Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Bandyci :)  (Przeczytany 2380 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 13, 2014, 09:29:07 »
Ja tak właśnie robiłem i mi wszystko działało, ale dzięki za poradę. Od teraz będę też wrzucać do katalogów modułu. A gdy ostatnio wstawiłem miecz do gry był strasznie jasny. Czy to wina złego ocieniowania w OpenBrf czy jeszcze czegoś innego?
(click to show/hide)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2014, 10:17:44 wysłana przez firentis »

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3912
  • Piwa: 138
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 13, 2014, 10:24:58 »
Cytuj
Jeśli masz problem z teksturami, to wrzuć screeny swoich ustawień modelu, materiału, tekstury z OpenBRF.

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 13, 2014, 11:04:04 »
U mnie wygląda to tak:
EDIT  Wstawiłem teksturę do katalogu moda i teraz wgl mi jej OpenBrf nie wyświetla. Lecz gdy wstawię ją z powrotem do głównego katalogu to ja wyświetla. Wiesz może dlaczego tak jest?
EDIT2 Ten bardzo jasny miecz to kwestia OpenBrf'a, bo gdy zwiększyłem współczynnik to miecz się przyciemnił. A co do wyższego Edit'a to nie wyświetla mi tekstury gdy chcę stworzyć materiał, a ona jest w folderze "textures" moda. Lecz jeśli wstawię ją do głównego "textures", wtedy zrobię plik .brf to ją wyświetli i po dodaniu brf'a do katalogu moda mogę z powrotem przenieść moją teksturę do "textures" moda to wszystko będzie działało. Mój problem uważam za rozwiązany. Dziękuję za pomoc :D
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2014, 14:22:39 wysłana przez firentis »

Offline KOsa.44

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiking z dzidą
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 14, 2014, 19:01:37 »
Przepraszam że dopiero teraz pisze ale nie miałem czasu. Sprawdziłem czy to wina modelu i pobrałem model czaszki ale niestety nadal jest problem z teksturą
nie wiem dlaczego ale gdy nakładam teksturę na model to na podglądzie w OpenBRF nie widać zmian tak jak by nie było wcale tekstury :(

Screeny przed:
http://imageshack.com/a/img855/5574/rdtg.png
Screeny po (new material):
http://imageshack.com/a/img841/1706/ma5u.png
http://imageshack.com/a/img855/8072/ky9r.png
http://imageshack.com/a/img838/374/ysf2.png
http://imageshack.com/a/img854/2568/oy9o.png
Screeny po (new texture):
http://imageshack.com/a/img809/662/wju1.png
http://imageshack.com/a/img836/9347/itmc.png
http://imageshack.com/a/img842/1017/h7k5.png
Finał pracy:
http://imageshack.com/a/img716/9783/b398.png
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2014, 19:35:05 wysłana przez KOsa.44 »
"Siła złego na jednego."

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 14, 2014, 19:37:57 »
Z jakiego programu do grafiki 3d korzystasz? U mnie jest tak, że muszę eksportować do .obj model, na którym jest nałożona tekstura w wings3d w momencie eksportu do .obj
Później spróbuj na chwilę wrzucić teksturę .dds do katalogu "Textures" w głównym folderze M&B i dopiero wtedy rozpocząć pracę w OpenBrf. Najpierw dodając materiał, a później teksturę i zapisując .brf do folderu "Resource" moda. Potem importuj swój .obj i zmień mu materiał. Następnie wyjdź z OpenBrf zapisując zmiany. Na końcu przełóż swoją teksturę .dds z głównego "textures" do "textures" moda (mnie to pomaga).

Offline KOsa.44

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiking z dzidą
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 14, 2014, 19:47:47 »
Przed teksturowaniem trzymam tu :
C:\Users\Jan\Desktop\MB\Skeleton
Po teksturowaniu wrzucam do :
C:\Users\Jan\Desktop\MB\Napoleonic Wars by iMortaluz\Modules\Ziemie lodu\Textures

Format: DDS

Używam programów: wings3d i OpenBRF
"Siła złego na jednego."

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 14, 2014, 19:50:50 »
Edytowałem mojego posta wyżej. Spróbuj zgodnie z nim.
Daj jeszcze screena z wingsa jak wygląda model w momencie eksporu do .obj

Offline KOsa.44

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiking z dzidą
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 15, 2014, 16:24:31 »
firentis daje tu screeny z Wingsa:
http://imageshack.com/a/img836/7264/54c2.png
http://imageshack.com/a/img842/7250/2s1l.png
http://imageshack.com/a/img834/2387/z3t9.png
Otworzyłem ponownie model w OpenBRF po teksturowaniu i chyba wiem co jest powodem braku tekstury tylko nie wiem dlaczego się tak robi , na screenie poniżej macie zaznaczone na czerwono może to sprawia ten problem 
http://imageshack.com/a/img841/6968/9stu.png
http://imageshack.com/a/img841/7898/9bhg.png
"Siła złego na jednego."

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 15, 2014, 16:40:32 »
Jeśli chodzi o wingsa to gdy już masz otworzony model to klikasz w "okno" i "schemat sceny", a następnie w "plik" i "importuj obraz" i tam wybierasz swoją teksturę w formacie .bmp Potem w schemacie sceny który ci sie otworzył ujrzysz swoją teksturę. Przeciągnij ją na materiał i wybierz "rozproszenie". Na końcu eksportuj jako .obj
Popatrz na te screeny: http://imagizer.imageshack.us/a/img841/7898/9bhg.png http://imagizer.imageshack.us/a/img841/6968/9stu.png
Podczas wstawiania nowego materiału do OpenBrf'a na początku wpisujesz jego nazwę. Na drugim screenie jest to "dirt". Natomiast na screenie pierwszym (w tym przeze mnie podanych) masz w material wpisane "czacha", więc musisz zmienić materiał na nazwę swojego, czyli w tym wypadku "dirt".

Offline KOsa.44

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiking z dzidą
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 15, 2014, 17:24:28 »
firentis zrobiłem wszystko tak jak piszesz i nadal nie ma tekstury , może zamiast OpenBRF użyje BRF Edit :)
"Siła złego na jednego."

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 15, 2014, 17:55:47 »
Na pewno trzymasz teksturę w folderze "textures"? Jeśli tak no to nie powinno być problemów. Dodajesz materiał, a potem teksturę i zapisujesz .brf do "Resource" moda. Potem importujesz swój obj i zmieniasz mu tylko nazwę materiału (u cb materiał to był "dirt" więc w "material" na tym screenie musisz wpisać "dirt" http://imagizer.imageshack.us/a/img841/7898/9bhg.png) Jeśli to nie pomaga to nwm jak jeszcze Ci zaradzić.

Offline KOsa.44

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiking z dzidą
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 15, 2014, 18:31:21 »
Zmieniłem wszystko na "meat" pobrałem nową teksturę i zmieniłem DDS DXT1 na DDS DXT5 i zrobiłem wszystko jak mówisz i poszło dzięki za pomoc. :)
Jak bym mógł to postawił bym piwo. Niedługo dodam screeny z efektami pracy :)
"Siła złego na jednego."

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Bandyci :)
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 15, 2014, 18:51:54 »
Ok spk. Czekam na te screeny, bo myślę, że będą ciekawe ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2014, 20:26:30 wysłana przez firentis »

Offline KOsa.44

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiking z dzidą
"Siła złego na jednego."