Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Multimedia  (Przeczytany 37029 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dziki Wąż Mikołaj

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 20, 2013, 23:28:03 »
Cieszy mnie to, że można będzie więcej kombinować z zastawami uzbrojenia, tzn. głowa, szyja, tunika, spodnie+buty mamy oddzielnie. Chodź lepiej było by jeszcze rozdzielić buty od spodni xD

Offline Filcefix

  • Gracz Roku DLG
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1121
  • Piwa: 127
  • Płeć: Mężczyzna
  • Średniowiecze, zabawy tarczą i mieczem.
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 20, 2013, 23:37:28 »
 Fajnie że jest więcej oddzielnych slotów, acz i tak jak dla mnie najzajebistniejaśniejszym rozwiązaniem było takie jak w Morrowindzie Głowa, p ramie, l ramie, p dłoń, l dłoń, kirys, nogi, buty, 1 pierścień, 2 pierścień, naszyjnik. Oczywiście w warbandzie można zrezygnować z ozdób i lewy/prawy za to dodać płaszcz. Acz w Morku i tak mnie jarało to mozolne kompletowanie, a te ozdóbki czy inne dodatkowe sloty, do modów mogą być przydatne.
 Zaciekawiło mnie też osobny slot na konia oraz jego pancerz.

Offline cobran

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Warrusie! oddaj mi moje legiony!
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 21, 2013, 11:59:12 »
Dziki, przecież spodnie masz teraz razem ze zbroją, a buty to tylko buty, sprawdź sobie po sygnaturach przedmiotów na screenie i tym jak rozłożone są ubrania na postaci

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 21, 2013, 14:12:08 »
Fajnie że jest więcej oddzielnych slotów, acz i tak jak dla mnie najzajebistniejaśniejszym rozwiązaniem było takie jak w Morrowindzie Głowa, p ramie, l ramie, p dłoń, l dłoń, kirys, nogi, buty, 1 pierścień, 2 pierścień, naszyjnik. Oczywiście w warbandzie można zrezygnować z ozdób i lewy/prawy za to dodać płaszcz. Acz w Morku i tak mnie jarało to mozolne kompletowanie, a te ozdóbki czy inne dodatkowe sloty, do modów mogą być przydatne.
 Zaciekawiło mnie też osobny slot na konia oraz jego pancerz.
No to fajne jest w morrku fakt, ale to nadal sztywne sloty. Nie wiem czy w jakiejś grze było coś takiego, że zamiast slotów, było jakieś ogólne miejsce na ekwipunek, gdzie się wrzuca sprzęt i albo trzeba się jakoś zmieścić przestrzennie(każdy item zajmuje ileś kratek) albo w jakiejś puli punktów(itemy zajmują punkty). W takim M&B nie można mieć zbroi z różnych elementów wraz z płaszczem, miecza w pochwie na pasie, długiego noża w pochwie na lędźwiach, toporka za pasem, krótkich noży w innych miejscach, tarczy i/lub innej broni na plecach i jeszcze jakiegoś plecaka/tobołka. No lipnie :P
W Wieśku podobały mie się dodatkowe sloty na bronie, prawie że wcale tych toporów itp. nie uzywałem, ale to uczucie bycia uzbrojonym po zęby :P

Offline NIFN

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1360
  • Piwa: 18
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 21, 2013, 22:23:08 »
Mnie się podoba system ekwipunku z moda 1.13 do Jagged Alliance 2 (i pokrewnych), w którym ilość slotów dla danego typu przedmiotów uzależniony jest od rodzajów posiadanych kamizelek, plecaków i toreb (screen: http://i1.ytimg.com/vi/3rUZvqNQlJk/hqdefault.jpg). Niestety, raczej nie nadawałby się do slashera, w którym postaci walczą w niemal ciągłym ruchu.

To, co pokazali na screenie... jest śmieszne. Dodali raptem jeden dodatkowy slot dla postaci - naramienniki i możliwość nałożenia na konia kropierzu. Serio, ludzie się takim czymś zachwycają?
Powinni brać przykład z Barre Mettle Entertaiment, a konkretniej z ich projektu - Sui Generis, w którym będziemy mieć (bo gra wciąż jest tworzona) pełną swobodę przy zakładaniu elementów ubioru, jak i pancerza na postać (coś jak we wspomnianym Morrowind): http://cdn3.baremettle.com/DU2_InventoryL.jpg

Tymczasem TaleWorlds dalej brnie w stare i okrojone schematy, dumnie określając swój przyszły produkt jako "robiony od zera". Nie twierdzę, że takie rozwiązanie jest złe, ale należy do przestarzałych i, przede wszystkim, nudnych.

