Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Sztuczna Inteligencja  (Przeczytany 1274 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline phoenix1415

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Sztuczna Inteligencja
« dnia: Grudzień 27, 2013, 21:10:55 »
Witam. Mam do was pytanie: Czy jest może sposób na zmodyfikowanie inteligencji botów? Ogólnie seria Mount Blade jest dobrą grą zarówno w singlu, jak i w multi, lecz są błędy w grze, które mnie najbardziej irytują: m.in.

-Gdy strzelcy nie widzą celu, bo jest np. za ścianą, to długo im zajmuje, zanim wpadną na pomysł przejścia tak, by te ściany nie blokowały.
-Gdy jeźdźcy zablokują się na krańcu mapy, lub chociażby drzewie, stoją jak te kołki w miejscu i po pół minucie dopiero czmychają.

To tylko przykłady. Czy jest jakiś sposób, by temu zapobiec?

p.s. Jeśli był podobny temat, po prostu podajcie link. (Ale taki temat, w którym jest to samo zapytanie, ale brak odpowiedzi nie jest dobrym tematem)

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
Odp: Sztuczna Inteligencja
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2013, 21:23:29 »
Nie, bo to jest M&B :P

Offline Leinnan

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1534
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Szczęść Boże, służby i loże
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Sztuczna Inteligencja
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 28, 2013, 10:02:18 »
HUtH, niestety on o tym nie wiedział: http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,284720.0.html
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens
W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakżebyśmy to mogli dowodami obalić?

steam | space fight |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
Odp: Sztuczna Inteligencja
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2013, 13:40:45 »
No fajne to, ale czy to w ogóle zostało wydane?

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sztuczna Inteligencja
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 28, 2013, 14:43:33 »
Pierwszy filmik to tylko zmiana animacji+ przykokszona postać+ prosty trigger wywołujący animacje odlecenia przy odpowiednio mocnym trafieniu. Czyli nic szczególnego.
W drugim filmie za to widać już skrypt zahaczający o temat AI lecz dalej jest strasznie prosty. Z tego co widzę dodany jest pojedynczy warunek sprawiający że z przeciwnikiem walczy tylko jedna postać a reszta otrzymuje rozkaz stanięcia w oddalonym miejscu. Czyli też nic szczególnie wymyślnego.
Dodatkowo widać że skrypt uruchamia się za rzadko przez co widać dziwne szamotanie się jednostek czekających na swoją kolej. Co prowadzi do głównego problemu, nawet taki prosty skrypt o złożoności O(n) (gdzie n to liczba jednostek walczących z bohaterem) gdy często się uruchamia daje dodatkowy narzut. Gdy mowa o większym systemie rozbudowującym AI, który niestety aby działać sensownie będzie musiał mieć co najmniej kwadratową złożoność obliczeniową, narzut wynikający z mało wydajnej interpretacji języka skryptowego będzie bardzo szybko wzrastał wraz z ilością jednostek na polu bitwy. Nie mówiąc już o tym że projektując taki system bardzo potrzebne byłyby pewne struktury danych których M&B nie udostępnia modderom.
Tak więc bez dostępu do źródeł gry(lub ogromnych umiejętności w pracy z disasemblowanym kodem, co do tego jest nielegalne) niestety nie ma sensu na poważnie się za to zabierać.

Offline phoenix1415

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sztuczna Inteligencja
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2014, 21:56:55 »
Prawdę mówiąc mam takie dziwne wrażenie, że w singlu boty mają lepszą inteligencję (udają, że blokują przynajmniej). Nie wiecie, czy da się jakoś tę inteligencję przenieść na multi?

Offline Rycerz woku

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 234
  • Piwa: -2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sztuczna Inteligencja
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 27, 2014, 20:44:48 »
wystarczy zmienić poziom trudności (jest też opcja ustalania inteligencji) na poziomi 100% inteligencji naprawde ciężko się gra

Offline phoenix1415

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sztuczna Inteligencja
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 02, 2014, 23:03:08 »
Pewnie spóźniony zapłon, ale co do tej opcji nie wiesz, gdzie to można na serwer dedykowany ustawić tę opcję? Bo to, że są trudni na singlu, to wiem.