastem +0

Offline Józef Sztacheta

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1245
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2008, 15:35:00 »
A ja mam zastrzeżenia do waszych negatywnych odpowiedzi. Np:
Cytuj
("wybór_3",[],"Szlachetne czyny? Pieśń? Przynieść mi głowę tego głupca!",
                                  HONOR -15
Cytuj
      ("wybór_3",[],"Podrzynasz mu gardło..",
                                  REPUTACJA -10 HONOR -5 STOSUNKI Z (Rhodokami/Vaegirami.itd.) -20

Chodzi mi o to, żeby dało się kierować "złą postacią", i żeby negatywne wybory dawały również jakieś korzyści, jak to jest w dobrych grach RPG. W drugim przypadku mamy tez błąd logiczny, ponieważ za poderżniecie gardła dyplomacie tracimy reputacje (czyli rozgłos) a wszak o takim zabójstwie sporo się gada i plotkuje, wiec nie możliwe żeby przeszło to niezauważenie, a tym bardziej obniżyło naszą "sławę". W dodatku traci się dobre stosunki z jednym królestwem bez poprawy stosunków u innego.

Ogólnie brakuje mi tu też antagonistycznej cechy dla Honoru, a mianowicie "współczynnika strachu", czy jakby to powiedziec "zgroza".

Offline Gedus

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 512
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2008, 16:04:34 »
Cytuj
reputacje (czyli rozgłos)
Według mnie to już zależy od punktu widzenia. Jeżeli przyjąć że reputacja = rozgłos to takie propozycje są na miejscu a jeżeli przyjmiemy reputacje jako dobre imię, opinie, to raczej lud wiwatować na nasz widok nie będzie ;)
Chociaż rzeczywiście fajnie byłoby zagrać złym charakterem.

Offline dagoth

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2008, 19:37:49 »
Przechadzając się po ulicach miasta słyszysz jakiegoś mężczyznę który prosi o to abyś do niego podszedł (głos dobiega np. z wozu z sianem) po krótkiej rozmowie okazuje się że mężczyzna jest np. Swadiańskim szpiegiem (akcja dzieję się np. w Vaegirskim mieście) prosi Cię o to abyś pomógł mu wydostać się z miasta. Chodziło by oczywiście o to aby zabić paru strażników.
a)Zgadzasz się pomóc szpiegowi i zabijasz strażników (+do relacji z szpiegiem, +do relacji z daną frakcją z której jest szpieg np. +20, -10 do honoru)
b)Zgadzasz się pomóc szpiegowi, ale go okłamujesz i zdradzasz jego obecność strażnikom przez co szpieg zostaje zabity (+5 do relacji z miastem, +20 do relacji z frakcją którą szpiegował, +10 do reputacji, -10 do honoru)
c)Nie pomagasz mu i odchodzisz olewając całą sprawę nawet nikomu o tym nie mówiąc (żadnych konsekwencji)

EDIT:
No dobra może punkt a jest trochę krwawy:). Szczerze mówiąc nie wiedziałem że można zrobić czegoś takiego jak podpalenie budynku. Oczywiście widziałem że podczas ataku na miasto niektóre budynki płoną ale nie wiedziałem że można samemu je podpalić. Jestem tym faktem mile zaskoczony. No fakt rzeczywiście nie pomyślałem o tym aby odjąć relację z miastem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2008, 22:10:37 wysłana przez dagoth »

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1672
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2008, 21:17:35 »
Quest dagotha nie do końca mi się podoba. Po pierwsze, dlaczego akurat gracz musi zabić strażników? Nie może ich zmylić, przekupić? Ja bym np. dał możliwość podpalenia jednego z budynków (łatwo zrobić, wystarczy uaktywnić particle system jakim jest ogień, w odpowiednim momencie) i strażnicy lecą gasić ogień. Wtedy szpieg bez problemu wychodzi z miasta. Można dać utrudnienie - np. szansę, że strażnicy wcale nie będą się parali gaszeniem pożaru - zawołają innych strażników i nici z wydostania się z miasta.

Cytuj
a)Zgadzasz się pomóc szpiegowi i zabijasz strażników (+do relacji z szpiegiem, +do relacji z daną frakcją z której jest szpieg np. +20, -10 do honoru)

Zaraz, zaraz - a czy sprawa zabicia strażników ujdzie w tłoku graczowi? Czy mieszkańcy nadal będą zwracać się do niego przyjaźnie? Trzeba odjąć relacje z miastem.


Offline slimak78

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 03, 2009, 01:26:40 »
Wszystkie propozycje są takie bardzo... bohaterskie, wręcz epickie. Może tak coś... innego? zabawnego? Ja od siebie mam coś takiego, tylko Deadelusie - nie jestem pewien czy możesz zrobić rozróżnienie w konsekwencjach między ogłuszeniem a zabiciem? Ale do rzeczy:

Wstęp: Wędrując bezdrożami znikąd pojawia się samotna postać, okazuje się, że to miejscowy wariat. Po chwili mówi do Ciebie.

(tutaj okno dialogowe, postać wariata)

" Eryku! To ty mi ukradłeś krowę! Stań do pojedynku, Eryku!"

