Forum Tawerny Four Ways

Mount&Blade - Modyfikacje => Modding => Wątek zaczęty przez: Gedus w Grudzień 30, 2007, 21:57:33

Tytuł: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Gedus w Grudzień 30, 2007, 21:57:33
Grafika 3d:

- Blender
Najlepszy darmowy program graficzny. Pozwala na stworzenie animacji jaki
wyśmienitych modeli. Lecz dla początkujących może być trudny
http://www.blender.org/download/get-blender/

- Wings 3d
Świetne narzędzie do modelowania. Nie wymaga dużej nauki i jest łatwy w
obsłudze. Program Darmowy
http://www.wings3d.com/

Grafika 2d:

-GIMP
Jeden z najlepszych darmowych programów graficznych i
bezpłatny konkurent photoshopa.

- http://www.gimp.org/downloads/

- Corel Paint Shop Pro
Wspaniałe narzędzie do edycji grafiki
cyfrowej staje w szranki z photoshopem

- http://www.corel.com/servlet/Satellite/us/en/Product/1185293041793
UWAGA!! TRIAL 30 dni

- Adobe photoshop
Photoshopa nie trzeba chyba już przedstawiać. To imponujące narzędzie pozwala na malowanie, korekcję czy przekształcanie z zachowaniem istniejącej na obrazie perspektywy.

- http://www.download.net.pl/263/Adobe-Photoshop/
Wersja Testowa


Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: tul w Styczeń 02, 2008, 15:32:17
Jeżeli mają to być programy użyteczne w modowaniu M&B to dorzucę jeszcze:

crazy bump: http://www.crazybump.com
Fenomenalne narzędzie to tworzenia normal map na podstawie diffuse map.  Bardzo proste w obsłudze i darmowe.

Przyda się też coś do usuwania szwów na łączeniach tekstur (chodzi przede wszystkim o zbroje). Ja używam do tego Projection Master w Zbrush 3.1
http://www.pixologic.com/zbrush/
Kosztuje krocie, ale wiadomo... dla zachęty powiem, że jest to narzędzie w 'miarę' łatwe i szybkie w obsłudze.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Kolba w Styczeń 11, 2008, 08:42:26
No to ja też coś dam od siebie :P

DDS Converter 2 http://files.filefront.com/DDS+Converter+2+10/;3577988;/fileinfo.html

Jest to narzędzie niezbędne gdy chcemy skonwertować tekstury z gry w formacie DDS do JPG,GIF,BMP i wielu innych. Wtedy można wyedytować daną teksturę, a potem skonwertować ją z powrotem na DDS i zobaczyć efekt w grze...
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Szwejk w Marzec 08, 2008, 16:52:15
Do modelowania lepiej używać wingsa czy max3d? Który program jest bardziej przyszłościowy?
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Józef Sztacheta w Marzec 08, 2008, 17:24:41
Skoro bierzesz pod uwage te dwa, to lepiej uzywac wingsa, bardziej przyszlosciowy na pewno jest 3ds max, ktory sporadycznie mozna uzywac do bardziej skomplikowanej obrobki modelu.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Crusader w Marzec 31, 2008, 16:33:09
Ja osobiście polecam blendera. Sam uczyłem się robić na nim moje pierwsze modele, nie jest on wcale taki trudny w obsłudze. Jak ktoś chce to wyżej Gedus dał linka.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: ryba w Sierpień 11, 2008, 18:25:32
3d studio max wchodzi w rachubę ?

A z czystej ciekawości spytam jeszcze czy zbrush wchodzi w rachubę i czy silny komputer uciągnął by grę z kilkoma szczegółowymi (gęsta siatka) modelami zbrushowymi, jeżeli da się modele z zbrusha jakoś przekonwertować do odpowiedniego formatu ?
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: tul w Sierpień 11, 2008, 18:47:27
3d studio max wchodzi w rachubę ?

