Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Tutorial - Dodawanie nowych oddziałów na mapie  (Przeczytany 7924 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
Tutorial - Dodawanie nowych oddziałów na mapie
« dnia: Grudzień 26, 2008, 09:45:21 »
Napisałem krótki tutorial, w którym każdy może nauczyć się jak dodawać nowe oddziały na mapie.

1. Tworzysz żołnierzy, których chcesz mieć w party, w Module_troops.py.
2. Dodajesz w Module_parties.py nowy spawn point. Przykładowo:

("nowy_sp"   ,"nowy_sp",pf_disabled|pf_is_static, no_menu, pt_none, fac_outlaws,0,ai_bhvr_hold,0,(57, 86),[(trp_looter,15,0)]),

57, 86 to współrzędne geograficzne spawn pointu na mapie Calradii, więc zmień je aby odpowiadały twoim oczekiwaniom. Najprościej zrobić to ściągając Edytor Mapy Thorgrima i przesuwając nowopowstały spawn point.

trp_looter,15,0 nie odpowiada dodaniu żołnierzowi "Looter" do party, jest to tylko nie mający tu żadnego znaczenia punkt w kodzie. Jest on przydatny przy robieniu załogi miast, ale nie tym się zajmujemy.

3. Dobrze, teraz przejdźmy do party_templates.py i dodajmy następujący kod:

("sea_band","Sea Band",icon_axeman|carries_goods(2),0,fac_outlaws,bandit_personality,[(trp_sea_raider,5,50)]),

icon_axeman to ikonka danej drużyny. Można ją zmienić, tylko trzeba zobaczyć jaki ma ID w module_map_icons.py.

carries_goods(2) to wartość łupów, które zdobędziemy po pokonaniu party.

fac_outlaws to frakcja danej party. Można ją również zmienić, po uprzednim obejrzeniu pliku module_factions.py.

bandit_personality to - jak sama nazwa wskazuje - charakter drużyny, można go zmienić po uprzednim obejrzeniu listy charakterów w header_parties.py.

trp_sea_raider,5,50 to rodzaje i liczba występujących w party żołnierzy. 5 to wartość minimalna liczby żołnierzy, a 50 to maksymalna. Można dodawać nowych żołnierzy w następujący sposób:

("sea_band","Sea Band",icon_axeman|carries_goods(2),0,fac_outlaws,bandit_personality,[(trp_sea_raider,5,50),(trp_looter,2,15),(trp_mountain_bandit,5,10)]),

4. Okej, mamy już nową drużynę. Teraz otwieramy module_scripts.py, naciskamy razem klawisze Ctrl+F, a następnie w okienko wpisujemy: "spawn_bandits" i klikamy ok. Automatycznie przeskakujemy do podświetlonej linijki. Poniżej pierwszego napotkanego "try_end" wklejamy ten kod:

(try_begin),
       (store_num_parties_of_template, ":num_parties", "pt_sea_band"),
       (lt,":num_parties",14),
       (store_random,":spawn_point",num_nowy_sp),
       (val_add,":spawn_point","p_nowy_sp"),
       (spawn_around_party,":spawn_point","pt_sea_band"),
     (try_end),

Tłumaczyć nie będę, bo jest to stosunkowo proste do odgadnięcia. Teraz otwieramy module_constants.py i szukamy znanym już sposobem (Ctrl+f): "num_sea_raider_spawn_points = 2". Poniżej wklejamy:

num_nowy_sp = 1

W ten sposób dodaliśmy nowy spawn point. Klikamy dwa razy na build_module.bat i sprawdzamy to w grze.

Offline zajac244

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tutorial - Dodawanie nowych oddziałów na mapie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2009, 15:16:45 »
Jak zrobić aby z naszego nowego spawn pointa oddziały częściej się "odradzały"???

Offline Makomas

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tutorial - Dodawanie nowych oddziałów na mapie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 03, 2010, 20:16:32 »
a może by ktoś wstawił do pobrania progrmy którymi mozna to robić

Offline Sowamała

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Piwa: 0
Odp: Tutorial - Dodawanie nowych oddziałów na mapie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 19, 2010, 17:05:39 »
ładny tutorial ale w jakim programie to się robi?
czy działa to w Warband?

Offline Boodyń

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Piwa: 0
Odp: Tutorial - Dodawanie nowych oddziałów na mapie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2011, 15:52:01 »
Właśnie byś wstawił programy, jakimi trzeba to robić ;) Poradnik spoko.

Offline Zizka

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1018
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Unsuccesfool
Odp: Tutorial - Dodawanie nowych oddziałów na mapie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2011, 16:39:56 »
Robi się to w Module System, a Kolba ma bana, więc dużo nie powie.
"Czegoż płaczesz? - staremu mówił czyżyk młody -
Masz teraz lepsze w klatce niż w polu wygody".
"Tyś w niej zrodzon - rzekł stary - przeto ci wybaczę;
Jam był wolny, dziś w klatce - i dlatego płaczę".