Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima  (Przeczytany 7465 razy)

Opis tematu: Creditsy do Hulagu Khana i Demonwolfa z forum TW

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6975
  • Piwa: 576
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« dnia: Sierpień 27, 2014, 17:21:52 »
KOMPLETNY PORADNIK KORZYSTANIA Z EDYTORA MAP THORGRIMA by lllew

Już setny raz słyszę, że ktoś ma problem z Thorgrimem. Już miałem napisać mu na PW poradnik, kiedy odezwała się we mnie leniwa osoba: Ej, już to samo xyz razy pisałeś... Naprawdę chce ci się to powielać bo ktoś ma problem z jakimś śmiesznym programem? I wtedy zorientowałem się, że zamiast pisać ludziom dwadzieścia razy to samo, łatwiej jest napisać raz i 20 razy zalinkować. Tak więc radujcie się - oto jest przed wami kompletny poradnik korzystania z Thorgrima, od instalacji, aż po wykonywanie skomplikowanych map.

1. ŚCIĄGANIE I INSTALACJA
Edytor Thorgrima możesz znaleźć pod tymi linkami:
(click to show/hide)
Ściągnąłeś? Świetnie, teraz uruchom ściągnięty plik. Powinno ukazać Ci się coś takiego:
(click to show/hide)
Wybierasz opcje jakie sobie życzysz, po czym klikasz 'Next'. Ukaże Ci się następne okienko:
(click to show/hide)
Ja zmienię lokalizację folderu na dysk D, bo po co ma mi folder zaśmiecać pulpit, jeśli i tak zaznaczyłem sobie wcześniej, że chcę aby pojawił się tam skrót, jednakże, to Twoja decyzja. Po wybraniu miejsca dla edytora klikamy na 'Install'. Rozpocznie się proces instalacji.
(click to show/hide)
Bardzo możliwe, że po zakończeniu procesu instalacji (jeśli zaznaczyłeś opcję ('Uruchom po zakończeniu instalacji') ukaże się Twoim oczom coś takiego:
(click to show/hide)
Zapewne zaniepokoi Cię to, wszak masz oryginalne M&B (albo WB)! >>Mam przynajmniej taką nadzieję<< Cóż, tu śpieszę z tłumaczeniem: o ile nie zainstalowałeś edytora w folderze M&B, taki komunikat będzie Ci się pokazywał, dopóki nie wprowadzisz ręcznie ścieżki dostępu do foldera M&B lub WB, choć lepiej mieć zwykłego M&B, o czym dowiecie się z dalszej części poradnika.
Świetnie, właśnie zainstalowałeś edytor map autorstwa Thorgrima! No, być może wystąpiło kilka errorów i na razie nie możesz z niego korzystać, ale spokojnie, w następnej części poradnika dowiesz się, jak temu zaradzić.

2. PIERWSZE URUCHOMIENIE
Wbrew temu co sugeruje nazwa tej części poradnika, najpierw musimy uporać się z problemem jakiego doświadczyliśmy po zakończeniu procesu instalacji (jeśli go nie doświadczyłeś, możesz przewinąć stronę niżej, zostaniesz poinformowany czerownym, wytłuszczonym drukiem, kiedy możesz zacząć czytać dalej). Otwórz folder edytora i wybierz subfolder editorData. Wybierz plik settings.cfg. Możesz go otworzyć zwykłym Notatnikiem, jednak szczególnie polecam Notepad++, szczególnie że - jak sądzę - masz zamiar modować M&B, jest to narzędzie do tego wielce przydatne. Po otworzeniu pliku settings.cfg wyszukaj 'mbPath=', powinno znajdować się u góry. Podajesz tam ścieżkę dostępu do swojego folderu M&B lub M&B:WB (jeśli posiadasz obie gry, zalecam podanie ścieżki dostępu do zwykłego M&B, o zaletach tego dalej). Przy podawaniu ścieżki pamiętać musicie również o dwóch rzeczach:
1. Nie wolno podawać spacji. Jeśli jakiś folder zawiera spacje, musicie je usunąć, inaczej nie zadziała.
2. Nie używamy backslashy (\), a slashy (/) przy podawaniu ścieżki dostępu.
Przykładowa ścieżka dostępu:
(click to show/hide)
Jeśli wykonałeś wszystko prawidłowo, powinien Ci się uruchomić edytor map. I teraz, co innego zobaczysz jeśli bazujesz na folderze zwykłego M&B, a co innego jeśli na folderze WB. Przyjrzyjmy się dokładniej różnicom:
(click to show/hide)
Poza rzeczą tak oczywistą jak inna mapa, wynikająca ze zmian w grze, zapewne zauważycie coś jeszcze - nie ma zaznaczonych na mapie miast, spawnów, wsi i zamków. Nie macie możliwości przesuwania ich, jeśli podaliście ścieżkę dostępu do folderu M&B:WB.

