Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Co się dzieje z forum

31.08.2018 | Dodał: Dyktator

Wyjaśnienie sytuacji znajduje się na naszym facebooku: więcej

Nabór do redakcji

19.07.2018 | Dodał: Dyktator

Gazetka forumowa "Echo Tawerny" powraca! więcej

Konkurs wystartował!

10.05.2018 | Dodał: Hubtus

Drodzy Tawernowicze! więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Dyskusja: najświeższe informacje o Bannerlord  (Przeczytany 176800 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BLyy

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Piwa: 0
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #510 dnia: Sierpień 23, 2016, 19:39:44 »

- tutaj o tym jak w średniowieczu walczono. Przede wszystkim, by trafić w czułe punkty i iść dalej, a nie obcinać kończyny.
Czy zdarzały się jednak obcinane głowy i kończyny w czasie bitwy? Nie wiem. Jeśli się zdarzały to bardzo chętnie o tym poczytam. Dla fanów obcinania kończyn i głowy z pewnością będą mody.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2016, 20:20:46 wysłana przez BLyy »

Offline TwarógSzatana

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #511 dnia: Sierpień 23, 2016, 21:12:56 »
O dokładnie, krótkie cięcia i gość idzie spać, właśnie pisać miałem. Odciąć komuś głowę podczas walki to nie wiem co trzeba mieć, bardzo dużo siły i niewyobrażalnie ostry miecz. Także rzecz tak potrzebna bannerlordzie jak świni trampki. Zbędny bajer. Z bajerów to chciałem i wprowadzili to do gry, posoka zostaje na ziemi co mnie bardzo raduje koniec po ciężkim oblężeniu oglądania setek zwłok bez kropki krwi na ziemi. 

Offline BLyy

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Piwa: 0
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #512 dnia: Sierpień 23, 2016, 21:36:07 »
O dokładnie, krótkie cięcia i gość idzie spać, właśnie pisać miałem. Odciąć komuś głowę podczas walki to nie wiem co trzeba mieć, bardzo dużo siły i niewyobrażalnie ostry miecz. Także rzecz tak potrzebna bannerlordzie jak świni trampki. Zbędny bajer. Z bajerów to chciałem i wprowadzili to do gry, posoka zostaje na ziemi co mnie bardzo raduje koniec po ciężkim oblężeniu oglądania setek zwłok bez kropki krwi na ziemi.
Może i kończyny były ucinane w czasie bitwy, ale czy na tyle często, by zaimplementować to do gry? I czy były one tak często jak w modach do Warbanda? Jak ktoś zresztą będzie chciał, zawsze będą mody.

Offline SpajderChrum

  • Morderca Macior z Moczar
  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Piwa: 32
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #513 dnia: Sierpień 23, 2016, 21:38:06 »
Tak, bo każdy w Bannerlordzie to rycerz, szlachta, król, i cesarz, więc nie będzie przecież chodzić i zabijać jak barbarzyńca. Pole bitwy usnute było fiołkami i bardzo niechętnie się zabijali, a jak już to igiełką w serduszko, żeby kogoś nie skrzywdzić. Jędrzej sam mówi, że rycerstwa było max 20%, a uzbrojony motłoch raczej walił przysłowiowo na pałę i ile się da.

Offline BLyy

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Piwa: 0
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #514 dnia: Sierpień 23, 2016, 21:43:29 »
Tak, bo każdy w Bannerlordzie to rycerz, szlachta, król, i cesarz, więc nie będzie przecież chodzić i zabijać jak barbarzyńca. Pole bitwy usnute było fiołkami i bardzo niechętnie się zabijali, a jak już to igiełką w serduszko, żeby kogoś nie skrzywdzić. Jędrzej sam mówi, że rycerstwa było max 20%, a uzbrojony motłoch raczej walił przysłowiowo na pałę i ile się da.
Z kimś kto nie był rycerzem na polu bitwy zapewne się nie liczono i zabijano chętniej takich ludzi. Jednak czy często tacy tracili kończyny? Taki chłop, mieszczan czy ubogi szlachcic albo barbarzyńca jeśli był gorzej wyszkolony to pewnie rzadziej chciał trafiać w konkretne miejsca, ale wątpię by oni dysponowali super uzbrojeniem w porównaniu do rycerstwa, by umiejętność obcinania kończyn przychodziła im z łatwością. Jeśli jest inaczej, to chętnie na ten temat poczytam. I czy rzeczywiście warto implementować coś co nie było regułą?

