Najnowsze newsy ze świata Mount&Blade: ( Dodaj własny news )

Bannerlord: Fizyka broni - część 2. (Dev Blog 16/11/17)

16.11.2017 | Dodał: Eltarek

Właśnie ukazał się kolejny cotygodniowy blog dewelopera! Liczniki ustawiamy na 32, natomiast oczy zagłębiamy w tematyce dzisiejszego wpisu - fizyce (...) więcej

Ruszają nominacje do plebiscytów!

13.11.2017 | Dodał: Dyktator

Rusza pierwsza faza plebiscytów na gracza roku 2017! Potrwa ona do 25 listopada. więcej

Bannerlord: Khanat Khuzaicki - omówienie frakcji (Dev Blog 09/11/17)

10.11.2017 | Dodał: Hubtus

To już trzydziesty pierwszy Dev blog, w którym to twórcy opowiadają nam o swojej grze. Tym razem został on poświęcony kolejnej (...) więcej

Strona główna Mount&Blade | ukryj panel

Pokaż panel z newsami »

Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Przeniesienie jednostki z moda do moda  (Przeczytany 4874 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BladeXXX

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • My name is Lancelot
Przeniesienie jednostki z moda do moda
« dnia: Maj 27, 2012, 19:09:57 »
Ostatnio chciałem pograć Polonią w jakiś mod z dobrą mapą Europy. Wybrałem Europe1200, ale nie ma tam husarii(!). Chciałbym więc przenieść jednostkę Skrzydlatego Husarza z modu Age of Turbulence (w tym modzie husarz jest chyba najlepszy) do Europe1200 zastępując nim Polskiego Możnego (jeszcze lepiej byłoby dodać husarza na następny poziom w drzewie jednostek po Możnym, ale to chyba więcej roboty).
Oczywiście przeniesienie jednostki jest na mój wyłączny użytek.
Wiem że to możliwie, ale kompletnie nie wiem jak to zrobić. Czy mógłby mi to ktoś wytłumaczyć?

Offline sumek101

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Piwa: 0
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 28, 2012, 18:53:31 »
Może ją spróbuję, zobaczymy jak wyjdzie :)

1) Najpierw należy przenieść przedmioty w które wyposażony jest Skrzydlaty Husarz w modzie macierzystym, i to będzie najbardziej zagmatwana część.

- Proponuję podejrzeć w troop editorze (jeśli warband to oczywiście w jego odpowiedniku dla tej gry) w jakie konkretnie przedmioty wyposażony jest Skrzydlaty Husarz.
- Gdy będziesz miał pełną listę przedmiotów, odnajdź je w pliku "item_kinds1.txt", i przekopiuj do notatnika aby ułatwić sobie pracę. Dany przedmiot będzie oparty mniej więcej o taki schemat:
(click to show/hide)
Wytłuszczony fragment odpowiada za mesh - a więc wizualizację danego przedmiotu który będziesz musiał z kolei odnaleźć w którymś z plików brf (ale o tym za chwilkę). Narazie przekopiuj schematy potrzebnych przedmiotów do notatnika.
- Jedziemy dalej. Masz już wyodrębniony cały ekwipunek husarza. Tym samym, kierując się nazwami meshów (patrz wytłuszczony fragment powyżej) musisz przekopiować je oraz ich tekstury do moda docelowego.
- Aby tego dokonać instalujesz program "open brf" i przeszukujesz pliki brf zawarte w folderze Resource (kierując się oczywiście nazwami z poprzednich podpunktów). Kopiujesz następnie poszczególne meshe do dowolnego pliku brf w modzie docelowym.
- Gratuluję meshe skopiowane. Teraz to samo zrób z "materiałami" (następna zakładka).
- Następny krok to przekopiowanie ich tekstur. Zaglądamy do moda macierzystego i sprawdzamy jakież to tekstury podpięte były do przekopiowanych meshów (informacje zawarte w plikach brf po otworzeniu ich programem). Gdy poznałeś już ich nazwy szukasz ich w folderze textrures i przekopiowujesz do tego samego folderu moda docelowego.
- Teraz w pliku brf moda docelowego (tam gdzie przekopiowałeś meshe) klikasz import->new texture, i klikasz browse. Dalej wiadomo... poszukujesz potrzebnej teksturki (pamiętaj aby pole flags również miało takie same wartości jak w modzie macierzystym).