A z czystej ciekawości spytam jeszcze czy zbrush wchodzi w rachubę i czy silny komputer uciągnął by grę z kilkoma szczegółowymi (gęsta siatka) modelami zbrushowymi, jeżeli da się modele z zbrusha jakoś przekonwertować do odpowiedniego formatu ?
Heh, chcesz sculpty wrzucać jako model do gry? Tak to przynajmniej zrozumiałem. Powodzenia z modelami co mają po 3 miliony polygonów :)
A tak ogólnie to nie liczy się użyty program, a umiejętności. Podstawowym formatem w grafice 3d jest '.obj' i jest on obsługiwany przez wszystkie modelery (wyjątek to Gmax). Zastosowanie Zbrusha jest akurat dość specyficzne i w przypadku M&B jest on mocno ograniczony, ale z odrobiną fantazji można również i jego twórczo wykorzystać (wiem, bo sam w robieniu modeli do M&B kilka razy się na nim opierałem).
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: ryba w Sierpień 11, 2008, 19:46:22
Na grafice 3d znam się mało, bawiłem się tylko troche zbrushem i 3dmaxem. Jest jakiś program który konwertuje pliki .obj do formatu potrzebnego do M&B, tak ?

Czy trzeba przy tworzeniu modelu randerować go ?
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: tul w Sierpień 11, 2008, 19:54:53
Cytuj
Na grafice 3d znam się mało, bawiłem się tylko troche zbrushem i 3dmaxem. Jest jakiś program który konwertuje pliki .obj do formatu potrzebnego do M&B, tak ?
Tak, nazywa się BRFedit, poczytaj trochę tutoriali na tym forum, znajdują się oczko wyżej.
Cytuj
Czy trzeba przy tworzeniu modelu randerować go ?
Chodzi ci o renderowanie? Jest to absolutnie zbędne :)
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Lord Wulfstan w Grudzień 07, 2008, 11:31:06
Jaka jest rozsądna liczba polygonów dla objektu 3D, żeby chodził bez problemu w grze? Chodzi mi szczególnie o uzbrojenie.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Eddy w Grudzień 08, 2008, 11:54:31
ja polecam
3D max studio 9 (ew. 7)
program łatwy w obsłudze, intuicyjny... sporo tutków ;) łatwo można opanować 3D :)
Adobe Photoshop CS2
Pracuję już na nim kilka lat... wychodziły CS3... teraz nawet CS4... CS5 też pewnie wyjdzie ;) prawdę mówiąc nie obchodzi mnie co jest tam nowego itd. możliwości z CS2 w zupełności mi wystarczają ;) obróbka zdjęć, fotomontaż i inne...
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: tul w Grudzień 08, 2008, 15:22:38
Adobe Photoshop CS2
Pracuję już na nim kilka lat... wychodziły CS3... teraz nawet CS4... CS5 też pewnie wyjdzie ;) prawdę mówiąc nie obchodzi mnie co jest tam nowego itd. możliwości z CS2 w zupełności mi wystarczają ;) obróbka zdjęć, fotomontaż i inne...

Interesujesz się grafiką 3d, więc jednak warto zainteresować się najnowszym PSem. Pojawiło się w nim wparcie dla grafiki 3d i malowanie tekstur bezpośrednio na modelu przestrzennym. Działa na razie tak sobie ale dobrze rokuje to kolejnym edycjom PSa.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: KrzysztofKamil w Czerwiec 15, 2009, 03:50:21
Do grafiki wektorowej
*Adobe Illustrator
*Inkscape
*Corel Draw

Do tworzenia wszelkiego rodzaju diagramów - Dia (http://dia-installer.de/index_en.html)
 
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Neonek w Lipiec 08, 2009, 01:05:36
Ja wybrałem Blendera , dopiero będe się uczył z niego korzystać , zachęcił mnie przyjazny interfejs.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Mat Berserker w Lipiec 08, 2009, 12:16:30
Polecam tutoriale z tej strony http://www.blender.pl/index.php?option=com_content&task=section&id=2&Itemid=9 (http://www.blender.pl/index.php?option=com_content&task=section&id=2&Itemid=9) ja też z niej zaczynałem. Jakbyś miał jakieś ambitniejsze pytania lub problemy (UWAGA nie odpowiadam na pytania w stylu "jak zrobić taki fajowy miecz co go widziałem gdzieś tam??//  ). Numer gg w podpisie.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: maffi w Sierpień 12, 2009, 16:15:43
Znalazłem program Google SketchUp 7 jest prosty w obsłudze lecz zapisuje w formacie .skp   

Wie ktoś czy można jakoś go użyć do modelowania w M&B?
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: sir Luca w Sierpień 15, 2009, 22:14:27
Można. Sam używam i polecam... Po prostu musisz eksportować plik do formaty .obj
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Jedes w Sierpień 30, 2009, 21:54:37
Mam problem z programem DDS Conveerter... Otwieram program i on zaraz sam się zamyka, bez żadnego błędu... Ktoś wie czemu ?