Offline Haazheel

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 455
  • Piwa: 15
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #515 dnia: Sierpień 23, 2016, 21:59:10 »
To powodzenia, dzień po premierze pewnie wyjdzie już 10 patchów.

Kto wie, może zrobimy zakłady ile twórcy w razie czego po premierze zrobią patchy do Bana...

Offline cobran

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Warrusie! oddaj mi moje legiony!
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #516 dnia: Sierpień 24, 2016, 10:37:25 »
Cytuj
Z kimś kto nie był rycerzem na polu bitwy zapewne się nie liczono i zabijano chętniej takich ludzi. Jednak czy często tacy tracili kończyny? Taki chłop, mieszczan czy ubogi szlachcic albo barbarzyńca jeśli był gorzej wyszkolony to pewnie rzadziej chciał trafiać w konkretne miejsca, ale wątpię by oni dysponowali super uzbrojeniem w porównaniu do rycerstwa, by umiejętność obcinania kończyn przychodziła im z łatwością. Jeśli jest inaczej, to chętnie na ten temat poczytam. I czy rzeczywiście warto implementować coś co nie było regułą?

Oczywiście to zależy od okresu, ale w późnym średniowieczu rycerstwo omijało motłoch szerokim łukiem, a innego rycerstwa nie próbowało zabijać tylko brać w niewolę co by potem dostać wysoki okup. Było to min. jedn z przyczyn zwycięstwa Anglików pod Agincourt, gdzie rycerstwo Francji nie zwracało uwagę na prujących do nich angielskich łuczników, tylko próbowało wziąć rycerzy w niewolę dając się rozstrzelać lub (po upadku z konia) zadźgać/zadeptać przez angielski motłoch.

A co do PEGI to w Polsce pełni ono rolę informacyjną nie mając mocy prawnej, ale już np. Niemcy poza PEGI mają jeszcze swój system oceny który ogranicza dystrybucję w ich kraju plus bez dowodu w sklepie nie kupisz gry +18. W Ameryce (USA+KAnada) jest podobnie z tym że oni zamiast PEGI mają ESRB. Nie ograniczajcie się zatem tylko do polskiego podwórka bo gra ma się sprzedać na całym świecie a zbyt wysokie oznaczenia na to nie pozwolą.

Offline BLyy

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Piwa: 0
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #517 dnia: Sierpień 25, 2016, 10:22:37 »
Oczywiście to zależy od okresu, ale w późnym średniowieczu rycerstwo omijało motłoch szerokim łukiem, a innego rycerstwa nie próbowało zabijać tylko brać w niewolę co by potem dostać wysoki okup. Było to min. jedn z przyczyn zwycięstwa Anglików pod Agincourt, gdzie rycerstwo Francji nie zwracało uwagę na prujących do nich angielskich łuczników, tylko próbowało wziąć rycerzy w niewolę dając się rozstrzelać lub (po upadku z konia) zadźgać/zadeptać przez angielski motłoch.

A co do PEGI to w Polsce pełni ono rolę informacyjną nie mając mocy prawnej, ale już np. Niemcy poza PEGI mają jeszcze swój system oceny który ogranicza dystrybucję w ich kraju plus bez dowodu w sklepie nie kupisz gry +18. W Ameryce (USA+KAnada) jest podobnie z tym że oni zamiast PEGI mają ESRB. Nie ograniczajcie się zatem tylko do polskiego podwórka bo gra ma się sprzedać na całym świecie a zbyt wysokie oznaczenia na to nie pozwolą.
Dla mnie zapewnienie: "tak bo tak", bez podania źródła (tak jak ja zapodałem kogoś, kto bez wątpienia ma na ten temat wiedzę) - to dla mnie żaden argument, za tym, że w czasie bitwy traciło się kończyny i nawet jeśli tak, to jak często do czegoś takiego dochodziło, że aż musiałoby by być zaimplementowane w grze, by nadać jej realizmu. Tutaj każdy na forum może powiedzieć :"tak bo tak". Mnie to nie przekonuje. Jeśli więc chodzi o wczesne średniowiecze, to oczekuję źródła.