Inna sprawa - rozmieszczenie przedmiotów na ekranie ekwipunku przypomina mi typową grę MMO, gdzie wokół postaci mamy kilka(naście) slotów na różne duperele. Według mnie taki schemat jest mało czytelny. Intrygują jednak te trzy sloty w prawym dolnym roku ekranu postaci - jakieś zapasy żywności, czy coś?

Spodobały mnie się zaś ikonki przedmiotów - są estetyczne i wyraźne... w sumie tylko one.

I podpisuję się pod postem HutHa odnośnie sortowania przedmiotów!

EDIT:
Łap wyraźniejszy screenshot z JA2 1.13: http://i.imgur.com/TOLDryH.png
Dodam też, że tych kamizelek, sakiewek, toreb, plecaków... jest mnóstwo!

Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2013, 09:18:53 wysłana przez NIFN »

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 21, 2013, 23:01:06 »
Wow, czegoś takiego jak to z Sui Generis chyba jeszcze nie było, zarąbiste.
Na tym screenie z JA nic nie widzę :P ale jest to dobre rozwiązanie, w M&B śmieszne są te długie bronie, które można schować sobie... do pleców jakby

Offline NIFN

  • Wagant
  • *
  • Wiadomości: 1360
  • Piwa: 18
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 22, 2013, 09:53:05 »
Tak... Uważam, iż chowanie jakiejkolwiek broni w trakcie walki na plecy jest... komiczne - zwłaszcza tych z długim drzewcem (włócznie, piki, looo(o)ooong axes itp). Myślę, że długą broń trzymano na plecach tylko w trakcie podróży, aczkolwiek ekspertem nie jestem.

Inną drażniącą sprawą, zwłaszcza w grze sieciowej, jest zmiana broni w trakcie walki.
Wiemy dobrze, że postać zamiast najpierw schować broń do pochwy (odtworzyć animację ukrywania broni) i wyjąć drugą, przenosi ją w magiczny sposób na swoje miejsce... Irytujące, zwłaszcza podczas walki z miotaczami / strzelcami, a także "2-handerami", którzy noszą tarcze na plecach, w celu łapania pocisków. Można się czepiać, że takie wydłużenie zmiany broni będzie uporczywe, ale... po coś chyba dodali możliwość upuszczania trzymanej broni, hm...? Poza tym, jednoczesne wyjmowanie miecza i tarczy również powiewa lenistwem i amatorszczyzną deweloperów gier.
TaleWorlds nie należy do niezależnych twórców (sprzedali się do Paradox), więc jeśli znów popełnią te same błędy, tłumacząc, że to taki "aspekt", to niech się gonią!

Wracając jeszcze do ekwipunku - brakuje też systemu dodatków dla pancerzy pokroju woreczków, sakiewek przy pasie, plecaków itp. Coś na wzór tych z Overgrowth (kto nie zna tej produkcji, niech żałuje):
http://www.youtube.com/watch?v=il1xKZVg_NY
http://www.youtube.com/watch?v=8pO7Ds4zd8w
Dodałoby to pewien kosmetyczny aspekt oraz zniwelowałoby to znacznie efekt "wojny klonów"...

Pozdrawiam!

Offline Leinnan

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1534
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Szczęść Boże, służby i loże
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 22, 2013, 10:15:24 »
Mnie się podoba system ekwipunku z moda 1.13 do Jagged Alliance 2 (i pokrewnych), w którym ilość slotów dla danego typu przedmiotów uzależniony jest od rodzajów posiadanych kamizelek, plecaków i toreb (screen: http://i1.ytimg.com/vi/3rUZvqNQlJk/hqdefault.jpg). Niestety, raczej nie nadawałby się do slashera, w którym postaci walczą w niemal ciągłym ruchu.

To, co pokazali na screenie... jest śmieszne. Dodali raptem jeden dodatkowy slot dla postaci - naramienniki i możliwość nałożenia na konia kropierzu. Serio, ludzie się takim czymś zachwycają?
Powinni brać przykład z Barre Mettle Entertaiment, a konkretniej z ich projektu - Sui Generis, w którym będziemy mieć (bo gra wciąż jest tworzona) pełną swobodę przy zakładaniu elementów ubioru, jak i pancerza na postać (coś jak we wspomnianym Morrowind): http://cdn3.baremettle.com/DU2_InventoryL.jpg

Tymczasem TaleWorlds dalej brnie w stare i okrojone schematy, dumnie określając swój przyszły produkt jako "robiony od zera". Nie twierdzę, że takie rozwiązanie jest złe, ale należy do przestarzałych i, przede wszystkim, nudnych.