                                                           
Help
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: VainV w Sierpień 31, 2009, 04:45:15
Też tak miałem i nie wiem co z tym zrobić,według mnie lepiej używać tego:http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Graphic/Graphic-Editors/DXTBmp.shtml (http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Graphic/Graphic-Editors/DXTBmp.shtml)
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Jedes w Sierpień 31, 2009, 17:26:13
Też tak miałem i nie wiem co z tym zrobić,według mnie lepiej używać tego:http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Graphic/Graphic-Editors/DXTBmp.shtml (http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Graphic/Graphic-Editors/DXTBmp.shtml)

Dzięki ;]
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Pawello w Wrzesień 17, 2009, 22:52:20
Ktoś tu zapomniał o 3DSMax :) jak dla mnie to świetny program, mnóstwo dodatków no i możliwości też niczego sobie. do 2D definitywnie wg mnie wygrywa Adobe Photoshop CS3, a z programów bezpłatnych Gimp
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: DuoGum w Wrzesień 17, 2009, 22:55:08
Chyba sobie nie zdajesz sprawy ile kosztuje pełna wersja tego programu.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Pawello w Październik 29, 2009, 09:46:38
Zdaję... tylko ja miałem za darmo klucz udostępniony, bo chodziłem na kurs grafiki :D
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Nobody w Grudzień 28, 2009, 21:46:05
Jeśli chodzi o 2d

Pominęliście nie doceniony program Paint.NET który jest świetną alternatywą dla Gimpa czy nawet Photoshopa! W internecie jest cała masa plug-in'ów i tutoriali do niego (w języku angielskim, w Polsce mało kto o nim słyszał)

download
http://www.getpaint.net/

forum:
http://paintdotnet.forumer.com/viewforum.php?f=22

dział tutoriali:
http://paintdotnet.forumer.com/viewforum.php?f=29


Przy odrobinie ambicji, da się utworzyć obraz o złudzeniu 3d (iluzja robiąca wrażenie zdjęcia wychodzącego z ekranu)
Da się stworzyć miecze świetlne, pseudo "trójwymiary"

i wiele wiele więcej...

Wiem, wiem... to nawet w gimpie da się  porządnie zrobić
ale tu to pół-minuty prostej roboty.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Fryderyk w Grudzień 30, 2009, 12:22:13
.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: szyszak w Grudzień 30, 2009, 20:31:44
z 3D to cinema 4d godna polecenia, łątwo ją można ogarnąć, świetnie współpracuje z wektorami z illustratora
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Agrest w Luty 26, 2010, 20:46:59
Znalazłem...niesamowity program. "Creature Creator"
(click to show/hide)
Niestety po otrzymaniu maila jest tylko wersja trial do ściągnięcia, ale musi istnieć sposób by to ominąć. Nie uwierzycie w jego możliwości po otwarciu. To jest to o czym wielu z nas marzyło. W tym programie tworzysz postacie 3D i jest to naprawdę proste ( przypomina Simsy). Gotową postać można wyeksportować np. w formacie 3ds.


W tym spojlerze jest zawartość pliku reame czyli przydatne linki + informacje.
(click to show/hide)
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Maly_007 w Luty 26, 2010, 22:07:14
A słyszałeś termin o nazwie "Piractwo"? Sądzę, że już się pożegnamy...
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: bartucha555 w Luty 26, 2010, 22:12:39
Program nazywa się Creature Creator

Posiada dość dużą bazę części ciała, z których omzna zrobic własnego stwora, a po wybuleniu ok 1100zł wyexportować do 3ds, obj lub dxf.

