Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Nowy wybór postaci - Modowanie  (Przeczytany 3007 razy)

Opis tematu: Sprawa z modowaniem..

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Haazheel

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Piwa: 13
  • Płeć: Mężczyzna
Nowy wybór postaci - Modowanie
« dnia: Maj 01, 2013, 23:41:35 »
Witam, mam takie zapytanie, jak wiadomo mamy do wyboru w Warbandzie kobietę i mężczyznę, i tu mam zapytanie...jak zrobić żebym miał dodatkową opcję do wyboru, marzy mi się kościej z moda Barfa ze szkieletami, jak mam zrobić żebym był takim szkieletem, miał skórę szkieleta i mógł zakładać normalne zbroję i mógł stworzyć jednostki tego typu?
Nigdzie nie widziałem poradnika jak to należy zrobić.

Przy okazji jak włączyć kontynuację bitwy po znokautowaniu mej osoby?

Offline Leinnan

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1534
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Szczęść Boże, służby i loże
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2013, 00:43:13 »
1. http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,42860.0.html Tu masz wyjaśnione zarówno jak dodać nową rasę, jak i to co trzeba zrobić by była do wyboru przy tworzeniu postaci.

2.  http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,134460.0.html + od razu kontrolowana myszką i klawiaturą kamera po śmierci.
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens
W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakżebyśmy to mogli dowodami obalić?

steam | space fight |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Offline Haazheel

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Piwa: 13
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2013, 12:55:34 »
Zrobiłem wszystko co trzeba co do stworzenia nowej rasy i nici, wywala do windowsa, nie wiem, może coś źle zrobiłem albo te pliki z barfa na szkieletami nie nadają się do tego, naprawdę nie wiem...
spróbuję z czymś innym może wyjdzie lepiej.

Offline Leinnan

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1534
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Szczęść Boże, służby i loże
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2013, 20:11:22 »
Podaj jakie to błędy chociaż, inaczej nie mam jak ci pomóc.
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens
W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakżebyśmy to mogli dowodami obalić?

steam | space fight |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Offline Haazheel

  • Bibosz
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Piwa: 13
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2013, 22:49:55 »
No dobra powiem co przez cały dzień mi się udało, stworzyłem elfkę z innego moda, choć dopasowanie jej uzbrojenia, wielkości nie były łatwe i niestety czasochłonne.
Czyli po całym dniu dłubania w tym coś trochę pojąłem.

Offline Tyr

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 766
  • Piwa: 66
  • Wódka Sobieski - Ten smak jest królewski!
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 22, 2015, 18:56:15 »
Sorry, za odkop tematu, ale naprawdę potrzebuję pomocy w tej kwestii, a nie chcę pisać w dziale "Modowanie - Pytania i odpowiedzi", żeby nie robić multipostów.

Gra: M&B Warband 1.153

Cel 1) - przywrócić do życia rasę Undead, która znajduje się w oryginalnych plikach M&B (jest to możliwe, czego dowodem jest mod Solid&Shade)
Cel 2) - dodać rasę szkieletów z OSP barfa (jest to możliwe, czego dowodem są takie mody jak Warsword, czy Adalonia)

http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,42860.0.html - korzystałem z tego tutoriala i zrobiłem wszystko krok po kroku, co zostało opisane w tutorialu.

Przy kompilacji module_system nie było żadnych problemów, żadnych warningów czy errorów, więc nie mam pojęcia, czemu to nie działa.

Problem w pierwszym przypadku (cel 1) polega na tym, że opcje linii życia i wszystko działa bardzo ładnie i pięknie, ale jedyne, co się dzieje, to wywala do windowsa, kiedy pojawić się powinien ekran wyboru twarzy.
Problem w drugim przypadku jest dokładnie taki sam. Gdzie tkwi błąd?

PS: Napisałem już PW do akosmo i czekam cierpliwie na odpowiedź, ale dopóki jej nie dostanę, prace nad moim modem stoją w miejscu, a ja niestety mam tę wadę, że nie jestem cierpliwy ^^ wybaczcie mi i dzięki z góry za pomoc :)
Ulubiony cytat?

"I'll shot your brain out, you stupid meat-bag!"
HK-47!

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 22, 2015, 19:19:27 »
Przeczytałeś posty niżej w tym wątku? Tam toczy się dyskusja, może ktoś ma podobny problem lub kod z tamtego posta jest zły i gdzieś niżej jest to wyjaśnione.