3. ROBIMY PIERWSZĄ MAPĘ
-pojawi się do końca stycznia-

4. ROBIENIE MAPY Z WYKORZYSTANIEM EDYTORÓW GRAFIKI by Khulagu Khan i Demonwolf, moje tłumaczenie i opracowanie dla Paint.NETa
4.1. Początek
Czego potrzebujemy:
-Edytora Map Thorgrima, zakładam że już się w niego zaopatrzyłeś :)
-GIMPa lub Paint.NETa (mogą być inne programy do edycji grafiki poza zwykłym Paintem, ale ten tutek jest pisany pod te 2 programy, jeśli zastosujesz inny, mogą być pewne rozbieżności)
Masz już te programy? Świetnie. Teraz przejdźmy do kolejnej rzeczy: mapy topograficznej. Po co Ci mapa topograficzna? Zawarte są na niej wysokości terenu, więc, przy wykorzystaniu poniższej metody, oszczędzamy dużo czasu na ręczne tworzenie wzniesień itd. Dlatego polecam znaleźć dobrą mapę topograficzną, na przykład tą:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/WorldMap-A_non-Frame.png
Teraz, skopiuj sobie mapę topograficzną, wklej do swojego edytora, po czym znajdź obszar, który chcesz umieścić w swoim modzie. Teraz, zaznacz ten obszar, ale trochę większy, aby nie widać było krawędzi mapy.

4.2. Edytor grafiki
Następnie, wklej jako nowy obrazek zaznaczony obszar i wyskaluj go na rozmiar mapy taki, jaki masz w settings.cfg w editorData w folderze Edytora Thorgrima. Domyślnie to 280x280.
(click to show/hide)
(click to show/hide)

Teraz zamień ocean na jeden kolor. Ja zamieniam go na kolor biały, bo to bardzo ułatwia sprawę, ale ty możesz zrobić jak chcesz. Przed przeczytaniem następnej części upewnij się, że nie zakolorowałeś lądu. INFO by me na temat Paint.NETa: jeśli korzystasz z programu Paint.NET, polecam po prostu użyć kubełka z farbą, jednakowoż, zamiast domyślnej tolerancji 50% ustaw ją na 40%, ponieważ inaczej jest duże prawdopodobieństwo, że zamalujesz również ląd.
Następnie skopiuj obrazek i wklej go do nowej karty. W pierwszym użyj Desaturacji (GIMP) lub Odcieni szarości (Paint.NET), na drugim zaś użyj Rozmycia Gaussa o 1.
(click to show/hide)
(click to show/hide)

Teraz, dla drugiej (kolorowej) mapy, zamień ląd na jeden kolor. Kiedy już to zrobisz, otwórz editorData w folderze Edytora Thorgrima (M&BMapEditor) i znajdź plik MapPallet. Otwórz go swoim edytorem grafiki, po czym zaznacz kolor Plains. Następnie, kolorem Plains wypełnij cały ląd (analogicznie można robić z innymi kolorami z MapPallet, musicie tylko wiedzieć, jaki typ terenu dane kolory oznaczają, spis znajdziecie na końcu poradnika). Następnie, pobierz kolor Ocean z MapPallet i wypełnij nim wodę w swojej drugiej mapie.
(click to show/hide)
(click to show/hide)

[GIMP]Teraz, dla pierwszej mapy, użyj odwrócenia kolorów, i zamień wszystko, co nie jest górami, w kolor czarny. Następnie użyj Rozmycia Gaussa o 5. Upewnij się, że góry są jaśniejsze od lądu.
[Paint.NET]Teraz, dla pierwszej mapy, użyj opcji Odwróć kolory. Następnie, w Dostosowywaniu kolorów, wybierz Jasność i kontrast. Ustaw wg uznania, ja wybieram zazwyczaj Jasność -50 i Kontrast -15. Następnie użyj Rozmycia Gaussa o 5. Upewnij się, że góry są jaśniejsze od lądu.
(click to show/hide)
(click to show/hide)