P.S.
Po krótkim przeglądzie mogę stwierdzic, że stwory zrobione w nim raczej nie przydadzą się w mouncie- siatka modelu jest za gęsta, mozna stworzyc tylo modele hp i prawie hp
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Agrest w Marzec 01, 2010, 18:21:33
Zaraz, a czy ty mówisz o tym samym programie co ja? Jeśli nie to daj link.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: eto w Marzec 01, 2010, 20:08:35
Cytuj
prawie hp
Nie ma czegoś takiego.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: woyo-sensei w Marzec 19, 2010, 10:04:04
Witam wszystkich.
Pozwolicie, ze przylacze sie do dyskusji :)
Na poczatek pytanie: dlaczego jak ktos wspomni o takich programach jak 3ds max czy photoshop to zostaje oskarzony o piractwo? Sa przeciez wersje demontracyjne tych programow. Sam kozystam z 3ds maxa i photoshopa bo uwazam, ze sa do tego najlepsze (moje zdanie). Tak tylko dodam, ze nawet na stronach poswieconych grafice 2d/3d nikt nie wnika w to czy dany program jest oryginalny czy nie. To sprawa indywidualna. Wiekszosc osob, ktora tak zacielke broni piractwa sama sie niezle do niego przyczynia. Ilu z was ma oryginalnego Windowsa? Ilu z was kupuje takie programy jak chociazby WinRAR, Total Commander czy inne tego typu? Jedziecie na samych oryginalach? Nie przyznawac sie, wiadomo jak jest. Przyznaje sie do korzystania z dobrego i cholernie drogiego softu, ale nie przyznaje sie do uzywania ich w wersji nielegalnej :)
A wracajac do tematu. Naprawde polecam 3ds maxa do grafiki 3d i photoshopa chociazby z tego wzgledu, ze te programy maja chyba najwieksze poparcie internetowej spolecznosci grafikow (sa jeszcze inne jak maya czy wczesniej wspomniana cinema). Jest do nich masa tutoriali i pluginow wszelkiego rodzaju (do 3ds maxa export na *.obj jest w standardzie, do ps`a export do formatu *.dds jest do sciagniecia ze strony nvidii). Na poczatku ciezkie do ogarniecia, ale z czasem mozna osiagnac naprawde bardzo dobre efekty. Polecam chociaz przetestowac wersje testowa. Nic nie tracicie, a zawsze mozna nauczyc sie czegos nowego :)
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: xyp w Marzec 19, 2010, 22:54:18
Jeżeli mają to być programy użyteczne w modowaniu M&B to dorzucę jeszcze:

crazy bump: http://www.crazybump.com
Fenomenalne narzędzie to tworzenia normal map na podstawie diffuse map.  Bardzo proste w obsłudze i darmowe.

Przyda się też coś do usuwania szwów na łączeniach tekstur (chodzi przede wszystkim o zbroje). Ja używam do tego Projection Master w Zbrush 3.1
http://www.pixologic.com/zbrush/
Kosztuje krocie, ale wiadomo... dla zachęty powiem, że jest to narzędzie w 'miarę' łatwe i szybkie w obsłudze.


Wygląda zachęcająco i chciałem ściągnąć, ale pod koniec ściągania ESET mi wyskakuje z komunikatem:
(http://i40.tinypic.com/av6h3m.jpg)

Z tego, co mówią google, może być groźne, więc rezygnuję ze ściągnięcia, ale innej opcji zbytnio nie widzę...
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: legomir w Listopad 14, 2010, 19:34:19
Moje zdanie na tematy programów graficznych. Na samym początku był Wings 3D i trwa nadal. Przez jakiś czas były próby z Maxem/Blenderem i nie zmieniło się nic. A potem nastały kłótnie z Woyo. I nastąpiła 2. próba Maxa nie powiodła się. Powrócił Wings3D. Potem Wings zaczął mnie denerwować i nastąpiła 3. próba Maxa i trwała do eee... przedprzedwczoraj. Bowiem zainstalowałem Maya'e(tak to powinienem odmieniać?) i się przestraszyłem. Potem zerknąłem do pomocy. Znalazłem tam jakieś tutoriale. I zobaczyłem, że to jest to! I chyba po May'i nie będzie nic.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: woyo-sensei w Listopad 15, 2010, 07:51:30
To życzę powodzenia, serio. Ja Mayki jakoś nie mogłem rozgryźć z przyzwyczajenia do Maxa. Niby podobne, a jednak zupełnie co innego.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: legomir w Listopad 19, 2010, 15:39:54
I właśnie dlatego mi przypadło Max za bardzo jest poukładany dla mnie ;) Przy okazji jest szansa, że Cię spotkam na kompie kiedy indziej niż rano?
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: woyo-sensei w Listopad 19, 2010, 19:34:25
Tak, po południu :P

Teraz mam tydzień wolnego, więc pewnie będę częściej. Jest też szansa, że nie będzie mnie na gg w ogóle, bo nie korzystam z niego tak często jak kiedyś. Bardziej Steam.

