Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach  (Przeczytany 23836 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kokosz

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 611
  • Piwa: 109
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bojar moim idolem
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 15, 2015, 10:41:05 »
Pamiętajmy, że Calradia jest światem fikcyjnym. Nie chodzi tu bezpośrednio o Chiny/Japonie, lecz o państwo wzorowane na tych wyżej wymienionych.
"Lew: I tyle kurde
Lew: Albo się zgodzi albo nie
Lew: A ty się zabierasz do tego jak do kurde
Lew: Iskania jeża, że niby chcesz go iskać, ale kurde boisz się łapę zbliżyć bo się boisz, że się kolcami pokłujesz czy co" - <censored edition>

Offline Askorti

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1326
  • Piwa: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 15, 2015, 19:39:20 »
Problem w tym, że M&B wzoruje się mocno na prawdziwym świecie. A w średniowiecznej europie po prostu nie było ludzi z dalekiego wschodu, więc nie ma sensu, by dodawać ich w grze. Po prostu by nie pasowali do świata. Co jeszcze, może zulusów dodać? Nie dość, że dystans, to jeszcze czasy nie te, ale miałoby to tyle samo sensu, co dodawanie samurajów.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2015, 21:09:51 wysłana przez EMOsek »

Offline Trebron2009

  • 2009
  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2032
  • Piwa: 307
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 15, 2015, 21:01:22 »
Pamiętajmy, że Calradia jest światem fikcyjnym. Nie chodzi tu bezpośrednio o Chiny/Japonie, lecz o państwo wzorowane na tych wyżej wymienionych.
Co z tego skoro to mocno popsuje klimat i zniszczy spójność świata która jako taka się zachowuje w M&B.
Jest wystarczająco dużo fanbojów anime i dalekiego wschodu że po premierze powstanie masa modów w takim settingu.

Offline dawste33

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 16, 2015, 02:40:36 »
Co z tego skoro to mocno popsuje klimat i zniszczy spójność świata która jako taka się zachowuje w M&B.
Jest wystarczająco dużo fanbojów anime i dalekiego wschodu że po premierze powstanie masa modów w takim settingu.
                        Zgadzam się w 100%. Jeśli komuś nie pasuje że nie ma tego czy tamtego niech czeka na moda albo jak umie niech zrobi swojego. Bez sensu rozbijać ogólny porządek. W BL historia jest tak ukazana żeby pokazywała skąd wzięły się poszczególne nacje. Bo co z tego że wrzucą coś jak Japonia czy Chiny skoro potem cześć ludzi nie będzie mogło spać po nocach  bo będą się zastanawiać co się stało że akurat to państwo zniknęło. A potem będą wieszać psy na producentach że całkowicie spieprzyli (sorry za wyrażenie) cały porządek Calradii.       To tylko moja osobista opinia. Jeśli kogoś uraziłem to z całego serca przepraszam.     

Offline Rodeel

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 23, 2015, 13:30:52 »
Myślę, że tworzenie historii Rhodoków jest o tyle nieprecyzyjne, że kiedy autorzy wymyślili sobie postać wielkiego rhodockiego wojownika Grunwaldera, czy pisali w notatniku ''Rhodocy kiedyś wywalili Swadian ze swojego kraju'' to nie mieli wcale tej historii przygotowanej. I dlatego pisanie, że wiemy jak było w rzeczywistości jest trochę przesadne, wiemy tyle, że jedni nie lubią drugich i kiedyś wywali ''drugich'' ze swojego kraju. Fakty może są, ale jakoś ich mało.
Mnie się wydaje, że bez znaczenia czy żyli w jednym państwie, skoro bawili się w rebelię to musieli nie lubić Swadian- może to była kwestia tego, że nawet tworząc jedno państwo, ludzie z gór i mieszkańcy nizin mogą się pokłócić, a może Swadianie podbili ich kraj i jakiś Braveheart poprowadził górali do zwycięstwa. Według mnie na krótko przed rebelią to były już odrębne narody, a nie, że jednym się zachciało niepodległości.