Jeśli nic nie pokiełbasiłem stronę graficzną przedmiotów mamy już z głowy.

- Teraz otwierasz "item_kinds1.txt" moda docelowego i na końcu wklejasz wcześniej wyodrębnione "schematy przedmiotów" ( te które zapisałeś sobie w notatniku). Gdy już je wkleisz nie zapomnij zmienić liczby w drugiej linijce pliku - zwiększając ją o tyle ile przedmiotów dopisałeś
(click to show/hide)

2) Ufff najcięższe mamy już za sobą, teraz będzie z górki.
- Otwieramy troop editor (lub jego odpowiednik), i edytujemy nim jednostkę Polski Możny - zmieniając jej parametry i ekwipunek na takie jakie miał Husarz w modzie macierzystym.

3) Jeśli natomiast chcesz aby Polski Możny awansował na Husarza robimy to tak:
- otwierasz plik troops.txt i przekopiowujesz schemat Polskiego Możnego na koniec pliku (tak jak robiłeś to z przedmiotami - oczywiście tu też zmieniamy liczbę w drugiej linijce na początku pliku)
- nie zapomnij zmienić pierwszej nazwy doklejonego schematu na dowolną Ci pasującą (patrz wytłuszczony tekst poniżej)
(click to show/hide)
- Następnie znów wskakujemy w troop editor i przestawiamy (tu już sam dojdziesz) w Polskim Możnym aby awansował na Husarza (czyli tą doklejoną jednostkę)

Nie wiem czy odpowiednio jasno to opisałem :) W razie problemów proszę pisać.
Pozdrawiam

PS. Co do przenoszenia przedmiotów: Jeśli wszystkie przedmioty Husarza znajdują się w jednym i tym samym pliku brf możesz po prostu przekopiować go w całości do moda docelowego (tym samym darowując sobie drobiazgową dłubaninę) i aktywować go w module.ini
Na końcu dopisując
load_module_resource = nazwa pliku
Oczywiście wpisywania do "item_kinds1.txt" nie pominiesz.
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2012, 19:00:40 wysłana przez sumek101 »

Offline BladeXXX

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • My name is Lancelot
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 28, 2012, 20:48:17 »
Wow, dzięki za napisanie takiej obszernej instrukcji:)
Pojawił się niestety problem, otóż nie wiem jak za pomocą programu OpenBRF skopiować meshe z jednego pliku brf do drugiego.
Mógłbyś mi to wyjaśnić?

Offline sumek101

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Piwa: 0
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 28, 2012, 20:55:08 »
Nie ma sprawy, wstrzeliłeś się z pytaniem akurat jak mi się nudziło ;)

Cytuj
Pojawił się niestety problem, otóż nie wiem jak za pomocą programu OpenBRF skopiować meshe z jednego pliku brf do drugiego.
Mógłbyś mi to wyjaśnić?
To proste jak budowa cepa. Otwierasz jeden plik brf.... równocześnie otwierasz drugi plik brf... i tradycyjnie ctrl+c, ctrl+v :)

Offline BladeXXX

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • My name is Lancelot
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 29, 2012, 17:54:04 »
No rzeczywiście proste:)
Pojawił się następny drobny problem. Kiedy już utworzyłem jednostkę i chcę jej dodać ekwipunek to wszystkie  przedmioty są w rozwijanej liście w programie TroopEditor, ale nie ma konia i butów, chociaż zrobiłem wszystko tak samo z każdym przedmiotem. Jak myślisz, czemu nie ma tych przedmiotów na liście?