Żeby nie było OT.
Raz kiedyś odpaliłem Maykę. To, co zobaczyłem, mnie po prostu przeraziło :P Od tamtej pory staram się tego softu unikać jak ognia. Fakt, Max potrafi być trudny do opanowania dla początkujących. Ba! Nawet dla kogoś, kto siedzi w tym programie kilka lat wciąż skrywa wiele tajemnic.
Jednak dzięki temu, że jest tak przystępny, funkcjonalny (typowy kombajn), zawiera masę pluginów itd. itd., jest do niego ogromne wsparcie w formie tutoriali i każdego innego badziewia, jakie można znaleźć w necie :P
Mayka ma tego wsparcia zdecydowanie mniej, chociaż nie raz kiedy próbowałem znaleźć coś ciekawego, znalazłem jedynie pod Maykę, a pod Maxa musiałem sam sobie poprzekładać, żeby grało i hulało.
Tak więc powodzenia ci życzę w nauce z Mayką. Obyś wytrwał dłużej niż przy Maxie :)
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Leinnan w Grudzień 04, 2010, 15:27:04
Czy ktoś z was korzysta z DAZ 3D?
Mam to na kompie z jakiejś gazetki ale nie potrafie tego softu ogarnąć.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: legomir w Grudzień 29, 2010, 13:48:41
Dobra o samej mayce wiem już więcej to i więcej napisze. Dobra wypiszę jej zalety najpierw:
-W odróżnieniu od maxa, by coś zrobić nie musisz znać każdego modyfikatora, które są poukładane w kolejności alfabetycznej i kiedy czegoś szukasz musisz ciągle skakać do pomocy na F1(chociaż dzięki Bogu w mayce pomoc jest podobna co przydałoby się na początku, a woyo mogę podziękować, że w bił mi do głowy żeby używać pomocy :) ) w mayce jet to poukładane w ten sposób masz listę, a w niej Polygons, Animation, Rendering, nDynamics, Dynamics, Surfces i Customize. Od razu wszytko znaleźć jak chce robić modelować do gry to wiadomo użyje Polygons i tam wszytko potrzebne znajdę.
-Następna podręczne menu, a właściwie kilka podręcznych menu. Jako pierwsze może opiszę górne menu. Są tu reprezentowane ikonkami podzielonymi na kilkanaście części najczęściej używane komendy. Przydaje się kiedy chcesz np. zrobić render na szybkiego żeby zobaczyć jak to wygląda. Albo włączyć subvidion dla jakiegoś mesha. Kolejne to menu, które pojawia się po przytrzymaniu spacji dzięki niemu masz dostęp do każdej funkcji w programie co też się przydaje przy modelowaniu, kolejne to pojawia się po przytrzymaniu PPM i dzięki niemu można szybko zaznaczyć obiekt lub jego cześć( możesz wybrać edge, faces, vertex, vertex face, UV, multi) i za pomocą select zaznaczyć obiekt w taki sposób jaki chcesz.
-Edytor materiałów jest naprawdę ogromny i skomplikowany, ale można w nim stworzyć na prawdę każdą powierzchnie
-Bardziej równomierne rozprowadzenie opcji w maxie to jest naładowane w jedno miejsce a w mayce bardziej rozprowadzone

Post nie jest dokończony będzie kontynuowany jeśli sie pojawi jako odpowiedź jako nowy nie tykałem tu co według wielu jest największą zalety mayki czyli animacji
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: woyo-sensei w Grudzień 29, 2010, 18:55:14
Legomir ja ci powiem tak. Porównywanie maxa do mayki nie ma sensu. Dlaczego? Bo DLA CIEBIE mayka jest poukładana, dla mnie max. Nie znaczy to, że TY masz rację, a ja nie. Oboje mamy rację. Każdy ma inny gust, a jak wiadomo, o gustach się nie dyskutuje. Więc może zamiast porównywać co WEDŁUG CIEBIE w mayce jest mega-naj-naj-naj w porównaniu do innych softów, zacznij wymieniać w ogóle jakie mayka ma możliwości.
Twoje zachowanie idealnie określa mój filmik z M&B :) http://www.youtube.com/watch?v=hbCdqSMShbg polecam od około 3:25.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: legomir w Grudzień 29, 2010, 19:00:30
OK jutro wymienię jej możliwości i to nie jest tak do końca jak mówisz. MMD próbował mi udowodnić, że mayka to po prostu gówno i dlatego trochę się wkurzyłem i napisałem ten post i trochę na komputerze. A w filmiku trochę przesadziłeś, bo zwykle tak jak wyżej gadam jak ktoś mi na odcisk nadepnął
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: ShadowBlade w Grudzień 30, 2010, 12:51:52
Nie ma co się kłucić, bo oba softy są od Autodesk'u, a więc mają takie same możliwości, tylko opcje są inaczej poukładane i tyle.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: legomir w Grudzień 30, 2010, 15:51:45
No wybacz mi ale to jest błąd. Idąc w dwie strony:
Maya pluginy i skrypty w języku Autodesk i w pythonie
Max narzędzia to budynków