Kwestia 1] Tak, tak, to byłem ja, ale oddam Ci pieniądze za nią...
                             (-200 denarów, +1 honor)
            2] Szykuj się! (walka i tu pojada się tryb warunkowy)
                   a) przegrasz
                             (-300 denarów, - 10 morale)
                   b) zabijesz wariata
                             (+50 denarów, - 5 honor)
                   c) ogłuszysz wariata po czym zostawiasz go na polu. Gdy się budzi Ciebie już nie ma
                             (+50 denarów, +3 honoru)
             3] Nie jestem Erykiem i to nie ja ukradłem ci krowę.
                             (brak konsekwencji)

Ekwipunek wariata: Tunic, Hide Boots, Axe

Dosyć skomplikowałem chyba. No ale nic :-)

Pozdrawiam!

Offline Credo

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kaizoku Onii, Ore Wa Naru!
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 04, 2009, 12:17:48 »
Przechodząc przez miasto Reyvadin/Praven/Sargoth/Tulga/Jelkala spotykasz biegnącego po mieście Króla Yarogleka/Króla Harlausa/Króla Ragnara/Sanjar Khana/Króla Gravetha. Poznając Cię po Twoich wielkich, wygranych bitwach podbiega do Ciebie i mówi:
- Witam Cię, mężny podróżniku. Nazywam się [nazwa króla], pewnie znasz mnie po pieśniach bardów. Również odniosłem wiele zwycięstw. Jestem zajęty dyplomacją i wieloma sprawami - uwierz, nawet nie mam czasu dla swojego królestwa, żeby głosić przemowy! Mam pewien problem i tylko Ty możesz mi w nim pomóc. Zamierzam wyjść za pewną niewiastę, jednak co na to wasale? Wiesz przecież, że wybranka króla musi mieć królewskie korzenie, a to tylko biedna dziewica. Więc proszę Cię, czy możesz przekonać przynajmniej 3 lordów mojego państwa, aby zgodzili się na ślub? Oni załatwią resztę.
No więc jak?

a) Pomogę Ci drogi królu, poświęcę swój czas na przekonanie Twoich wasali.
+10 relacji z królem
b) Co z tego będę miał? Zrobię to, jeśli dasz mi złoto!
ad.1 Dobrze, dam Ci tyle złota, abyś mógł zapłacić swoim wojakom wysoki żółd.
+2000 denarów
c) Nie mam czasu na to, nie obchodzi mnie to, że dla Ciebie to ważne.
-10 relacji z królem
d) Przepraszam Cię królu, ale właśnie idę na wyprawę wojenną...
nic

Pozdrawiam.
Credo
Japońsko-murzyński twardziel, sądząc po avatarze i sygnaturce.

Offline Miziol

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Piwa: 0
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 04, 2009, 14:04:46 »
Proponuje by zrobić to tak:
Nie przechodząc przez miasto bo mało który gracz spaceruj po mieście, gdy będziemy rozmawiać z królem to włączy się opcja dialogowa którą możemy wybrać. Wtedy Król mówi nam o swoich zmartwieniach itd.

a) tak jak napisał Credo
b) Co z tego będę miał? Zrobię to jeśli dasz mi złoto [Relacje z Królem]
c) Zrobię to jeśli podarujesz mi najlepszego konia [Perswazja]
d) tak jak napisał Credo
e) Przykro mi królu, ale obawiam się że nie dam rady.

Chodzi mi o to żeby na rozmowę miały wpływ umiejętności Gracza takie jak Perswazja, Stosunki z frakcją/postacią, wtedy jest odrobinkę ciekawiej.

Pomysł Credo był tylko przykładem, w każdym przypadkowym zdarzeniu można by coś takiego wykorzystać.

Offline Credo

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kaizoku Onii, Ore Wa Naru!
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 04, 2009, 14:44:12 »
Po prostu podczas wybrania opcji, np. targowisko przenosi Cię do miasta, tak jakby bandyci Cię atakowali w nocy. Widzisz na ulicach króla i tak dalej. ;)
Pozdrawiam.
Credo
Japońsko-murzyński twardziel, sądząc po avatarze i sygnaturce.

Offline Torto

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Piwa: 0
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 04, 2009, 15:22:25 »
Też mam pomysł.

Wymagania: Musisz być sam (bez żadnego wojska)
Spotykasz karawanę którą atakują leśni bandyci.

1.Pomagasz karawanie obronić się przez bandytami
Jeśli wygracie
100 denarów,2 suszone mięsa,naczynia z olejem, 2 + reputacji do państwa z krórego pochodzi karawana,2+reputacji
Jeśli przegracie
Dostajesz się do niewoli bandytów

2.Pomagasz bandytom pokonać strażników karawany.
Jeśli wygracie
-5 reputacji,dostajesz się do niewoli bandytów,2- reputacji do państwa z którego pochodzi karawana
Jeśli przegracie
Dostajesz się do niewoli karawany

3.Ignorujesz walkę omijając ją szerokim łukiem
Nic nie dostajesz.

4.Wyzywasz na 1 vs 1 przywódcę bandytów
Jeśli wygrasz
200+ denarów,5 honor,5 reputacji
Jeśli przegrasz
Dostajesz się do niewoli bandytów,5 - honor

5.Pomagasz karawanie ostrzeliwując bandytów z broni dystansowej z jakiejś górki.
Jeśli przegracie
Masz szansę uciec od bandytów
Jeśli wygracie
Dostajesz 5 reputacji

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1672
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Odp: Zdarzenia losowe
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 04, 2009, 15:38:57 »
Wszysto było by ładnie gdyby nie fakt, że dostajemy się do niewoli pomagając bandytom (w dodatku zwyciężając bitwę). Jak już było tu mówione - dlaczego nie dostajemy nagród za uczynki, które w świetle prawa uważane są za naganne i podlegają karze?