Offline sumek101

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Piwa: 0
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 29, 2012, 18:04:47 »
Nie mam pojęcia, może podczas przekopiowywania wkradł Ci się drobny błąd? Jakaś jedna spacja za dużo czy coś w tym stylu.
Jeśli nadal nie uda Ci się tego naprawić proponuję coś takiego:

Przekopiuj dowalonego konia i dowolne buty w modzie docelowym na koniec listy w item_kinds.txt (tak jak przekopiowałeś Polskiego Możnego)
Następnie zmień jego pierwszą nazwe (tak jak w Pol. Możny) potem zmień tekst odpowiedzialny za mesha (ten wytłuszczony) na nazwę mesha konia lub butów które wcześniej skopiowałeś do pliku brf.
W ten sposób na dole listy będziesz miał 2 przedmioty wizualnie wyglądające jak te których potrzebujesz :) Ich parametry możesz zmienić item editorem.
Powinieneś wszystko rozkminić na podstawie wcześniejszych informacji :)
Pozdrawiam

PS Przypomniało mi się, przyczyną tego że nie wyświetlają Ci się np 2 ostatnie dopisane przedmioty, może być fakt że pomyliłeś się w rachunkach i o zbyt małą liczbę podniosłeś drugą linijkę w Item_kinds.txt
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2012, 18:08:57 wysłana przez sumek101 »

Offline BladeXXX

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • My name is Lancelot
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 29, 2012, 21:57:44 »
Uff udało się, brakowało spacji w dwóch miejscach. Dokończyłem tworzenie jednostki i spolszczyłem sobie jej nazwę i nowe przedmioty.
Wszystko w końcu działa!

Dziękuję Ci bardzo za pomoc, gdyby nie Ty nigdy bym sobie z tym nie poradził.
Jeszcze raz dzięki wielkie i pozdrawiam:)

Offline sumek101

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Piwa: 0
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 29, 2012, 22:37:32 »
Cieszę się że mogłem pomóc :)
Pozdrawiam

Offline Xavart

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 223
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 01, 2012, 21:53:28 »
Sorry za offtop, ale co masz z historii?

Offline kuba402

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Piwa: 0
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 30, 2012, 12:51:40 »
Witam mam podobne pytanie tylko bardziej skomplikowane  ja chcialbym dodac mozliwosc rekrutowania wojsk slowianskich jak w modzie nowa ojczyzna wraz z ich drzewkiem awansu  wiec chcialbym przeniesc odpowiednie pliki z moda nowa ojczyzna do moda native ale nie wiem jak to zrobic i od czego zaczac

Offline Mathew19951

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 06, 2013, 14:08:42 »
@Kuba

Nie wiem czy to jeszcze aktualne i sam jestem w tym zielony, ale spróbuję na swoje możliwości pomóc:

1. Zacznij od przekopiowania plików (zbroi, hełmów, mieczy itp.) jak tłumaczy sumek101 (ja w tym momencie robię 2 podejście)
2. Pobierz TroopEditora (http://www.mbrepository.com/file.php?id=709)
3. Następnie p[sotępuj zgodnie z podpowiedziami sumka lub tu masz bardziej rozbudowany poradnik:
http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=3914.0
(swoją drogą - nie był zbyt zakopany, a że nawet ja go ogarnąłem, to skomplikowany też nie jest :-) )
4. Fajnie - masz już swoje jednostki. Jednak nie wiem co zrobić, żeby werbować je jak w Nowej Ojczyźnie. Myślę jednak, że najłatwiej będzie to zrobić w ten sposób, że będziesz awansował w Słowiańskiego poborowego czy jak mu tam było z Vaegirskiego rekruta, bo jedno ramię awansu ma chyba wolne (nie pamiętam czy na pewno mało nimi gram) i są dość podobni (ewentualnie możesz nawet podmienić pod Vaegirskiego rekruta).