Maya system mięśni
Max teoretycznie robi się tu lepiej basic mesh pod character modeling i retopo( chociaż np. Blizzard czy CD-Projekt woli Maye do tego celu może to ma jakiś związek ze sculpem)

Maya nie wiem czy to jest w Maxie czyli Viemport HD lub HQ o niebo lepiej wyglądają duże tekstury
Max ....(MMD lub woyo zaproponujcie coś :P)

Maya NURBs modeling zupełnie inny niż w Maxie

O właśnie na NURBs widać najwyraźniej różnice. Te dwa programy zupełnie inaczej do tego podchodzą. W porządku od ładnych kilku lat Maya i Max są w Autodesk, ale Maya dłużej pozostawała przy studiu Alias co widać w podejściu do pewnych spraw. Zresztą ciekawi mnie jeszcze 3. program Autodesk do wizualnego 3D czyli Softimage do 2008 roku zwykle nazywany XSI na Autodesku pisze, że wspomaga Mayke w animacji ale na podstawie rożnych opinii można wywnioskować, że jest to rozmyte.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: woyo-sensei w Grudzień 30, 2010, 16:43:37
Nie zgodzę się z tym, że to dwa softy takie same. Różnią się, każdy nadaje się do czego innego lepiej niż inne.
Oba są dobre, wręcz bardzo dobre. Maya sprawdza się lepiej przy animacji, Max przy modelingu. Oba jednak mają wystarczające możliwości, aby robić i jedno i drugie.
Niektóre opcje są trochę inaczej rozmieszczone, inaczej nazwane, lub tak samo nazwane jednak robią trochę co innego :P Bywa.
Legomir oczywiście jak zwykle się myli.
I w jednym i drugim skrypty piszę się (chyba, pewności nie mam) w Pythonie albo jakaś pochodna języka C/C++. Poza tym ze względu na to, że Max jest bardziej popularny (modeling jest szerzej wykorzystywany niż sama animacja, poza tym do animacji jest jeszcze SoftImage), jest też więcej skryptów, pluginów etc, ale jest też większy bałagan.

Podsumowując, oraz by ostatecznie przymknąć Legomira ^^ w tym temacie, oba softy są BARDZO dobre. Wiele tu zależy po prostu od gustów. Większość użytkowników zostaje przy jednym sofcie, bo z nim, jako pierwszym miała kontakt. Tak było też w moim przypadku. Legomir oczywiście musiał zrobić na złość, to teraz ma za swoje :) Wybór zależy od gustów. Czujesz się lepiej w Maxie? Spoko. Maya ci bardziej odpowiada? Spoko! Dopóki nie pracujesz dla takich gigantów jak Blizzard czy BioWare, nie ma to najmniejszego znaczenia, bo i tak nie wykorzystasz max możliwości :)
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: legomir w Grudzień 30, 2010, 16:55:50
Racje miałem ale nie do końca z Pythonem Maxa integruje pewien plugin dopiero, a w Mayka jest bezpośrednio zintegrowana i jest to bardziej widoczne. A ta pochodna to MaxScripts, która jest obezna także w Mayce jeśli się nie mylę. Co do pluginów i skryptów to się nie zgodzę i nie dla dlatego, że chce się kłócić ale dlatego, że oglądając różnego rodzaju tutki i przebijając się przez fora zobaczyłem, że tak naprawdę większość May'i w dłuższym użytku stoi na skryptach. To, że często wykorzystywanych przez jedną czy kilka osób to inna sprawa. Zresztą woyo chciałem powiedzieć to co ty tylko zabrałem się do tego inaczej.

