Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Languages OiM:DP-problem  (Przeczytany 775 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Scoot

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Piwa: 5
Languages OiM:DP-problem
« dnia: Grudzień 15, 2013, 20:29:00 »
Witam
Ostatnio "męczę" Ogniem i Mieczem poprawiam mapę, robię zmiany w spolszczeniu i napotkałem pewien problem. OiM nie widzi spolszczenia a w zasadzie moich poprawek. W notatniku zmieniłem w pliku troops nazwę "Kosynier" na "Rekrut" niestety ta zmiana nie jest widoczna po uruchomieniu OiM.

Podejrzewam że mam coś "nie tak" z dostępem i atrybutami plików. Mój system to Win7 uruchamiam grę jako administrator. Podobny problem miałem ze spolszczeniem pliku parties.csv. Zmieniłem nazwy miast i wiosek i wszystko było w porządku, gdy uruchomiłem grę zauważyłem że jedna nazwa jest źle wpisana. Poprawiłem więc wpis w parties.csv ale gdy odpaliłem grę nie było tej poprawki. Zacząłem coś kombinować z atrybutami i dostępem do programów i sam nie wiem jak to się stało w końcu OiM odczytał ten poprawiony plik.
Wygląda na to że OiM nie widzi poprawionego pliku w katalogu Languages/ languages.pl/*.csv.
Ciekawostka jest taka że gdy notatnikiem zmieniłem wpis w troops.csv to gdy otworzyłem ten plik excelem to nie było widać zmiany którą zrobiłem, natomiast otwierając plik notatnikiem zmiana była widoczna. Gdy plik troops.csv skopiowałem w inne miejsce na innym dysku to otwierając go excelem plik miał poprawkę którą zrobiłem. Ponowne skopiowanie do OiM nie dało rezultatów, plik na innym dysku otwierany excelem miał poprawkę którą zrobiłem a na dysku C: / OiM, jej nie miał. Znowu zacząłem coś kombinować z atrybutami i dostępem do programów i sam nie wiem jak to się stało że plik troops.csv otwierany notatnikiem i excelem ma takie same wpisy.

Może ktoś się już spotkał z takimi czarami? Panowie pomocy bo nie dość że jestem siwy to chyba niedługo i wyłysieję.

Pozdrawiam


Ps. Teraz przypomniało mi się że podobnie miałem z Morghs M&B WB-WFAS Editor, robiłem zmiany w troops i program "dawał" komunikat że robi kopię i zmiany w pliku, jednak nie było ani zmian pliku ani kopii zapasowej. Może nie tak, zmiany były ale OiM ich nie "widział" tak jak by czytał starą wersje pliku, dopiero uruchomienie edytora w trybie administratora rozwiązało problem.

Offline Scoot

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Piwa: 5
Odp: Languages OiM:DP-problem
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2013, 20:26:51 »
Witam
Przepraszam, że post pod postem, ale edytując poprzedni wpis dodatek, który piszę dziś byłby nie widoczny a to, co napisze może kiedyś komuś się przyda.
Sprawa chyba rozwiązana, pisze chyba, bo nie do końca jestem pewny.
Wczoraj "walczyłem" jeszcze z troops.csv. Najpierw skasowałem całe spolszczenie i ustawiłem w pliku language.txt na język angielski (en). Gra się załadowała z błędami, ale można było grać, chociaż w miejscach napisów miałem "krzaczory". Następnie zmieniłem ponownie język na polski (pl) i wgrałem spolszczenie menu. Grę miałem z polskim menu natomiast reszta tekstu wraz z troops była po angielsku. Nie pozostało wtedy nic innego jak wstawić cały plik languages. Uruchomiłem grę i niestety nic to nie dało, gra nie widziała wprowadzonych zmian w troops.csv.
Następny mój krok był taki, że "na chama" skopiowałem całe OiM z dysku C: na dysk E: (nie partycja C: tylko całkiem inny dysk fizyczny).
Ciekawostka jest taka, że gra uruchomiła się bez problemu z dysku E:, były zapisy wszystko działa normalnie i mam teraz "klona". Niestety błąd, z troops.csv tez się klonował. Ciekawe czy jak skasuję OiM z dysku C: (systemowego - szkoda miejsca) gdzie była zrobiona instalka to będzie można uruchomić grę z E:, na razie nie eksperymentuje, bo za dożo czasu poświęciłem na modyfikacje mapy żeby teraz to utracić.
Po tym wszystkim "ręce mi opadły", bo nie wiedziałem, co robić. Postanowiłem jeszcze raz wszystko sprawdzić. Pierwsze, co to wszedłem we właściwości pliku startowego mb-oim.exe i jak to się mówi, "co ślepemu po oczach" w zakładce "zgodność" mam wpis "Windows P.(Ser vice PCK 3), patrzę i patrzę i oczom nie wierze, co z tego że zgodność jest z XP, jak nie zaznaczona jest opcja "uruchom ten program w trybie zgodności". Ręce opadają, przecież przeglądałem to kilkadziesiąt razy i byłem przekonany, że to było ustawione, dobre jest to powiedzenie, że lepiej człowiek widzi to, co jest pod lasem niż to, co ma pod nosem. Po ustawieniu zgodności wszystko hula jak należy.
Proszę kolegów, aby zwrócili na takie drobiazgi uwagę i "przed" sprawdzali zgodność i dobrze się zabezpieczali. :)
I tym optymistycznym akcentem może już zakończę.

Pozdrawiam

Ps. Jak pisałem mój system to Windows 7 / 64bit.