Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Tutorial - Edit mode  (Przeczytany 64416 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Tutorial - Edit mode
« dnia: Listopad 02, 2006, 11:45:03 »
Mam maly pomysl na rozruszanie forum - pewnie niektorzy z was chcieli by robic lub wyposazac swoje miasta, pola bitew, fortyfikacje. Wbrew pozorom to nie takie trudne - w M&B jest wbudowany edit mode w ktorym miedzy innymi mozna to robic. Najlepiej chyba jesli wkleje tu tutorial napisany przez manitasa, ktory wyjasnia wlasciwie wszystko co trzeba wiedziec. Radze poprobowac bo to nawet fajna zabawa, wszystko na zasadzie budowania jak z klockow lego;)

"W dzisiejszym odcinku zajmiemy sie tworzeniem nowych scen - miast, wnetrz itp.


Sceny przechowywane sa w plikach .sco w katalogu Modules/<nazwamoda>/SceneObj

Przed rozpoczeciem edycji jakiejs sceny dobrze jest zachowac backup sceny oryginalnej.


Ok, zaczynamy.
Odpalamy M&B i na wstepnym menu wybieramy 'Configure'
na zakladce 'Video' zaznaczamy 'Start Windowed'
na zakladce 'Advanced' zaznaczamy 'Edit Mode'

i odpalamy gre.
W grze wchodzimy do sceny ktora chcamy edytowac i wciskamy CTRL + E
z boku pojawi sie nowe okno z ktorego mozna wybierac i dodawac nowe obiekty.
Po dodaniu obiektu do sceny mozna go:
obracac klawiszami 'X/Y/Z/U'
przemieszczac w poziomie - przytrzymac 'G'
przemieszczac w pionie - przytrzymac 'T'

I to tyle w temacie.


---------------------------------------------------------------------------------
Mozna tez edytowac sceny terenowe.
Najlepiej wykorzystac do tego scene 'salt mine'

Generacja terenu:
Jezeli zaznaczyles opcje edit mode w grze na widoku mapy na dolnym pasku bedzie button 'Terrain'. Klikamy go i wchodzimy do edytora terenu.

Jest tam pare buttonow i suwakow. Niektore z nich to:
Rugedness - chropowatosc terenu
Hill height - gorzystosc
Vegetation - gestosc drzew
Reszta jest oczywista.

Eksperymentujemy troche z ustawieniami i klikamy 'generate' teren pojawi sie w oknie z boku. Czynnosci powtarzamy do uzyskania zadowalajacego efektu. Gdy juz teren jest ok klikamy 'copy' i wklejamy skopiowany ciag liczb gdzies w notatniku.

W pythonie w pliku module_scenes.py jest wpis:
("salt_mine",sf_generate,"none", "none",
(-200,-200),(200,200),-100,"0x2a07b23200025896000023ee00007f9c000022a8", 
    [],[]),

zamieniamy ciag zaczynajacy sie od '0x' na nasz wygenerowany, zapisujemy i uruchamiamy build_module.bat

od tego momentu teren w salt mine bedzie taki jaki zostal wygenerowany.
Teraz wystarczy dodac domki i inne ustrojstwa - procedura taka sama jak dla wnetrz.

Milej zabawy."


Takze jak widzicie to nie takie trudne, dodatkowo powiem ze podczas edytowania mozna nacisnac "H" wtedy pojawi sie dodatkowa pomoc. Jesli byly by jakies niejasnosci mozecie tu napisac - wtedy postaram sie odpowiedziec. Heh najlepiej sie wspolgra, jesli brakujace "klocki" - elementu samemu sie robi np. w wingsie3d.

Tak wiec... pochwalcie sie co zrobiliscie;)!!
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2016, 21:30:06 wysłana przez Lew »

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 17, 2006, 18:57:38 »
Zajmuje sie tymm ktos? ja dzisiaj z ciekawosci pobawilem sie swoimi itemami... chwila pracy i juz cos jest;) moze bez rewelacji
http://img467.imageshack.us/img467/5633/beztytu322uqo8.jpg

To bylo moje drugie podejscie dlatego tak niechlujnie, poza tym nie mialem pomyslu co moglem zrobic

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 18, 2006, 11:10:38 »
Ja sie troche zajmuje modowaniem. Dodałem palisade w uruk outpost i uruk camp. Pozmieniałem troche tekstur np.dodałem białą rękę na tarczy uruków i na hełmie. Zmieniłem też teksture trola z zielonej na bardziej szarą.
PS. Więcej takich artykółów ale nie o teksturach bo to prosto. Jak kto chce to moge wytłumaczyć.
PS2. gdzie jest to build_module.bat????

