Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP  (Przeczytany 8617 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
« dnia: Marzec 23, 2015, 19:40:01 »
                     

    S Y S T E M    T R A N S A K C J I

        Jest to temat do przedpremierowej dyskusji o grze. Informacje pochodzą z Developer Blog #10. Gra jest wciąż na etapie produkcji, dlatego nazwy, jak i opisy mogą ulec zmianie. Zapraszamy również do zapoznania się z innymi tematami przedpremierowymi:
    Zapraszamy do zapoznania się z polską wersją nowego wpisu na blogu dewelopera M&B2.

    W przeciwieństwie do poprzedniego wpisu o muzyce w nowej częśći M&B, tym razem nowe feature'y gry przedstawia sam producent gry. Najnowszy wpis na blogu traktuje o jednym z istotnych elementów strategicznej kampanii, czyli wszelkiego rodzaju transakcjach.

    Twórcy zaznaczają, że ważym aspektem, na którym skupiają się w produkcji jest usprawnienie interakcji gracza z NPCami(niezależnymi postaciami sterowanymi przez SI/skrypty) oraz frakcjami tak, aby stały się bardziej rozbudowane, głębsze i istotne w kampanii. W celu przekucia pomysłu w rozgrywkę już na początku procesu tworzenia gry zdecydowano się na wprowadzenie nowego ekranu wymiany handlowej. Twórcy już od dłuższego czasu pracowali nad tym, rozwijając funkcjonalność do poziomu, kiedy uznali, że jest to na tyle dopracowany element, że można go zaprezentować.

    Jak widać na poniższym screenshocie, układ ekranu wymiany jest dość przejrzysty i nie wymagający długiego wyjaśniania. Po prawej widzimy listę rzeczy, które gracz może zaoferować; po lewej to, co może zażądać. Poszczególne elementy są pogrupowane kategoriami. Prosty system, który pozwala na łatwe tworzenie i przeglądanie transakcji.

    (kliknij, aby powiększyć)
    Bartering Screen
    (kliknij, aby powiększyć)

    Pośrodku ekranu umieszczony został "wskaźnik zadowolenia", który ma przedstawiać chęć strony sterowanej przez komputer do zaakceptowania umowy - bez wątpienia kluczowy dla gracza element. Wartość zadowolenia zależy od tego, co oferujemy i żądamy - to oczywiste. Oprócz tego wpływ mają inne czynniki jak: umiejętności postaci gracza i jego relacje z drugą stroną - a przede wszystkim - potrzeby strony, z którą handlujemy. Poszczególne towary i porozumienia nie są równoważne dla wszystkich NPCów. Dajmy na to kwestię okupu za pojmanego szlachcica: jego rodzina i w mniejszym stopniu inni członkowie danej nacji będą skłonni sporo zapłacić za uwolnienie, jednakże ktoś zupełnie niezwiązany z pojmanym nie poświęci dla niego złamanego grosza.

    Rzeczy, które mogą zostać użyte w transakcjach zależą również od szerszego kontekstu, tj.: układać się z wrogiem można tylko w kwestii negocjowania pokoju; suweren z wasalami może decydować o przyznawaniu tytułów i lenn.

    Spoglądając na system od środka, można uznać, że działa według skrajnie materialistycznych reguł. W świecie Bannerlorda wszystko ma swoją cenę - to, co można włączyć do transakcji ma przyporządkowaną wartość w walucie świata gry(denarach), a czy wymiana jest dobra lub zła sprowadza się do kalkulacji. W przypadku takiego systemu należy uważnie podchodzić do każdego układu, ponieważ może łatwo zadziałać niejako przeciwko graczowi, np.: "genialny" pomysł przekupienia zajadłego przeciwnika, aby przeszedł na naszą stronę, prawdopodobnie pozostanie w sferze marzeń, ponieważ gra niezwykle wysoko "wyceni" naszego wroga i zrealizowanie pomysłu stanie się skrajnie nieopłacalne i zwyczajnie niemożliwe.

    Sztuczna inteligencja może wykorzystywać funkcje wymiany dokładnie tak samo jak gracz. Twórcy stworzyli system, którego zadaniem jest wynajdywanie oddziałów, które mogą ze sobą handlować, a następnie ułozyć transakcję odpowiednią dla obydwu stron. Na przykład może się zdarzyć, że jeden z wasali gracza będzie miał bardzo niską lojalność, a inny król wolne lenno. SI jest w stanie stworzyć transakcję, w której inny król zaoferuje lenno dotychczasowemu wasalowi gracza i zdrada gotowa. Nowe możliwości SI w tej kwestii dodają kampanii większą dawkę nieprzewidywalności, przy jednoczesnym zachowaniu balansu i realizmu, dzięki czemu rozgrywka staje się bardziej interesująca.