Offline Veinrus

  • Gracz Roku NW
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1104
  • Piwa: 206
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #518 dnia: Sierpień 25, 2016, 16:45:34 »
@up
Nie wiem jak dokładnie w średniowieczu mogło dochodzić do masowych utraceń kończyn. Lecz z XVI-XIX w. podejścia, to utrata kończyny bardzo rzadko występowała na polu bitwy. Częściej dochodziło do złamań, zmiażdżeń, złamań z przemieszczeniem, ran szarpanych wraz z oderwaniem ciała z macierzą do 80%, gdzie te wszystkie aspekty powodowały taką a nie inną decyzje medyków czy tudzież lekarzy, aby daną - nie do odratowania na tamtejszą wiedzę medyczną lub sprzęt w polu - kończynę amputować, oczywiście z obawy i troski o zdrowie i życie człowieka.

Offline Haazheel

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 455
  • Piwa: 15
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #519 dnia: Sierpień 25, 2016, 22:51:43 »
I idź człowieku do lekarza... tyle dobrze że o życie pacjenta się martwili...
Co do utraty kończyn to również zależy kto czym dostał, jeden toporem inny mieczem a jeszcze inny włócznią. Według mnie największe szanse miał ten kto dysponował toporem, jednakże mógł bardziej "zrąbać" przeciwnika niż odrąbać mu rękę czy głowę (chyba ze pracował jako kat).

Offline Netoman

  • Bajkopisarz
  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1722
  • Piwa: 159
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #520 dnia: Sierpień 26, 2016, 02:39:15 »
Early access Of King 17£, 20£ bez promocji, ciekawe jak konkirencyjna będzie cena Bonerlorda w porównaniu z tym
Są ludzie którzy grają w moduły gdzie używa się tylko dwóch bloków

Offline Glaedr

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 888
  • Piwa: 5
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #521 dnia: Sierpień 26, 2016, 08:38:35 »
Early acces... jak ja nie lubię tego podejścia twórców. Opchnijmy niedorobioną betę w cenie gotowego produktu i obiecajmy, że kiedyś tam go wydamy.
Tutaj przewagę ma Bannerlord, przynajmniej wydaje mi się, że Taleworlds w EA się bawić nie będzie.

Offline Hieronim114

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Piwa: -2
  • Płeć: Mężczyzna
  • bd w pułku
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #522 dnia: Sierpień 26, 2016, 16:05:03 »
Przy 8 blokach nawet doświadczony gracz może się pomylić.   Kierunki bloków mogłyby na siebie nachodzić co by utrudniało odczytanie naszych ruchów komputerowi i doprowadziłoby do sytuacji, w której byliśmy pewni, że zablokowaliśmy np. lewy górny, a wczytał się poprostu górny. Zamiast tego można dodać np. po 3 animacje na każdy z 4 ataków i po 3 animacje na każdy z 4 bloków.


8 bloków =
(click to show/hide)
"Kite plane hit steel must"

Dzieci z Georgem Bushem przed zamachem z 11 września 2001 roku

Offline Bojar

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1113
  • Piwa: 312
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lepiej, żeby kobiety obracały igłą niż językiem.
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #523 dnia: Sierpień 26, 2016, 17:43:43 »
Zamiast tego można dodać np. po 3 animacje na każdy z 4 ataków i po 3 animacje na każdy z 4 bloków.

Tylko problem pojawia się przy "feintach" :P Oczopląsu dostaniesz :D Chyba, że chcesz uniemożliwić feintowanie i inne mechaniki z wb to wtedy masz grę tak dynamiczną jak tetris.

Offline SNIPer

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Najświeższe informacje o Bannerlord
« Odpowiedź #524 dnia: Sierpień 26, 2016, 19:13:02 »
Cytuj
Zamiast tego można dodać np. po 3 animacje na każdy z 4 ataków i po 3 animacje na każdy z 4 bloków.

Nikt tego nie ogarnie:)

Pamiętam że w Nowej Ojczyźnie istniał podobny system i po wielu godzinach męczenia się, w końcu dałem za wygraną i grałem na automatycznym bloku. Nawet atakowanie było... dość nieprzewidywalne i często chybiałem mieczem, zwłaszcza walcząc konno. Ale ogólnie podobało mi się, zwłaszcza kick'i :D

Fajne by to było pod warunkiem że byłby autoblock, a żeby nie było za łatwo to może sama walka byłaby o wiele szybsza? Może dodanie staminy na bloki?
Ora et Labora