Teraz zapisz pierwszą mapę (czarnobiałą) jako plik .bmp. Następnie zapisz drugą mapę (kolorową) z identyczną nazwą jak pierwsza, ale z dopiskiem '-c' na końcu. Czyli jeśli twoja pierwsza mapa nazywa się 'euromap.bmp', druga powinna nazywać się 'euromap-c.bmp'. Następnie przenieś obie mapy do folderu mapdata w folderze editorData w folderze edytora Thorgrima.
(click to show/hide)

Teraz nadszedł czas na edytor map Thorgrima. Włącz go, po czym zaimportuj najpierw mapę terenu (kolorową), potem mapę wysokości (czarnobiałą). Voila!
Oczywiście nie jest to koniec, edytować ją możecie wedle własnego uznania. Efekt końcowy:
(click to show/hide)


5. PRZESUWANIE MIAST I WIOSEK, W TYM SARRANIDZKICH
Jedną z większych bolączek edytora Thorgrima jest przesuwanie wiosek i miast. Przesuwać można tylko "zwykłe" i "śnieżne" miasta oraz "śnieżne" wioski. Jak to obejść? Otwórz plik parties.txt w module, w którym chcesz poprzemieszczać miasta i wioski. Za nazwą każdej lokacji zobaczysz grupę cyfr. Przykładowo, przy Jelkali znajdziesz taką liczbę: 4219916. To ID tej ikony, którą wykorzystują wszystkie miasta Nordów, Rhodoków i Swadii. Lokacje o tej ikonie można bezproblemowo przesuwać w edytorze Thorgrima, tak samo dzieje się z miastami Vaegirów, czyli z ikonami "zaśnieżonymi", one mają jednakże inne ID.

Jednakże, nie wszystkie miasta mają "zwykłe" lub "śnieżne" ID. Do tej grupy zaliczają się miasta khergickie, z których przesuwanie czasami są problemy oraz miasta sarranidzkie - które w ogóle nie mają ikon! Jak sobie z tym poradzić? Najpierw zrób kopię nienaruszonego pliku parties .txt. Następnie zastąp ID miast khergickich i sarranidzkich z ID na przykład wywołanej wcześniej Jelkali. Dzięki temu, zmieni się ikona tych miast i będziesz mógł je przesuwać w edytorze!

6. USTAWIENIA, HOTKEYE, CREDITSY I INNE BAJERY
-będzie gotowe do końca stycznia, stale update'owane-
6.1 Wykaz kolorów na mapę
  • Snow Forest - las zimowy, ogólnie nie polecam malować tym na waszej mapie kolorowej, tylko bezpośrednio w Thorgrimie, bo jest to normalna tekstura śniegu, tyle że z drzewami, i jeśli zrobicie coś takiego na mapie kolorowej, to będziecie mieli ogromne połacie "ściśniętych" lasów
  • Forest - analogicznie do Snow Forest, tylko że zamiast tekstury śniegu mamy teksturę równin
  • Steppe Forest - analogicznie, tyle że tekstura stepów
  • River - rzeka
  • Snow - śnieg
  • Plains - równiny
  • Steppe - step
  • Mountain - tekstura gór, jak chcecie, to możecie pomalować nią na mapie kolorowej z grubsza tam, gdzie powinny być po zaimportowaniu góry, bo jak macie je już wypiętrzone, to w Thorgrimie maluje się je trudniej niż płaski teren
  • Ocean - morze

6.2. Creditsy i podziękowania:
  • Thorgrim - za stworzenie genialnego edytora
  • Khulagu Khan & Demonwolf - świetny poradnik o wykonywaniu mapy kampanii w edytorach grafiki, to co znajdziecie w części 4, jest w większości ich autorstwa
  • Cheezeninja & Ikaguia - tutorial jak przesuwać miasta Sarranidów za pomocą zmiany ich ikon
  • ja (lllew) - opracowanie całego tutorialu oraz przetłumaczenie tutorialów wyżej wymienionych panów

6.3. FAQ
Q: Dostaję następujący error przy próbie włączenia edytora: "ARB_texture_compression_extension not found", co mam zrobić?
A: Zaktualizuj sterowniki karty graficznej.

Q: Chcę zaimportować mapę tak jak w dziale 4, ale nic się nie dzieje? Czemu?
A: Upewnij się, że na oceanie nie zostały jakieś plamki nie będące kolorem rozpoznawanym przez edytor.
Q: OMFG dalej nie działa!!1!
A: Zapisz importowane mapy jako bitmapy 24 bitowe.

