Forum Tawerny Four Ways

Społeczność Mount&Blade => [DWC] Deluge Weekend Cup => Wątek zaczęty przez: vtz w Listopad 05, 2017, 21:58:06

Tytuł: Dyskusja
Wiadomość wysłana przez: vtz w Listopad 05, 2017, 21:58:06
Myślę że można być zadowolonym z samego faktu że jakiś turniej się odbył na Deluge. Jest zasługą w dużej mierze Ivego, czyli pomysłodawcy turnieju. Na pewno osiągnięciem jest też to, że wypracowany na tej Deluge'owej dyskusji regulamin udało się spisać i że on działa, także liczę, że z drobnymi poprawkami będziemy go wykorzystywali na sparingach treningowych i na kolejnych turniejach.
Jeśli ktoś chce się wypowiedzieć na temat turnieju, co wyszło dobrze a co źle, to jest to do tego dobre miejsce. A warto o tym powiedzieć, bo po kolejnych dwóch edycjach DWC zapewne odbędzie się już liga z prawdziwego zdarzenia.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Dawar w Listopad 06, 2017, 17:08:12
Granie z masterami wypada średnio, a nawet słabo (myślę, że zdaniem wielu). Na Porcie w meczu ChR z Galami obie drużyny straciły po dwie rundy gdy miały respawn od latarni morskiej - grały Hetmanatem, bo dwa razy pod rząd mastery pojawiały się za drzwiami, których forsowanie dla obu teamów kończyło się eksterminacją przez czekającą drużynę. Takich map można wskazać więcej, chociażby Kraków. W moim odczuciu lepsza by była gra bez nich z ewentualną korektą map jak np. usunięcie dostępu do latarni morskiej na Porcie czy zamknięcie domów na Downtown by ograniczyć kampienie, ale można też w drugą stronę - dostosować te kilka(naście?) map, by przypadek, ślepy los nie miał wpływu na wynik.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: vtz w Listopad 06, 2017, 17:14:35
No to jest kwestia złego rozmieszczenia masterów, najważniejsze jest to aby do każdego masteru obie teamy miały podobny dostęp i żeby nie było przy nim żadnych zasłon, żeby nie można było tam się skampić.
W moim odczuciu gra się z masterami dobrze, te ok. 10 meczy co z nimi rozegrałem było ok. A Portu za cholerę nie znam więc nie wiem gdzie tam są mastery. Jakoś niedługo zobaczę to i jeśli faktycznie będą tak źle ustawione jak mówisz, a pewnie masz rację, to się zgłoszę z tym do Czeremisa, bo on i Muzg w tej chwili pracują nad mapami.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Dyl_Sowizdrzał w Listopad 06, 2017, 18:49:59
Jeśli chodzi o mastery, to na granej przez nas w niedzielę Wiosce Kozackiej również jest jeden problem. Po pierwsze, (lecę z głowy, więc dokładnie nic nie określam) na 10 rund mastery respiły się tylko w dwóch miejscach (na polu i drodze) z zdecydowaną przewagą tych na drodze. W dodatku, osobiście uważam, że te drugie należy trochę przesunąć, gdyż są zbyt blisko spawnu drużyny od strony jeziora i obrona po ich stronie jest po prostu o wiele łatwiejsza niż z drugiej strony, osobiście dałbym je po prostu parę metrów dalej i to mogłoby załatwić sprawę.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Dyl_Sowizdrzał w Listopad 06, 2017, 18:56:20
W sprawie frakcji i spawnów. Osobiście wciąż nie jestem zwolennikiem frakcji przypisanych do spawna, dla mnie jest to bez sensu, niby ma to balansować rozgrywkę, albo sprawiać, aby frakcje słabsze były częściej wybierane (jak Szwecja, czy Tatarzy). Myślę, że każdy jednak powinien grać tym, co wybrał, a nie być zmuszanym do zmiany na to, co wybrał ich przeciwnik. Jeśli idzie o częstszy wybór niektórych frakcji, to zmiana wciąż jest marginalna i dla mnie nieuzasadniona. Klan chce grać tylko tym, czym potrafi? Niech gra, od różnorodności świetnie sprawdza się zasada nie wybierania tej samej frakcji dwa razy i zastosowana tutaj (bardzo mi się swoją drogą podobająca) zasada banowania frakcji.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: vtz w Listopad 06, 2017, 20:30:16
No to idea gry ze zmianą frakcji jest taka, żeby wygrywały teamy które potrafią grać różnymi frakcjami, także trudniejszymi jak Szwecja i Moskwa, a nie tylko dwiema najłatwiejszymi. No ale to jest temat w którym nigdy nie będzie zgody na Deluge'u, więc chyba nie ma co go drążyć :p
No a zmiany pozycji masterów to pisać do Muzga/Czeremisa, bo jak pisałem, oni teraz się tym zajmują i starają się to doszlifować. A na pewno zmiany rozstawienia masterów są potrzebne i to na wielu mapach.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: ^IvE w Listopad 07, 2017, 08:39:39
Bez flag i zmiany frakcji mamy kampienie lub biegnięcie na hurra i pickowanie dwóch frakcji na krzyż. Mastery nie są idealne bo są losowe, wymuszają jednak ruch i taktyczne ustawianie się. Gdyby ich nie było klany by po prostu kampiły i wystrzeliwali każdego jak kaczki jak się zbliży. Słuszna jest jednak uwaga, że warto dopracować miejsca pojawiania się flag. Dzięki nowym zasadom jednak mamy równe szanse dla wszystkich, brak kampienia i różnorodność frakcji. Wszyscy zyskują.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Kradus w Listopad 07, 2017, 08:48:16
Tak abstrahując od samego turnieju - skoro macie konkretne pomysły i opinie co do umiejscowienia flag, może zgłosicie je do Deada, skoro coś się szykuje? Czy nawet gotowe pliki jeśli Czeremis i Muzg mają już je przerobione.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: ^IvE w Listopad 07, 2017, 08:54:29
Zresztą dwa pierwsze mecze Masonów w warunkach laboratoryjnych pokazały jak kończy się brak zasad z flagami i zmianą frakcji. Gdy graliśmy na rzeczone zasady z RW to stłukli nas bo lepiej grali w tego moda. Gdy zagraliśmy bez flag i zmiany frakcji z Hakka - to kampiliśmy jak nooby i bezradne Hakka mimo lepszej gry przegrała ze zbieraniną, która wtedy grała pierwszy raz w moda.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Czeremis w Listopad 07, 2017, 21:13:54
Mapy nadające się do grania na nich meczy mają już pozmieniane mastery i niektóre także spawny. Dodatkowo na pojedynczych zrobiliśmy małe zmiany balansowe typu odblokowanie przejścia przez skałki na cmentarzu. Paczka z mapami jest już u Dedala i będzie w nadchodzącym patchu, na dniach wrzucę jeszcze screeny z lotu ptaka z zaznaczonymi masterami, żeby kazdy od razu miał podgląd.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Kradus w Listopad 08, 2017, 21:32:19
Co prawda odnosi się to do edycji drugiej, nie mniej nie chciałem zaśmiecać tematu zgłoszeń.