Inna sprawa - rozmieszczenie przedmiotów na ekranie ekwipunku przypomina mi typową grę MMO, gdzie wokół postaci mamy kilka(naście) slotów na różne duperele. Według mnie taki schemat jest mało czytelny. Intrygują jednak te trzy sloty w prawym dolnym roku ekranu postaci - jakieś zapasy żywności, czy coś?

Ale przecież taki układ jest częsty nie tylko w MMO, ale także w dużej części RPG
http://www.pixelsocks.com/wp-content/uploads/2011/02/Inventory.jpg
http://www.worldofrisen.de/images/imgmanager/264.jpg


Tak... Uważam, iż chowanie jakiejkolwiek broni w trakcie walki na plecy jest... komiczne - zwłaszcza tych z długim drzewcem (włócznie, piki, looo(o)ooong axes itp). Myślę, że długą broń trzymano na plecach tylko w trakcie podróży, aczkolwiek ekspertem nie jestem.

Inną drażniącą sprawą, zwłaszcza w grze sieciowej, jest zmiana broni w trakcie walki.
Wiemy dobrze, że postać zamiast najpierw schować broń do pochwy (odtworzyć animację ukrywania broni) i wyjąć drugą, przenosi ją w magiczny sposób na swoje miejsce... Irytujące, zwłaszcza podczas walki z miotaczami / strzelcami, a także "2-handerami", którzy noszą tarcze na plecach, w celu łapania pocisków. Można się czepiać, że takie wydłużenie zmiany broni będzie uporczywe, ale... po coś chyba dodali możliwość upuszczania trzymanej broni, hm...? Poza tym, jednoczesne wyjmowanie miecza i tarczy również powiewa lenistwem i amatorszczyzną deweloperów gier.


Fakt, to muszą dopracować.

TaleWorlds nie należy do niezależnych twórców (sprzedali się do Paradox), więc jeśli znów popełnią te same błędy, tłumacząc, że to taki "aspekt", to niech się gonią!

Bez komentarza :D

Wracając jeszcze do ekwipunku - brakuje też systemu dodatków dla pancerzy pokroju woreczków, sakiewek przy pasie, plecaków itp. Coś na wzór tych z Overgrowth (kto nie zna tej produkcji, niech żałuje):
http://www.youtube.com/watch?v=il1xKZVg_NY
http://www.youtube.com/watch?v=8pO7Ds4zd8w
Dodałoby to pewien kosmetyczny aspekt oraz zniwelowałoby to znacznie efekt "wojny klonów"...

Pozdrawiam!

Przecież właśnie masz tego namiastkę poprzez nowy slot.
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens
W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakżebyśmy to mogli dowodami obalić?

steam | space fight |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Offline Prußak

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3209
  • Piwa: 236
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten, który mówi sam sobie dobranoc, dobranoc
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 22, 2013, 13:58:12 »
Mi to tam wszystko jedno, ważne by rozgrywka była dobra.
Hah jesteśmy chyba jedynym klanem  który  grał z nimi spara  w którym nie było  Wulgaryzmu i kutni Ale za to mecz nie był  fair-play prośby  o  zablokowanie kamery obserwatora nic nie dawały  chociaż  na serwerze był admin...

Offline Filcefix

  • Gracz Roku DLG
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1121
  • Piwa: 127
  • Płeć: Mężczyzna
  • Średniowiecze, zabawy tarczą i mieczem.
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 22, 2013, 17:32:58 »
 W ogóle jestem ciekaw co do sztywności czy znów tak samo dalej będzie, ze dłuższe tuniki, płaszcze czy pelerynki jak by się zrobiło czy wszelakie inne odstające/powiewające rzeczy, będą tak jak by przylegały do ciała czy byłoby to jakoś sensownie wyodrębnione w kwestii animacji. Pamiętam jak byłem podjarany jak w pierwszym Hitmanie krawat tak fajnie się ruszał jak się chodziło, albo nawet w takim głupim prostym mmo gdzie płaszcze/peleryny ładniusio powiewają przy ruchach postaci. O samym podmuchiwaniu przez wiar płaszczy pominę bo to tam kit, ale ta animacja przy biegu by się przydała. To samo sztandary, wiatraki, drzewa...