Q: Edytor crashuje się kiedy naciskam na przycisk z ikoną zamku!
A: Nie działa on z Warbandem, jedynie przy zwykłym M&B.

Q: Nie mam zwykłego M&B, ale chcę poprzesuwać miasta na mapie. Mogę to zrobić bez piracenia gry?
A: Owszem. Ściągasz ze strony TW legalnie wersję próbną M&B (click!), po czym edytujesz mapę bazując na folderze M&B.

Q: Widziałem w jednym fajnym modzie most w górach, wiesz, dało się chodzić i na terenie u góry i pod. Jak to tu zrobić?
A: Takie haxxy to nie tutaj. Jeśli chcesz coś takiego zrobić, to wówczas musisz zaopatrzyć się w genialne narzędzie autorstwa Tula (click!), dzięki któremu map.txt zamienisz w plik .obj. Potem to już zabawa z edytorem grafiki 3d.

6.4. ID ikon miast i wiosek w parties.txt:
• zwykłe miasta jak Jelkala: 4219916 (dające się przemieszczać)
• zaśnieżone miasta jak Curaw: 4219938 (dające się przemieszczać)
• stepowe miasta Khergitów jak Tulga: 4219917 (najlepiej zmienić je przed przesuwaniem)
• pustynne miasta Sarranidów jak Shariz: 4219918 (w edytorze ich ikona się nie wyświetla, więc trzeba je zmienić)

• zaśnieżone wioski jak Mazen: 2114584 (dające się przemieszczać)
• zwykłe miasta jak Nomar: 2114575 (nie zawsze dają się przemieszczać, wiec lepiej je zmienić)
• pustynne miasta jak Aab: 2114577 (w edytorze ich ikona się nie wyświetla, więc trzeba je zmienić)

Zapraszam do komentowania, oceniania, pytania się i zgłaszania propozycji na następne działy poradnika!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2016, 13:26:09 wysłana przez Lew »
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Grze848

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Księstwo Rostonii
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 27, 2014, 18:50:23 »
Jak chcę zaimportować mapę do thorgrima to wklejam je w mapData otwieram thorgrima i mam mapę Calradii, daje menu import wybieram mapa-c.bmp klikam i okienko znika, żadnych zmian, potem daje menu import mapa.bmp klikam i okienko mi znika bez żadnych zmian co jest?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:13:04 wysłana przez Lew »

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6975
  • Piwa: 576
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 27, 2014, 19:34:31 »
Ugh, zapomniałem dodać: najpierw tworzysz nową mapę, potem importujesz.
DOWN: Wszelkie podziękowania nie do mnie, tylko do Hulagu Khana i Demonwolfa, bez nich by tego tutka nie było :P
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:13:12 wysłana przez Lew »
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Gandalf7

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Piwa: -3
  • Płeć: Mężczyzna
  • "noc najciemniejsza jest przed świtem"
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 27, 2014, 19:56:45 »
zarąbisty tutorial :D wielkie dzięki :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:13:19 wysłana przez Lew »
"Naprzód, nie bójcie się mroku! Powstańcie, jeźdźcy Théodena! Włócznie pójdą w ruch! Tarcze pójdą w drzazgi! Dzień miecza! Dzień czerwieni, nim wzejdzie słońce!" Théoden na polach pellenoru

"Głupi Tuk! oszczędziłbyś nam swojej głupoty i sam tam wskoczył"

http://scr.hu/0enm/7c8xr

Offline Grze848

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Księstwo Rostonii
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2014, 20:14:29 »
lllew, dalej nic.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:13:26 wysłana przez Lew »

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6975
  • Piwa: 576
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2014, 20:51:42 »
A rozmiar mapy odpowiedni jest do tego w settings.cfg, i nie jakiś przesadnie duży? Ja jak miałem ustawiony w settings 1000x1000, to  też kiedyś nie mogłem zaimportować tak dużej mapy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:13:31 wysłana przez Lew »
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Grze848

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Księstwo Rostonii
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2014, 21:34:38 »
Tak rozmiar dobry MapWidth=280
MapHeight=280 i taki mam rozmiar map.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:13:40 wysłana przez Lew »

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6975
  • Piwa: 576
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2014, 22:19:05 »
1. Upewnij się, że na kolorowej mapie nie ma innych kolorów niż te dwa, które są w tutku. Zbliż lupą, i usuń ewentualne błędy.
2. Zapisz obie mapy jako bitmapy 24 bitowe.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:13:47 wysłana przez Lew »
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Grze848