Nie twierdze, że któryś z nich jest zły. Moje zdanie o Maxie jest mniej więcej takie.
a) To na pewno bardzo dobry program
b) Na pewno ma ogromne możliwości
c) Dziękuje, ale wole swój :P
Więc dopóki Maxa mi ktoś nie wciska na siłę to nic do niego nie mam
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Leinnan w Styczeń 06, 2011, 10:14:55
Chcę się poduczyć modelowania i animowania(jak ogarnę modelowanie) i tutaj jest mój problem.
Bo tak:
-mam DAZ 3D ale wogóle tego nie rozumiem
- Wingsa nie chce bo nie ;p
- mam dylemat pomiędzy Mayą a Maxem

Doradzi ktoś?
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: legomir w Styczeń 08, 2011, 10:30:00
To spróbuj obydwu i wybierz tego, który Ci bardziej podpadnie. Tutoriale najlepsze na początek znajdziesz w pomocy obu programów pod F1
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: legomir w Luty 22, 2011, 16:45:01
Bardzo ciekawa wiadomość. Szkoda, że skierowana głównie dla studentów....

http://www.max3d.pl/news.php?id=1636
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Leinnan w Październik 05, 2011, 21:09:23
Nowy Blender już jest!!

http://www.blender.org/development/release-logs/blender-260/
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: fastdog w Październik 20, 2011, 10:57:06
witam.
Z racji tego, że to mój pierwszy post to chciałbym się przywitać :)
Co do softów 3D. Zajmuję się tym zawodowo, pracuję w reklamie od kilku lat. Pracowałem w Maxie, Maya i Softimage. Są to trzy główne pakiety do robienia 3D. Niestety teraz wszystkie należą do Autodesku. Co dosyć mocno zabija konkurencję między nimi. Kiedyś były to 3 różne firmy i było fajowo :) była konkurencja :)
Jest jeszcze kilka softów, na które warto zwrócić uwagę. Bardzo dużo ludzi [modelerów] przechodzi na MODO [http://www.luxology.com/] - program dedykowany do modelowania. Jest moim zdaniem genialny. W moim przypadku przyspieszył modelowanie o jakieś 50%. Nie nadaje się do sculptingu (ZBrush rządzi:) ale samo modelowanie megaprzyjemne. Jak ktoś kiedyś pracował w Lightwavie to w modo czuje się jak w domu :) Samo modo nie jest już takie drogie, a można nim wymodelować dokładnie to samo co w mayce, czy maxie. Dosyć wygodnie wypale się normale, speculary, bumpy itp. naprawdę polecam :)
Tytuł: Odp: NASZE PRACE- 3D
Wiadomość wysłana przez: Leinnan w Styczeń 01, 2012, 02:28:12
Pytanie do użytkowników Maxia- czy książka o nazwie 3ds Max 2009 Biblia jest warta polecenia i przeczytania?
Tytuł: Odp: NASZE PRACE- 3D
Wiadomość wysłana przez: Ada$ w Styczeń 01, 2012, 10:16:53
Tyle samo się nauczysz z tutoriali co z tej książki. Pooglądaj trochę filmików na yt, zrób sam jakieś modele a jak czegoś nie będziesz wiedział to są fora dotyczące tworzenia grafiki 3D.
Tutoriale:
(click to show/hide)
Forum:
(click to show/hide)
Tytuł: Odp: NASZE PRACE- 3D
Wiadomość wysłana przez: Mat Berserker w Styczeń 01, 2012, 12:23:42
Adaś nie ośmieszaj się. Dobra książka bardzo ułatwia prace, sam używam dwóch przeznaczonych do Blendera (kompendium+ tworzenie M1A1 Abrams) i dzięki nim mam dostęp do dobrych objaśnień poszczególnych funkcji(za sprawą nowej mocno zmienionej wersji zmienił się interface ale i tak się przydaje) albo do całego długiego workflowa większego projektu. Nikt mi nie wmówi że gdzieś w internecie znajduje się tutorial dotyczący robienia od podstaw dużego projektu zapisany ze szczegółami na ponad 300 stronach. Z tutoriali idzie się nauczyć, ale na dobrą sprawę można się nauczyć też samemu. Większość ludzi pomniejszających role takiej wspaniałej pomocy dydaktycznej jaką jest dobra książka przeważnie nie ma wystarczających funduszy by zainwestować w taki przyśpieszać nauki. Przepraszam za ten offtopic ale krew mi się gotuje jak widzę ludzi wypisujących takie herezje.
Ale wracając do tematu. Niestety nie znam żadnej dobrej książki do maxa, może popytaj się woyo bo wiem że on siedzi w tym programie.
PS. Żeby nie było, nie neguję przydatności filmików i tutoriali, bardzo przydatna sprawa gdy chce się podpatrzeć dobre techniki lub triki innych ludzi ale książki bardzo dobrze budują podstawy.
Tytuł: Odp: NASZE PRACE- 3D
Wiadomość wysłana przez: Leinnan w Styczeń 01, 2012, 14:08:01
A co do Blendera, jest też jakaś dobra książka do wersji 2.5-26??
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Mitrundas w Marzec 24, 2012, 10:46:38
Dokumentacja :P
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Sanjar Khan w Październik 23, 2012, 22:29:20
Witam mam pytanie który program polecacie dla człowieka który z modowaniem nigdy nie miał kontaktu.Wiem że tam pisze ale wole sie dowiedzieć od ludzi którzy już korzystali.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Leinnan w Październik 24, 2012, 00:29:50
Blender- najlepszy darmowy program do grafiki 3D. Bezdyskusyjnie!
http://www.blender.org/
http://polskikursblendera.pl/
http://www.youtube.com/user/blackzonePL
http://www.samoloty3d.pl/wm-000_p.xml