Wszystkie teamy zaakceptowane.
Mamy już 4 zespoły, jednak zapisy wciąż są otwarte. W przypadku zgłaszania nowych drużyn, te które już grały w poprzedniej edycji, będą odpadać w kolejności odwrotnej do kolejności zgłaszania (a więc 1. ChK, 2. ChL, 3. ChR).

Nie lepiej przyjąć za wyróżnik miejsce zajęte w poprzedniej (poprzednich) edycji? I zależnie jakie wartości preferujemy, gratyfikować gorsze zespoły (dla dania drugiej szansy) czy zwycięzców (jako nagrodę, oraz dla polepszenia poziomu rozgrywek). Kolejność zgłoszeń w tym wypadku jest bardzo nieobiektywnym i de facto dziwnym sposobem wyłaniania drużyn do grania.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Dyl_Sowizdrzał w Listopad 09, 2017, 20:46:48
Jeśliby założyć wykluczanie od najsłabszych do najlepszych, to w zasadzie nic się nie zmieni z tym co Vtz zrobił (przynajmniej na tę edycje). :p
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: ^IvE w Listopad 14, 2017, 19:27:52
Panowie cel główny czyli wypracowanie nowych zasad oraz zapewnienie rozgrywki klanom Deluga udało się osiągnąć. Jednak tutaj plusy się kończą. Administracja jak i sędziowie dają ciała. W tym ja też jeszcze winny ale ja miałem tylko sprzątać. Nie może tak być, że sędziowie nie robią screenów a administratorzy nie uzupełniają wątków. Karygodne jest też granie na serwerach nieturniejowych i urządzanie zabaw z karabinem maszynowym przez jedną z drużyn grających, która bawi się adminem i na dodatek to ich własny serwer. Tak samo patologia na czacie uskuteczniana przez wszystkie zespołu bez wyjątku jest niedopuszczalna. W czym problem? Brak rąk do pracy czy podziału zadań? To zwerbujmy więcej ludzi i dajmy im obowiązki. Aktualnie sytuacja nie rokuje za dobrze w perspektywie ligii. Chyba, że chcemy zrobić ją chaotyczną i bez składu i ładu. A tego chyba nie chce nikt. Czekam na Wasze opinie.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Abraham_Lincoln w Listopad 14, 2017, 20:03:33
Nie nasza wina, że nikt nie ogarnął żadnego serwera i musieliśmy ofiarować nasz, następnym razem tego nie zrobimy ;c
Nadal nie wiem dlaczego w połowie turnieju przenieśliśmy wersję, bo tak. Te niedzielne mecze można było spokojnie rozegrać na 'starej' wersji, która miała taki sam balans jak te mecze z soboty i wtedy nie byłoby problemu, że nie ma serwera na którym możemy grać...
+Skoro mamy się bawić na Delugu to nie widzę powodu dla którego mamy siedzieć z kijem w dupie i czekać 10 min aż ktoś tam wróci z łazienki (?), albo z papierosa (?).
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Dawar w Listopad 14, 2017, 20:24:41
Karygodne byłoby powiedzenie 10 minut przed meczem ludziom poświęcających czas w ten wieczór, że mają sobie iść, bo nie można w sytuacji awaryjnej grać na innym serwerze XD