Swoją drogą zastanawia mnie stolica cesarstwa, ściślej, Suno jako stolica. Pamiętam że któryś z towarzyszy, bodajże Firentis mówił że ludzie z Suno są spadkobiercami cesarstwa, robią wino i w ogóle, a w Praven to mieszkają barbarzyńcy i wina robić nie potrafią. Nie pamiętam dokładnie, a nie chce mi się uruchamiać gry, ale ta wypowiedź była trochę w takim tonie, jakby mieszkańcy Suno nie do końca czuli się Swadianami, a jeśli nawet to czuli się lepsi od Swadian z Praven. I chociaż przed chwilą napisałem, że autorzy nie bardzo myśleli o projektowaniu całego uniwersum z historią i zatargami wewnątrz królestw, to skoro powiedziało się ''A''...

A pomysł z państwem w stylu Dalekiego Wschodu zwyczajnie nie pasuje do uniwersum. Może takie królestwo byłoby klimatyczne, fajne, ale nie w Carladii, która- prawda, jest światem fikcyjnym, jeśli twórcy chcą to mogą pojawić się nawet Indianie albo Neandertalczycy, tylko to także byłby głupi pomysł.
Chociaż, mógłby się pojawić jako towarzysz jakiś Marco Polo z Dalekiego Wschodu, który napisze kiedyś rodakom o podróżny do dalekiej Carladii.




Offline Murzyn Waleczny

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Piwa: 25
  • Płeć: Mężczyzna
  • Taki swój swojski Murzyn.
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 12, 2016, 15:14:36 »
Zrobiłem mapę królestw dla atencji i pozwoliłem sobie przetłumaczyć nazwy.



Dodam jeszcze, że mapę wykorzystam to pewnego projektu, za który się zabieram.
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2016, 15:41:10 wysłana przez Murzyn Waleczny »
  Szlachta murzyńska

Offline Prußak

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3209
  • Piwa: 236
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten, który mówi sam sobie dobranoc, dobranoc
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 13, 2016, 09:11:08 »
Jestem ciekaw jak to będzie na multi - 8 frakcji to dość sporo, moim zdaniem najlepiej byłoby stworzyć Cesarstwo jako jedną frakcję i wtedy byśmy mieli prawie stary system ilości frakcji (mam nadzieję, że to wszystko będzie zbalansowane i nie zobaczymy powtórki z czymś Khergicko podobnym).
Hah jesteśmy chyba jedynym klanem  który  grał z nimi spara  w którym nie było  Wulgaryzmu i kutni Ale za to mecz nie był  fair-play prośby  o  zablokowanie kamery obserwatora nic nie dawały  chociaż  na serwerze był admin...

Offline TwarógSzatana

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 13, 2016, 12:46:38 »
Mnie ciekawi ile będzie przedmiotów w grze tj miecze zbroje konie etc jak jest 8 frakcji i mam nadzieje że niebiescy to nordowie coś ala wiking.

Offline ^IvE

  • Słońce Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Paladyn
  • **
  • Wiadomości: 5325
  • Piwa: 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • Let me take you to the movie
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 13, 2016, 12:53:59 »
Szczerze mówiąc o ile podział na dwa cesarstwa jeszcze jakoś dało by się zrozumieć. To aż 3? I czym one się niby różnicą? Trochę tak na wyrost. Tworzy to problemy na multi. Na singlu oby obroniło się fabularną opcją zjednoczenia tych części w całość.

Offline vtz

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 680
  • Piwa: 56
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 13, 2016, 13:11:25 »
Bardzo przyzwoita mapa, Murzynie, ale skąd informacja, że będą aż 3 Cesarstwa? Myślałem, że wcześniej mówiono o dwóch.
dobra potem bo v verdona gram nie widzisz
jak odkużasz to ci nie podstawiam pod nos chleba ~ Jakub

Gero, ja cię mogę w każdej chwili wywalić z klanu. (Po chwili) Zw idę wyrzucić śmieci ~ New War

-Ostatni klan, który nas nienawidził został wymazany z kart historii.
-Jaki?
-No właśnie." ~ Rozmowa Abe z Szowkiem


Offline Murzyn Waleczny

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Piwa: 25
  • Płeć: Mężczyzna
  • Taki swój swojski Murzyn.
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 13, 2016, 16:25:50 »
Bardzo przyzwoita mapa, Murzynie, ale skąd informacja, że będą aż 3 Cesarstwa? Myślałem, że wcześniej mówiono o dwóch.