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Księstwo Rostonii
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 28, 2014, 08:38:30 »
Ok, cos mi się zdaje, że to może pomóc :D
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:13:53 wysłana przez Lew »

Offline Gandalf7

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Piwa: -3
  • Płeć: Mężczyzna
  • "noc najciemniejsza jest przed świtem"
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 28, 2014, 10:19:57 »
a jak z tym  edytorem map jest na Wb? wpisałem ścieżke do Wb nazwe moda i ciągle mi się nie włącza tylko błędy wywala chodźby zła ścieżka była :(
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:13:59 wysłana przez Lew »
"Naprzód, nie bójcie się mroku! Powstańcie, jeźdźcy Théodena! Włócznie pójdą w ruch! Tarcze pójdą w drzazgi! Dzień miecza! Dzień czerwieni, nim wzejdzie słońce!" Théoden na polach pellenoru

"Głupi Tuk! oszczędziłbyś nam swojej głupoty i sam tam wskoczył"

http://scr.hu/0enm/7c8xr

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6975
  • Piwa: 576
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2014, 10:41:32 »
Zmień nazwę swojego folderu WB na Mount&Blade i teraz podaj ścieżkę. Powinno zadziałać, od biedy możesz ściągnąć demo M&B albo... hmm... "inną pełną wersję" (:P), ale piractwa nie popieram i nie zachęcam do niego. Ogólnie z mapami na WB jest problem, bo mi 100% dobrze działał z WB tylko Bloodpass Editor, ale nikt z niego nie korzysta już, i na nowszych komputerach nie działa.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:14:09 wysłana przez Lew »
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Gandalf7

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Piwa: -3
  • Płeć: Mężczyzna
  • "noc najciemniejsza jest przed świtem"
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 28, 2014, 18:50:30 »
mam podstawke więc właściwie moge se to na podstawce machnąć xD :D

Edit: źle ścieżke wpisałem bo z przyzywczajenia już pisze w tym  " " a tam ma być bez :F

Edit2: Zauważyłem iż niema koloru pustyni :F skąd go wziąść :D?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:14:21 wysłana przez Lew »
"Naprzód, nie bójcie się mroku! Powstańcie, jeźdźcy Théodena! Włócznie pójdą w ruch! Tarcze pójdą w drzazgi! Dzień miecza! Dzień czerwieni, nim wzejdzie słońce!" Théoden na polach pellenoru

"Głupi Tuk! oszczędziłbyś nam swojej głupoty i sam tam wskoczył"

http://scr.hu/0enm/7c8xr

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6975
  • Piwa: 576
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 28, 2014, 20:28:32 »
Jak nie ma pustyni? Skąd wziąłeś edytor? W moim pustynia jest, zresztą popatrz tu:
Cytat: Oficjalny wątek edytora na forum TW
Version 0.8.5 - 7/10/2007 - Dowload - For M&B 0.90x and earlier


   - Added support for 0.89x party file format (NOTE: this means that this version map editor is no longer compatible with 0.808 or earlier)
   - Added a number of the new terrain types such as ford and desert
   - Added the ability to rotate map icons (as now supported in M&B 0.89x+)
   - Fixed some problems which caused the module.ini file to be saved incorrectly in 0.89x
Jak coś desert to pustynia.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:15:30 wysłana przez Lew »
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Gandalf7

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Piwa: -3
  • Płeć: Mężczyzna
  • "noc najciemniejsza jest przed świtem"
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 28, 2014, 20:31:17 »
niby wszystko zrobiłem ale nie działa :( niechce się mi to zainportować :F

Edit: dobra działa tak pół na pół xd
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:15:40 wysłana przez Lew »
"Naprzód, nie bójcie się mroku! Powstańcie, jeźdźcy Théodena! Włócznie pójdą w ruch! Tarcze pójdą w drzazgi! Dzień miecza! Dzień czerwieni, nim wzejdzie słońce!" Théoden na polach pellenoru

"Głupi Tuk! oszczędziłbyś nam swojej głupoty i sam tam wskoczył"

http://scr.hu/0enm/7c8xr

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6975
  • Piwa: 576
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Kompletny poradnik korzystania z edytora map Thorgrima
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 28, 2014, 20:33:35 »
Co znaczy pół na pół? Wyjaśnij to postaram ci się pomóc.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2015, 17:15:48 wysłana przez Lew »
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB