Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Nowy wybór postaci - Modowanie  (Przeczytany 3003 razy)

Opis tematu: Sprawa z modowaniem..

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tyr

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 766
  • Piwa: 66
  • Wódka Sobieski - Ten smak jest królewski!
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 22, 2015, 22:00:31 »
Twarze już naprawiłem, problem był taki, że kopiując twój tekst
(click to show/hide)
nie uwzględniłem tego, że w swoim pliku Zombie.brf zmieniłem twarze na undead_face, zamiast undeadface (innymi słowy, dodałem kładkę). Twarz już jest normalnie wyświetlana.

Okej, więc dłoń będę musiał naprawić albo sam, albo poprosić kogoś o pomoc (na teksturowaniu zupełnie się nie znam).

Ale zastanawia mnie inna rzecz - dłonie mężczyzn i kobiet w grze są zaciśnięte, a tutaj dłoń truposza jest rozprostowana, co głupio wygląda, gdy trzyma on miecz. Jak zrobić, żeby jego dłonie były zaciśnięte tak samo, jak dłonie mężczyzn i kobiet?

PS: To jest dziwne, ale jak patrzę w te pliki .BRF w CommonRes w pliku body_meshes to dłonie kobiet i mężczyzn są tak samo wyprostowane, ale w grze się zaciskają ._.
Ulubiony cytat?

"I'll shot your brain out, you stupid meat-bag!"
HK-47!

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 22, 2015, 22:08:54 »
Zainteresuj się czymś co się nazywa animacja vertexowa, pomieszaj w modelu(ważne jest żeby liczba verteksów i ich kolejność została identyczna!) i zaimportuj do gry żeby wyglądało tak samo jak w podstawce. Wtedy gra powinna ogarnąć i powinno działać.

(click to show/hide)

Offline Tyr

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 766
  • Piwa: 66
  • Wódka Sobieski - Ten smak jest królewski!
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 22, 2015, 22:26:23 »
No cóż, animacje vertexowe wydają się brzmieć strasznie. Nie mam pojęcia jak dokładnie to zrobić. Widzę tylko, że dłonie mężczyzn i kobiet normalnie się zaciskają przy klikaniu tego przycisku, a ręce truposzy, chociaż mają takie same time of frame z tymi samymi wartościami przy wciskaniu przycisku nie chcą się zacisnąć w pięść.

I tak dużo się dzisiaj nauczyłem i bardzo mi pomogliście, więc na razie chyba spasuję, a animacjami vertexowymi zajmę się innym razem. Bardzo dziękuję dla Mata Berserkera, który nauczył mnie wielu rzeczy oraz dla innych osób, które udzielały się w tym temacie, a także dla całego forum mountblade.info za wsparcie w kwestiach moddingu ^^
Ulubiony cytat?

"I'll shot your brain out, you stupid meat-bag!"
HK-47!

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 22, 2015, 22:33:51 »
Same ustawienie czasów nie wystarczy, gra nie wie co to ręka i jak ją zacisnąć. Trzeba ręcznie przerobić każdą klatkę animacji do odpowiednich stopni zaciskania dłoni, zaimportować do modelu i dopiero potem ustawić czasy klatek. Jeżeli masz parę takich samych to nie ma co się dziwić że postać nie zaciska dłoni. Faktycznie gra podmienia model ale na taki sam co wyprostowany.

Offline Tyr

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 766
  • Piwa: 66
  • Wódka Sobieski - Ten smak jest królewski!
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 23, 2015, 01:27:02 »
Tak nawiasem mówiąc, właśnie z nudów przeszukiwałem M&B repository i znalazłem coś takiego, jako paczkę OSP:

http://www.mbrepository.com/file.php?id=1066 - to jest "Resource Pack for adding undead troops" by Keedo, wraz z instrukcjami, jak dodawać w module_system zombiaki :3

Przeznaczone to jest tylko do module_system z Native 1.011 (zgodnie ze słowami Keedo), a nie do Warbanda :) no i ręce zombiaków nadal są tutaj "sztywne".


W każdym razie, byłoby miło napisać jakiś taki tutorial w nowym wątku w moddingu, jak dodawać nowe rasy i przypiąć. W zasadzie skoro już to potrafię, to mogę sam taki tutorial napisać xd.
Ulubiony cytat?

"I'll shot your brain out, you stupid meat-bag!"
HK-47!

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 23, 2015, 16:19:25 »
Jak masz trochę czasu i umiesz modelować, to możesz się tą animacją zająć. Importujesz model dłoni i przerabiasz go w wingsie tak, aby był zaciśnięty, pilnując, by nie usunąć żadnych verteksów. Potem importujesz to do .brf i ustawiasz jako kolejną klatkę animacji do dłoni zmieniając czas (to, co zaznaczył Mat).

Offline Filcefix

  • Gracz Roku DLG
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1121
  • Piwa: 127
  • Płeć: Mężczyzna
  • Średniowiecze, zabawy tarczą i mieczem.
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 23, 2015, 19:12:43 »
 W sumie pod to, to ja mogę się podpiąć z łukami, kuszami i znikającą amunicja z kołczanu. Nie ogarnąłem, ale też się kiedyś za to trza zabrać ;)