Dzięki ;)

Faktycznie też mi się zdawało, że mówili tylko o 2 odłamach imperium (ten post też mnie utwierdził w tym przekonaniu: https://www.taleworlds.com/en/Games/Bannerlord/Blog/14 ), ale na Weekenderze zobaczyliśmy, że się zdecydowali na trzeci odłam, Południowe Imperium (miasto Ortysia było pokazane właśnie tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=KVt0BR5GuMs ).

Zdjęcia:
(click to show/hide)
A o północnym to nie trzeba mówić, bo było o nim pisane.


Szczerze mówiąc o ile podział na dwa cesarstwa jeszcze jakoś dało by się zrozumieć. To aż 3? I czym one się niby różnicą? Trochę tak na wyrost. Tworzy to problemy na multi. Na singlu oby obroniło się fabularną opcją zjednoczenia tych części w całość.

Też mnie to zastanawia, ale z tego, co mi wiadomo, to cesarskie wojsko będzie najbardziej zbalansowane ze wszystkich, będzie miało kawalerię w stylu katafraktów, dobrych piechórów i strzelców. I wydaje mi się, że będą to te same jednostki mimo rozbicia dzielnicowego Cesarstwa. Wypatrzyłem (czasem mnie to wkurza, że za dużo widzę hihi) to:
(click to show/hide)

Jak widać, to chyba są uniwersalne jednostki dla trzech odłamów: imperial(istycz)ni hehe łucznicy, koniarze etc. Mam nadzieje, że Cesarstwo na multi będzie reprezentowane jako jedna frakcja.


PS: Przepraszam za mój chaotyczny styl pisania, ale po prostu nie chciało mi się dużo pisać i chciałbym mieć ten post po prostu "za sobą"
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2016, 16:38:50 wysłana przez Murzyn Waleczny »
  Szlachta murzyńska

Offline Prußak

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3209
  • Piwa: 236
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten, który mówi sam sobie dobranoc, dobranoc
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 13, 2016, 16:33:18 »
Taleworlds widać że robi to wszystko z jakimś zamysłem i głową, więc spodziewam się że tak właśnie będzie. I z biegiem czasu przekonuje się do singla, zapewne go również wypróbuje po premierze ;)
Hah jesteśmy chyba jedynym klanem  który  grał z nimi spara  w którym nie było  Wulgaryzmu i kutni Ale za to mecz nie był  fair-play prośby  o  zablokowanie kamery obserwatora nic nie dawały  chociaż  na serwerze był admin...

Offline Askorti

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1326
  • Piwa: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 13, 2016, 22:39:22 »
Mi trzy imperia jakoś nie przeszkadzają. Jedno mogliby wzorować na Bizancjum, jedno na Zachodnim a przy trzecim mogliby trochę pokombinować. To jest Calradia, więc nie muszą się aż tak bardzo trzymać, by każda frakcja miała jakiegoś prawdziwego Europejskiego odpowiednika. :)

Offline piotrek1996

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • Czas bohaterów miną Wiglafie
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #73 dnia: Maj 05, 2016, 23:56:42 »
Może skoro imperium jest podzielone na trzy część to twórcy wzorują się na imperium Franków.

*.* ale było by fajnie gdyby była elekcja na cesarza tak jak w Cesarstwie Niemieckim *.*
a jako cesarz miałoby się nowe opcje dyplomatyczne np. cel powiększenia cesarstwa o nowe prowincje:))
albo podział aktualnego cesarstwa na większą liczbę prowincji czego skutkiem byłby na przykład szybszy rozwój ale namiestnicy dostali by większą władze co mogłoby zagrozić buntem z ich strony*.*

odleciałem raczej tak nie będzie

Ale od czego są mody :))

Offline DobrySamarytanin

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: M&B 2 - Dyskusja o frakcjach
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 07, 2016, 19:29:53 »
Co do Swadii i Rhodoków. Zauważyłem, że turnieje w Suno i Praven różnią się od siebie. W Suno jest to mieszanka, raz konnica, raz piechota. Natomiast w Praven jest walka tylko na kopie. Co o tym sądzicie? Czy twórcy mogli w ten sposób nam coś przekazać?
'Vitae brevis cursus, gloriae sempiternus' ~ Cyceron