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2006, 13:05:51 »
O wow ktos sie jednak zajmuje... to jak powklejac jeszcze tutoriale z naszego forum? czesc jest o modelowaniu w wingsie...
Moge sie jeszcze podjac tlumaczenia tych z taleworlds (bo tam to sa prawdziwe tutoriale)

Offline soner

  • Ojciec Założyciel
  • Rybałt
  • ****
  • Wiadomości: 1707
  • Piwa: 117
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 18, 2006, 16:39:46 »
Jak macie jeszcze jakies tutki i macie do tego prawa autorskie, to moze jakis dzialik o tym zrobimy? moze cos na stronie sie zrobi? ;>
~Już Cię nie rozumie liżę komuż dupę ale jestem arogancki.Zastawienie wyrazów podobne do tego Jaś jest wysoki ale trochę niski. - acoaco122

Offline Puzonix

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Piwa: 2
  • Constable Hater
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 19, 2006, 19:02:22 »
Byłoby fajnie. Mamy niezagospodarowany dział Porady.

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 26, 2006, 23:04:22 »

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 27, 2006, 15:33:30 »
[POD]j@son mam pytanie jak dodać miasto bo na mapie dodaje a potem aby można było wziąść i wejść jak do Zendaru itp.
PS. Potrzebuje bo robie moda o chłopakach Krzyżakach:)

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 27, 2006, 16:42:58 »
Do dodania miast potrzebujesz juz edytora mapy thogrima - http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,5646.0.html

chciaz nie wiem jak jest w nowej wersjii - widzialem ze jest nowy edit mode - moze ma wiecej mozliwosci...

nigdy sie nie zajmowalem robieniem mapy, ale mysle ze jest tam jakis readme, ewentualnie mozesz przejzec temat.

PS: robiles juz jakies modele do modu?

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 27, 2006, 17:04:38 »
Właśnie chodzi o to że mam ten edytor ale jak tam dodam miasto to jek wchodze to jest neutralne ipisze obrońcy 0 właśnie dlatego pisze. Chciałem aby należało jakiejś rasy np. Krzyrzacy. W tym redme nic o tym nie pisze.
Jeszcze modeli nie robiłem narazie mape.

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 27, 2006, 17:34:41 »
No to proste rozwiazanie - zadaj pytanie na naszym forum bo pamietam ze bodajrze alex mial podobny problem i nie pamietam jak sobie z tym poradzi, ale manitas powinien wiedziec.

Offline Cwany_Rycerz

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Rzeźnik i Brutal
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 20, 2006, 18:57:17 »
Fajny ten edit mode :D. W hundred years war we francuskim zamku postawiłem klika domków żeby ciekawiej było :). Arene też modyfikowałem. Szkoda że się nieda tak dodawać NPC-ów :/.
Mortal Kombat Rulezz!

Offline Józef Sztacheta

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1250
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 20, 2006, 19:20:39 »
podobno wlasnie da sie, ustawiajac im odpowiednie sprawny ale sam nigdy nie probowalem...

Offline Cwany_Rycerz

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Rzeźnik i Brutal
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 21, 2006, 15:00:53 »
Do dodania miast potrzebujesz juz edytora mapy thogrima

Niedziała mi :(. Sciągnałem wersje na 0.751 i w licho nieidzie tylko pokazuje mi się błąd kiedy włączam:

"ARB_texture_compression extension was not found"

Miał ktoś jescze coś takiego?
Mortal Kombat Rulezz!

Offline XarDiego

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Piwa: 0
Odp: EDIT MODE - TUTORIAL
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 01, 2007, 17:38:15 »
Ja trochę się zajmuje Edit Mode, ale narazie robie takie małe zmiany, tylko coś nie umiem robić nowych wnętrz, bo porobił bym wejścia do wszystkich domów itd. Mam jeszcze problem bo nie umiem dawać nowych lokacji bo pokazyje się po zapisaniu, że tego nie będzie w grze.

To kilka moich prac:
Las przy tawernie Four Ways
 
Chatka w tymże lesie

Przedmieścia miasta Zendar


Do dodania miast potrzebujesz juz edytora mapy thogrima

Niedziała mi :(. Sciągnałem wersje na 0.751 i w licho nieidzie tylko pokazuje mi się błąd kiedy włączam:

"ARB_texture_compression extension was not found"

Miał ktoś jescze coś takiego?

Jeżeli masz wersję 0.808 M&B to powinieneś ściągnąć najnowszą wersję edytora, 8.1
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2007, 18:04:06 wysłana przez XarDiego »