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 22, 2013, 18:36:25 »
Wracając jeszcze do ekwipunku - brakuje też systemu dodatków dla pancerzy pokroju woreczków, sakiewek przy pasie, plecaków itp. Coś na wzór tych z Overgrowth (kto nie zna tej produkcji, niech żałuje):
http://www.youtube.com/watch?v=il1xKZVg_NY
http://www.youtube.com/watch?v=8pO7Ds4zd8w
Kurde, co za projekt, wow. Taki system animacji by się w tym Sui Generis przydał :P

W ogóle jestem ciekaw co do sztywności czy znów tak samo dalej będzie, ze dłuższe tuniki, płaszcze czy pelerynki jak by się zrobiło czy wszelakie inne odstające/powiewające rzeczy, będą tak jak by przylegały do ciała czy byłoby to jakoś sensownie wyodrębnione w kwestii animacji. Pamiętam jak byłem podjarany jak w pierwszym Hitmanie krawat tak fajnie się ruszał jak się chodziło, albo nawet w takim głupim prostym mmo gdzie płaszcze/peleryny ładniusio powiewają przy ruchach postaci. O samym podmuchiwaniu przez wiar płaszczy pominę bo to tam kit, ale ta animacja przy biegu by się przydała. To samo sztandary, wiatraki, drzewa...
Wątpię, żeby to zrobili :P Nie mam pojęcia jak to jest od strony technicznej, ale coś mi się wydaje, że taką technologię chyba się kupuje, bo jakby mieli sami takie coś zrobić.... 2020. Nawet jeśli będzie coś takiego, to chyba nie tak super jak w tytułach AAA

Offline Trebron2009

  • 2009
  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2032
  • Piwa: 307
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 22, 2013, 20:12:46 »
Wątpię, żeby to zrobili :P Nie mam pojęcia jak to jest od strony technicznej, ale coś mi się wydaje, że taką technologię chyba się kupuje, bo jakby mieli sami takie coś zrobić.... 2020. Nawet jeśli będzie coś takiego, to chyba nie tak super jak w tytułach AAA
Tak narzekacie na te Taleworlds jakby to inne studia były pełne dev-bogów... przynajmniej dają grę modować i wypuszczają w stanie jakiejś grywalności nie jak szmaciarze z DICE czy innych studiów podległych kiepskim wydawcom. A już kompletnie bekowe te teksty "zepsujom eq to niech się goniom omg" tak jakby sam system eq decydował czy gra jest dobra, czy nie XD

btw. około 200 jednostek na ekranie, tkaniny z ich strojów powiewają na wietrze zgodnie z fizyką... pozdrawiam wasze komputery

Offline huth

  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6524
  • Piwa: 450
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 22, 2013, 20:30:40 »
Chyba aż tak nie narzekamy... po prostu chciałoby się gry, która jest dużym krokiem do przodu, a nie tylko mocno podrasowanej, wszyscy wiedzą, że TW nie ma wielkich możliwości, ale w pewnych obszarach nie trzeba sporo kasy ani technologii, żeby coś zostało znacznie zmienione na lepsze.

btw. około 200 jednostek na ekranie, tkaniny z ich strojów powiewają na wietrze zgodnie z fizyką... pozdrawiam wasze komputery
Hmm w assassings creedach jest całkiem sporo ludków i fizyka działa całkiem nieźle, więc da się(a może to kosztem AI :D). W końcu tu nie chodzi o to, żebym wszystkim się płaszcze tak ruszały jak w nowych Batmanach, ale hmmm... żeby płaszcze w ogóle były i trochę się ruszały :D

Offline Leinnan

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1534
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Szczęść Boże, służby i loże
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 22, 2013, 21:15:07 »
Co do Assasina, wyrobraź sobie walkę na 100 chłopa gdzie każdy czeka na swoją kolej do walki z bohaterem :D Nieziemski widok.
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens
W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakżebyśmy to mogli dowodami obalić?

steam | space fight |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Offline Trebron2009

  • 2009
  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2032
  • Piwa: 307
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Multimedia
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 22, 2013, 21:50:09 »
Hmm w assassings creedach jest całkiem sporo ludków i fizyka działa całkiem nieźle, więc da się(a może to kosztem AI :D). W końcu tu nie chodzi o to, żebym wszystkim się płaszcze tak ruszały jak w nowych Batmanach, ale hmmm... żeby płaszcze w ogóle były i trochę się ruszały :D
Teraz porównaj oba silniki i zasoby finansowe twórców. Tak... da się ale nie w grze robionej przez niezbyt zamożne Tureckie studio :P