"Tak samo patologia na czacie uskuteczniana przez wszystkie zespoły bez wyjątku jest niedopuszczalna." Ja już pomijam to, że oczekujesz od community Warbanda wzorcowego zachowania (xD), ale poza dyskusjami z arbitrem (przyznaję, miejscami niezbyt elokwentnymi) ja sobie przypominam może jedną-dwie sytuacje z obu edycji, w których miały miejsce jakieś dłuższe niż dwie wiadomości dyskusje na czacie, a wśród jakichś prowokacji pamiętam może jednego osobnika od nas z niedzieli, o którym zresztą napisałem Lewowi na początku meczu (?), byście mu nie odpisywali oraz że został upomniany o niepisanie bzdur na czacie, a jeśli znowu się coś pojawi to go się zmutuje, co też się stało.

Oczywiście DWC nie jest dopracowany, ale przecież to miniturniej na siedmioletniej grze, nad którym pieczę trzyma jedna osoba, do tego na modzie, który nie widział czegokolwiek tego typu od bodajże już ponad czterech lat. To chyba jasne, że do Ligi (o ile takowa się odbędzie) zostanie wiele rzeczy dopracowanych i też będzie więcej osób odpowiedzialnych za organizację.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: vtz w Listopad 14, 2017, 20:55:54
Wątków nie uzupełniam bo nieraz mi się nie chcę albo nie mam czasu, oczywiście potrzeba zorganizować parę osób do tego, na pewno chętni się znajdą.
Co do sędziów tak jak napisał Dawar, ostatnie robienie screenów na Deluge miało miejsce te 4 lata temu. Ludzie nie mają nawyku mutować za obrażanie czy robienie screenów na koniec respa właśnie dlatego, że wszyscy tutaj mamy tylko minimalne doświadczenie w sędziowaniu (ja, Corvo, Yuuki, Czeremis itd.) a w organizacji turniejów - zerowe (Czeremis jest jedynym wyjątkiem) także oczywiście są błędy i trzeba je naprawiać, ale nie można też oczekiwać takiego standardu jak na Nativie, bo my tu teraz zaczynamy prawie od zera.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Ganczo w Listopad 14, 2017, 21:06:17
Dobra dobra, co z tymi cholernymi limitami na jednostki piechoty?
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: ^IvE w Listopad 14, 2017, 21:09:17
Nie bierzcie niczego osobiście. To podstawowy błąd. Robimy dobrą robotę chodzi o to, żeby piętnować sytuacje i wytykać błędy w zarodku. Na Nativie nie ma problemów z zachowaniem tak samo Deluga na to stać. Wystarczy po prostu regularnie ostrzegać graczy. Jak widać już to dało owoce bo jak napisałeś vtz tych sytuacji było mało. Co do przerw - każdy klan ma prawo do przerwy między spawnami a więc nie ważne z jakiego powodu. I to bardzo dobry pomysł. Wystarczy tylko ogarnąć czat, robić screeny, uzupełniać wątki i ogarnąć sprawę z serwerami. Tyle i aż tyle. Naprawdę nas na to stać stąd moja ostra wypowiedź aby trochę ocucić dyskusje. Dokoptujmy więcej ludzi czy to z ChR czy skądkolwiek niech sędziują i wspólnie dbajmy o to aby tylko sędziowie mieli na serwerach admina. Dajmy jeszcze komuś admina i niech uzupełnia wątki na bieząco. To naprawdę nie jest trudne. A trollowanie nie jest warte marnowania przyjemności z turnieju. Przypomnę, że na 8 meczy dotychczasowych edycji mamy screeny ledwie z połowy meczy... vtz potrzebujesz więcej ludzi, masz kontakty, kumpli w klanie zaprzęgnij ich do pomocy. I nie tłumaczcie się, że nie robiono screenów bo nie ma nawyków XD f12 kliknąć to naprawdę nie jest wysiłek. Rozumiem, że to brzmi jak oskarżenie ale naprawdę to są podstawowe rzeczy minimum wysiłku i będziemy mieć dobry turniej to nie można tego olewać.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Lew w Listopad 14, 2017, 21:27:46
Wątków nie uzupełniam bo nieraz mi się nie chcę albo nie mam czasu, oczywiście potrzeba zorganizować parę osób do tego, na pewno chętni się znajdą.
Mogę pomóc z uzupełnianiem wątków. Tylko potrzebne będą te ss'y i warto, żeby ludzie sami z siebie pisali o wynikach meczów, nie jak np. w poprzednim DWC, gdzie nikt w temacie nic nie napisał o rezultacie meczu o 3 miejsce, dopóki z ciekawości się nie zapytałem.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: ^IvE w Listopad 14, 2017, 21:32:36
http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=19533.0 (http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=19533.0) - Vademecum sędziowania. Krótka lista porad dla sędziów. Może banały ale istotne. Warto zapoznać i wcielić w życie.