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2015, 19:59:57 »
Warband jest bardzo wybredny w kwestii dodawania nowych ras. Podczas pracy nad CoMMem spędziłem bardzo dużo czasu polując na losowe crashe w momencie rozpoczęcia rozmowy lub przy wejściu w panel jeńców. Okazało się że problemem były złe wpisy w module_skins.py, które powodowały crash przy ukazaniu się mordy wroga. "Rasy" z podstawki umożliwiają modyfikowanie rozmiaru nosa, oczu itd przy użyciu animacji szkieletowych(frames w brf). W pliku module_skins opisane są one w tablicy man_face_keys. Dodanie klatek morfujących do modelu pozbawionego ich będzie powodowało crash, podobne efekty MOŻE też dać złe ustawienie włosów i tekstur. Jeżeli podmiana man_face_keys na coś odpowiedniego nie wystarczy potrzebne będzie przekopiowanie działającego wzorca i sukcesywne zmienianie konfiguracji kawałek po kawałku.
Tak przy okazji bardzo byś pomógł w rozwiązaniu problemu poprzez dołączenie własnego plik module_skins.py

Offline Tyr

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 766
  • Piwa: 66
  • Wódka Sobieski - Ten smak jest królewski!
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 22, 2015, 20:24:51 »
(click to show/hide)

W module_skins jeśli chodzi o rasę Zombiaków, która była w oryginalnych plikach warbanda nic nie zmieniałem, tylko usunąłem krzyżyki (płotki # ) z przodu linijek mówiących o zombiakach, co zresztą jest przedstawione w spojlerze.

Natomiast w pliku module_game_menus dodałem Zombie do wyboru rasy na starcie, pod płcią kobiety, zgodnie z tutorialem:

(click to show/hide)


Na czystym module_system próbowałem od nowa usunąć szkielety i robić tylko zombiaki. Tutaj zamiast man_face_keys mamy undead_face_keys. Ale pomimo braku jakichkolwiek zmian, poza usunięciem tych krzyżyków i dodania linijki w game_menus, która powinna umożliwić grę rasą undead, nadal występują błędy.


PS: Odnośnie dołączania plików: nie wiem, jak zamieścić tutaj plik na forum, gdzie tu się dodaje załączniki, chyba nie ma takiej opcji nigdzie, nawet w PW i wszystko będę musiał gdzieś uploadować a potem umieszczać linki do pobrania.
Ulubiony cytat?

"I'll shot your brain out, you stupid meat-bag!"
HK-47!

Offline firentis

  • Moderator Gier Podobnych
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1021
  • Piwa: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 22, 2015, 20:48:08 »
Na talewords było napisane, żeby zamiast 2 dać 3 w module_game_menus.
Sory, tam było, że jest na 3, ale jednak powinno być na 2. (chyba różni się w wersjach gry)

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 22, 2015, 21:02:31 »
Hmmm, nie rzuca mi się w oczy żaden błąd. A jesteś pewien że wszystkie wymienione modele i materiały(tak więc też i tekstury) są wczytywane do gry? O ile dobrze pamiętam domyślnie nie ma materiałów od twarzy zombiaków.

Offline Tyr

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 766
  • Piwa: 66
  • Wódka Sobieski - Ten smak jest królewski!
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 22, 2015, 21:09:50 »
Wiem o tym, ale ja dodałem części ciała od zombiaków w osobnym BRF'ie, który stworzyłem.

Plik "Zombie.brf" zawiera:

meshes:

undead_handR
undead_handL
undead_calf_r
undead_calf_l
undead_body
undead_head
undead_head.lod1

textures i materials (nazwane tak samo, każdy plik):

undeadbody
undead_face_a
undead_face_b

A w moim module.ini dodałem linijkę:
load_mod_resource = Zombie oczywiście nie pogrubioną
Ulubiony cytat?

"I'll shot your brain out, you stupid meat-bag!"
HK-47!

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 22, 2015, 21:22:28 »
Podejrzane, żeby się upewnić wklej gdzieś(pastebin? wklej.org?) rgl_log.txt z folderu głównego warbanda po uruchomieniu gry na modzie i crashu. Ale w międzyczasie patrzę i widzę że wszystkie rasy z CoMM mają ustalone tekstury włosów, nawet gdy nie posiadają żadnej bujnej czupryny do wyboru. Spróbuj zamienić na:
(click to show/hide)

Offline Tyr

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 766
  • Piwa: 66
  • Wódka Sobieski - Ten smak jest królewski!
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 22, 2015, 21:30:31 »
Mat, jesteś geniuszem!

Teraz niby działa, bo nie crashuje przy ekranie twarzy, ale pojawiają się za to inne błędy, których nie sposób wyrazić słowami. Zaraz wrzucam screeny. Poczekajcie chwilkę na edit posta.

EDIT:

Dobra, tu są screeny:

http://iv.pl/images/38337485920861796671.jpg

http://iv.pl/images/33894925389678256002.jpg

Nie wiem, czy hotlinkowanie działa, więc wrzucam dwukrotnie.

(click to show/hide)
Ulubiony cytat?

"I'll shot your brain out, you stupid meat-bag!"
HK-47!

Offline Mat Berserker

  • Żonglujący Pepeszami
  • Moderator Globalny
  • Najemnik
  • **
  • Wiadomości: 2001
  • Piwa: 84
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy wybór postaci - Modowanie
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 22, 2015, 21:51:42 »
Wydaje mi się że jest jakiś problem z wczytywaniem materiału twarzy. Najlepiej wrzuć screenshoty ustawień materiałów undead_face_a i undead_face_b. Czy efekt występuje też w ekranie tworzenia twarzy? Czy zmienia coś zmiana wybranego koloru skóry(truposz ma dodane dwa)? Lewa ręka jest biała ponieważ tak ją ktoś oteksturował(możesz zobaczyć w openBRF).