To ci na początek starczy. ;)
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Sanjar Khan w Październik 24, 2012, 13:37:40
Blender- najlepszy darmowy program do grafiki 3D. Bezdyskusyjnie!
http://www.blender.org/
http://polskikursblendera.pl/
http://www.youtube.com/user/blackzonePL
http://www.samoloty3d.pl/wm-000_p.xml


To ci na początek starczy. ;)

Dzięki za radę :D
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Tyr w Marzec 02, 2014, 21:26:49
Wings 3D 1.5.2 po zainstalowaniu nie działa na systemie Windows 7, 64-bitowym, chociaż mam zainstalowane wszystkie wymagane komponenty typu OpenGL i OpenCL oraz te składniki Microsoftu.

Próbowałem znaleźć rozwiązanie problemu na forum wingsa oraz na paru zagranicznych forach, ale jak do tej pory bez powodzenia.


http://www.wings3d.com/?page_id=84 - ponadto tutaj znajduje się fragment, który nie całkiem jeszcze rozumiem

Stable Release 1.5.2 (ten, który pobrałem pod 64-bitowy system)

Released Nov 16 2013.

Note: On windows wings can not start with when the user have unicode characters in the user name, we are working on a fix.

In the mean time you create a directory named c:\Config
 and start wings with:
"C:\Program Files\wings3d_1.5.1.7\bin\werl.exe" -run wings start_halt -extra "c:\Config"

Może ta notka jest kluczem do rozwiązania mojego problemu? próbowałem tworzyć c:\Config i uruchamiać werl.exe ale nie wiem, co dalej. O co chodzi z tym -run wings start_halt -extra "c:\Config" ??

Czy jest ktoś, kto mógłby mi pomóc? :c
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Marzec 02, 2014, 21:44:00

Note: On windows wings can not start with when the user have unicode characters in the user name, we are working on a fix.

Ten tekst sugeruje ze prawdopodobnie masz polskie znaki (lub inne nietypowe) w nazwie użytkownika i program odmawia współpracy. Spróbuj stworzyć nowe konto użytkownika.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Tyr w Marzec 02, 2014, 21:59:44
No właśnie, że nie mam. Moja nazwa użytkownika to MIKE.

Ale dobra, spróbujemy stworzyć nowe konto... Dzięki za radę.
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Tyr w Marzec 05, 2014, 23:46:22
Jeśli chcę stworzyć model, który będzie posiadał tylko 2 polygony, 4 krawędzie i 4 wierzchołki, to muszę go tworzyć programem 3d, czy 2d?

Chodzi mi konkretnie o karty do gry, aby później można było ten model umieścić w grze (po oteksturowaniu oczywiście). Moim zdaniem wystarczą mi 2 polygony, ponieważ nie potrzebuję bocznych ścianek tak jak w sześcianie czy prostopadłościanie, tylko dwie - przód karty i tył. Dlatego wydaje mi się, że mogę zrobić ten model w 2d, ale nie jestem pewien...
Tytuł: Odp: Programy Graficzne
Wiadomość wysłana przez: Lotnik w Grudzień 03, 2016, 14:30:47
Dzisiaj można pobrać za darmo e-booka Blender 3D By Example
https://www.packtpub.com/packt/offers/free-learning