Do tego warto poszerzyć skład właśnie sędziów i adminstracji przed startem nowego turnieju i warto wyznaczyć im zadania.

EDIT: Pozwoliłem sobie trochę poprawić to vademecum // Lew
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Abraham_Lincoln w Listopad 14, 2017, 22:04:49
Odnosząc się do vademecum to jednak wolalbym, żeby BEZSTRONNY sędzia nie używał nazwy "martwy klan", pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Ganczo w Listopad 14, 2017, 22:11:09
Ktory sedzia pluje na bazanty?
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: vtz w Listopad 14, 2017, 22:20:20
Odnosząc się do vademecum to jednak wolalbym, żeby BEZSTRONNY sędzia nie używał nazwy "martwy klan", pozdrawiam.

Proszę wskazać który sędzia o którym klanie tak powiedział oraz dostarczyć screena, a zostaną wyciągnięte konsekwencje ;-)

@Ive

Oczywiście nie próbuje tego tłumaczyć, poprostu chodzi o to że trzeba się przyzwyczaić, że kiedy skończy się resp to pierwsza rzecz o której myślisz to kliknięcie F12. Tak jak piszesz banał, ale jednak łatwo o tym zapomnieć.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: Abraham_Lincoln w Listopad 14, 2017, 22:26:26
Zapraszam vtz do przestudiowania 3 screena z vademecum Ivego ^^

W razie czego zarzucam go tutaj:
(click to show/hide)
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: vtz w Listopad 15, 2017, 16:50:30
@Abraham_Lincoln

No i wiadomo o co chodzi, oczywiście masz całkowitą rację, dokładnie w tej kwestii możemy dogadać się na Steamie.

@IvE

Czyli sporo leży po stronie sędziów, postaram się popisać do nich albo zorganizować może jakieś małe spotkanie na TSie żeby to przedyskutować aby wszyscy sędziowie konsekwentnie robili te screeny, pilnowali czystości czatu oraz postowali wyniki meczy w wątkach. Do tego załatwić kogoś od uzupełniania wątków

@Lew

Byłoby bardzo miło, z tego co wiem to PP17 się niedługo kończy i chyba nie będzie to dla ciebie za duży kłopot, oczywiście poszukam jeszcze innych osób do tego zadania aby zawsze było komu to zrobić.

@Ganczo

Sorry że późno odpowiadam, ale:
Limity na jednostki są domyślne i moim zdaniem mają spory sens. W przypadku janczara to jest to jedna z dwóch jednostek z muszkietami w Turcji, czyli frakcji, która z założenia ma mało muszkietów i w większym stopniu musi polegać na melee oraz łukach
Rezun jest obiektywnie najlepszą piechotą u Kozaków, dlatego jest na niego nałożony limit
A Tarczownicy są strasznie mocni dlatego że ich tarcze są praktycznie kuloodporne i bardzo wytrzymałe jak na Deluge, więc limit na nich musi być obowiązkowo.


Mogę jeszcze napisac że postaram się w tym tygodniu dokończyć regulamin, dodać zasady pickowania, ustawienia serwera, definicję resetu itd.
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: KYCZ w Listopad 15, 2017, 18:17:04
Może do losowania drużyn które chcą grać a już grały użyjmy strony https://www.random.org/ ?
Przypisując kolejne numery każdej drużynie która już grała, czyli:

1. Masoni
2.ChL
3.ChM

True Random Number Generator
Min:  1

Max:  3

 Generate
Result:

I wtedy losujemy drużyny które grają lub odpadają, co wy na to?
Tytuł: Odp: Podsumowanie pierwszej edycji/dyskusja
Wiadomość wysłana przez: ^IvE w Listopad 15, 2017, 18:41:00
Absurd. Turniej jest dobrze zaplanowany. Opcja z pierwszeństwem klanów, ktore zagrały mniej jest dobra. Losowanie to bzdura. Co nie zmienia faktu, że jak Masoni prawdopodobnie oddadzą ten tydzień.