    To wszystko, co tym razem deweloper gry zdradził, zapraszam do dyskusji!
    « Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2015, 23:54:51 wysłana przez Dyktator »

    Offline huth

    • Senior
    • *
    • Wiadomości: 6524
    • Piwa: 450
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2015, 20:01:10 »
    M&B idzie ku mainstreamowi... wymiana jak w Civce/totalwarach/strategiach paradoxu. W sumie dobrze, ale jakoś tak mało rpgowo.

    Offline Lew

    • Obrońca Tawerny
    • Senior
    • *
    • Wiadomości: 6975
    • Piwa: 576
    • Płeć: Mężczyzna
    • 21. Pułk Piechoty THD
      • brucecampbellboyz1981
    • Steam ID: Mój status Steam
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2015, 20:19:53 »
    Łe tam, narzekasz z tym mainstreamem HUtH, mi się podoba.
    Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

    Offline Askorti

    • Wagant
    • *
    • Wiadomości: 1326
    • Piwa: 47
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2015, 21:06:27 »
    Zamienię 10.000 bochenków chleba za zamek!
    Pozwól mi wyjść za Twoją córkę, a dam Ci 500 kiełbas z barana.

    Brzmi nieźle. :D

    Offline Emer

    • Tułacz
    • *
    • Wiadomości: 10
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2015, 21:18:17 »
    możliwości typowe dla średniowiecza np. (synu odpuszczę ci grzechy ale w zamian przynieś mi 3 świnie :D)

    Offline Dyktator

    • Premier TFW
    • Administrator
    • Błędny rycerz
    • ***
    • Wiadomości: 3953
    • Piwa: 681
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2015, 23:57:37 »
    Jak już robimy tematy przedpremierowe, to róbmy jednolicie ;) Dopisałem linki do tematu, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko huth.
    "Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie."

    soner:wszystkie wypowiedzi na sb sa drukowane i wysylane do rodzicow autorow
    sir Luca:moje też?
    Alkhadias:Twoje są wysyłane na policję.
    soner:razem z probka kalu i moczu

    Offline huth

    • Senior
    • *
    • Wiadomości: 6524
    • Piwa: 450
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2015, 23:31:05 »
    Jasne, już zapomniałem jak poprzednie wyglądały.

    Offline Zjadacz chleba

    • Pijus
    • *
    • Wiadomości: 244
    • Piwa: 20
    • Płeć: Mężczyzna
    • REMOVE BUŁKI
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #7 dnia: Marzec 26, 2015, 14:40:01 »
    A zauważyliście chłopaki, że w prawym górnym rogu jedna wioska nazywa się "Mijayet"? Mijayet to wioska z Warbanda, która leży koło Ahmerradu.

    (click to show/hide)

    Być może zobaczymy więcej lokacji z Warbanda w tym Zendar zanim został zniszczony przez morskich najeźdźców.

    Offline Askorti

    • Wagant
    • *
    • Wiadomości: 1326
    • Piwa: 47
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #8 dnia: Marzec 26, 2015, 15:40:30 »
    A zauważyliście chłopaki, że w prawym górnym rogu jedna wioska nazywa się "Mijayet"? Mijayet to wioska z Warbanda, która leży koło Ahmerradu.

    (click to show/hide)

    Być może zobaczymy więcej lokacji z Warbanda w tym Zendar zanim został zniszczony przez morskich najeźdźców.
    Albo po prostu placeholder. ;p

    Offline Lew

    • Obrońca Tawerny
    • Senior
    • *
    • Wiadomości: 6975
    • Piwa: 576
    • Płeć: Mężczyzna
    • 21. Pułk Piechoty THD
      • brucecampbellboyz1981
    • Steam ID: Mój status Steam
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #9 dnia: Marzec 26, 2015, 15:59:07 »
    Kurde, że ktoś pamięta nazwy wiosek z WB i wie gdzie leżą :P
    Ja kojarzę tylko jedną: Iyindah, bo jest w pobliżu Praven, w którym często zaczynałem.
    Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