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6968
  • Piwa: 574
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 08, 2013, 13:58:50 »
Jeśli chodzi o możliwość werbowania ludzi ubranych w słowiańskie wyposażenie w wioskach, to nie wiem jak to aksomo rozwiązał, ale prawdopodobnie to coś w skryptach, quick_stringach i mission_templates (wszystko pliki .txt z folderu moda). Co do pierwszego postu w wątku, to dołączam się do pytania Xavarta - co masz z historii, jeśli nie wiesz, że husaria to jednostka, która właściwie pojawiła się dopiero w połowie XVI w. (wcześniej podobną funkcję mieli kopijnicy)?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2013, 16:09:31 wysłana przez lllew »
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Mathew19951

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 08, 2013, 15:25:33 »
@up Teraz to Ty też trochę mieszasz, a propos husarii. Przodkiem husarii byli jeźdźcy raccy, czyli kawaleria lekka, a sam pomysł podejrzany u Węgrów. "Ciężkie" opancerzenie zostało wprowadzone dopiero przez Batorego, a wcześniej były najwyżej kolczugi. Jedyne więc, co mieli wspólnego z kopijnikami, to tytuły szlacheckie. Ale w żaden sposób z nich nie wyewoluowali(!), o czym świadczą choćby diametralnie różne sposoby walki czy fakt, że przez jakiś czas służyli ramię w ramię (choćby Bitwa pod Orszą): kopijnicy - ciężki koń bojowy, który mógłby służyć za jucznego, poruszający się z taką prędkością, że piechota ich przeganiała, husaria - wysokie (ciężkie) konie dościgające nie raz tatarskie bahmaty, uchodzące za najszybsze w tamtym okresie; K - ciężka, gruba, prymitywna zbroja (konserwa), zakrywająca dosłownie każdy element ciała (w jakiejś bitwie wojny 100 letniej chłopi zwalili króla z konia i przez bite 2 minuty kombinowali, jak się do niego dobrać); husaria - zbroja będąca majstersztykiem płatnerstwa - cieńsza, lżejsza i zarazem wytrzymalsza (przez co kilkukrotnie droższa niż zbroja zachodnioeuropejska (up)), kopijnicy - ciężka kopia z litego kawałka drzewa, do 4m; kopia husarska - długa, giętka, drążona w środku z drewna osikowego (pozwolisz, że dalej się nie rozdrobnię), długość do 6m (czyli jako jedyna pokonywała pikę piechotną - 4/5m); K - miecz, H - szabla (broń lepsza pod każdym względem, nawet w M&B, choć mocno osłabiona) i tysiące innych różnic, takich jak sposób zaciągu, przez morale, system dowodzenia etc.

Tak wiec - nie mają praktycznie nic wspólnego, poza pełnioną funkcją (przełamywanie szyków wroga, z różnicą w skuteczności :-)) :-)

Offline Lew

  • Obrońca Tawerny
  • Senior
  • *
  • Wiadomości: 6968
  • Piwa: 574
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21. Pułk Piechoty THD
    • brucecampbellboyz1981
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 10, 2013, 16:08:04 »
Tu masz rację, źle się wyraziłem, tym bardziej, że użyłem słowa "bezpośredni". W każdym razie, chodziło mi o funkcję, o której już napisałeś w swoim poście. Jeśli ktoś mnie opacznie zrozumiał to sory - zmienię trochę post. Natomiast co do uzbrojenia kopijników - rozumiem, że piszesz o polskich, bo ulegało pewnym modyfikacjom, związanym z transformacjami pola bitwy - teraz nie pamiętam czy we Francji, czy w Hiszpanii, ale w którymś z tych państw w 1649 roku wydano edykt transformujący kopijników w kirajserów. Od XIV/XV wieku ich uzbrojenie w takim wypadku pewnie zbliżyło się do tego, które mieli kirajserzy i byli pewnie kopijnikami z nazwy, niepodobnymi uzbrojeniem do tych, którzy walczyli przykładowo pod Orszą. W każdym razie, takie dywagacje to nie tutaj, bo pewnie polecą osty i bany :D Problem rozwiązany, temat do zamknięcia
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2013, 16:18:10 wysłana przez lllew »
Tak to czytam i za każdym razem dostaje coraz większego orgazmu ~Kokosz o nominowaniu go przez Kradusa na gracza roku WB

Offline Mathew19951

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przeniesienie jednostki z moda do moda
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 10, 2013, 16:50:45 »
Racja, to nie YT czy forum historyczne :-) Choć miło, że ktoś ma podobne zainteresowania, a jego umiłowanie i znajomość husarii nie kończy się na graniu w OiM ;-)