Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Kolizja obiektów  (Przeczytany 746 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Filcefix

  • Gracz Roku DLG
  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1121
  • Piwa: 127
  • Płeć: Mężczyzna
  • Średniowiecze, zabawy tarczą i mieczem.
Kolizja obiektów
« dnia: Marzec 03, 2013, 16:24:45 »
 Założyłem nowy wątek w celu ułatwienia i pomocy dla innych i mnie samemu. Miło by było gdyby właśnie weterani co nie jedno stworzyli się wypowiedzieli, jakie są chociażby ich taktyki gdzie nic się nie zbuguje, a i ułatwi prace.
(click to show/hide)
Obrazek do poniższych zagadnień.

Sprawa tyczy się kolizji. A konkretniej kolizji przy dodawanych obiektach do warbanda. (Jeśli chodzi o mnie to opierać się będe na wingsie i openbrfie bo na nich pracuję)

1. Jakie są właśnie wasze taktyki w tworzeniu i modyfikacji kolizji.
Przykład: po stworzeniu schodków (1), openbrf automatycznie zrobi taką kolizje (2), podczas gdy w grze schody mają taką (3). I tu pytanie jak sobie z tym poradzić? Czy tworzycie automatyczną kolizje w brf, dajecie ją do wingsa, modyfikujecie i z powrotem dajecie do brfa jako ,,bo_coś tam,,. Czy może od razu w wingsie po zapisaniu obiektu sami upraszczacie, wysyłacie do brfa i tworzycie automatyczną kolizje? Czy jeszcze inaczej modyfikujecie?

2. Po stworzeniu np. takiej podłogi z dziurą (4) i zrobieniu jej autokolizji, w grze wszystko jest niby okej. Ale w zaznaczonych miejscach najczęściej pojawia się bug w którym nasza postać zaczyna płynąć i nie może ją kontrolować, tylko ją pcha. Wtf?

3. Nawiązanie do 1 i 2 punktu. Gdy próbowałem uporać się z tą dziurą po zapisaniu nowej kolizji kraszuje mi warbanda gdzieś na 9/10 ładowania gry. Gdy chciałem zrobić normalną kolizje dla beczek, skrzynek (brf za dużo szczegółów robił bo wystarczyły kwadraty) to w wingsie powstawiałem owe gwadraty w miejscu tych obiektów, dałem do brfa, przekształciłem na autokolizje i zaś przy ładowaniu mnie skraszowało.
 Natomiast przy slupie jak robiłem i zmodyfikowałem w wingsie kolizje lin by je usunąć i zmodyfikować liny wspinaczkowe to było okej -.-

 To chyba było by na tyle, nie wiem w czym jeszcze można by poruszyć temat kolizji.