    Offline Octavian

    • Najemnik
    • *
    • Wiadomości: 2297
    • Piwa: 337
    • Płeć: Mężczyzna
    • 21. Pułk Piechoty THD
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 02, 2015, 20:56:22 »
    Uwaga na temat wiosek mnie rozwaliła - Zjadaczu Chleba jakim cudem to zapamiętałeś?
    Co za różnica jak nazywa się kupa desek, którą puszczasz z dymem, z której w panice ucieka chłopstwo zgodnie z tym samym schematem co 467 wiosek wcześniej?!
    Swoją drogą, tak przy okazji to właśnie takie rzeczy są fajne, takie drobiazgi nadają sens grze, handel jest fajny, dobrze się zapowiada, szkoda tylko że te bezmyślny schemat łupienia jest tak mocno wpisany w grę, ach żeby można było stworzyć postać kupca i sobie w spokoju ducha handlować, wieść żywot człowieka poczciwego, skupować od pszczelarzy miodek, sprzedawać go drwalom, za deski, wymienić je potem na bursztyn, który sprzeda się za - kawał porządnej zbroi i miecz i łuuuuup tym mieczem przez łeb, jakiegoś najemnika, albo zbója! O!

    Offline Zjadacz chleba

    • Pijus
    • *
    • Wiadomości: 244
    • Piwa: 20
    • Płeć: Mężczyzna
    • REMOVE BUŁKI
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 02, 2015, 21:50:03 »
    Uwaga na temat wiosek mnie rozwaliła - Zjadaczu Chleba jakim cudem to zapamiętałeś?
    Dwukrotne podbicie Calradii nie poszło na marne xd
    Niektóre z tych nazw są dziwne i trudne do wymówienia, widać że Turas je wymyślał.

    (click to show/hide)

    Offline Drakkainen

    • Pijus
    • *
    • Wiadomości: 225
    • Piwa: 2
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 25, 2015, 21:27:44 »
    Spoglądając na system od środka, można uznać, że działa według skrajnie materialistycznych reguł. W świecie Bannerlorda wszystko ma swoją cenę
    Czyli jak w rzeczywistości. Bardzo dobry system, miałem nadzieję, że dodadzą coś co pogłębi relacje z NPC-ami. Nadanie postaciom niezależnym zbioru własnych preferencji, zapewne dynamicznie zmieniających się, również dzięki działaniom gracza, to coś czego wypatruję w grach od lat. Wreszcie będzie można kosić niezły hajs na biedzie, wojnie i zniszczeniach. I to być może wywołanych przez siebie.

    I że to ma być mainstream? Ciekawe która inna gra ma coś takiego? Panowie, to jest bodajże pierwszy znaczący dla rozgrywki przypadek, gdzie możemy mówić o sztucznej inteligencji, a nie zbiorze zachowań, mniej lub bardziej udolnie animujących zachowanie istot żywych.

    Offline Prußak

    • Sołtys
    • *
    • Wiadomości: 3209
    • Piwa: 236
    • Płeć: Mężczyzna
    • Ten, który mówi sam sobie dobranoc, dobranoc
    • Steam ID: Mój status Steam
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 25, 2015, 23:04:39 »
    Ładnie to ująłeś, należy się piwko dla Ciebie!
    Hah jesteśmy chyba jedynym klanem  który  grał z nimi spara  w którym nie było  Wulgaryzmu i kutni Ale za to mecz nie był  fair-play prośby  o  zablokowanie kamery obserwatora nic nie dawały  chociaż  na serwerze był admin...

    Offline Qwestor

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 19
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: M&B 2 - system transakcji w kampanii SP
    « Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2015, 16:14:28 »
    Swoją drogą, tak przy okazji to właśnie takie rzeczy są fajne, takie drobiazgi nadają sens grze, handel jest fajny, dobrze się zapowiada, szkoda tylko że te bezmyślny schemat łupienia jest tak mocno wpisany w grę, ach żeby można było stworzyć postać kupca i sobie w spokoju ducha handlować, wieść żywot człowieka poczciwego, skupować od pszczelarzy miodek, sprzedawać go drwalom, za deski, wymienić je potem na bursztyn, który sprzeda się za - kawał porządnej zbroi i miecz i łuuuuup tym mieczem przez łeb, jakiegoś najemnika, albo zbója! O!
    Powiem że to by było coś. M&B i tak już podniósł wysoko poprzeczkę twórcom takich gier, ale jakby zrobili coś takiego że nie zmusza nas do bycia typowym zabijaką a daje możliwość bycia chociażby zwykłym kupcem to przeskoczyli by kolejny próg.