Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Dodawanie najemników  (Przeczytany 1590 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CzarnuH

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Piwa: 0
Dodawanie najemników
« dnia: Listopad 12, 2013, 18:17:42 »
Czy jest jakiś prosty sposób lub narzędzie, którym można dodać nowych najemników z możliwością rekrutacji w tawernie?

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Senior
  • **
  • Wiadomości: 6957
  • Piwa: 562
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dodawanie najemników
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2013, 17:29:02 »
Jeśli chodzi o edytory, to proponuję Morgh's M&B/WFaS Editor (http://www.mbrepository.com/file.php?id=1798). Pozwala na edycję Warbanda i WFaSa, naraz masz tam edytor jednostek, przedmiotów, parties i party_templates.
Ewentualnie Troop Editor pod zwykłe M&B, działa też z WB.
http://www.mbrepository.com/file.php?id=709

Tutek do Troop Editora z Tawerny "Four Ways":
http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=3914.0

Jeśli chodzi o tych najemników, to wpis z nową jednostką musi po prostu znaleźć się przed pozycją #34 - trp_mercenaries_end.
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline CzarnuH

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Piwa: 0
Odp: Dodawanie najemników
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2013, 20:08:34 »
Dzięki za edytor, ale znam je. Kiedyś się nimi bawiłem i wydawało mi się, że była tam przy jednostkach opcja do zaznaczenia "mercenary", ale jednak nie ma :(

Rozumiem, że wpis mam przenieść ręcznie w notatniku, bo w edytorze nie widzę możliwości przesuwania, a nowa jednostka dodawana jest na końcu. I nie trzeba jakichś skryptów edytować, żeby pojawiali się w tawernach, a gra wybiera najemników losowo z puli <trp_watchman ; trp_mercenaries_end)?

Mam jeszcze parę dodatkowych pytań:
1. Można jakoś edytować prawdopodobieństwo występowania konkretnych najemników?
2. Czy najemnicy mają ustaloną z góry cenę wynajęcia, czy zależy ona od poziomu jednostki i faktu, czy jednostka jest piesza/konna?

Offline CzarnuH

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Piwa: 0
Odp: Dodawanie najemników
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 15, 2013, 20:41:57 »
No niestety, bo moich modyfikacjach wszystko się pomieszało. Po wciśnięciu jednostek w środek poprzesuwały się drzewka rozwoju i postacie występujące już w trakcie gry są pomieszane, jak zamiast bandyty atakującego na starcie jest sarranidzki ludź, a zamiast kupca wylatuje jakiś chłop bez koszuli i próbuje nas ubić :/ Jak się damy ubić "bandycie", to na mapie świata właściciele miast, zamków i wsi są pomieszani. Coś źle zrobiłem? :/

Offline Waldzios

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 609
  • Piwa: 50
  • "Let me see your war face."
Odp: Dodawanie najemników
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2013, 09:26:13 »
W trybie tekstowym lub przy pomocy edytora NIE można dodać nowych najemników. Pewne stałe wartości (w tym przypadku trp_mercenaries_end) są zapisywane w momencie kompilacji MS i nie da się ich łatwo zmodyfikować.
Ogólnie dodawanie nowych jednostek w pliku troops.txt dopuszczalne jest tylko na końcu pliku, w innym przypadku grozi trudno przewidywalnymi błędami (przesuniecie stałych).

Jedyne obejście tego problemu (oczywiście poza użyciem MS) to dodanie nowych najemników jako upgrade istniejących (efektem ubocznym będzie brak modyfikatora ceny).

Mam jeszcze parę dodatkowych pytań:
1. Można jakoś edytować prawdopodobieństwo występowania konkretnych najemników?
2. Czy najemnicy mają ustaloną z góry cenę wynajęcia, czy zależy ona od poziomu jednostki i faktu, czy jednostka jest piesza/konna?

1. Nie wykonalne bez użycia MS.
2. Najemnicy kosztują 50% więcej niż ich standardowe odpowiedniki.
"There Ain't No Such Thing As A Free Lunch"

Offline CzarnuH

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Piwa: 0
Odp: Dodawanie najemników
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2013, 17:03:11 »
Jako upgrade już istniejących jednostek, to mi nie odpowiada. A gdyby podmienić istniejącego nowym? Mogłoby zadziałać? Jakbym podmienił nowego na strażnika karawany, to pewnie znalazłbym go w karawanach.

Offline Waldzios

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 609
  • Piwa: 50
  • "Let me see your war face."
Odp: Dodawanie najemników
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 16, 2013, 17:58:05 »
A gdyby podmienić istniejącego nowym? Mogłoby zadziałać?
Zadziała, ale mogą wystąpić efekty uboczne jeśli jednostka jest używana w innych celach (przykład strażnika karawany). O ile dobrze pamiętam 'Mercenary Swordsman' i 'Hired Blade' są używane w turniejach, wiec pozostają ci tylko trzy jednostki do dyspozycji.
Jakbym podmienił nowego na strażnika karawany, to pewnie znalazłbym go w karawanach.
Dokładnie.
"There Ain't No Such Thing As A Free Lunch"

Offline CzarnuH

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Piwa: 0
Odp: Dodawanie najemników
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 16, 2013, 18:33:15 »
Już sprawdziłem. Zostawiłem tylko karawaniarzy i zapomniałem, że te jednostki, które wymieniłeś występują w turniejach :p Poza tym, żadnych ekscesów nie było. Więc zostaje wartownik, kusznik, jeździec, kawalerzysta. Można jeszcze zrobić ulepszenia tych jednostek, jako dodatkowe, ale wtedy w tawernach nie będą występować te ulepszenia.

Dzięki za wszelką pomoc i wyjaśnienie mechanizmów :)

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Moderator Globalny
  • Senior
  • **
  • Wiadomości: 6957
  • Piwa: 562
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Dodawanie najemników
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 18, 2013, 14:43:18 »
co do jednostek używanych w karawanach: to na pewno można zmienić w party_templates.txt, więc jak chcesz, to możesz je zmienić
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB